Henry Klom
Lid van de TWENOT
AMX-13 met Fl11-toren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ineens moest ik denken aan het gedichtje van Annie M.G. Schmidt "De spin Sebastiaan"Best een aardig voertuig trouwens die met YPR en scratch/3D onderdelen valt te maken uit een Fuchs bouwdoos!
Correct, jij bent @Erik Zeeman 😉WZ-653A / Type-84 China
Gepantserde troepen transport wagen (Ford chassis) gemaakt bij Wilton-Feyenoord, oorspronkelijk bedoeld voor gebruik in Nederlands Indië. Geweldig dit. Ik vond zelfs 1:35 tekening van deze wagen.
Wat ik op het www vond (voor zover correct…) was dat deze wagens niet voldeden en in Zuid-Amerika zijn terecht gekomen. Weet jij meer achtergrond?Bijna helemaal goed Walter maar deze wagens zijn nooit bedoeld geweest voor NI ! 🤓
Maar dat ontslaat je niet van de missie om een nieuwe opgave te plaatsen🙂
was dat deze wagens niet voldeden en in Zuid-Amerika zijn terecht gekomen. Weet jij meer achtergrond?
Goed Jakko, ik was benieuwd of de achtervoeging RPRDR (Rups Radar) er uit zou komen. De YPR is evident. links achter zie je de radar staan. De M26 en M113 luiken blijven een geheimenis. Ik zie foto’s met YPR voertuigen die een zelfde functie hebben en waarbij M113 luik met .50 en M26 met automatische .50 bediening door elkaar heen zitten. Bij de PRCO-C varianten is dat ook zoLicht gokje: YPR 765 PRRDR?
O, wacht, precies deze foto (maar dan van veel mindere kwaliteit) staat ook in de TH voor de YPR 🙂 Die me eerst op het verkeerde spoor zette, want de beschrijving van de PRRDR heeft het over een M113-luik, maar deze heeft een M26-toren.

Ik vroeg me af of er niet een (openbare) lijst bestaat met militaire nummerborden zoals De RDW ook hanteert?
Eh …volgens mij klopt dat eerste deel maar van het tweede heb ik weinig benul. Het gaat eigenlijk om dit specifieke voertuig 🙂Een Caterpillar D7 met LaPlante-Choat Trailbuilder ?
Zie boven.een IHC TD-18?
het "Laplante-Choat Trailbuilder" deel slaat op het type dozer blad.het tweede heb ik weinig benul
….bij de PRCO-C had in een compagnie bijvoorbeeld de CC (compagnie commandant) bak een M26 en de CSM (compagnie sergeant majoor) bak een M113 luik. Hiërarchie lijkt dus bepalend voor de mate van gebruikersgemak/bescherming. Het commandantsvoertuig kon dus volledig onder pantser vuren….Goed Jakko, ik was benieuwd of de achtervoeging RPRDR (Rups Radar) er uit zou komen. De YPR is evident. links achter zie je de radar staan. De M26 en M113 luiken blijven een geheimenis. Ik zie foto’s met YPR voertuigen die een zelfde functie hebben en waarbij M113 luik met .50 en M26 met automatische .50 bediening door elkaar heen zitten. Bij de PRCO-C varianten is dat ook zo
Ja, dat begreep ik nog wel 🙂 Ik bedoelde vooral dat ik geen verstand heb van al die verschillende bulldozeruitrustingen die op deze rupstractors gemonteerd werden, en dat m’n vraagplaatje daarom ook geen betrekking daarop heeft.het "Laplante-Choat Trailbuilder" deel slaat op het type dozer blad.
DankIj Google lens.Deze dan:
Ha haIk vroeg me af of er niet een (openbare) lijst bestaat met militaire nummerborden zoals De RDW ook hanteert?
Dus je typt in of zoekt in een lijst naar “KY4402”, en hup: YPR 765 PRRDR, bouwjaar blabla
Dat is hem, ja: een Australische poging om een bulldozer van een pantsercabine te voorzien, die niet succesvol genoeg bevonden werd om er meer van te bouwen. Bas, jouw beurt 🙂Armored bulldozer undergoing tests at Bougainville, May 26, 1945 – Source: Australian War Memorial 092587
was dit het prototype van die bijzondere Centurion misschien ?Op grond van het gegeven dat deze tank op zijn kant staat is het vast de beruchte “kanteltank” met kantelmotor 😉. Een tank die voor een heuse omwenteling zorgde…
Helaas…Een Italiaanse Spa Dovunque 35?