Af! LVT-4 Buffalo Walcheren 44

Dit model is af!
Dat vind ik nou ook Peter!😊
Was eerlijk gezegd in eerste instantie een beetje sceptisch toen deze fabrikant mij beloofde binnen een paar weken een polsten voor mij te kunnen maken!
Als ik deze polsten nu vergelijk met aangepaste Resicast die er nu op zit is deze 3D versie vele malen beter!
Nu is het nog even wachten tot ik er een in huis heb!
Intussen dus maar alvast met het schilderwerk van de figuren begonnen,daar ben ik nog wel even zoet mee!😊

Bas,inderdaad flinke bak,zelfs nog groter dan een Kingtiger!
Is trouwens wel een late versie die in het museum staat!

Grt/Roger

Laatst bewerkt:
Henri,
Had nog geïnformeerd over de trommels,die worden er enkele bijgeleverd!
En waarschijnlijk ook nog paar houten kisten!
Erik, bezoekje aan SMC is zeker niet voor niets geweest!😉
Had ze de info van Jakko en Arjan wat hier gepost was toegestuurd en zelf hadden ze ook nog wat informatie gevonden!

Ben benieuwd hoe deze er straks uitziet naast de Resicast uitvoering!

Grt/Roger

Laatst bewerkt:
Timo,
Dat begrijp ik!😉
In deze uitvoering is de polsten alleen maar geschikt als je van plan bent een LVT-2 of 4 te gaan bouwen!
Toen ik aan dit dio begon had ik eerlijk gezegd verwacht dat ik zo een polsten kon bestellen die goed was maar gaandeweg bleek dit toch anders te zijn!
Ben blij dat deze fabrikant nu wel een correcte uitvoering heeft gemaakt anders had ik het moeten doen met een polsten die het net niet is!

Grt/Roger

Laatst bewerkt:
Wie weet maakt deze leverancier er nog een wielstel bij zoals door de engelsen gebruikt, en die lvt wens ik nog wel eens te bouwen, maar zo is er nog zo veel

Erg fraai, ik zou em zo kopen, maar ik heb er geen enkel nut voor jammergenoeg
Moet het nut hebben dan? 🤣 🤣 🤣

Alleen voor de heb is dit al een gaaf product!
Henri,
Had nog geïnformeerd over de trommels,die worden er enkele bijgeleverd!
En waarschijnlijk ook nog paar houten kisten!
Erik, bezoekje aan SMC is zeker niet voor niets geweest!😉
Had ze de info van Jakko en Arjan wat hier gepost was toegestuurd en zelf hadden ze ook nog wat informatie gevonden!

Ben benieuwd hoe deze er straks uitziet naast de Resicast uitvoering!

Grt/Roger

Gaaf Roger!
Ik had al contact gehad met Fabio en mijn interesse getoond.
Misschien voor hem ook een opsteker dat er interesse voor is.

Hun prijzen kennende zal het geen goedkoop dingetje worden, maar och...je leeft maar een keer!
Hoop wel dat die ene keer 300 jaar duurt! 🤣🤣🤣🤣

Mooi figuur! dat mooi uit de verf komt. Ik zie allemaal mooie details, inclusief de mouw emblemen en structuur in de muts. Prachtig gedaan.

Mooi hoor! (maar weer...!)
Zijn die emblemen die decals of toch zefl geschilderd? (Ook mooi!)

Verder met de Denison zou'k zegguh!

(Idd, zoals Elco al zei, de muts word nog steeds gedragen door de commando's zowel alsook de aspirant NL commando's.)

Grtz
Erik

Elco,
Zie nu inderdaad dat het touw in werkelijkheid iets dikker was/is !
Straks als dit figuurtje in de LVT staat zie je gelukkig niets meer van!😉
Erik,heb decals geprobeerd helaas vielen deze uit elkaar! Denk omdat ze te klein zijn,heb ze nu maar geschilderd!
Volgende wordt met Denison smock!🤞

Nu eerst mijn werktafel maar eens opruimen,heb net Eelke Warrink en Hilbert Zuijdendorp op bezoek gehad en die hebben er hier toch een rotzooi van gemaakt !😁

Grt/Roger

Laatst bewerkt:
Nu eerst mijn werktafel maar eens opruimen,heb net Eelke Warrink en Hilbert Zuijdendorp op bezoek gehad en die hebben er hier toch een rotzooi van gemaakt !😁

Grt/Roger
Omdat ik mij diep schaamde over hoe mijn bureau erbij stond, heb ik uit schrik deze ook maar opgeruimd... staat er nu zo bij 🥳

Bedankt nogmaals voor alle tips en informatie! (En het geheime item 😁)

Bijlagen

• FD6E21D4-68C3-4637-82C3-120F7A0D00C6.jpeg
    FD6E21D4-68C3-4637-82C3-120F7A0D00C6.jpeg
    101,5 KB · Weergaven: 29
Mooie foto’s vandaag op FB groep “Walcheren (ons eiland)”, Middelburg 1944.IMG_3059.jpegIMG_3060.jpegIMG_3061.jpegIMG_3062.jpeg

Laatst bewerkt:
Mooie foto’s Walter!
Vooral de laatste waar goed de details van de luiken te zien zijn!

Grt/Roger
Ik zie net dat er ook al foto’s van deze eerder zijn geplaatst. Foto met detail van de luiken is erg bruikbaar denk ik inderdaad.

Schotten (geen commando’s ! Met dank aan uitleg @ErikGideonse hieronder) van dichtbij, bij afvoer van krijgsgevangen. Let op het mes! (bron FB “Walcheren (ons eiland)”).IMG_3063.jpegIMG_3065.jpegIMG_3064.jpeg

Laatst bewerkt:
Commando’s van dichtbij (afvoer van krijgsgevangen).
Even ter verduidelijking, omdat ook ik vroeger hiermee eenheden door elkaar haalde, zijn dit geen commando's maar Schotten van de 52e Lowland Division welke bij de inname van Middelburg aanwezig waren (waar deze foto is, ik geloof de Royal Scots). Gemakkelijk te herkennen aan de windproof jas (knopen en capuchon) die deze troepen hadden. Lichtelijk te verwarren met de Denison smock, maar toch anderes. Ook de must die die ene soldaat draagt is geen "commando" muts
Hier een voorbeeld van zo'n windproof jas met een denison smock. Kijk en vergelijk, op zwart wit foto's niet altijd even duidelijk. original-1944-dated-british-army-camouflage-windproof-smock_54649_main_size2.jpgww2-british-airborne-forces-denison-smock_15095_main_size3.jpg
't Is maar een weetje. Doet niet af van de voortreffelijke beelden natuurlijk.

Grtz
Erik

Walter,Erik
Ik zou in eerste instantie ook denken dat het Denison smocks zijn!
Weer wat geleerd!😉

Onderdeel van Tiger models ( gelijke plaatsing van de luiken!)
Heb ik intussen aangebracht!
IMG_8029.jpegBij de polsten moesten nog een paar details aangepast worden voordat deze kan worden verstuurd.
De ketting kast kan men trouwens straks in 2 posities plaatsen zoals je ook op de LVT’s in Walcheren ziet,horizontaal of schuin omhoog.
IMG_8013.jpeg

Grt,Roger

Laatst bewerkt:
de windproof jas
Aha, zó ziet die er dus uit. Iemand raadde me een tijdje terug aan om With the Jocks van Peter White te lezen, die luitenant pelotonscommandant was in het 4e bataljon van de King’s Own Scottish Borderers (KOSB) en in Vlissingen landde. Hij noemt daarin meerdere keren dat ze windproof jackets droegen (en tegen het einde dat iedereen in z’n peloton ze liever gehouden had toen ze weer in normale battledress moesten) maar ik had geen idee hoe die er nu eigenlijk uitzagen.

En hier de 2e commando
IMG_8085.jpeg

Nu wil ik alvast het naam plaatje gaan bestellen voor dit diorama met de volgende tekst:

“Their lives Our freedom “
48th Royal marine commando
79th Armoured Div. Royal Engineers
Walcheren November 8 1944

Als iemand nog grammaticale fouten ziet staan in deze tekst dan hoor ik het graag!😉

Groet,Roger

Laatst bewerkt:
Peter White's boek is inderdaad echt een aanrader! Geschreven door iemand die erbij was. Huiveringwekkend realistisch.
Heb hem zelf 2 jaar terug op aanraden van... gekocht èn gelezen.
Brrrr! 🙂

Cheers
Erik Jan
Besteld, ben benieuwd

Misschien een kwestie van smaak ? : ook "lives" en "freedom" met hoofdletters.

enne...Goed bezig Roger 🙂👍

Peter,Hilbert,

Deze tekst staat ook op het monument ter nagedachtenis van dit ongeval!
Hier staat het helemaal met hoofdletters maar dat vind ik geen optie!
Verder staat er een streepje tussen maar weet niet of dit in het Engels gebruikelijk is!🤔
Mischien toch beter een komma!

IMG_8089.jpeg

Aha, zó ziet die er dus uit. Iemand raadde me een tijdje terug aan om With the Jocks van Peter White te lezen, die luitenant pelotonscommandant was in het 4e bataljon van de King’s Own Scottish Borderers (KOSB) en in Vlissingen landde. Hij noemt daarin meerdere keren dat ze windproof jackets droegen (en tegen het einde dat iedereen in z’n peloton ze liever gehouden had toen ze weer in normale battledress moesten) maar ik had geen idee hoe die er nu eigenlijk uitzagen.
Even voor de duidelijkheid: de battledress jacket werden gedragen ONDER de windproof jacket.
Ik heb zelf een windproof jacket gehad en ik kan je vertellen dat je deze niet alleen wil dragen.
Het is gemaakt van soort laken stof en gelijk aan de winter overgooier.

Een extra weetje: de windproof jackets werden ook meestal door snipers gedragen, juist omdat ze zo dun waren en hun bewegingen niet werden gehinderd.
Bij deze jack / overgooier hoort officieel ook een soortgelijke broek die over de battledress broek werd gedragen.

einde nerd modus! 🤣 🤣 🤣 🤣

Hier staat het helemaal met hoofdletters maar dat vind ik geen optie!
Dat zou ik inderdaad ook niet doen. Het staat schreeuwerig en het is moeilijker leesbaar dan in hoofd- én kleine letters te schrijven.

Verder staat er een streepje tussen maar weet niet of dit in het Engels gebruikelijk is!🤔
Ja en nee, maar ik houd sowieso niet van de manier waarop in het Nederlands vaak streepjes gebruikt worden terwijl andere leestekens er beter zouden werken. Hier leest het bijna als een tegenstelling, terwijl met een komma het de (bedoelde) indruk geeft dat het tweede het gevolg is van het eerste.

En nummer 3 staat nu ook op de foto!
Weet iemand of er ook wel eens rangstrepen op de Denison werden geplaatst?.. nerd Henri?😊

Grt/Roger
Er zijn foto's bekend dat er rangstrepen op de Denison werden gedragen.
Maar vaak werd het niet gedaan, om Duitse snipers niet het voordeel te geven om snel te zien wie "hoger" in rang waren.

Dus, het kan wel, maar was niet gebruikelijk!

Weet iemand of er ook wel eens rangstrepen op de Denison werden geplaatst?.. nerd Henri?😊

Grt/Roger
Idd, wat Henri al schreef: in algemene zin werden er rangtekens/strepen op de Dension gedragen, zoals bij de paras.
Bij de commando's ingezet op Walcheren heb ik er echter geen een gezien op de desbetreffende foto's die een rangteken danwel strepen erop had (let wel: hebben het hier over de Denison smock van de commando's en niet de Schotten met hun windjack. Die hadden het namelijk wel (sporadisch...))
Voor de zekerheid zuo'k ze weglaten. Weet het, kriebelt om een beetje mooier te maken, "historisch" gezien... 🤔

Grtz
Erik

Terug
Bovenaan