Af! LVT-4 Buffalo Walcheren 44

Dit model is af!
De genoemde Peter White heeft het er in z’n boek over dat de Duitse bevolking zich vaak alleen realiseerde dat hij het bevel had omdat de andere soldaten naar hem luisterden, en, als ze erachter kwamen dat hij luitenant was, daar heel erg van opkeken. Dit alles precies omdat niemand rangonderscheidingstekens droeg en zowel officieren als manschappen exact hetzelfde uniform aanhadden.

En weer een figuurtje verder!
IMG_8124.jpeg
Eigenlijk nog een maar daar moet ik nog een foto van maken!
Verder vandaag de 3D polsten ontvangen!
Hoop deze komend weekend in elkaar te kunnen zetten!

Had deze foto nog gevonden op het net.Stond bij vermeld “infatuate “
Had deze nog niet eerder gezien!
Mooi om te zien hoe vol met modder sommige LVT’s zaten!

IMG_8202.jpeg
Groet,

Roger

Ik vind dat je de structuur en kleuren van de materialen, stoffen van de figuren geweldig weet teschilderen. De wol oogt bijvoorbeeld als wol. Heb je wat tips voor mij/ons?

Overigens zou ik het ook geloven als deze figuren groter zouden zijn dan 1/35.

Soms geven de goed ingekleurde foto's toch meer informatie dan zwart wit. Prachtig hoe zo'n gebruikte LVT eruit ziet. Zo zie je ze (nog) niet vaak op schaal.

Ik heb het nog nooit gedaan, maar een print van een zwart wit foto kleuren met potloden kan mogelijk al veel extra informatie geven.

Succes, Jan

Dat is een bekende foto, maar normaal in zwartwit 🙂 Hij is niet van de operaties op Walcheren maar van de strijd om Zeeuws-Vlaanderen, schijnbaar gemaakt op 13 oktober 1944 in de buurt van Terneuzen.

Dat is een bekende foto, maar normaal in zwartwit 🙂 Hij is niet van de operaties op Walcheren maar van de strijd om Zeeuws-Vlaanderen, schijnbaar gemaakt op 13 oktober 1944 in de buurt van Terneuzen.
Heb altijd begrepen dat deze foto te maken heeft met de oversteek van de Braakman.

Jan,eens! Daarom spreekt mij deze foto ook aan!
Helaas wordt het inkleuren van foto’s vaak met iets te veel kleur gedaan en daardoor ogen ze niet realistisch!
Jakko,Walter bedankt voor de info,voor mij was deze nieuw!😉

Groet,Roger

Laatst bewerkt:
Er staat namelijk ook een Terrapin op en zijn die ook bij oversteek Westerschelde naar Zuid-Beveland gebruikt? Braakman is minder breed.

Ik begrijp die oversteek van de Braakman niet echt. Het zag er destijds wel anders uit, maar het was ook toen niet meer dan een kreek die ten westen van (Ter)neuzen een paar kilometer het land in loopt. Daar kan je makkelijker omheen dan overheen volgens mij. De kaart is de situatie in 1935.

krt-Braakman.jpg

Laatst bewerkt:
Als je dit kaartje bekijkt zul je het probleem waarschijnlijk beter begrijpen. De polders rond het Leopold kanaal waren onder water gezet waardoor er dus een aaneengesloten waterlinie tot aan de Westerschelde lag. De aanval over de Braakman vond tegelijk plaats met een tweede aanval verder naar het zuiden over het Leopold kanaal. Door ook via de Braakman aan te vallen werden de Duitsers in de rug aangevallen op een plaats waar ze dat niet verwachtten. De Duitsers konden door die aanval op twee plekken ook hun troepen niet op een plaats concentreren. Bij dit alles moet je ook bedenken dat het terrein niet geschikt was voor tanks en dat de Canadezen een chronisch tekort aan mankracht hadden.

1OSJUIW.jpg

Arjan

Ben inmiddels over de helft met het schilderen van de figuren!
Hier nog een Royal Marine Commando.
Badges zijn met de hand geschilderd,rangstrepen zijn decals uit een Gecko figuren set.
Het is een aangepast Alpine figuurtje met Hornet hoofdje en handen.Armdelen zijn gesculpt!
IMG_8468.jpegEn de stand tot nu toe:
IMG_8394.jpeg
Groet,
Roger

Laatst bewerkt:
Mooi schilderwerk. Ze zien er, positief bedoeld, niet goed uit ...👍. En de verschillende dekens vind ik ook mooi gekozen.

Wel een opmerking bij de gewonde met verband om zijn hoofd. Ik vind zijn hals wat vreemd ogen, vooral waar deze aansluit op de romp. Daar zit in het midden, onder de adamsappel, een kleine holte, die je ook bij wegdraaien nog ziet. Ik kan het anatomisch niet goed uitleggen, maar misschien moet je een gezinslid vragen om deze houding aan te nemen (als je dat al niet hebt gedaan). Aan de linkerkant zit het wel goed. In het geheel valt het misschien niet op, we zitten nu dicht op de huid zeg maar.

Het lijkt wel of de draaiing in de nek precies verkeerd om zit tov de stand van het hoofd

Zal de nek rechts iets uithollen!

Volgens mij is het enkel de schaduw die het een wat vreemd aanzicht geeft ?

Ik heb hier alleen de schaduw onderaan en rechtsonder verminderd. Met een hooglicht op de plaats van de adamsappel zou het in mijn ogen compleet zijn ?

roger-figuur.jpeg

Ben blij dat jij dit zegt Peter!😊
Had ook al het schaduwdeel lichter geschilderd en denk dat het nu wel goed is!
Normaal gesproken maak ik de foto’s buiten op een bewolkte dag maar vanwege het regenachtige weer had ik deze maar een keer binnen gemaakt waardoor de foto wat overbelicht is!

Nog 2 figuurtjes te gaan en dan kan ik eindelijk aan het schilderwerk van de LVT beginnen!

Groet,

Roger

Ik vind beide indrukwekkend gesculpt en geschilderd. Camouflage ziet er ook goed uit, met alle vouwen en dergelijke. Ik zie ook dat je het gestructureerd aanpakt, alles krijgt aandacht tot en met de tijdelijke basis waar ze nu op zitten.
Misschien de gespen van de riemen nog wat kleur geven?

Succes met de laatste kerels... Ik ben overigens nog niet aan het aftellen.

De kisten zijn prachtig!

Ik keek nog een keer naar de gespen. De linkergesp op de rug van de 2e figuur viel me op. De rechtse oogt op de foto beter.

Die drijver bedoel je?
Vaak gemaakt van kurk, al dan niet met stof eromheen, gedoopte canvas bijvoorbeeld, dat wordt wat grijzig meestal maar het zou allicht ook een markeerboei kunnen zijn in geel of.rood

Heb de LVT gespoten met een mix van verschillende kleuren Tamiya verf.
Eerst basis zwart daarna olive drab vervolgens een overspray met olive green en wat highlights olivegreen met buff.
De polsten heb ik een andere kleur gegeven omdat de LVT nog de US kleur had en de polsten later is aangebracht.
Hiervoor heb ik een mix van deep green en sky gebruikt.
De decals zijn van Bison behalve de Coup Dessai deze door Erik Gideonse gemaakt ( nogmaals dank!😉)
Hierbij alvast een paar foto’s vanaf de werktafel
IMG_8902.jpeg
IMG_8895.jpeg
IMG_8907.jpeg
De structuur die je hier en daar ziet heb ik voor het spuitwerk aangebracht om zo de eerste modderstructuur te creëren,dit wordt later nog meer!
Volgende stap wordt nu het weathering proces met olieverf.

Groet,

RogerIMG_8911.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Roger,

De basis geslaagd! Maak het uiteindelijke verschil tussen de OD en de Polsten niet te groot.

Hier een foto van een Bedford, SCC15 IMG_20190921_103749017_HDR.jpg

T zijn wel echt oerend lelijke hokken ook. De subtiele highlights zijn erg mooi gevat, en de smerige strepen ook, niet te donker, maar ook niet te veel afwijkend!

Terug
Bovenaan