Wie weet....

Eelke Warrink zei:
Als ik vanavond de tijd vind zoek ik wel een plaatje 🙂

in je HD verdwaald ? 😈...doe dan maar gewoon even een Sherman 🙂

gegroet Frank, die gisterenavond bijna out ging toen ie zich in de gigawereld van Shermans waagde...

Eelke heeft het plaatje gevonden, nu zoekt hij nog de tijd 😈
En speciaal voor Frank:
EarlyA3-0.jpg
😉

VVSS is het sowieso ... kijk maar naar de trackpads (T51 rubberblok) met duckbills. De fenders zijn wel voor de HVSS, maar werden ook wel toegevoegd aan VVSS voertuigen als ze duckbills hadden.

En nu de rest nog, want het is geen M4A4.

holy shit...gaan we al...ik dacht dat het HVSS en VVSS-onderscheidt zich liet zien in de loopwielconstructie 😳
We zoeken verder...

Frank Haspels zei:
holy shit...gaan we al...ik dacht dat het HVSS en VVSS-onderscheidt zich liet zien in de loopwielconstructie 😳
We zoeken verder...

Dat doet het ook, maar er zitten ook verschillende tracks bij. Misschien dat er maar eens een Sherman identificatie gids moet komen op het forum 8).
Maar om je ff op weg te helpen met met deze, controleer de achterplaat en zijkant met foto's van Shermans die je hebt. Zo kun je uitzoeken welke variant dit is.

Het nader inzien van Eelke klopt.
Het is inderdaad een M4A3 75 dry.
- M4A3: te zien aan de achterplaat met de exhaust deflector. M4 en M4A1 hebben een andere. M4A2 is slechts heel sporadisch in ETO gebruikt door de Amerikanen, en M4A4 heeft een langere romp.
- VVSS: te zien dus aan de bogiestellen, en tracks
- dry: op de zijkant van de romp zitten pantserplaten. Deze zaten niet op de wet voertuigen. Daarmee wordt ook het 75mm kanon bevestigd, want die zat alleen op wet voertuigen.

Eelke, nu wel de volgende, of krijgt Frank de beurt?

Groeten, MartinD

het is geen panzer III chassis, en (volgens mij) geen 5 cm PAK, het is wel een veldconversie 😉
Jan 😀

ik weet niets van panzer, maar vier return rollers is pz IV, drie return rollers is pz III. (kweenie of dit altijd klopt, vind het wel makkelijk) Verder lijkt het geschut op een pak 75.

groeten Maarten

Nope,
* hint....het is een vroege panzer IV , gebruikt als munitionsschlepper en later voorzien van een PAK 7,5 cm 😉
Jan 😀

Jan, dit is een Pz IV C bruggenlegger, in het veld omgebouwd met een 5 cm PAK 38.

Je kunt de Pak 38 herkennen aan het gebogen schild en de kleine mondingsrem.

Bruce

Bruce Oomen zei:
Jan, dit is een Pz IV C bruggenlegger, in het veld omgebouwd met een 5 cm PAK 38.

Je kunt de Pak 38 herkennen aan het gebogen schild en de kleine mondingsrem.

Bruce
I stand corrected 😳 Het is inderdaad een PAK 38
Je hebt helemaal gelijk ....
Ik heb echter nog nooit een brückenleger in de ausf.C gezien, alleen in de ausf. D....(wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet bestaan! 😉 ) daarom dacht ik dat het een munitionsschlepper was. Aan de voorkant zie ik inderdaad de aanpassingen voor een bruggenlegger, die waren me nog niet opgevallen 😱
Jan 😳

Jan toch, gewoon ff de topics op ML volgen.... Daar is deze al een paar keer besproken. Al heb ik zo het vermoeden dat je hem daar ook vandaan hebt.

Voor iedereen die geen Pz4 kan onderscheiden van een Pz3: tel de loopwielen gewoon. 6= Pz3 en 8= Pz4. Nee, ik ga het hier niet over uitzonderingen hebben. De returnrollers zijn een minder betrouwbaar manier, omdat late pz4's er ook maar drie hadden.

@Eelke: de neus/staart van een EBR 75 of 90?

Dat dinges van Frank komt me ergens bekend van voor, maar waarvan … ?

Eelke Warrink zei:
Ik wist dat ie te makkelijk was! Volgende... 😀
Ik moet toegeven dat het me een beetje denkwerk kostte, maar zodra m'n oog op een foto van een EBR viel (terwijl ik op zoek was naar een foto van dat ding op Franks plaatje) was ik eruit 🙂

Deze dan:

vraagzoveel.jpg

jeroen duifhuizen zei:
iets van zon oud pools gebakje ofzo? omgebouwd door de duitsers... maar wat voor iets precies...... 😳

Mijn foto was inderdaad iets van een Poolse (engelse) tankette, maar kan ik de site even niet terugvinden. 😳 Weet dus even ook niet precies hoe deze eigenlijk heet. Volgens mij was deze in dienst van een of ander vaag land in Azie. Zo dacht ik bijvoorbeeld ook gelezen te hebben dat de jappen de pzr-I gebruikt hebben in '37...boeiend !...wist mij niet...

groet Frank

Eelke Warrink zei:
Die SWS is een Tatra T809, een naoorlogse variant
Zeg, dit moet geen potje tussen ons tweeën worden, hè? 🙂 (Met andere woorden: goed antwoord — maar gelukkig was Niels er ook nog om in m'n valletje te trappen 😉)

Het was dat ik 'm toevallig eens gezien had bij het bezoeken van die site, anders...
Iemand anders moet maar even een fotootje posten, want ik ben nu eigenlijk hard bezig met het inpakken van de koffers, ik ga er een paar dagen tussenuit naar Parijs namelijk 8)

Frank Haspels zei:
Zo dacht ik bijvoorbeeld ook gelezen te hebben dat de jappen de pzr-I gebruikt hebben in '37...boeiend !...wist mij niet...

Op www.hardcorpsmodels.com staat de Reference sectie. Daar staan wat leuke en interessante voertuigen in, en ook Duitse voertuigen in Chineze dienst (Pz I en SdKfz 222).

Terug
Bovenaan