Wie weet....

De basis is volgens een Britse Mk VI Light Tank.
Bovenbouw is lastig te beoordelen, maar ik denk dat het een 105mm kanon. Dus dat zou dan een LeFh 18 kunnen zijn. Wat de precieze Duitse benaming dan wordt, ik heb geen idee, LeFh 18 auf Pz1938 V(E)? 😉

Martin het is inderdaad een LeFH 18 op een MK VI onderstel.
Een 10.5 cm LeFh 18 auf Geschutzwagen Mk VI (e).
Zijn er bij mijn weten maar 6 van gebouwd.
Foto komt van Panzernet.

Dus Martin of Niels, een van jullie mag weer.

Bruce

He, Bruce is het nu een 10.5cm leFH 16 of een leFH 18? Het lijkt me dat een leFH 18 wat groot is.

@ Gjalt, het onderstel was niet zo heel moeilijk te herkennen. Dan is het daarna niet zo moeilijk om er een stukje Duits geschut op te plakken (zo heel veel mogelijkheden zijn er niet). Als je het dan echt zeker wil weten kan je het ook nog ff opzoeken: http://www.achtungpanzer.com/briti.htm
Lijst met beutevoertuigen per land staat hier: http://www.achtungpanzer.com/ct.htm

Gjalt, het gaat idd wel een beetje om en om maar je kan er zelf ook wel een tussen zetten hoor. Je mag in ieder geval mijn beurt gebruiken en ik weet zeker dat martin daar ook geen bezwaar tegen heeft.
Ik ben benieuwd

Waarschijnlijk mag je hem niet doorlinken vanaf die site. Al kan ik op de site zelf ook geen afbeeldingen zien........
Het is trouwens ook niet handig om dat te doen met een adres waar al veel info inzit. http://www.wwiivehicles.com/hungary/zrinyi/Zrinyi2.jpg
Het is handiger om de foto ergens te uploaden en vanaf daar door te linken.

Succes, maar ik zou wel even een nieuwe gaan zoeken

Gjalt, het gaat meestal om en om, dat klopt. Maar jouw foto is ook geen probleem. Van mij mag je ...

Eehm, het is een Japans geval lijkt me. Ik gok op een Type 1 Ho-Ni tank destroyer, 75mm kanon. De foto is nogal klein. Heb je hem niet in groot formaat?

Gjalt van Koten zei:
waar halen jullie al die precieze antwoorden zo snel vandaan ? 😱
Veel kijken in boeken en/of op websites met foto's en (betrouwbare) beschrijvingen van de voertuigen die erop voorkomen 🙂

Die laatste van Martin is volgens mij (en AFV Profile nr. weetikveelhoeveelwantikhebhetboekjealweeropdeplankgezet) ook een Covenanter bruggenlegger — die vier wielen geven hem behoorlijk weg (@Bas: de Crusader had er vijf).

Het is inderdaad een Covenanter bruggenlegger. Ik zat te twijfelen tussen deze en deze om te posten:
GB-CruiserMarkV-CovenanterAMRA-Mark1c.jpg

Ik vond het wel een mooie opgave, omdat het in eerste instantie een Crusader lijkt, maar de vier wielen zijn inderdaad het identificatie punt.
Bruce was de eerste met antwoorden, dus het is weer aan hem! En Gjalt, ik zal even wachten tot jij gepost hebt 😉 Kun je alles goed nazoeken.

Scheids ... 😈 Dan kom ik er ff niet uit zeg. 1V12, 1V13, MT-LBU, MT-LBUS ... en ze lijken allemaal op elkaar 😈
En nee, geen SNAR-10, daarvoor klopt de voorplaat niet.

vet schraal, hij staat geneens op Rusarm.RU... vroega stonden daar ALLE russische vaar voer en vliegtuigen op, en jawel, het zijn russen, dus nog te koop ook. nu nog wel te koop, maar veel minder, maargoed, iemand nog een AK-108F Vertical/Oblique Camera voor in een vliegmachine (2 rondjes van mij!) kopen van de russen?

volgens mij zit gjalt aardig in de buurt, alleen ben ik niet zo op de hoogte van russisch materieel, dus vandaar.

grt Timo

Timo de Porto zei:
(2 rondjes van mij!)
Je blijft bezig of niet 😉 ook al vier rondjes in de thread van Stef 😈
volgens mij zit gjalt aardig in de buurt, alleen ben ik niet zo op de hoogte van russisch materieel, dus vandaar.

Volgens mij zit iedereen wel redelijk in de buurt. MT-LB chassis is correct, maar ja welke variant. It's all in the details, maar zo goed ben ik daar niet in thuis. Ik ben al blij dat ik zo ver kwam 8)

ha allemaal ,
was even weg,weekendje crossen met 1:1 voertuigen,foto's plaatsen van mijn kant zit er helaas niet in ,computerkennis schiet te kort,inplaats van uit te vinden hoe het moet steek ik mijn schaarse vrije tijd liever in de hobby.mocht ik er ooit weer een goed hebben dan moet iemand anders gewoon de honeurs waarnemen en een foto plaatsen.
groeten,bert

Gjalt van Koten zei:
is dit trouwens de voor of achterkant ?
Dit is de voorkant. Je kunt de aandrijfwielen zien, en die zitten bij een MT-LB van voren, en ook zulk zoort kijkluikjes/raampjes vind je normaal gesproken niet aan de achterkant van een voertuig. Om over de koplampen maar niet te spreken 😉

tja .........sorry herkende hem ook eens een keer 🙂 🙂
nou bijdeze maar eens van mij, zal het niet te moeilijk maken

gr sander

rara.jpg

Terug
Bovenaan