A
Anonymous
Hm...je hebt gelijk, er zit geen motorkap op. Ik bedoelde ook eigenlijk het gedeeltje direct daarachter. Die gebogen lijn en die uitstulping hebben dodges niet. Van chevies uit die tijd heb ik geen kaas gegeten 🙂
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
jan peters zei:Wat is dat voor een volk op de foto? Een 'wehrmacht 2023' reanactment groepje? 🙂
Jan 😛
Geen dank, liever een tientje 😉dank u Jakko!
Ja, ik nu ook omdat ik direct naar het originele adres ervan ben gegaan, waardoor hij in de cache van m'n browser zit.Ik was al bang dat iedereen die Hijackwaarschuwing zag...
Ik zag de foto wel elke keer staan hoor.
Dit is een koepel van één of ander vroeg M60-prototype, zo te zien. Het commandantskoepeltje is van het M60-type, maar de hijsogen zitten op de M48-posities (één voorop het dak, twee aan de zijkanten vanachter). Hij komt zo te zien niet van een model (bijvoorbeeld een verbouwde Academy M48A5-koepel), want op geen enkel model zitten de opberghaken voor het zoeklicht linksachterop …De koepel lijkt in elk geval op die van een M48 waarvan het geschut os vervangen door een 105mm. Of is dit een vroege M60?
Huh? Bij zowel de M48 als de M60 zit dat ronde deksel linksachter op de toren — het opvallendste verschil tussen de twee torens is dat bij de M60 de achterkant bijna vlak en vertikaal is, terwijl hij bij de M48 bol is. Als resultaat loopt ook het torendak aan de achterkant bij de M60 vlak maar bij de M48 bol naar beneden. Dit kun je vanwege die ventilator echter niet zien op de foto die hier gebruikt is.Roel Geutjens zei:Die taliban tank is zeker een M-48 toren. Lijkt heel fel op die van de M-60.
Maar je kan duidelijk links achter de ronde filter zien. Bij de M-60 zit die rechts achter het luik van de tankcommandant.