Wie weet....

Hm...je hebt gelijk, er zit geen motorkap op. Ik bedoelde ook eigenlijk het gedeeltje direct daarachter. Die gebogen lijn en die uitstulping hebben dodges niet. Van chevies uit die tijd heb ik geen kaas gegeten 🙂

Ha Eelke,
die uitstulping komt mijns inziens onder de motorkap en zie je dus niet als die dicht zit,de dingen die me dwars zitten zijn de lijn van het spatbord,die loopt redelijk gebogen af ,bij de meesten is dat een steilere boog en dat er geen bies zit op de horizontale lijn op de A-stijl(de voorste deurstijl of hoekstijl)dit zie je bij de meeste chevies.
groeten,bert

Goed ik zal het maar eerlijk toegeven......ik weet zelf ook niet wat het is en daarom heb ik hem ook hier geplaatst.

Net als Eelke ging ik in eerste instantie uit van een Fordson WOA2A, maar die is het toch niet. Vooral opvallend zijn de schroefveren van de voorwielophanging en het stuur aan de linkerkant.

Een Dodge Carryall of Ambulance is het niet. Zowel de 1/2 ton als de 3/4 tonners verschillen in detail toch van de wagen op de foto. Mogelijk is het wel een ander type Dodge, zoals een type van voor de 2e WO???

Chevrolet zou ook nog kunnen. Ik kwam op internet een foto tegen van een Panel van uit 1940 en die komt aardig overeen, maar overtuigend is het niet.

Andere opties, misschien een Skoda?

Ik heb de foto wat vergroot om de identificatie wat makkelijker te maken...

Dodge WC 53, zoiets als dit:

dodge_carryall.jpg

het blijft een moeilijke,de clou zit hem denk ik in de schroefveren zoals Alex al aangeeft,de meeste voertuigen hebben baldveren,de ford komt inderdaad behoorlijk in de buurt maar heeft bladveren,de details waar je mijns inziens naar moet kijken zijn de voorwielophanging ,de vorm van de spatborden, de afstand van de voorruit tot de motorkap en ruitewissers boven,er vallen er op die manier al veel af,op de schroefveren en linkerstuur na heeft de ford WOA2 alle kenmerken,misschien de WOA1?.
groeten,bert

De daklijn klopt niet voor een GAZ 11 of 61, denk ik. Maar misschien moeten we de oplossing inderdaad meer naar het oosten zoeken.
Kunnen we misschien een hint krijgen? Is het een Rus, Amerikaan of een Tsjech?

@ Bas
Een Dodge WC53 Carryall is het niet. De Carryall heeft bladveren, staat hoger op zijn poten en dan is er nog het voorraam-issue wat Eelke en Bert al aangaven.

@ Bert
Een Fordson WOA1A heeft dezelfde neus als de WOA2A, dus die komt ook erg in de buurt. Maar ja, die veren en het linkse stuur.....

@ Danny.
Ik denk niet dat het een GAZ is. De vorm van de body verschilt daarin toch wel en de auto op de foto lijkt ook lager te liggen dan een GAZ

@Jeroen
Een zuiver civiel voertuig is het volgens mij niet. De kans is uiteraard wel groot dat het gaat om een civiel voertuig dat in gemilitariseerde vorm in het leger is gebruikt, zoals dat veel gebeurde in zowel het Amerikaanse, Britse als Duitse leger.

@Eelke
Ik zou je heel graag een hint geven, maar ik weet het zelf ook echt niet. Wat ik nog wel kan vertellen is dat de uitsnede voor de achterwielen redelijk ruim was en schuin naar achteren afliep (zoals bij Dodge WC26 Carry all). De motor heb ik helaas niet kunnen bekijken.

Alex

Ik ben bang dat we er nu toch echt 1 hebben, die we voorlopig niet gaan oplossen......misschien komen we er nog eens achter.

hierbij een nieuwe foto....

Merk en vooral....type?

LadaNiva.jpg

Alex

ben benieuwd, er zit een soort rek op waar wat aan vast gemaakt kan worden.

Groeten Maarten

Heren, heren,

Ik heb er ook 1! Wie weet wat voor merk en type dit is:
= link maar weggehaald =
Ben toch zo benieuwd?!
😉

(tja anders krijg je zo'n naam he?)

Bruce en Eelke hebben een gedeelde eerste plek.

Inderdaad een "Morris Commercial CDSW 6x4 Light Breakdown". Het rek op het front was het weggevertje; het is bedoeld om de contragewichten in op te hangen tijdens het gebruik van het hefframe achterin.

Alex

Oké, hier eentje van mij.

Kan iemand me vertellen welk voertuig dit is? (ik weet het zelf niet in elk geval)

9c0a3b48ffa8b808bca78dfecebf2355200606010_full.jpg

Ben ik trouwens de enige die het zonde vindt van die wapens? Weet niet of ze echt zijn, maar zien er wel goed uit.

Ge-upgrade duitse veldtenu`s. Maar de wapens zijn duidelijk ww2 wapens.
Komt dat door een soort Versailles, die de Duitser weer heeft verboten om wapens te ontwikkelen? 😀

Hij bedoelt deze foto:
talibantank.jpg

(Door het "This image was hijacked"-plaatje naar de adresbalk van m'n browser te slepen, kreeg ik wel de bedoelde afbeelding te zien, waarvan hierboven dus een snelgemaakte screenshot te zien is. IE-gebruikers zullen denk ik moeilijk moeten doen met rechtsklikken en de URL uit een lijstje gegevens halen 😛)

Edit: het gekke is wel dat, als ik nu de forumpagina herlaad, ik wel het bedoelde plaatje zie in plaats van de diefstal-beschuldiging. Zal wel zijn omdat het nu in m'n cache zit, vermoed ik.

dank u Jakko!
Geen dank, liever een tientje 😉
Ik was al bang dat iedereen die Hijackwaarschuwing zag...
Ik zag de foto wel elke keer staan hoor.
Ja, ik nu ook omdat ik direct naar het originele adres ervan ben gegaan, waardoor hij in de cache van m'n browser zit.
De koepel lijkt in elk geval op die van een M48 waarvan het geschut os vervangen door een 105mm. Of is dit een vroege M60?
Dit is een koepel van één of ander vroeg M60-prototype, zo te zien. Het commandantskoepeltje is van het M60-type, maar de hijsogen zitten op de M48-posities (één voorop het dak, twee aan de zijkanten vanachter). Hij komt zo te zien niet van een model (bijvoorbeeld een verbouwde Academy M48A5-koepel), want op geen enkel model zitten de opberghaken voor het zoeklicht linksachterop …

(O ja, en mocht de maker van de afbeelding dit opoit onder ogen krijgen: Osama bin Laden != Taliban …)

Om de voetbalhaters wat tegemoet te komen een nieuwe "rara wat is dit?". 😀
Om ook de voetballiefhebbers tegemoet te komen is het een voertuig uit een van de WK landen. 😈
Leuk me een leuke aanleiding om wat obscure landjes aan bod te laten komen. Al valt dat met deze tegenstander van het Nederlands eleftal ook wel weer mee.
De winnaar mag op zoek gaan naar een boeiend voertuig uit een ander WK land 😉

Rara%20wat%20is%20dit.jpg

Succes

Grtz Niels

Nu is het plaatje compleet. Bron was trouwens http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/argentina/argentina.html
Wilde hem niet te moeilijk maken, maar waarschijnlijk had je deze ook wel geraden:
Arg-Crusader-1.jpg

Ben benieuwd wat de volgende wordt

Ik kon aan de wielen en tracks al zien dat het een Brits voertuig was. De lampbeugels hielpen om een Crusader te vinden, en dat kanon doet een SP variant vermoeden ... zo kom je er wel.

Groeten, MartinD (die eens op zoek gaat naar de volgende)

hey

Hey

Die taliban tank is zeker een M-48 toren. Lijkt heel fel op die van de M-60.
Maar je kan duidelijk links achter de ronde filter zien. Bij de M-60 zit die rechts achter het luik van de tankcommandant.

Greetz Roel

Re: hey

Roel Geutjens zei:
Die taliban tank is zeker een M-48 toren. Lijkt heel fel op die van de M-60.
Maar je kan duidelijk links achter de ronde filter zien. Bij de M-60 zit die rechts achter het luik van de tankcommandant.
Huh? Bij zowel de M48 als de M60 zit dat ronde deksel linksachter op de toren — het opvallendste verschil tussen de twee torens is dat bij de M60 de achterkant bijna vlak en vertikaal is, terwijl hij bij de M48 bol is. Als resultaat loopt ook het torendak aan de achterkant bij de M60 vlak maar bij de M48 bol naar beneden. Dit kun je vanwege die ventilator echter niet zien op de foto die hier gebruikt is.

Terug
Bovenaan