T2 en T3 busje Marechaussee (MP)

Ik heb de titel aangepast. Wel zo handig omdat de bouw ook nu overgaat naar de T3 maar diverse inrichtingszaken hetzelfde zijn en informatie over de T3 gebruikt wordt om het T2 raadsel op te lossen. Lekker samen dus!

Hier nogmaals iets over een T3, alhoewel we dan wel afdwalen van het T2 onderwerp.

Maar goed, dit voertuig staat te koop bij een autobedrijf in Poortvliet, met in hun advertentie de nodige detailfoto's.
Vraag is of dit een originele KMar bus is of een aardig gemaakte replica.

Bekijk bijlage 53243
Mooie serie foto’s! Best luxe stoelen trouwens. Inderdaad onduidelijk wat origineel is. Binnenwerk is groen zo te zien hier.

Daarop zie je trouwens een variant van de beide banken verdeelt in opklapbaar 1 persoon en 2 persoon gedeelte. Wel weer met dezelfde soort pootjes. Ook is het opklaptafeltje goed zichtbaar.

Foto: Pon’s Automobielhandel B.V
Bekijk bijlage 53241
Ik denk dat alleen het smalle deel opklapbaar (verwijderbaar?) is. Achter het bredere deel zit iets van een kast, dat lijkt me een vast deel in de bus.

Hier nogmaals iets over een T3, alhoewel we dan wel afdwalen van het T2 onderwerp.

Maar goed, dit voertuig staat te koop bij een autobedrijf in Poortvliet, met in hun advertentie de nodige detailfoto's.
Vraag is of dit een originele KMar bus is of een aardig gemaakte replica.

Bekijk bijlage 53243
Stom toevallig heb ik deze gisteren daar zien staan, hij is dus nog te bezichtigen Walter.

Stom toevallig heb ik deze gisteren daar zien staan, hij is dus nog te bezichtigen Walter.
Ik heb alle foto’s gedownload van hun site. Ik heb idee dat er het nodige aan versleuteld is trouwens. Als ik de wielen zie zou dit wel eens een 4-wiel aandrijving kunnen zijn.

Deze bus is behoorlijk verbouwd inderdaad, ook qua kleur vraag ik me af of deze origineel van de KMar is geweest.
Die wielen zijn breder gemaakte stalen velgen, dat wordt vaker gedaan in de VW scene.
De 4x4 uitvoering heeft de tankdop rechts achter zitten, omdat de tank verplaatst moest worden voor de vierwielaandrijving.download (11).webp
0baf65b32545-800x600.webp
De wielen zijn ook groter, 16 inch in plaats van 14 inch. (Op de eerste syncro versies zat nog wel 14 inch overigens)

Laatst bewerkt:
Vandaag in t nmm in soest een t3 van de k.mar zien staan, die had als aardigheidje nog extra raampjes van lexaan ofzo over het standaard glaswerk, was ook een normale achterwiel aangedreven variant

Vandaag in t nmm in soest een t3 van de k.mar zien staan
Weet je of het versie is met achterbanken tegenover elkaar en klaptafeltje? Zo ja dan ga ik er binnenkort ook even langs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, niet kunnen zien, de zon spiegelde vreemd in de glaasjes, en fatsoenlijk naar binnen kijken lukte me uberhaupt niet. Speeltuin is in elk geval goedgekeurd 🙂

Weer een mooie foto die samen met eerdere foto’s bevestigt dat de T3 constructie die @Jan Peters hierboven plaatste ook in de T2 is toegepast. Met dank aan @Sylly's Mini Models ! Ik denk dus dat ik er uit ben.
Bekijk bijlage 53165
Dat was een overgangsmodel van T2a naar b... er zijn er heel wat van gemaakt, verschillen waren een A front en bumpers voor en achter met een B achterzijde met grote achterlichten en rechthoekige oortjes (lucht sleuven) . op schaal 1/87 heeft Welly er ooit een model van uitgebracht.

Ja, mooie foto’s! Een hele duidelijke die het beeld dat ik had bevestigd. Asbak is ook goed detail.

Weer nieuwe beelden opgedoken! Een tafeltje is duidelijk zichtbaar. Rechts van tafel de lijkt de asbak te hangen. Zo ontrafelt zich vanzelf het grote geheim van de binnenzijde!
IMG_5268.webpIMG_5269.webp

Terug
Bovenaan