- Interesses
- Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- M577, AMX-PRI, NEKAF, AMX-105mm, Centurion Mk5/2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Helaas niet Walter.Sommigen hadden inderdaad een dakluik maar er waren er (gelukkig) ook zonder dakluik. @Jos Keja heb jij interieurfoto’s van de achterbanken?
De dopjes van bierflesjes werkt ook zeer goed voor verf en lijm 🙂Daarin gaat in ieder cupje een druppeltje secondenlijm waar ik het dan met een spelt uitdip en dat dan aanbreng op het te plakken onderdeel. Ook putty gaat hierin en vandaaruit met spateltje of kwastje (verdund met Tamiya Extra Thin) aanbrengen.
En toen waren er ook geen mobile telefoons laat staan een smartfoon met camera. Vaak komt uit onverwachte hoek wel iets moois waar je wat van hebt.Jammer…..het was blijkbaar zo gewoon destijds dat niemand moeite heeft genomen er foto van te nemen 🤔
Die had ik al gevonden. Heel veel plaatjes van munga’s@Walter Jonkers Misschien kan je hier eens doorheen lopen Marechausseenostalgie :: Fotoalbum

Maar leeg is ook zo leeg!Of helemaal leeg laten, want het interieur was verwijderbaar 😉
En Peter in het midden achter het raam 😄👍🏻Kan… maar ik dacht aan diorama met busje langs een weg, schuifdeur open, tafeltje naar beneden met een kaart en wat papieren en uiteraard bij het voorraam ook wat paperassen (zoals op de foto van @Peter van Dijk).
Dat is op het zwaailicht op het dak na dezelfde bouwinstructie die ik heb. Verkeerde banken dus en verkeerde opstelling (wij hadden hele dunne zittingen en rugdelen) en de buisconstructie eronder is anders. “If I could turn back time”🙄…..Ben ook nog aan het zoeken geweest maar kan geen bruikbare interieur plaatjes vinden.
Heb ook gezocht op "Volkswagen Kombi" een veelgebruikte aanduiding voor dit type VW bus.
Biedt de zitting constructie zoals die van de bus van AK geen inspiratie ? zie hier de bouwinstructie
Tja, had ik destijds maar de belangstelling gehad in dat voertuig... Maar zelfs de Landrover (waar ik bijna uitsluitend in meereed) heb ik destijds
ondanks mijn foto hobby maar weinig in detail gekiekt..![]()
Kemperink en vissers hebben interieurs voor het leger gebouwd.Is er misschien achter te komen wie deze interieur variant gemaakt heeft? Ik neem aan dat ze niet zo uit de volkswagenfabriek kwamen maar, door een derde partij omgebouwd werden.
Zou vw nederland hier misschien iets over kunnen zeggen? Nee heb je, ja kun je krijgen…
Als je weet wie, dan kun je misschien meer info opvragen.
👍🏻👍🏻👍🏻Zeker!! Geeft alweer wat meer houvast ook al is het een T3Dit is het interieur van een TE, met soortgelijke banken.Bekijk bijlage 53145Bekijk bijlage 53146
Wellicht kun je er wat mee.
Ik heb de vraag voorgelegd bij Pon.Is er misschien achter te komen wie deze interieur variant gemaakt heeft? Ik neem aan dat ze niet zo uit de volkswagenfabriek kwamen maar, door een derde partij omgebouwd werden.
Zou vw nederland hier misschien iets over kunnen zeggen? Nee heb je, ja kun je krijgen…
Als je weet wie, dan kun je misschien meer info opvragen.

Ik denk dat je gelijk hebt 👍🏻Geen sluitend bewijs, maar gezien het vrijwel identieke kenteken, toch zeer waarschijnlijk een T2. De zichtbare middenstijl lijkt van het gaasscherm te zijn.
Bekijk bijlage 53180
Ja maar je hoeft er maar 1 te kiezen !
Dat is helaas permanent gesloten. Een deel van de collectie is naar NMM.het Marechaussee museum in Buren