Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik dacht het zelfde. Al die steuntjes=veel en lastig werk!Oh my god ...
Dat steuntje in het midden 😬
Probeer je voor te stellen wat dat voor een gedoe is om schoon te maken.
Ik had zulk gez##k met mijn schakels van de .50 munitie.
Bekijk bijlage 16856
...dat lees ik zojuist op pagina 5 😳... alwaar ik reeds de indruk kreeg dat hier een meester, of op z'n minst een beginnend meester aan het werk isNog heel veel te doen maar de indruk ontstaat!

Dat ziet er inderdaad wel goed uit als ik de website bekijk ! Dank voor de tip @Peter van DijkGeen idee of je al met de verlichting bezig bent, maar Green Stuff World heeft daar leuk spul voor. Heb daar zelf eens tiniwini ledjes gekocht,
daar zitten de weerstandjes al aan en zitten aan zeer dun draad :
Bekijk bijlage 16857
Dank je @Peter van Dijk dat je er doorgeworsteld bent en voor je tips en opmerkingen 👍🏻okee Walter... ik ben helemaal bij....... DUDE !!!
Prachtige bouw en een mooi verslag (goeie foto's ook)
Misschien een tipje : je zei ergens dat een bepaalde constructie moeilijk uit te leggen was...soms maakt een eenvoudig schematisch tekeningetje
veel duidelijk zonder veel woorden.
Happy Priegeling 👍
Ik heb naar de mogelijkheden voor verlichting gekeken. De lampen zitten echter op zo’n manier dat ik de ledjes, draden of lichtgeleiders niet mooi onzichtbaar weggewerkt kan krijgen. Dus toch maar geen verlichtingGeen idee of je al met de verlichting bezig bent, maar Green Stuff World heeft daar leuk spul voor. Heb daar zelf eens tiniwini ledjes gekocht,
daar zitten de weerstandjes al aan en zitten aan zeer dun draad :
Bekijk bijlage 16857
Haha …. ik voel een tweede “motorluikdiscussie” opkomen. Naast open of dicht nu ook schemerig of licht. Je hebt wel een punt Peter. Het is een afweging van juistheid op het plafond (waarbij je inderdaad in een vrij krampachtige houding moet gaan om dat te zien) of meer licht op de zaak in z’n algemeenheid. Probleem is wel dat de ruimte voor de kabeltjes of lichtgeleiders zo enorm krap is omdat het om de TOW schuttersplek heen moet. Ik heb er al redelijk hoofd over zitten breken. Met een batterijtje krijg je eigenlijk te weinig spanning om de led (veelal optimaal bij 9 a 12V) echt goed helder te laten branden. Dus de vraag is of een zwak schijnende led wel het gewenste resultaat gaat geven. Als ik een lichtgeleider ga gebruiken heb ik nog meer lichtverlies. Ander nadeel is dat ik hier geen goede electronica/hobby zaak in de buurt heb waar ik kan rommelen en kletsen met mensen die me verder kunnen helpen (heeft iemand nog tip voor zaak die vanuit Goes redelijk bereikbaar is zonder er een weekendtrip van te moeten maken). Alles moet online en dat maakt het kiezen en inschatten niet makkelijker….. zeker als (ook simpele) electronica vrij onbekend terrein is.Sorry Walter, ik wil het niet laten een "jamaar" op tafel te gooien 😉
Is het echt onacceptabel een (of twee) led lichtje tegen het plafond te plaatsen ? want hoe dat zit is dan toch alleen maar te zien door
detail foto's of een moeilijke houding in de buurt van de achterklep ?
De verlichting voegt dan toch meer toe dan perfect detail (wat onmogelijk is...) ? of begrijp ik het probleem niet...🤔

Balen zeg… die 9V batterij past net niet in de motorruimte! Ik had liever alles in het voertuig verwerkt eigenlijk. Ik kan wel constructie verzinnen dat draden via de rups/wielkast van achteren het middelste wiel in gaan en aan onderzijde via de rups er uit. Of ik daar nu blij van wordt weet ik nog niet want zolang de boel niet geschilderd is en het dak er af moet kunnen zit ik telkens met van die draden… we puzzelen verder….Spanning is geen probleem want die 9V blokjes zijn ideaal. Inbouwen van zo'n batterij hoeft niet in het model. Die kan verstopt worden in
een lage sokkel.
De 'verlegbare' lengte van het draad aan de micro led tot aan de weerstand is 18cm. deze draad heeft een buiten ø van 0,3mm.
Dat geeft bij lange na niet genoeg licht voor dit interieur. Wel goed te gebruiken voor bijvoorbeeld dashboard lampjes en dergelijke, maar niet als verlichting.Is dit mogelijk een oplossing?
Wat er ook open of dicht, aan of uit gaat, het luik achterin blijft vast open. Ik blijf me verbazen over alle details die je steeds weer netjes en strak weet toe te voegen.Tussen al het led-licht
Jawel, dat kan (jij) wel!En ik denk iedere keer: "Dit kan (ik) gewoon niet in 1:35" 👓
Goeie tip Peter: ik heb er leds en schakelaar besteld die in het motorcompartiment kunnen. Nu afwachten….Geen idee of je al met de verlichting bezig bent, maar Green Stuff World heeft daar leuk spul voor. Heb daar zelf eens tiniwini ledjes gekocht,
daar zitten de weerstandjes al aan en zitten aan zeer dun draad
Draad is gelukkig mooi dun en de weerstanden komen met de schakelaars en batterijen in de motorruimte. Nu kijken of ik nog kan solderen. Dat is echt 40 jaar geleden!Fraai en lekker al voorbedraad en geweerstand, maar mocht het nodig zijn zit een dunnere draad er zo aan hoor! Ben heel benieuwd!

Wat dacht je van een bewegingsdetector?n die schakelaar, daar vindt je wel een oplossing voor

Ooit gaat die komen! 🫣Lees ik daar verffase 🧐🤭

Understatement...Eigenlijk best tevreden mee.
Nee, een geluid-chip met luidsprekertje en dan het geluid van stationair draaiende YPR…..zou toch leuk zijn (als het motorgedeelte wat groter zou zijn). Bij H0 locomotieven is dit al vrij algemeen trouwens…Wat dacht je van een bewegingsdetector?
Als er dan iemand in de buurt van je model komt, dat dan de verlichting aan gaat.
Dank je !Keurig gemaakt Walter ! 👍
Ja zoiets ….🤣