Nieuw in modelbouwland!

Het blijven uiteindelijk bedrijven die gewoon commercieel bezig blijven. Het is dan ook maar net hoe gevoelig de doelgroep is voor marketing etc.

Dit soort dingen gaat vaak simpel langs mij af zoals die potloden en stiften etc 😛
En zoals hierboven ook is vermeld, goed gereedschap is prettig om te hebben en mee te werken. Echter dat betekend niet dat het altijd de hoofdprijs moet kosten omdat er logo X op staat. En goedkoop kniptangetje zal net zo goed knippen als 1 met een tamiya logo etc 😛

en durf dan je eigen koers nog maar eens te varen in de modelbouwkudde
Doe ik!

Algemeen genomen gebruik ik behoorlijk ouderwetse technieken en materialen
Doe ik ook!

dat het vaak de indruk geeft dat als je maar de juiste gereedschappen gebruikt, je resultaat ook automatisch beter zal zijn.
ja dat is een instinker voor beginners. (zei Alex ook al)

Ik scharrel gereedschap overal en nergens op. Bouwmarkt, drogist, crea-winkel, kantoorboekhandel, etc, etc.
Doe ik!

Aquarelpotloden bestaan al heel lang, ik weet niet hoe lang maar in 1990 bestonden die al,
En hoeft niks te kosten (gaan ook jaren mee!) Bijv. deze v.d. Hema

1730485129368.webp
ga naar een kunstenaars artikelen winkel, koop aquarel potloden of krijtjes
Doe ik ook!

Lukt mij niet om te verwijzen naar mijn draadje over Mijn M10 Tank destroyer in Noord Afrika.

Dus even een voorbeeld, gewoon om een indruk te geven dat je geen goeroes en fabrikanten (van modelbouw accessoires) nodig hebt om tot een aardig resultaat te komen.!

Ik werk uitsluitend met gouache (plakkaatverf); aquarelverf (potloden); conté-krijt, pastel-krijt, inkt, ecoline, stiften, markers, kleurpotloden; grafietpoeder etc. etc.

4-26 (4).webp

4-12 (3)xx.webp

Mijn laatste werkstukje!
Als basis een printje en van kleur voorzien met................, Viltstiften 😱 van mijn dochter!

20241101_155459.webp

20241101_194558.webp

Vergeet niet plezier te hebben in je hobby!

1:35 Pantertje bouwen in 4 uur ? met 180 onderdelen ? 😬 voor nog net geen 25 eurootjes 👀

Als antwoordt op de over-engineerde kits van tegenwoordig een ideale kit voor wie liever schildert dan bouwt ?
Ook een uitkomst qua tijdsbesparing voor een diorama project ?

Zie hier de presentatie van deze Das Werk/ Blitz Panther G :

1:35 Pantertje bouwen in 4 uur ? met 180 onderdelen ? 😬 voor nog net geen 25 eurootjes 👀

Als antwoordt op de over-engineerde kits van tegenwoordig een ideale kit voor wie liever schildert dan bouwt ?
Ook een uitkomst qua tijdsbesparing voor een diorama project ?

Zie hier de presentatie van deze Das Werk/ Blitz Panther G :

Ja net, dit is een erg goede basis om snel en correct een Panther G late te maken als ik het zo bezie. Alleen de rupsen en het gereedschap zou ik vervangen, maar de basis is snel gebouwd. De handleiding is ook goed.

Mvg,

Vincent

40014_art.jpg

Had Preiser daar ook geen figuren van in een heleboel schalen?

Wat een drama website......
Account aanmaken bij die vriend Jason is me niet gegund omdat verificatiemails niet verstuurt worden of niet aankomen (Ja, de Spambox is meerdere malen gecheckt!) en na een eerdere poging geven ze aan dat ik al een account heb, maar het paswoord verkeerd heb. Paswoord resetten werkt ook niet.... Pfffff
Eindelijk gelukt....... Figuren en upgradeset voor de 1/16 M113 ACAV besteld, wordt vervolgd

De nieuwsbrief van LZ Models is ook binnen.

Libor of LZ models
From:lzmodels.contact@gmail.com

Sun, Dec 15 at 3:11 PM
Hi there
It's been a while since our last newsletter, and we have a couple of new releases

TM35010
1/35 US Heavy Wrecker Ward LaFrance, M1000, Series 2
  • 6 sprues with 550 plastic parts
  • 8 clear parts
  • PE parts
  • 6x 3D printed parts
  • decals
  • scale ropes and chains

LZ Models
LZ 35032 1/35 Ward LaFrance M1 Upgrade set 1
/5x 3D printed chain drive wheels/
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Special offer
With crazy increased postage and shipping costs, we cannot offer it free anymore, but we still cover around half of postage in our special offer and charge only a part of it according to kit size and the destination

1/35 US Heavy Wrecker Ward LaFrance, M1000, Series 2 kit is available to book now for 60 euro each (10% discount) + token shipping cost 14 for a heavy kit euro worldwide (save 10-20euro)

LZ 35032 1/35 Ward LaFrance M1 Upgrade set 1 is available to book now for 11 euro each (20% discount) + token shipping cost 4 euro worldwide ( save 4-8 euro) - free postage if ordered with the wrecker kit above and completely free of charge for wrecker preorders paid within December (save 22-32 euro)

Please note the ETA of my priority stock is mid January, although we start running production next weekend, the express shipment from China may be delayed in this busiest period of the year until later January. The same for distribution, where the kits might not reach the shops worldwide before mid or late February unfortunately
..............................................................................................................................

This special offer is valid by Friday, the 20th of December, midnight only. In case of interest to pick up any of these, please reply to this email with what and how many kits you want and I will reply my confirmation email ASAP and then the PayPal invoice will follow
AND most importantly, if you choose to pay within December, I will include the LZ 35032 1/35 Ward LaFrance M1 Upgrade set 1 with 5x 3D printed chain wheels set completely free of charge to these preorders /74 euro total/ ----Merry Christmas!!!

For the near future, we are preparing more Heavy Wrecker Ward LaFrance variants, action figure set for F30 LRDG Gun Truck and also the long awaited 1/35 German BR80 Locomotive and Kesselwagen kits are now in early molding stage

Thank you for your support once again, and wish you all the best and peaceful Christmas period
Best regards
Libor

35010 box.webp

LZ35032.webp

Laatst bewerkt:
Podcast voor tijdens het bouwen (enige moment dat ik een podcast kan volhouden 😜).

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd of hij nog Nederlands spreekt. Nou ja, Vlaams dan. Ik wed dat dat nog sappiger klinkt. Wat een schitterend karakter.
Building diorama's the Verlinden Way; Lots of little stuff strewn around (ofzoiets), and lots of drybrushing🙂

Zag deze op de site voorbij komen als nieuw artikel. Mochten mensen nog op zoek zijn naar extra opslag 😛

Zag deze op de site voorbij komen als nieuw artikel. Mochten mensen nog op zoek zijn naar extra opslag 😛

Hi Paul, dit komt op een goed moment. Ben m’n ‘nieuwe’ hoekje aan het uitbreiden. Ik maakte gebruik van eerdere action ladekastjes. Ik houd ze al een tijdje in de gaten, maar ze hebben ze al lang niet meer. Jammer, want in de bamboe laadjes kun je heel makkelijk schotjes inlijmen. (Gekeken in verschillende verstigingen rond Almere). Ik ga nieuwe flyby’s inzetten om te kijken of deze kastjes wel te krijgen zijn. Dank voor het delen. Ter info en vermaak nog een foto met oude kastjes 😉 Ben voornemens zo’n nog zo’n zelfde blok te maken. Definitieve indeling nog te bepalen 😉 GroetjesIMG_0585.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi spul, die set en de crew heb ik hier al liggen. Nu de M113 zelf nog....

Nee, geld is het probleem niet, de import naar de EU stokt om de 1 of andere reden. Origineel zou dat afgelopen oktober zijn, nu midden januari.

Groot nieuws dragon brengt al weer een kit opnieuw uit. Komop, niks nieuws aan. Kit uit 2009 met figuren uit 1999, enige wat echt nieuw is, is de alu loop en de 3d mondingsrem...

Moet je eens een Ryefield kit bouwen. Bij mijn late Panther G hield ik een complete opbouw voor een achter dek, kanonmantels en een hele set wielen over. Plus bergen kleiner spul.

Moet je eens een Ryefield kit bouwen.
Dragon is soms nóg erger. Ik weet niet meer van welk model ik een tijdje terug de instructies zat te bekijken op Scalemates, maar daar zaten hele gietramen van een ander model bij voor drie of vier relatief kleine onderdeeltjes, terwijl er op de gietramen voor dít model genoeg ruimte was om even daar ook zo’n deeltje te steken.

Terug
Bovenaan