Nieuw in modelbouwland!

Qua Twenot op een zijspoor maar een snoepie voor diorama bouwers en ideaal voor stiekeme trein liefhebbers 😉

daswerk-dw35033.webp

Veeeeeeels te modern. Rijtuigen met coupe deuren aan de zijkant graag. Hoewel deze ook al niet zo goed tussen de locomotief en de K5 past

Enkel dit weekend:
Voor de tiger moet je wel eerst voor 250 euro bestellen. Maar ze hebben ook andere modellen met "iets" lagere bedragen 😛

GWypmptXsAAPSp3

Een andere Weasel, ik krijg er koude rillingen van:

Deze komt wel heel bekend voor :

Miniart heeft een vijfde Stuart uitgebracht, dit keer de Honey :

En verder:
After Market

Figuren
LRDG Crew 3, Thunder Model F35004 (2024) (met lemon squeezers)

Deze zal wel uit de mottenballen worden gehaald, aangezien Oekraïne nu zelf drones produceerd zullen ze deze hard nodig hebben.

Een nieuwe trailer van Miniart:

Rommel is ook weer van partij, dit keer met vervoer:

Een nieuw tijgertje:

Vietnam:

De Manga's doen ook weer mee deze keer:

En tot slot "Guntower Models" en "St George Model"? Nog nooit van gehoord :

En eentje voor vraag en aanbod:
Een goedgevulde portemonnee, en een berg vrije tijd. 😉

Deze heb ik hier nog niet gezien geloof ik en intussen al een paar maandjes in de schappen :

klik op foto voor toelichting op Armorama.

Bekijk bijlage 41185
Heel leuk kitje!
In 3 verschillende uitvoeringen te verkrijgen.
-De standaard versie zoals hier is afgebeeld
-De uitgebreide versie met een metalen loop en wat PE ( als ik het goed herinner)
-De Deluxe versie die bovenstaande bevat + extra set resin figuren om het apparaat te bedienen.

Zelf heb ik de Deluxe versie en die is absoluut de moeite waard.

Dynamo heeft ook een set BEF figuren uitgebracht als ook een set Commando Kiefer figuren.
Individueel te koop, maar als groepen zeer indrukwekkend en van uitmuntende kwaliteit en detail.

Dragon is geloof ik (weeral) alles opnieuw uit aan het brengen met een paar extra onderdelen. Zitten er hier ook 3D-geprinte rupsbanden bij of zijn ze van plastic?

Ik blijf die "2 in 1" altijd irritant vinden. Mede omdat je vaak veel te veel onderdelen overhoud (wat zonde is). En ook de keuze is lastig. Persoonlijk heb ik altijd gewoon liever een doos met 1 optie erin 😛

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen helemaal bezwaar tegen modellen met meerdere opties in één doos, maar liever geen hele grote zoals een romp met en eentje zonder Zimmerit. Dragon maakt het alleen te vaak nogal bont door een heel gietraam van een ander model erbij te doen, waarvan dan twee onderdeeltjes nodig zijn … had die even in één van de gietramen voor dít model gedaan, daar was ongetwijfeld nog wel plek voor.

Ik kan uiteindelijk, over niet al te lange tijd tenminste een panzer 4 f2 of g bouwen met al die reserve onderdelen... maar ze hadden beter wat minder spullen erin kunnen doen, en de prijs net wat omlaag wat mij betreft

Materiaalkosten zijn het minste van een bouwdoos. Ontwerp en verpakking zijn de grootste prijsbepalers. Dus een raampje exta van waar al een matrijs van bestaat is een minimale investering.
Persoonlijk vind ik de extra onderdelen wel prettig. Menig sherman heb ik kunnen bouwen met combinatie van wielen of gereedschap

Precies, daarvoor vind ik het wel handig. Ik heb helemaal geen bezwaar tegen extra wielen, kanonlopen, gereedschap, en dergelijke voor de reservedoos. Maar vooral bij Dragon krijg je vaak zoveel eigenlijk totaal nutteloze extra delen dat ik er al eens over heb zitten denken om maar een keer iets als een zelfverzonnen ruimteschip te gaan maken waar ik allerlei van die dingen op kwijt kan 😉

@Jakko Westerbeke, of een "what if" fantasie project.😁
„What-if” moet voor mij gebaseerd zijn op de werkelijkheid, iets als Arnes 8×8 Fuchs, niet zomaar onderdelen aan elkaar plakken omdat je die hebt liggen — dat vind ik gewoon fantasie, of op z’n best historische fantasie.

Of iets van star wars. De ruimteschepen zitten vol met ww2 spul van verschillende tamiya/dragon kits etc 😛
Zoiets, inderdaad, maar omdat ik niet de delen precies voor bestaande Star Wars-modellen heb, zou het dus totaal zelfverzonnen worden.

Da's volgens mij een 3d geprinte via Etsy.

De nieuwe nieuwsbrief van Libor van Thunder Model / LZModels is weer binnen.

Let ook even op de dubbele Browning vliegtuig mitrailleur bij het Bonus model, ik weet nog niet of het de .303 is.
De foto's van de Morris Bofors upgrade en de radio set had ik hierboven al geplaatst

lzmodels info
From:lzmodels.info@gmail.com
To:Libor Zachoval
Mon, Sep 23 at 2:32 PM
Hi there
It's been a while since our last newsletter, and we have a few new releases

TM35310
1/35 LRDG F30 Patrol Truck with offset rear bed, standard edition
-5 plastic sprues with 280 parts
-clear parts
-resin cast wheels /2 spare wheels for this setup/
-new 3D printed LRDG weapons /Vickers, Twin Browning, special extras for this setup/
-PE detail sheet
-marking decals with instruments placards
-accurately reproduced to the highest detail standard
-developed in partnership with the LRDG Preservation Society
-informative booklet included

TM35311
1/35 LRDG F30 Patrol Truck with offset rear bed, Bonus edition
-5 plastic sprues with 280 parts
-clear parts
-resin cast wheels /2 spare wheels for this setup/
-2 resin figures
-new 3D printed LRDG weapons /5 guns special extras for this setup, Vickers, Twin Browning +3 more/
-PE detail sheet
-3 marking option decal with instruments placards
-accurately reproduced to the highest detail standard
-developed in partnership with the LRDG Preservation Society
-informative booklet included

TMF35004
1/35 LRDG Figure set 3
2 highly detailed resin figures (Radio operators on a tea break from TM35309 kit)

LZ Models
LZ35030 Upgrade set 1 for Thunder Models Morris Bofors
-3D printed supports in traveling position

LZ35031 Upgrade set 2 for Thunder Models Morris Bofors
-3D printed supports in firing position

LZ35009 No11 Wireless set and accessories

Special offer
With crazy increased postage and shipping costs, we cannot offer it free anymore, but we still cover around half of postage in our special offer and charge only a part of it according to kit size and the destination

TM35310 1/35 LRDG F30 Patrol truck with offset rear bed, standard edition kit is available to book now for 41 euro each (10% discount), token shipping cost 12 euro worldwide ( save 12-20euro)

T M35311 1/35 LRDG F30 Patrol truck with offset rear bed, bonus edition kit is available to book now for 54 euro each (10% discount), token shipping cost 12 euro worldwide ( save 12-20 euro)

TMF35004 1/35 LRDG Crew 3 set is available to book now for 14 euro each (12% discount), token shipping cost 6 euro worldwide ( save 7-12euro) - free postage if ordered with LRDG kits above

LZ35030 1/35 Morris Bofors set 1 traveling supports is available to book now for 10 euro each (16% discount), token shipping cost 4 euro worldwide ( save 4-8 euro) - free postage if ordered with LRDG kits above

LZ35030 1/35 Morris Bofors set 2 firing supports is available to book now for 10 euro each (16% discount), token shipping cost 4 euro worldwide ( save 4-8 euro) - free postage if ordered with LRDG kits above

LZ35009 1/35 No.11 Wireless set and accessories is available to book now for 15 euro each (17% discount), token shipping cost 4 euro worldwide ( save 4-8 euro) - free postage if ordered with LRDG kits above

..............................................................................................................................

This special offer is valid by Friday, the 27th of September, midnight only. In case of interest to pick up any of these, please reply to this email with what and how many kits you want and I will send you your confirmation email ASAP and then the Paypal invoice will follow when my limited air cargo stock has arrived from China, we should receive it for shipping by the end September

For the near future, we are preparing Heavy Wrecker Ward LaFrance in 5 variants, starting with M1 series2 that should be available in November

If you do not wish to receive our newsletters, please reply simply "STOP" to be removed from our mailing list.

Thank you for your support, and wish you all the best
Best regards
Libor

Bijlagen

• 35310 box.webp
    35310 box.webp
    192,5 KB · Weergaven: 15
  • 35311 box.webp
    35311 box.webp
    175,8 KB · Weergaven: 15
  • TMF35004.webp
    TMF35004.webp
    109,9 KB · Weergaven: 15
Ja treffend gezegd! Qua kwaliteit een van de beste producenten, maar qua poses vaak in de categorie standbeeld.

De Blitz oogt goed, de wielen zijn inderdaad die vanaf ca 1940/41 in gebruik zijn. Hopelijk brengen ze nu een All-rad.

Die figurenset van J Wong ga ik binnenkort bestellen. Als iemand ook iets wil bestellen en wil besparen op de verzendkosten is dat wat mij betreft bespreekbaar.

Ik was dus op scalemates aan het kijken wat er allemaal voor nieuws is, te veel om hier allemaal te plaatsen. dus hier even de link voor diegene die zelf even willen kijken, dit is voor 1/35, voor de andere schalen moet je even een andere schaal aanklikken.

Plusmodel heeft een stel hele leuke accessoires uitgebracht:

Voor diegen die een SUPER 88mm Flak 36/37 willen bouwen:

Voor de US M40 SPG:

Nog een figuurtje nodig voor je Stug III ?

Had ik over deze niet iets gelezen op TWENOT, wel een mooie cover:

Bingo, een Dingo wiel set:

Voorruit voor de Vomag

Heeft deze Dragon echt nieuwe onderdelen ?

Voor de Puma:

Een motor voor de Dragon wagon:

Bravo-6 figuren:

Voor de nieuwe Tamiya KS600:

En als laatste een grappig civiel drie wielertje:

Bijlagen

• 41265-200-k35001-velorex.webp
    41265-200-k35001-velorex.webp
    29,1 KB · Weergaven: 1
Terug
Bovenaan