Nieuw in modelbouwland!

Friul is overgenomen door iemand die er weer mee verder is gegaan, nu dus icm ammo als verdeler. Volgens mij was de distributie bij de vorige eigenaar ook een beetje het dingetje waar het bedrijf is gestopt. En 3d printen, dat kan thuis en met wat simpele muisklikken, maar wie weet is het op deze manier een lang leven beschoren? Ik hoop het

3D geprinte tracks voor de Tamiya M8 HMC
Ik vind dat soort toevoegingen altijd parels voor de zwijnen … Waarom zou je dure accessoires steken op een model waar zoveel fundamenteel aan mis is? Maar hele volksstammen doen het toch.

Aha. In dat geval heb ik niks gezegd 🙂

Aankondiging van het merk Roden in 1/35
Een Horch 830 Kübelwagen

Eindelijk
één van vroege (30-tiger jaren, talrijk en vele merken) Kübels
Kübels van vóór de bekende VW, daar heb ik een zwak voor.

f72bd7660193be9adebbeb1f637ab32b_221704.jpg

Als je deze ( zo te zien op het plaatje de Protze uitvoering) eenmaal hebt,
dan kun je meteen beginnen met alle versies te bouwen!

Als Kübel​
Foto-Legion-Condor-Panzermänner-Horch-PKW-Kfz-Kennzeichen.jpg
Als Nachrichten uitvoering​

313419686_641684947596559_4554040100279106682_n.jpg

Als Protze​

313426510_641685114263209_4413994029425166520_n.jpg

Als Funk​

$_57[7] (6).jpg

Mit Stahlblechtüren

Foto-Offizier-der-Luftwaffe-mit-P-08-im.jpg

Meer info en foto's: Mantis Miniatures run the gamut of emotions with their five new emotion-filled face sets...

Mantis%20Miniature%20faces%20emotions.webp

Mantis%20Miniatures%20Faces%20(2).webp

Dat zeg je nog heel netjes, Walter........

vreselijk. Misschien leuk voor een Carnavals wagen....
Haha….ik durfde het niet zo stellig te zeggen. Wil geen fans zwaar beledigen. Ook diverse hoofden van Hornet vertonen deze overdreven trekken trouwens maar niet zo extreem als deze.

Oh, nagemaakte smileys.

😱😜🤪😣😖😭😡🥵😳😨🤥😲😵🥴🤢🤮🤒🤑😆😝😫😩🥺😠

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

sorry ik ben in een flauwe bui.😉

De enige die ik wel erg goed vind is die jonge vent met snor, onderste rij, 2e van rechts.
Perfect voor een Vietnam setting.
En Gunnery Sgt "Shut up!" heb ik al in 1/10 staan hier.

OK, spanwielen met losse buitenkant zodat de rand van de velg er ook aan zit, en de rupsbanden lijken wel goed te zijn, niet die flauwekul van RFM met volledige pinnen maar eindverbinders die gewoon op de schakels steken. En het zijn T54E2’s, het zou leuk zijn als ze die ook los uitbrengen.

De monding van de coax lijkt wel 20 mm in plaats van 7,62 mm 😉

Ik denk het ook — systeem MiniArt, zeg maar. Beter dan Bronco’s manier, minder handig dan van AFV Club en Panda.

Die hoofdjes zijn inderdaad verschrikkelijk. Wat ook niet helpt, is dat 3D-hoofdjes meestal perfect symmetrisch zijn, waardoor het uncanny valley-effect nog groter wordt. Deze zijn helaas geen uitzondering.

3D-scanners zijn tegenwoordig zo goed dat je perfecte scans kunt maken van echte gezichten... waarom doet niemand dat? Desnoods kun je de gelaatstrekken nog een beetje aanscherpen zodat het gezicht makkelijker te schilderen wordt, en klaar is Kees.

3D-scanners zijn tegenwoordig zo goed dat je perfecte scans kunt maken van echte gezichten... waarom doet niemand dat?
Tamiya schijnbaar wel. Ik las geloof ik ergens dat ze onder meer een aantal bekende modelbouwers in uniform gehesen en gescand hebben voor recente sets figuurtjes.

Terug
Bovenaan