Nieuw in modelbouwland!

Dit weekend was ik bij Meijer & Blessing in Rotterdam, daar zag ik op een doos van Thunder models deze afbeelding:
CMP F30A LRDG Truck with 37mm Bofors AT Gun.jpg

Deze zou door Mirror Models uitgegeven worden, maar dat is er nooit van gekomen.
Ik kan echter niets over dit model op de website vinden, maar ik hoop dat deze toch nog wordt uitgegeven.

Dit weekend was ik bij Meijer & Blessing in Rotterdam, daar zag ik op een doos van Thunder models deze afbeelding:
Bekijk bijlage 29354

Deze zou door Mirror Models uitgegeven worden, maar dat is er nooit van gekomen.
Ik kan echter niets over dit model op de website vinden, maar ik hoop dat deze toch nog wordt uitgegeven.
Ik kan je uit betrouwbare bron melden dat er aan de LRDG truck gewerkt wordt.
Of het ook deze variant is weet ik niet.
Waarschijnlijk komt hij uit onder het Thunder Models label.

@JakkoWesterbeeke , Mooi werk, ik heb vanavond de laatste 10 bladzijden nog eens doorgespit.

Buiten die van Thunder models zijn er ook nog andere leuke modellen uitgebracht, of moeten nog uitgebracht worden.
De Katy van Gecko Models heeft al 2 varianten gekregen en inmiddels ook 2 trucks op dezelfde basis en daar gaat nog een raf truck van uitkomen, en Airfix heeft inmiddels ook een truck variant uitgebracht.

En dan is er ook nog een 2e model van de Morris met bofors uitgebracht

En nog meer commonwealth items:
Gecko : C8 Field Artillery Tractor Mk.II Early, de Late versie, en een Beutewagen.

Even verder bij de volgende post

Bijlagen

• German 4x4 7,5cm Pak 40 Anti-Tank Gun Tractor C8 Beutewagen GeckoModels.jpg
    German 4x4 7,5cm Pak 40 Anti-Tank Gun Tractor C8 Beutewagen GeckoModels.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 20
  • British WWII Tractor, 4x4 Field Artillery (C8 Mk.II Late).jpg
    British WWII Tractor, 4x4 Field Artillery (C8 Mk.II Late).jpg
    64,2 KB · Weergaven: 20
  • British WWII Tractor, 4x4 Field Artillery (C8 Mk.II Early).jpg
    British WWII Tractor, 4x4 Field Artillery (C8 Mk.II Early).jpg
    132,4 KB · Weergaven: 21
  • Morris Bofors C9 B Early.jpg
    Morris Bofors C9 B Early.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 20
  • WWII British Army 30-CWT 4x2 G.S. Truck Airfix.jpg
    WWII British Army 30-CWT 4x2 G.S. Truck Airfix.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 18
  • WWII British Closed Cab 30-cwt 4x2 GS Truck.jpg
    WWII British Closed Cab 30-cwt 4x2 GS Truck.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 18
  • WWII British Army Closed Cab 30cwt 4x2 GS Truck.jpg
    WWII British Army Closed Cab 30cwt 4x2 GS Truck.jpg
    52 KB · Weergaven: 18
  • WW II British Army Open Cab 30-cwt 4x2 GS Truck.jpg
    WW II British Army Open Cab 30-cwt 4x2 GS Truck.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 18
  • Late War British Army 4x2 Heavy Ambulance.jpg
    Late War British Army 4x2 Heavy Ambulance.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 15
  • Early War Austin K2Y Heavy Ambulance.jpg
    Early War Austin K2Y Heavy Ambulance.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 16
En dan dit nog:
Een nieuwe Chevrolet van IBG
AFV Club met een M34 40mm GMC halftrack (Koreaanse oorlog)
Gecko, een Canadian Ram Mk.II Kangaroo en een nog uit te brengen Badger

En voor de Vietnam liefhebbers wat minder geweldadige taferelen (moeten nog uigebracht worden).

en dat is het even voor vandaag.

Bijlagen

• 60's-70's Vietnamese Farmer Cattle Cart.jpg
    60's-70's Vietnamese Farmer Cattle Cart.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 23
  • 60's-70's Vietnamese Children, Puppy and Buffalo.jpg
    60's-70's Vietnamese Children, Puppy and Buffalo.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 18
  • 60's-70's Southern Vietnam Buffalo Set.jpg
    60's-70's Southern Vietnam Buffalo Set.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 17
  • 60's-70's Farming in Vietnam.jpg
    60's-70's Farming in Vietnam.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 15
  • 60'~70's Vietnam Saigon Shuttle Tricar w The Driver & Passengers.jpg
    60'~70's Vietnam Saigon Shuttle Tricar w The Driver & Passengers.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 20
  • Canadian Badger Flamethrower Ram Mk II.jpg
    Canadian Badger Flamethrower Ram Mk II.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 23
  • Canadian Ram Mk.II Kangaroo APC Late Prod. GeckoModels.jpg
    Canadian Ram Mk.II Kangaroo APC Late Prod. GeckoModels.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 27
  • AFV35334.jpg
    AFV35334.jpg
    114,4 KB · Weergaven: 27
  • Chevrolet C60L Ambulance.jpg
    Chevrolet C60L Ambulance.jpg
    51,5 KB · Weergaven: 23
Gecko, een Canadian Ram Mk.II Kangaroo en een nog uit te brengen Badger
Helaas is die blijkens berichten op Missing-Lynx net zo onnauwkeurig in afmetingen als die van Bronco, maar op andere manieren 🙁 Ik hoop dat Gecko er nog eentje met (goede) toren uitbrengt zodat ik die op een gecorrigeerde Bronco-romp kan zetten in plaats van uit te moeten zoeken hoe de toren van Bronco precies fout is.

Die Vietnamese burgers zijn wel erg mooi diorama materiaal

@Jakko Westerbeke
Ik heb de Ram van Bronco nog liggen en de Skink van Bolddivision. Misschien dat ik die ga combineren, ik heb ook de uitgave van Finescale Modeler met het artikel over de skink.

Ik kwam ook de Gecko Kangeroo tegen op Missing-Lynx, het item van Eelke, dat ga ik nog even doorlezen.

Tot slot nog even een item of eigenlijk 2 een Triumph geprint in 1/35 en 1/32

Bijlagen

• Triumph Model H British Motorcycle CopperStateModels B35-001.jpg
    Triumph Model H British Motorcycle CopperStateModels B35-001.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 5
Ik wil er een echte Ram uit bouwen, maar ik zie nog altijd op tegen de nodige correcties dus dat zal nog wel een tijdje duren 🙂

Helaas is die blijkens berichten op Missing-Lynx net zo onnauwkeurig in afmetingen als die van Bronco, maar op andere manieren 🙁 Ik hoop dat Gecko er nog eentje met (goede) toren uitbrengt zodat ik die op een gecorrigeerde Bronco-romp kan zetten in plaats van uit te moeten zoeken hoe de toren van Bronco precies fout is.

Ik ben die thread destijds begonnen, maar het lijkt mee te vallen. De romp heeft zo te zien de juiste breedte; het is de HD Models-conversie waarmee ik hem vergeleek die veel te breed is. Wel zijn de motordekplaten van Bronco 2 mm te smal, dus er zit iets niet helemaal goed qua afmetingen.

En de final drive bulges, om het op zn Nederlands te zeggen, zijn veel te groot. Ik ga tzt een transmissiebebuizing van Tasca erop proberen te zetten. Of misschien print ik wel zelf een.

En verder nog wat kleine dingetjes. Volgens mij is bijvoorbeeld de hulpgenerator niet het juiste type voor een late Ram. Dat soort werk.

Sporadisch! Vanaf ca 1954 kwamen de NL Polynorm/Holland Nautic/Jongerius 1 ton aanhangers de meest oude Ben Hurs vervangen. Veel Ben Hurs kwamen toen in mobcomplexen terecht, waar ik ze zelf nog wel in 1988 ben tegengekomen. Ik heb nog een officieel Dienstvoorschrift van de KL uit 1972, met het overzicht van alle voertuigen van de KL. Daarin staat de Ben Hur ook nog opgenomen, met apart Nato Stock Nummer. Toen ik als jong sergeant in 1982 alle drietonners met 1 tons aanhangwagens van mijn compagnie moest inleveren bij 573 Vzplcie te Soesterberg, waren de aanhangwagens allemaal van Polynorm. Maar goed, in de jaren zeventig zouden de Ben Hurs nog operationeel gebruikt kunnen zijn, maar waren uitzonderlijk.

de Water Bowser maar dan met open cabine en "Aeroscreen" voor camouflage doeleinden :
en de vroege watertank, die je in zowel Noord Afrika als Italië ziet.
En meteen voor de liefhebbers van camouflage patronen.

Laatst bewerkt:
dat Gecko nog een beetje aan het worstelen is met de verhouding tussen breedte en hoogte. Ook de foto's van Duxford laten mijns inziens een ovale tank zien.
Ik hoop het. Volgens hoort er ook een reservewiel houder op.

Ik zit nu te dubben hoe ik mijn 15cwt ga bouwen. Scratchen of deels het interieur overnemen. Ik moet in elk geval een andere laadbak maken voor de Chevy en verwacht dat het tentframe niet dezelfde maat heeft.
kijk hier eens
Die is inderdaad niet rond.

Was die niet eerst alleen als resin conversion te krijgen?
Hebbeding met die kranen achterop om veldflessen te vullen.
Maar de 35GM0024 komt wel met ovale tank, ik vermoed dat het wel goedkomt.

IMG_4617.jpeg

Ik heb hier een resin varianr van in de vitrine staan. firma naam ben ik vergeten, producent was nerderlander (en was er regelmtig niet vies van gewoon eea te copieren van conculega’s.) Is er lang geleden mee gestopt. Basis wel aardig, veel detail scratch gemaakt.
het resevewiel ligt bij mij op de tank, niet er naast.

Terug
Bovenaan