Nieuw in modelbouwland!

Ik hoop dat men de onderromp heeft gecorrigeerd, iemand had de duimstok op zijn kop waardoor de maatvoering incorrect is en bvb het spanwiel niet op de juiste plek zit, en dat is jammer, want de ausf. F8 is een fijn plakkend kitje, alleen die handleiding op a5 formaat... en dan heb ik nog jonge ogen

En wat is de context met de bijgeleverde figuur? Mum with a pie

Mmm, ik heb nog een Verlinde kitje liggen. Ligt al decenia in de kast, en zal nu al helemaal niet meer gebouwd worden…

En wat is de context met de bijgeleverde figuur? Mum with a pie
Aunt Jemina. Destijds een bekend merk in de US voor pannenkoeken meel.
En met die 10 flensjes voorop was de connectie snel gemaakt en kreeg dit systeem de naam 'Aunt Jemina' in de volksmond....

Mmm, ik heb nog een Verlinde kitje liggen.
Ik ook, vorig jaar gekocht met het idee dat er weinig andere keuze was (ja, Bold Division, maar m’n ervaringen met de T1E1 mijnenwals daarvan moedigden me niet aan om ook de T1E3 te kopen).

Nu alleen nog eraan toekomen om ze te bouwen 😉

Thunder Model / LZ Models komt weer met wat nieuws:
een 37mm Bofors en een 3D geprinte 37mm Bofors kanonloop ook geschikt voor de F30 Gun Truck

THU35213.jpglz35008_original.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik dacht dat ik die doos nog kwijt zou kunnen, zou ik dat misschien ook wel doen. Die van mij heeft zelfs een setje rupsbanden van IMA erbij …

En weer is een Verlinden 120mm kit niet meer nodig..... maar ja, hier heb ik de Verlinden versie al van liggen.....

Bijlagen

• Pak36.JPG
    Pak36.JPG
    31,9 KB · Weergaven: 13
Oh ja, en deze is er nu ook in 1:16: (ik heb de 1:24 versie van hen voor bij mijn Italeri 1:24 Willys)

Bijlagen

• Harley.JPG
    Harley.JPG
    34 KB · Weergaven: 8
hoe goed is die ?
Ik vind de printkwaliteit goed, de details vind ik ook mooi, maar ik ben geen Harley kenner dus of ie ook echt correct is durf ik niet te zeggen.
Ik heb 'm vooral gekocht (het is voor zover ik weet de enige beschikbare Harley groter dan 1:35) voor bij de 1:24 Willys.... Dat had ik al gezegd maar het eerlijke verhaal is dat ik 'm vooral gekocht heb op samen met de Willys een diootje te vormen met de 5 Pin up dames van MasterBox.....😛

hqdefault.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Meer info: Preview: 1/35th scale German WW2 8.8cm Flak Crew from Das Werk.

900%208.8cm%20flak%20crew%20Das%20Werk%20(1).jpg

Ja wel intressant, zeker ook omdat t luftwaffe bemanning is. Helaas maar 4 man en dat is wat weinig, maargoed, t maakt je 88er wel levendig.

Ik heb geen idee of je bij vlakbaanschieten ook de lonttimer nodig hebt, maar anders is het als echte flakbemanning ook intressant genoeg. En icm, die zijn dikke prima

Ik heb geen idee of je bij vlakbaanschieten ook de lonttimer nodig hebt
Nee, die dient om de ontsteker in te stellen voor de berekende vluchttijd naar het doel, en dat is alleen van belang bij schoten op vliegtuigen (of, maar ik geloof niet dat dat toen al gedaan werd, om de granaat bijvoorbeeld boven of achter dekking van de vijand te laten ontploffen). Het instelapparaat — geen idee hoe dat in het Duits werd genoemd — werd met de hand bediend, en dus is de tekening op de doos een beetje vreemd: één van de laders heeft wel een granaat erin gedaan, maar er zit niemand in het stoeltje om de ontsteker in te stellen … Hoe het namelijk werkte is dat de persoon in het stoeltje aan een hendel draaide om een vliegwiel op toeren te brengen (en houden), waarna hij het apparaat instelde op de juiste ontstekertijd (rechtstreeks elektronisch aan het apparaat doorgegeven vanaf de afstandsmeter, of via de telefoon aan de bedienaar). Dan werden één of twee granaten met de ontstekers stevig in het apparaat gezet werden (zoals de man op de tekening doet), en werden de ontstekers automatisch op de juiste stand gezet m.b.v. de energie in het vliegwiel, en daarna werden de granaten ook automatisch „losgelaten” zodat iemand ze eruit kon pakken om te laden.

M.a.w. met niemand in het stoeltje is het zinloos om de granaat in het apparaat te steken.

Ligt het trouwens aan mij, of is de huls van de granaat van de rechtse man nogal aan de korte kant?

Hangt er vanaf of ie een 75mm kwk huls voor de l/24 heeft. Past wat ruim maar wie weet werkt het

Die zit met z’n neus in één van de twee houders waarin de ontsteker ingesteld wordt. Die zaten aan de kant van het apparaat het dichtst bij het sluitstuk, maar hier dus achter het doorschijnend getekende apparaat.

BorderModel

GeckoModels:

Op die aangekondigde Shermans van Border is nógal wat commentaar gekomen de laatste paar weken. Vooral de 76 mm-versie klopt erg weinig van, en de andere heeft ook eigenaardigheden die voortkomen uit te kort door de bocht gaan bij het ontwerpen ervan.

Kort gezegd: de 76 mm heeft een vroege romp (met kleine luiken), maar die combinatie van romp en toren is nooit zo uit de fabriek gekomen. In het echt maak je die ook niet even om bijvoorbeeld uit twee beschadigde tanks één te maken, want het interieur van de vroege en de late romp is zo goed als volledig anders, dus waar laat je dan bijvoorbeeld je munitie? De 75 mm is beter, maar heeft als commandantsluik het ladersluik van de 76 mm toren. Die lijken sterk op elkaar, maar het luik van de 76 mm toren is veel platter dan het normale van de 75 mm.

BorderModel
Ah, gelukkig, eindelijk een nieuwe Sherman!

AFV Club komt met de YPR-765 PRGN (genieversie met platform). Zowel voor KL als Oekraïne (waar ze vanuit de KL opslag heen zijn gebracht).

IMG_9543.jpegIMG_9544.jpegO

Terug
Bovenaan