- Interesses
- WOII Duits, Slag om Arnhem
- Schalen
- 1:16
- 1:35
- Nu bezig met
- King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wel copyright, maar je staat toe dat ze vrij gebruikt worden 🙂eigen foto's (geen copyright) 2016
Klopt Frank, dit is met voorbedachte rade zo bedacht om de prijs zo laag mogelijk te houden (volgens Andy van AHH).Heb even op scalemates gekeken naar de bouwinstructies https://www.scalemates.com/products/img/4/1/4/1369414-50-instructions.pdf maar dan moet je er qua interieur nog wel heeeeeeeeel veeeeeeeel bij scratchen. Geen versnellingsbak, geen bestuurderstoeltje, geen enz. enz.
Denk dat ik me maar even bij de 1/35 van miniart blijf. https://www.scalemates.com/products/img/2/1/5/1380215-69-instructions.pdf die is iets completer.
Bij mij geeft hij de opmerking "dit live evenement is niet meer beschikbaar", dus hopelijk werkt deze link wel:Dale Luckhurst , head of brand van Airfix heeft een video op youtube gezet met de Airfix nieuwtjes voor 2022
Gelukkig. Wel een raar fenomeen dat ze het eerst niet deden......of dat de fout bij mijzelf lag, dat kan ook.De filmpjes doen het nu wel, hoor.
Ja, misschien ben ik gewoon wat ongeduldig.....het wordt 2022, maar ik was vooral benieuwd of het vroeg of laat in het jaar zou worden....niet dat het uitmaakt, want hij zal vermoedelijk toch aan de zolderisolatie toegevoegd worden.De Austin k2 staat wel op scalemates voor 2022.
Maar ja, CMP F30A LRDG Truck, with 37mm Bofors AT Gun van MIRROR Models No. 35133 staat al sinds 2016 als future release. Dat gaat er niet meer van komen helaas.
Ik hoop nog dat er een keer een 1/35 Austin K5 in plastic komt.
Er zitten wat verschillen in, de bellenwagen is een nood brandweerwagen geweest in Engeland, en die deelt erg veel onderdelen. Het zou me ook niet verbazen als ze die gaan brengen. Maar als ik dat model in handen heb zou hij zo maar een aantal onderdelen geupdate kunnen krijgen.... 😉

Helemaal mee eens Piet....opschalen is vaak niet raadzaam als het verschil tussen de schalen groot is. Het wordt absoluut te grof, nog los van het feit dat de exemplaren op shapeways er ook wat naast zitten qua vorm en verhoudingen...en nou net de stijl elementen missen die het een Austin maken. Maar buiten dat...ik ben vooral geinteresseerd in de kits van Airfix en Gecko....omdat je er toch vanuit gaat dat dit gedetailleerde kits worden voor een fatsoenlijke prijs. Voor mij is het vooral nieuwsgierigheid....en waarschijnlijk koop ik ze wel, maar noodzaak is het niet. Net als jij Piet, heb ik de Vacu-kit als eens aangepakt.......ik heb net gekeken en dat was voor mij alweer in 2010 bij de FOC D-day! Misschien is het verschijnen van de Airfix/Gecko voor mij de motivatie om hem ook daadwerkelijk eens af te maken!!Deze standaard STL files zijn gemikt op veel kleinere schalen en andere doelen. (warhammer en andere games) Ze zijn te grof om in 1:35 te printen, zeker op een resin printer.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens....Shapeways is juist toegespitst op hobby-isten en opgestart om de overcapaciteit van professionele rapid prototyping bedrijven in te zetten om dingen voor consumenten te printen. Er bestaan talloze bedrijven die 3d printen aanbieden....en vele daarvan bestaan al veel langer dan Shapeways, en bieden ook nauwkeuriger en fijner printwerk aan, maar die bedrijven willen doorgaans geen klussen voor consumenten doen en kunnen ook qua prijs niet concurreren met Shapeways.Shapeways mikt ook vooral op preffesionele klanten. Wat daar op staat is vaak goed, maar ook vrij kostbaar.
Tja, ik kijk natuurlijk alleen maar naar voertuigen. Iemand had geroepen dat shapeways niet zat te wachten op die particuliere ordertjes zoals wij die zouden bestellen. Blijkbaar heb ik dat opgeteld. Ergens heeft het zelf bedenken en maken van die eend achtige koplampjes en al die andere frut wel veel meer bouwgevoel. Lijkt me straks wel gaaf om bijvoorbeeld de late versie erlangs te zetten van de airfix kit. We gaan het meemakenHelemaal mee eens Piet....opschalen is vaak niet raadzaam als het verschil tussen de schalen groot is. Het wordt absoluut te grof, nog los van het feit dat de exemplaren op shapeways er ook wat naast zitten qua vorm en verhoudingen...en nou net de stijl elementen missen die het een Austin maken. Maar buiten dat...ik ben vooral geinteresseerd in de kits van Airfix en Gecko....omdat je er toch vanuit gaat dat dit gedetailleerde kits worden voor een fatsoenlijke prijs. Voor mij is het vooral nieuwsgierigheid....en waarschijnlijk koop ik ze wel, maar noodzaak is het niet. Net als jij Piet, heb ik de Vacu-kit als eens aangepakt.......ik heb net gekeken en dat was voor mij alweer in 2010 bij de FOC D-day! Misschien is het verschijnen van de Airfix/Gecko voor mij de motivatie om hem ook daadwerkelijk eens af te maken!!
Bekijk bijlage 15234
Daar ben ik het absoluut niet mee eens....Shapeways is juist toegespitst op hobby-isten en opgestart om de overcapaciteit van professionele rapid prototyping bedrijven in te zetten om dingen voor consumenten te printen. Er bestaan talloze bedrijven die 3d printen aanbieden....en vele daarvan bestaan al veel langer dan Shapeways, en bieden ook nauwkeuriger en fijner printwerk aan, maar die bedrijven willen doorgaans geen klussen voor consumenten doen en kunnen ook qua prijs niet concurreren met Shapeways.
De kwaliteit van wat er wordt aangeboden in het marketplace gedeelte van shapeways loopt mijns inziens nogal uiteen...er staan hele mooie dingen, zoals ook figuren, maar het leeuwendeel qua voertuigen-gelateerde dingen vind ik voor onze hobby vrij grof, of qua vorm en verhoudingen niet helemaal lekker. Dus het is vooral goed zoeken om de mooie dingen te vinden....die er wel degelijk zijn hoor!

Ja duuuuuuhhhhhhhhIk zie toch nog wat kleine hardnekkige zaken.
Robert weet ze. Als ik ze hier ga verklappen neem ik stukje lol weg van het model. Tegen de tijd dat iemand de kit versie gaat bouwen wil ik graag wat verbeter suggesties geven…..maar wees gerust, het zijn vrij kleine dingen. In een aantal correctierondes is het een mooi model geworden!Ja duuuuuuhhhhhhhh
Walter toe dan ...

😳of scheuren na een aantal jaren

En dat is toch het goede nieuws, dat ze weer een model van nul af maken? Al zou het me niks verbazen ergens een paardje in gedrukt te zien staan 🤪😎😬Tamiya heeft gewoon van nul moeten beginnen
In principe wel, maar een variant met een grotendeels nieuw loopwerk, een nieuwe toren en andere verbeteringen. Omdat de romp van de Tamiya Cromwell een redelijk vroeg type is, met het bestuurdersluik in het dak in plaats van scharnierend half in het dak en half in de zijkant (wat een rotding is om in en uit te klimmen, kan ik uit ervaring met de Comet van Bovington mededelen 🙂 ) zouden ze dus eigenlijk alleen de onderkant van de romp en het motordek hebben kunnen gebruiken, denk ik.OK dacht dat het een variant was van de Cromwell, maar dat ligt dus wel anders.
Dan kun je toch lang zoeken, denk ik 🙂 De foto’s van de gietramen die onder meer op Missing-Lynx stonden laten duidelijk zien dat het twee verschillende modellen zijn.Al zou het me niks verbazen ergens een paardje in gedrukt te zien staan 🤪😎😬