Boris Bakker
Lid van de TWENOT
Volgende maand!
Het schijn dat Takom ook bezig is met een serie M113's... 8) lovely....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is misschien wel goed voor de prijs van het kitje Alex
helaas niet voor mij dit kitje want ik heb hem al jaren staan van AA
Nou ja, de Luchtmacht dan, hè? Maar je kunt er vliegdingen mee uit de lucht knallen, dus het lijkt me hier wel kunnen 🙂GerttenBrink zei:Het heeft geen rupsen, erger nog het heeft vleugels.
Maar het Nederlands leger heeft ze gehad
12,5 meter lang met een spanwijdte van 3,5 meter. In 1/35 wordt dat 36 cm lang en 10 cm spanwijdte.Kees Hartmans zei:hoe groot was zo’n ding.
Die batterijen stonden dan ook nog eens vast opgesteld, op een volledig gebetonneerde lanceerplaats.Kees Hartmans zei:Als je een complete batterij met radar e.d. wilt bouwen, moeten de meeste mensen verhuizen.
Als ze die dingen dwars gezet hadden, zou je vanwege hun schaduw binnen ook goed kunnen fotograferen als het buiten zonnig is 🙂P. Kok zei:Wat plaatjes uit het NMM voor de liefhebber.
12,5 meter lang met een spanwijdte van 3,5 meter. In 1/35 wordt dat 36 cm lang en 10 cm spanwijdte.
Die batterijen stonden dan ook nog eens vast opgesteld, op een volledig gebetonneerde lanceerplaats.
1/34?Bert Koopman zei:12,5 meter lang met een spanwijdte van 3,5 meter. In 1/35 wordt dat 36 cm lang en 10 cm spanwijdte.
Ach klein dingetje, die van mij is groter
De Nike-raketten waren ontwikkeld om grote, statische objecten zoals steden te verdedigen, dus was dat geen groot probleem. Ook hadden ze met zo’n basis de gelegenheid alles een goede plek te geven — zie het filmpje waarnaar ik linkte, herladen was zo te zien niet zo’n heel groot werk. Stel je voor dat je zo’n raket te velde moet vervoeren en op de lanceerinrichting zetten. (Ja, het kan, de Russische V-75 was niet veel kleiner en daarmee deden ze dat ook, maar het zal sneller gaan op een vaste basis.)Bert Koopman zei:Die batterijen stonden dan ook nog eens vast opgesteld, op een volledig gebetonneerde lanceerplaats.
Tja hebben ze toch niets geleerd van de eerste operationele raket, die kon op elke straathoek worden afgevuurd.
Kwestie van opstellen, afvuren en wegwezen, naar de volgende locatie.
Jakko Westerbeke zei:De Nike-raketten waren ontwikkeld om grote, statische objecten zoals steden te verdedigen
Maar dat soort bommenwerpers zouden op grote, statische objecten zoals steden afgestuurd zijn, dus in de praktijk komt het erop neer dat de raket bedoeld was om die te verdedigen.Rob Landsbergen zei:Jakko Westerbeke zei:De Nike-raketten waren ontwikkeld om grote, statische objecten zoals steden te verdedigen
Nou, dat is toch niet echt correct. Ze zijn ontwikkeld om hoogvliegende Sowjet-bommenwerpers te onderscheppen die bij een conflict naar verwachting in groten getale het NAVO-luchtruim zouden binnendringen.
Maar mocht je een model van een M520 Goer hebben, dan kun je wel een mobiele Nike Hercules bouwen als je dat wilt:Rob Landsbergen zei:Dus Bert, ze hoefden niet zo mobiel te zijn als tactische raketsystemen.
Grote, statische doelen, dus. Zoals steden — ik zei niet: „alleen steden” 🙂Rob Landsbergen zei:Die bommenwerpers hadden militairstrategische doelen als haven- en industriegebieden, vliegvelden, grotere kazernes e.d..