Jan Peters- Jagdpanther maart '45 productie KLAAR!

Recht zo die gaat!

Wat heb je gebruikt om die holle buisjes onderaan de laatste foto te maken (waar de schakels aan hangen om een trekkabel aan te maken)? Die 4 kleine grijze, holle buisjes...

Eric
 
Hey Jan

Knap werk zou ik zeggen :). Die gewalste staalstructuur ziet er wel netjes uit. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden eens er verf opzit.
Ik vraag me af wat je van plan bent met de rechterachterkoffer?

Succes verder

Grtz Roel
 
Eric Reits zei:
Wat heb je gebruikt om die holle buisjes onderaan de laatste foto te maken (waar de schakels aan hangen om een trekkabel aan te maken)? Die 4 kleine grijze, holle buisjes...

Ik verdenk Jan ervan om wéér aderhulzen te hebben gebruikt.... 8) ;) :D
 
Bouw maar snel door Jan dan kan hij nog in de "naked kit" catg op Modelforce ! :)

Wil je niet opjagen hoor ! :)

Ziet er goed uit , prima details.

Een lid van bij ons op de club ( Herman Vuerstaek )is een Jagdpanther G1 aan het bouwen en waanzinnig aan het het detailleren. Moet zondag zeker eens gaan kijken op onze clubstand.

Grtz

Kristof
 
Ik ben nog steeds bezig hoor :)
Ik heb te weinig tijd/ zin de laatste tijd, maar uiteindelijk komt het wel goed.... De kugelblende is van Dragon's late G, de loop van armourscale is een waar kunstwerk.
De JP staat er nu zo bij:
JP5010.jpg

JP5011.jpg

JP5014.jpg

JP5018.jpg

De gesoldeerde etchings, bijna klaar:
JP5019.jpg

JP5021.jpg

Jan :)
 
Er zaten wat foutjes in, dus de wisstokhouder ligt er alweer af, het krikblokje gaat de vuilnisbak in en de steel van de schop wordt ingekort....
Jan :)
 
Ziet er goed uit Jan!
Die PE gaat je goed af, en ook leuk te zien dat je zo geperfectioneerd bezig bent. Nog ff een vraagje, wat is dat groen/ blauwe spul op de reserve track houders?

Groetjes
 
Dat zijn restanten soldeertin Boris. Het solderen en verwerken van de PE gaat nu redelijk goed, maar ik heb nog een lange weg te gaan :huh:
De aangepaste versie:
Voor:
JP67001.jpg

Na:
JP67002.jpg

JP67003.jpg

JP67004.jpg

Jan :)
 
Mooi soldeerwerk joh. Die kettingen voor het gereedschap geven een heel mooi effect. (Fijne details en erg klein)

groeten Maarten
 
Ik heb nog niet zoveel gedaan, ik geniet even van de zomer zo lang het duurt :D
Ik kreeg de fruil sprockets niet goed op het model, dus heb ik de sprockets uit de late G kit van dragon gejat.... Ik heb nu dus een G staan zonder sprockets, mocht er iemand nog een setje (dragon of Mori) sprockets hebben liggen, dan hoor ik dat graag ;)
De sprockets kregen een vaag castingnummer, hierna zijn ze bewerkt met surfacer 500.
JP7014.jpg


De Tamiya idlers zijn te klein, dus gebruik ik de fruil idlers:
JP7015.jpg


De gaten in de idlers zijn te groot. De oplossing; een stukje loodfolie om de arm, erin drukken, afsnijden en vastlijmen met secondenlijm.
JP7002.jpg

JP7004.jpg

JP7005.jpg

JP7006.jpg

JP7007.jpg

JP7009.jpg

JP7011.jpg


Testfit op de JP met een deel van de WW2 tracks 8)
JP7018.jpg

JP7019.jpg


Jan :)
 
Hoi Jan,

Goed om te zien dat je door gegaan bent met de jagdpanter, ondanks de missende sprockets van Mori. Die vind je vanzelf wel een keer! ;)

Goede oplossing, met dat loodfolie. Had ik zelf nog nooit aan gedacht. Kijk nog even naar het sprocketwiel op de laatste foto. Daar is nog wat flash te zien op één van de tanden.

Groet,

Erik
 
Dank voor jullie reacties :D
De tip met het loodfolie heb ik uit een AFV modeller overgenomen (issue 16, de Panther special) maar het werkt perfect.
PE-ter; :) :) Een zelfontspanner doet wonderen ;)
Erik, ik had het gezien, de wielen zijn al schoon ;)
Jan :)
 
Laatste update zonder verf, vanavond gaat de luchtkwast er over ;)
De kappen op de uitlaten zijn toegevoegd, evenals de laatste kettingen aan de c haken, en wat modder op de zijkanten toegevoegd voor het spuiten.
JP8011.jpg

De 'modder'
JP8014.jpg

Losse onderdelen
JP8015.jpg

Jan :)
 
Terug
Bovenaan