Jan Peters- Jagdpanther maart '45 productie KLAAR!

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Nou Jan,

Ik zou zeggen; veel succes!
Ik heb de camo gezien die je wou aanbrengen, en dat word een knappe klus. :D

Good luck! ziet er goed uit zo!

mzzls

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Sd.Kfz. 251's
Nice job Jan. Je hebt er mooi wat aandacht aan besteed. Ik ben benieuwd naar je camo-bewerkingen, maar dat zal wel helemaal goed komen :)

groet Frank

EricReist

Lid van de TWENOT
Op naar de verfspuiterij... hmmm mijn Jagdpanther loopt dan nog erg achter :( maar we hebben tot het najaar toch?

Wellicht kun je nog wat extra modder aanbrengen achteraan (waar het met de tracks omhoog komt) en ook tussen de loopwielen (waar het naar beneden klettert en oh-zo lekker gaat vastkoeken). Hoe dan ook, fraai gebouwd!

Eric

Zeer interessant draadje dit. Zo leer je nog eens wat en het is nog eens een genoegen om te volgen ook! Heel mooi gedaan, maar eigenlijk had ik na die E-10 ook niet anders van je verwacht! Succes met dit roofdier!

Groeten,

Kanne

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Dank voor uw comments heren :D
Eric, we hebben de tijd, de FOC loopt tot oktober (3e twenotmeeting)

Er is ondertussen verf:
JP9009.jpg

Jan :)

Hoi Jan, ik ben hem al een tijdje aan het volgen en ik moet zeggen het wordt weer een juweeltje zeker het camo. patroon vind ik goed gelukt.
Zo te ziet uit de lossen hand gespoten of heb ik dat mis :huh::

Heel tof model. Mijn favoriet eigenlijk. Ik twijfel sterk om me ook nog in de strijd te werpen met dit model op 1/48, eenmaal ik weer wat tijd heb.

Over de kleuren: is het de bedoeling dat we in de groene vlakken de rode basiskleur zien doorschijnen?

groeten,
Hendrik

Hi Jan

Toffe camouflage , knap patroon.

Alleen wat veel overspray met het zandgeel. Maar dat krijg je wel weg met het weatheren. Vooral drybrushen helpt goed.

Ben benieuwd.

Grtz

Kristof

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Dank voor al uw comments :D
André, inderdaad, uit de losse hand gespoten ;)
Boris, niet echt dus ;)
Hendrik, dat is zeker de bedoeling, de basis van deze tank is (primer) rood :cool:
Kristof, hij is/ was niet helemaal correct...

Zelf was ik absoluut niet tevreden met het resultaat.... ik heb 'm vanmiddag dan ook overgespoten, met dit resultaat:
JP10003.jpg

JP10007.jpg

JP10005.jpg

JP10006.jpg

JP10008.jpg

Dit is het voorbeeld, uit het Kagero boek
JP9005.jpg

Vanavond de eerste weathering!

Hoi Jan,

ik ben het eens met Hendrik zijn opmerking: het groen dekt niet helemaal? Misschien moet je wat dat betreft ook nog even kijken naar dat stukje achter het kanonschild (heet dat zo?), daar is echt een bruin (rood) stukje te zien in het groen.

De opmerking van Kristof deel ik eveneens, de overspray. Nu ja, je hebt genoeg in huis om dat weg te werken toch?

Geweldig zoals je gaat tot nu toe!

Groeten,

Kanne

Hey jan, deze vind ik er inderdaad veel beter uit zien :D
En strax met de filters een beetje een gelige waas er overheen,
maar volgens mij hoeven wij ons nergens zorgen over te maken :cool:
Ik volg deze met plezier :p
Wat voor airbrush gebruik je eigenlijk? :nouja:
En dat boek van Kagero, wat staat daar in? kleurenschema's en nummers? :) nr.4 of nr.19 ?? :oei:

Rinus

Erik van Mierlo

Lid van de TWENOT
Jan,

Ik lees dat je je Jagdpanther wil gaan strippen! :oei: Van wat ik kan zien van de foto's lijkt me dat echt niet nodig. Ik vind je camo er gewoon goed uitzien, op die overspray in het geel na. Maar hier kan je vrij makkelijk wat aan doen door de lijnen nog één keer over te doen. Je model strippen kan altijd nog. Ik zou toch met deze basis nog wat verder proberen!

Erik

Als je wilt gaan strippen op basis van je laatste foto's ben ik het met Erik eens....NIET DOEN.

Zoals Kristof al aangaf kun je met drybrushen, filters, fading met deze basis gewoon verder werken. En filters en fading zaten toch al in de planning. En dit soort camo's kunnen zo mooi worden met geduldig en zorgvuldig drybrushen.

Gewoon doorgaan Jan, niet te veel klooien.

Robert

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Boris, niet echt dus

2e is wel beter, maar die overspray zie je traks echt niet veel meer van denk ik. Flink filteren, wat drybrushen en plaatselijke washes en dan komt het goed.
Strippen zou ik ook niet doen. Dat kan altijd nog. ;)

mzzls

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Ik heb gelezen op planetArmor dat Jan wil strippen, waarschijnlijk het foutje in de camouflage? Bij het motordek is een streep rood, terwijl hij groen moet zijn. Ik neem aan dat dat de reden is?!

Anders ben ik erg benieuwd hoe je dit zou aanpakken. Zelf heb ik een M2 halftrack in de camo gezet, maar ben er niet heel tevreden over. Show me how it's done mate :cool:

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Ik heb een fout in de camo gemaakt, (2x rode baan) en ben aan het verweren geslagen, zonder een laag vernis ertussen.... resultaat, veel vlekken en een wash die niet vloeien wil :nouja: Ik zal het straks nog eens bekijken, maar denk niet dat ik met deze basis verder wil gaan, ik erger me er kapot aan :huh:
ps Methanol er gewoon overheen gieten, en laten staan? Of gaat dat anders in zijn werk?

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
In dat geval kan ik je geen ongelijk geven Jan.
Als je al begint met een paar foutjes of ergenisjes kan het (bij mij althans) nooit meer helemaal worden zoals je wil. Succes in ieder geval!!

mzzls

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
vernis laag erover en verder gaan, lekker belangrijk van die verkeerde streep. Een model is sowieso nooit 100% correct, dus wat maakt het uit ;) Maargoed, het is jou keuze :D

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Kun je die vernis (vallejo-air) überhaupt wel over (Mig) filters en olieverf heen spuiten? In dat geval is het misschien te redden... de 'foute' streep valt straks grotendeels achter de spare tracks weg :nouja:

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Even een paar foto's van het model na de filters en fading/ washing met olieverf en Mig washes:
JP11004.jpg

JP11005.jpg

JP11006.jpg

JP11007.jpg

De meeste vlekken zijn weggetrokken, er zijn er nog een paar zichtbaar op het dak en de voorplaat. Ik heb nu wat olieverf op een stuk karton gedaan, om de olie eruit te trekken... ik dank dat dat de vlekken veroorzaakt, en niet de white spirit.

A

Anonymous

Hoi Jan,

De opmerking is op het MIG forum ook al geplaatst maar ik wil hem nog eens herhalen. Is het geheel, de basiskleur, op voorhand niet te donker gespoten? Het lijkt, en ja de foto's kunnen vertekenen, alsof het nu door je filters etc. heel donker gaat worden. Als ik de Jagdpanzer van Boris er naast leg dan oogt dat allemaal wat lichter van kleur, dus ik zit me af te vragen of het misschien kan komen door de basiskleuren of door het gebruik van juist je filters etc.? Nogmaals als de foto's vertekenen dan neem ik direct alles terug

Ik ben ook wel benieuwd met welke verf jij je Jagdpanther hebt gespoten.

JW

Ik vind het er persoonlijk onnatuurlijk vies uitzien en de kringen zijn toch wel goed duidelijk :huh:

mijn advies: gooi er een tiental lichtere filters over (Humbroll , lichte zandkleuren) , en maak het geheel nadien lekker stoffig

cheers
Dom

Jan Peters

Lid van de TWENOT
JW, de foto's zijn even snel genomen in avondlicht, om de kringen ed te laten zien, ze vallen wat donker uit.
Het model is gespoten met Tamiya red brown, vallejo air Sand (02:cool: en Russian green.

Dom, er wordt aan gewerkt, zie de nieuwe foto's ;)

Ik ben wat verder aan het klooien geweest met de olieverf....
JP12001.jpg

JP12002.jpg

JP12003.jpg

JP12004.jpg

Bovenaan