Jan Peters- Jagdpanther maart '45 productie KLAAR!

Jan

Inderdaad die witte vlek is een groot minpunt, die valt wel heel erg goed op (helaas)...mss dat je die nog wat kan wegwerken ? (ik had het daar al over in een vorige mail)

verder vind ik de weathering nogal onevenwichtig, vooral het lichte stof op de tank (op de fenders) vind ik een beetje vreemd ogen, ook de tracks vind ik nog niet af, de wielen wel maar je kan duidelijk zien dat stukken van de tracks eigenlijk niet geweathered zijn, een goeie dustwash is hier wel op z'n plaats, ook wat metaal op de toppen van de tracks aanbrengen...

ik zou zeggen af voor 85 % ;)

cheers
Dom

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Tja, de tracks kunnen hier en daar wat aandacht gebruiken, ik ga dat over een week ongeveer eens bekijken, hij staat nu aan de kant. Die witte vlek is er eigenlijk niet... er zit daar matte vernis die soms op de foto zichtbaar is, maar in het echt niet :nouja:
Jan :)

hoi Jan,

Het is weer een leuk model wat je hier aan het neer zetten bent.
Die witte vlek is er eigenlijk niet... er zit daar matte vernis die soms op de foto zichtbaar is, maar in het echt niet

Dat is weer zo iets met die uitvergrotte foto's dat geeft toch telkens weer zo een vertekend beeld :huh:

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Het is een erg lange week geworden :) maar er is weer progressie:
Ik heb een antenne van armorscale toegevoegd, en een sleepkabel van dragonlussen met 1mm staaldraad gemaakt. De tracks zijn nog niet helemaal klaar, die moeten nog afgewerkt worden.
Verder commentaar is erg welkom.
JP010-1.jpg

JP011.jpg

JP012-1.jpg

JP016.jpg

JP018.jpg

JP019.jpg

JP021.jpg

JP022.jpg

JP023.jpg

JP026.jpg

JP027.jpg

JP030.jpg

JP032.jpg

Jan :D

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Erg goed Jan,

Hij ziet er al prima uit. De kleruen liggen goed in balans naar mijn idee. De tak is aan de ene kant een goede toevoegng, aan de andere kant is hij wat onrealistisch (maarja dat zeg ik als Bos en Natuurbeheer student, dus misschien iets te kritisch) Toch zijn de Asperge takjes de beste optie.

Mzzls

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
jagdpanther

Hallo Jan,

Ik heb me tot nu toe bewust van commentaar onthouden omdat ik de kleuren te donker VOND. Dacht bij mezelf: laat ik eerst eens afwachten of dit aan de foto's, aan mij of toch aan het model ligt. Heb de Jagdpanther ook tegen je "Kagero" voorbeeld gehouden en dan moet ik zeggen dat 'ie wel erg accuraat is.

Toch moet ik zeggen dat de kleurstelling niet de mijne is (ieder z'n smaak nietwaar :huh:: ;) ). Ik zou hem graag eens "live" zien; misschien dat ik er dan anders over denk. Wel kan ik het "losse pols spuitwerk" erg waarderen. Ook is je gebruik van pigmenten erg geslaagd. M.i. komen de kleuren hierdoor, in combinatie met de washes, beter uit.
Details als het gereedschap, de spare tracks en de uitlaten vind ik zeer realistisch. Ben benieuwd of mij dat ook gaat lukken...

Vraag: ik zie weinig chippings. Is dit bewust zo gedaan, ga je dit nog doen of kijk ik er gewoon over heen?

Groeten, Richard.

ps. @ Boris: wat zijn "Asperge takken :huh:: .

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther
niet te veel meer aan doen, knap plankje eronder en klaar, chippies hoeven niet, ´t is net alsof ie net vers is en wat stof heeft verzameld!

Timo

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Re: jagdpanther

Hoi Jan,

Dit vind ik zeer zeker goed uitzien. De lichte banen van de camo springen er erg uit op het scherm, evenals de lichte verwering. De achterplaat vind ik het best gelukt. Met name de spatten op de uitlaten zijn fraai. AB plus 'geladen kwast'???

Neem je hem mee naar de volgende IZOP avond?
Richard Cramer zei:
Vraag: ik zie weinig chippings. Is dit bewust zo gedaan, ga je dit nog doen of kijk ik er gewoon over heen?
Bewust gok ik zo. Hij is immer in maart '45 geproduceerd, dus maximale diensttijd is twee maand :cool:

Groeten, MartinD

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Bedankt voor jullie reacties :D

Boris, ik ben het met je eens vwb de takjes, maar ik heb momenteel niks beters voorhanden ;)

Richard, Ik heb de Kagero uitgave gebruikt om het model te bouwen (plaatsen van gereedschap ed) en te spuiten, logisch dat hij hetzelfde is geworden dus ;) Het is overigens de Jagdpanther die nu in het Panzer museum te Munster te zien is. Kleuren blijven lastig, in het echt ziet het er toch altijd anders uit. Hij komt vast wel eens voorbij op een show in den lande, ik hoor dan graag wat je er van vindt. Chips zitten er wel op, maar heel subtiel. Zoals Martin al aangaf is het voertuig hooguit 2 maanden gebruikt, dus veel tijd voor roest ed was er niet...

Timo, bedankt, het plankje staat al klaar ;)

Martin, grappig, de achterplaat vind ik persoonlijk minder geslaagd :)
De spatten zijn inderdaad met de airbrush/ geladen kwast gedaan.

Hey Jan,
De details vind ik echt super, en ook de modder spatten. Toch vind ik de JP er een beetje grauw uitzien.. Maar dat zal ongetwijfeld anders zijn als ik hem in het echt zie of met het boekje erbij. :p
Kortom; zeer mooi :cool:

Rinus

Hoi Jan,

mooi stukje werk hoor, spannend camouflageschema!
Ga je nog een dioramaatje bouwen? Met een (of meer) figuurtje(s)?

Complimenten!

Groeten,

Kanne

Marc Koppelman

Groepsleider Bouwgroep Zuid-Holland Zuid
Lid van de TWENOT
De Foctator geeft het goede voorbeeld, een mooi model en al klaar (moet ik ook eens gaan proberen :p).

Hij is mooi geworden Jan :cool:

Groeten,
Marc

Willem Plaisier

Lid van de TWENOT
Jan,

hoewel sommigen het takje niet realistich vinden zeg ik houden zo.
juist omdat het subtiel om één takje gaat maakt het het model in mijn ogen af.
een zeer mooi model geworden dus proficiat.(ik doe het je nog niet na)

mvg, Willem

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Sorry voor de late reactie :oeps:
Bedankt allemaal voor de lovende woorden.... de mijne is nu klaar, maar waar blijven die van jullie? :duivel: ;)
Kanne, geen ondergrondje deze keer, gewoon een simpel plankje is alles wat er in zit voor deze ;)

de mijne is nu klaar, maar waar blijven die van jullie? :duivel: ;)

Nou zeg... :D Dominique is al klaar met zijn Fedinand, is nu als het goed is met zijn diorama bezig, Frank zit nu ook niet bepaald stil en ik... tja, ik modder ook nog steeds een beetje aan :)
Hoe het met de rest zit onttrekt zich aan mijn waarneming :nouja:

En verder.. 't is warm, niet zo drammen ;)

Maak er wel een mooi plankje van, je Jachtpanter verdient dat wel!

Groeten,

Kanne

Bovenaan