Ik heb een stuk van het brandschot gemaakt en op z’n plaats gelijmd:
De vier „knoppen” erop zijn geponste zeskanten met een gaatje er doorheen geboord voor de kabels die aan de binnenkant van de voorplaat lopen. In de TM staat een schema van de bekabeling van de M113:
Uit foto’s in datzelfde boek is voor een deel ook te halen hoe die kabels eruitzien, zodat ik de voornaamste na heb kunnen maken uit koperdraad en een reepje plakband:
Ik heb de uiteinden van de ene kant door de gaatjes in het brandschot gestoken, met de kabelboom achterlangs de pijp voor de lenspomp:
Dit gaat het makkelijkst door de vier uiteindes niet allemaal gelijk af te snijden, maar elk draadje net wat korter dan dat ernaast. Dan kun je namelijk eerst één draad er doorheen doen, dan de volgende, enz. en zit je niet te pielen om ze allemaal tegelijk door de gaatjes te krijgen.
Ik heb ze daarna vastgelijmd en allebei de uiteindes afgeknipt. Die aan het brandschot gelijk met het schot, want ik neem hier aan dat de stekkers aan de motorkant eruit getrokken zijn toen het dak verdween (dit zijn namelijk vier stekkers aan allebei de kanten van het brandschot). Voor die aan de buitenkant heb ik min of meer de lengte ingeschat en ze dan afgeknipt en willekeurig verbogen, want ze zaten verbonden aan kastjes op de zijwand, die verderop ligt.
Daarna heb ik nog een paar stukken koperdraad over en bij de motor gelijmd, gewoon willekeurig om voor te stellen dat er losgerukte kabels liggen.
Met dat gedaan heb ik ook nog bekabeling aangebracht aan de rechterkant van de romp, van de (niet meer aanwezige) accukast naar voren en naar de aarde die aan de rechterkant van de romp zit:
Ook zitten er hier nog wat meer details aan de achterwand, maar de brandblusser die hier zat, ga ik niet aanbrengen.
Omdat er ook nog puin los van het wrak moet komen te liggen, bedacht ik dat de radiator wel een goed ding zou zijn, want die is herkenbaar. Op de M113 zit die schuin onder een soort inlaatkanaal, en die zitten allebei in het Tamiya-model. Alleen is dat kanaal veel te dik en moeilijk te vervormen, dus heb ik het, geïnspireerd door de kist op de Crab van Alex, van aluminiumplaat gemaakt.
Eerst het ik het onderdeel opgemeten en uitgetekend op een stuk drukplaat:
Dan was het een kwestie van uitsnijden met m’n modelbouwmes:
En in elkaar vouwen, met behulp van m’n Etch Mate en een plat tangetje:
Daarna heb ik de randen gelijmd, en wanneer dat droog is, ga ik het een beetje vervormen alsof het met een klap op de grond beland is.