Jagdpanzer 4 Alkett en BMW R75 Wehrmachtgespann Ost-Preussen 1945

Ja ik zal eens kijken paspop nog wel een leuke kerstballen goede weet niet of ze die toen ook al hadden? wel kerststal, da's misschien ook wel weer een ideetje.

Prachtig priegelwerk Vincent 👍

Pas wel een beetje op met de zolder. alles mag uiteraard maar het kan een (ongewenste?) afleiding zijn van jouw verhaal.
Op een zolder kan natuurlijk echt heel veel leuks geplaatst worden en misschien kan het meespelen in het verhaal
door items uit te kiezen waar een bepaalde afkomst of status van de bewoners uit af te leiden valt ?

Dat er bijv. een olielamp op zolder staat geeft mij het idee dat de bewoners niet arm waren (of de luxe hadden van elektrisch licht ?).

Misschien denk ik te ver door hierover, maar wilde het toch even kwijt 😉

Bijlagen

• 130986-3.jpg
    130986-3.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 1
Heren,

Bedankt voor de reacties! @ Peter: bedoeling is dat de items op de zolder vooral verwijzen naar WO1 en Pruissen. Daarom de lijst met Wilhelm 2 en de Pickelhaube. De eigenaar/bewoner was een veteraan van WO1 wat het moet uitstralen. De rest is aankleding. Maar ik denk wel nodig, anders is het wel erg karig. Vraag is wel hoever je moet gaan inderdaad om het verhaal niet te laten verwateren. Ik denk dat ik nog de paspop, een slee en een doos met kerstballen en kerststal toevoeg en wat kleiner spul, dan lijkt het me in balans. @ Melchior: bedankt voor je foto's! Ik wist wel dat de indoctrinatie en propaganda ver ging, maar kerstballen met hakenkruis nog nooit gezien!

Mvg,

Vincent

Hi all,

De attributen voor de zolder zijn praktisch af. Gemaakt recent zijn de paspop, slee, de boekjes, de doos met kerstballen en de lege Kerststal. De kerstballen liggen tussen engelenhaar. Zit nog los uiteraard voor nu. Nog wat schuren en bijwerken, maar dat mag geen naam hebben. Echt zolderspul en nu oogt het ook levendiger. Nog wat klein spul zoals een mesje voor wat meer variatie, maar dan is het wat mij betreft genoeg. In de lade ligt nog net lichtbruin zichtbaar de kolf van een Mauser C96 pistool. Die zal ik iets meer naar achteren schuiven of op het blad leggen. Idee is dat de bewoner als veteraan nog snel dat pistool heeft gepakt voordat de evacuatie begon. Gehaast dus. De poppenkast is daarmee grotendeels af, gisteravond begin gemaakt met de ondergrond. Verneem graag van jullie!

Mvg,

Vincent

Poppenkast 1 op 35 zolder.jpg

Heel leuk gemaakt. Gaat juiste sfeer geven van een zolder. Vuurwapen had ik niet gedaan, is wel erg speciaal. (Zeker geen doorsnee attribuut!)

Mooi gemaakt Vincent 👍

Het idee van het pistool op het blad staat mij wel aan want het maakt de verbintenis tussen het oude en het actuele gewapend conflict
(misschien) wat duidelijker. Het pistool in of uit de holster laten vertelt ook weer iets...
Het pistool in de la stoppen maakt 't nagenoeg onzichtbaar denk ik.

Een idee om het hobbelpaard in de kleuren zwart wit rood te schilderen ? volgens de vlag van het Duitse Keizerrijk t/m 1918.

Die zal ik iets meer naar achteren schuiven of op het blad leggen. Idee is dat de bewoner als veteraan nog snel dat pistool heeft gepakt voordat de evacuatie begon. Gehaast dus.
Ik zou het zeker in het zicht leggen, maar dan als iets dat voor dit moment geen waarde heeft (om mee te nemen).

Succes, Jan

Heren,

Bedankt voor de reacties. @ Peter: wat je suggereert lijken me erg goede aanvullingen die het verhaal ondersteunen en versterken! Even kijken hoe ik het beste het holster na kan bootsen, maar dat moet te doen zijn. Vwb het hobbelpaard had ik blauw in gedachten, maar de ballendoos maak ik wel in die kleur voor wat variatie en contrast.

Mvg,

Vincent

Hi all,

De base schiet al op. Het GWW bedrijf en de hovenier zijn al bezig geweest, nadat de lijst is gemaakt. De achterkant heb ik nog niet bevestigd, omdat ik nog eea moet schilderen en plaatsen. Het maken van de achterkant was overigens passen en meten, omdat de vorm van de boerderij daar leidend is. Ook was dit qua snijden en kerven meer werk dan de voor- en zijkanten. Maar goed, als die erop zitten oogt het allemaal al wat netter. En zeker als de bodem is belegd met zand, steen en gras schiet het op en ziet het er in relatief korte tijd ook compleet anders uit. Hier de foto's van het diorama zoals het nu is. Verneem graag van jullie!

434385568_7738667616179566_5976941287492080294_n.jpg

De balken gaan weg. Deze zijn te dik en te pontificaal. Bovendien komt er een dak op dat gelegd is op horizontale planken die iets over de gevel heen steken. Wordt vervangen door een verticaal exemplaar.

434404854_7738667706179557_4864329839239131417_n.jpg

Het gras, gemaakt van de schil/vacht plataanvrucht, zoals gebruikelijk. Dit is meer een soort haarimplantaat exercitie. Pluk voor pluk erop zetten. De schil kan ook erop geplakt worden dan kan er relatief veel gras geplakt worden waarbij de sprieten ook meteen goed staan, schilt weer 😉 Ik moet het gras nog opschonen en in model brengen. En uiteraard nog airbrushen. Dit is een foto van net na het aanbrengen.

434455058_7738667846179543_554169561511242523_n.jpg

Luchtfoto van het geheel. De weg is gemaakt van verpulverd krijt en pastelkrijt. Her en der zie je nog kleine scheurtjes. Deze werk ik uiteraard nog weg. De bodem is gemaakt van rivierklei, vermengd met water en witte hobbylijm en wat krantenpapier en tissue. Dat voorkomt het scheuren al is het dus niet geheel te voorkomen. Als je dit zonder lijm doet dan is het net de Grand Canyon, alleen aan te raden als je een woestijn landschap wenst. De trap moet overigens nog verder geverfd en aangepast worden. Idem voor het houtwerk met het raam. Dit wordt blauw, verweerd uiteraard.

Ziet er goed uit Vinnie 👍 ik kijk al uit naar de entree van de acteurs en de props 😉

Hi all,

Hier ook al wat verder gekomen. De poppenkast is bijna af. Dan kan de achterkant er tegenaan en kunnen de dakdekkers aan de slag.

Mvg,

Vincent

447301782_8016004098445915_7206450424828177659_n.jpg

Het hobbelpaard ontbreekt nog maar is ook bijna af. Het marmeren blad ga ik nog wat wittinten geven met olieverf. De stoel ga ik wat roder maken voor wat meer variatie in het hout. De rode doos krijgt nog een opdruk van een oud Duits koffiemerk. Er komt ook nog wat klein spul zoals nog een paar boekjes, een blad, deel olielamp en een muisje. De muur is ook wat donkerder gemaakt ondertussen. Ik had dit in eerste instantie gedaan met verdunde emaille verf, maar die verf kun je niet als wash aanbrengen op gips. Absorbeert meteen. Met verdunde acryl gaat dat wel zo ontdekte ik, dus zo gedaan.

Hi all,

De zolder is in principe af. Op de commode rechts wil ik nog iets zetten, want daar is het nog leeg. Als je een idee of suggestie hoort verneem ik het graag. Zat aan een telefoon of radio te denken, iets wat hoger is dan de rand. Verder nog iets op de vlakke bovenkant van de zijmuur, zat te denken aan een stuk lang gereedschap, want die oogt wat kaal. Binnenkort de achterzijde bevestigen, dan kan het dak erop. Dat zal naar verwachting wat minder werk zijn. Verneem graag van jullie!

Mvg,

Vincent

448094868_8052807508098907_4798350375746779680_n.jpg

Het interieur is in feite een zijstap, maar wel een die relatief veel tijd kost. Ik zou het echter zonde vinden om een dergelijke inkijk als mogelijkheid onbenut te laten. Het hobbelpaard moet nog een lik verf krijgen onder. De rode doos is bedrukt met het logo van Strauss Kaffee, een merk dat niet meer bestaat als ik me niet vergis. Op de commode wat boeken, waaronder een Bijbel. Of het grote boek van Sinterklaas, net wat je erin wilt zien 😉 Het riet is gemaakt van sisal, die ik een donkere wash heb gegeven van zwarte acrylverf. Idem voor de muur. Dit gaat niet met odourless thinner. Geen idee waarom, maar ik vind het prima zo.

Radio zou ik niet doen, die waren verboden en of ingevorderd of zeer goed verstopt
Die lampetkan is idd een goede, zoiets kan je nog wel eens vinden in de wereld van poppenhuizen.
Je kan evt nog een vogelnestje in dat raampje maken, met de nodige poepsporen er onder. Oude huizen zaten vol met gaten.

Hi Rob,

OK dat is ook nog een idee! Voor het raam had ik wat spinnenwebdraad in gedachten maar dat kan er prima bij. En verder zat ik aan een leeg vogelkooitje te denken voor op de commode.

Mvg,

Vincent

Zo'n Lampetstel vind ik er wel mooi bij passen. Het lege vogelkooitje vind ik iets symbolisch hebben (mensen gevangen in een oorlog?).
Anders had ik een olielamp of een kaars in standaard voorgesteld... oh, ik zie dat er al een olielampje staat...

Misschien een klok op het muurtje ? maar als zo'n klok op zolder staat is die vast kapot.
vintage-clock.jpg

Het ziet er allemaal prachtig uit Vincent en je krijgt prima ideeën voor aanvullingen aangereikt van de medeplakkers. 👍

MAAR 😆

Nee hoor, kleine "maar"........de paspop heeft me vanaf de eerste keer dat ik het zag een beetje dwars gezeten zonder te kunnen duiden waarom. Ik heb zojuist foto's van paspoppen uit de jaren dertig opgezocht en zie dat de meest gebruikte kleuren wit, crême, beige en licht grijs zijn. Nergens een grijs zo donker als jij gebruikt hebt. Het kan aan de foto liggen, aan mijn beeldscherm en de witte muur op de achtergrond maar misschien is het de moeite waard om daar nog eens naar te kijken.

Groet,

Paul

Radio zou ik niet doen, die waren verboden en of ingevorderd of zeer goed verstopt
Dit diorama speelt toch in Duitsland zelf? Dan hadden ze bij mijn weten wel gewoon radio’s, maar (in elk geval toen hij nieuw was) met zo’n kaartje eraan:

Denke daran.jpeg

Alleen is met een radio de vraag: waarom zouden ze die op zolder hebben staan? Een radio nam in de jaren ’30–’50 de plek in van de TV daarna: in de woonkamer waar iedereen er wat aan heeft.

Heren,

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat het een lege vogelkooi wordt, dat lijkt me een wat logischere keuze dan een (defecte) telefoon of radio in die tijd. En misschien nog iets van uitgerangeerd servies wat Tni suggereerde, of glaswerk. Dat ontbreekt nu ook. Vwb de kleur paspop: zal die nog nakijken, is nog aan te passen uiteraard. 😉

Mvg,

Vincent

Hi,

Zelf wel positief over gipsplaat vuller, in poedervorm en aan te leggen met water, en verder steentjes graatjes of zelfs een kleurtje. Je ziet van de buitenkant geen verschil met gips, maar er schijnt een soort vezeltjes in te zitten, waardoor het niet snel scheurt.

Grts

Voor op zolder misschien een oude staande lamp, kapstok, kolenkit , rieten mand of paraplubak met oude wandelstok oid erin?
Ik vind het nu al een prachtig geheel worden!

En om duidelijk te maken dat het om een opslag gaat en niet om een bewoonde kamer: een verzameling kisten, kistjes, koffers en dozen?

Hi all,

Heb de modelbouwdraad weer opgepakt. Afgelopen zaterdag met de luchtkwast bezig geweest. De Jagdpanzer in de menie gezet en de figuren van een basislaag voorzien. Moet her en der nog wat correcties doen bij de figuren, met name nog wat restanten van gietnaadjes verwijderen. Ik zie deze lang niet altijd tijdens de constructie. Maar goed, allemaal niet zo spannend. Verneem graag van jullie!

Mvg,

Vincent

450172650_8196313737081616_1039267919475006992_n.jpg

De aanhanger van het Wehrmacht Gespann staat ook in de menie. Dit is wel een geinig ding, meer een krat op wielen!

450162895_8196314023748254_5452195806372617280_n.jpg

De originele hoofdjes zijn vervangen door kunsthars exemplaren. De linker is van Hornet. Dit was een hoofdje met een Britse helm. Eraf gesneden en iets bewerkt. Het rechter hoofdje is van Alpine Miniatures. Dit is een hoofdje van een Duitse Panzer soldaat. Deze hadden iets andere mutsen dan infanterie maar dit was zo aangepast. Deze hoofdjes hebben meer uitdrukking en emotie dan de originele. Ik denk dat ik ze ongeveer zo zal plaatsen. Dan vallen de gezichten goed op.

450167990_8196314310414892_4387250371101597310_n.jpg

Voor de Jagdpanzer komt nog hout om het hoge silhouet te verhullen. Moet nog her en der nog wel met de luchtkwast op bezoek 😉

450168627_8196314157081574_1620102396494833593_n.jpg

De Feldgendarmerist. Helaas is van zijn gezicht en karakteritieke schild niet veel te zien straks. Zal hem zoveel mogelijk draaien dat die wel zo goed mogelijk te zien is. De deur pas ik nog iets aan. De klink komt iets hoger te zitten en het gat waar die nu in steekt wordt het sleutelgat. Over het hoofd gezien 😛

450386457_8196313823748274_2589813590819024795_n.jpg

De Thoma Schürzen zijn erg vet en ook karakteristiek voor de laatste maanden van de oorlog. De acrylverf die is gespoten is van Tamiya. Wel zelf gemengd en al paar jaar oud maar nog zeer goed. Aan te brengen zonder problemen, wat ik helaas niet van Vallejo kan zeggen.

450397016_8196314230414900_2952281406752191157_n.jpg

Deze twee figuren hebben de originele hoofdjes. Prima van kwaliteit maar met wat neutralere blikken. In dit geval OK.

450398452_8196313857081604_1157299051961580476_n.jpg

Van bovenaf geeft dit straks ook een mooi zicht als het dak erop zit.

Hi all,

De afgelopen tijd vooral bezig geweest met het schilderen van de figuren. Hieronder de status. Ze zijn bijna af. Van het weekend de huidtinten afgerond. Eerst alles met acryl eigen brouwsel huidskleur gespoten, toen zwarte wash emaille verf voor de schaduwen en daarna alles met olieverf dry brush mix Naples yellow en rood geretoucheerd. De ogen wit geverf met emaille en ogen erin geprikt met naaldje, waar nodig dan.

Nu nog de JP bemanning. Dat zal minder werk zijn, want die zijn niet bepakt en bezakt. Dat is puur assembleren en kliederen maar 😛 Hopelijk krijg ik het project afgerond begin september, moet lukken. Fijne vakantie allen trouwens!

Mvg,

Vincent

figz1.jpg

De pluk haar moet ik nog doen van de gewonde. Verder ontbreekt van de Gewehr 43 nog een onderdeel. Die volgt dus nog. Ook het riempje moet nog vast gezet worden. De helm toont nog restant naad, wordt nog weggepoetst. Riempjes van de figuren moeten deels nog geschilderd worden.

Kettenhund 1 35 Miniart.jpg

Rubberen Robbie vind ik nog niet tegenvallen. Figuur van Miniart. Ik zit nog wel met een praktisch punt: in deze positie kan hij het bord niet tegen de houten wand spijkeren, omdat de steel van de bijl in de weg zit. Hier moet ik dus iets op bedenken.

fig2.jpg

Hij kijkt wat zuinig en zuur, origineel hoofdje uit de kit. Idem voor de linker hand, die veel te groot is. Deze klauw wordt vervangen door een ander exemplaar derhalve, van andere Gen 2 kit. Eea moet nog geschilderd worden, vooral de MP44 pouches.

gen 2 Dragon Luftwaffe Feld Division painted.jpg

Ik zit nog wel met een praktisch punt: in deze positie kan hij het bord niet tegen de houten wand spijkeren, omdat de steel van de bijl in de weg zit. Hier moet ik dus iets op bedenken.
Bijl wegsnijden en hem een hamer (of een kleinere bijl) in z’n hand geven die hij wel bij het uiteinde van de steel vasthoudt?

Hi Jakko,

Ja dat lijkt me een goede oplossing en het is ook logischer dan met een bijl spijkers slaan.

Mvg,

Vincent

Nu is spijkers slaan met de achterkant van een bijl natuurlijk niet heel ongewoon, als je geen hamer hebt maar wel een bijl. Maar in dit geval, als je zegt dat de steel in de weg zit dan is dit denk ik de makkelijkste oplossing.

Hi all,

De laatste tijd vooral bezig geweest met het dak en verven en verweren van de JP. Het project nadert daarmee de voltooiing. Enige grote wat nog moet gebeuren is het verven en verweren van de motor en het verven van de JP bemanning. Verneem graag van jullie!

455959932_8435612799818374_4666170536364388206_n.jpg

Het bovenste dak moet nog bevestigd worden. De gevels krijgen nog aankleding, o.a. van het bord, een oude zeis, wat dode planten, hedera en een vogelhuisje. Ook nog een houten lijstje op de uiteinden dak. De JP is ook een heel eind. Verder verweren gereedschap en rupsen en nummering aanbrengen zijn o.a. nog zaken die moeten gebeuren zoals hopelijk te zien. De Thoma Schurzen moet ik ook nog verweren, iets wat relatief snel te doen moet zijn. De rupsen passen trouwens perfect. Deze bestaan uit enkele vaste delen en een aantal losse die om het tand- en spanwiel gemonteerd moeten worden. Tamiya heeft als hulp wel op het voorste terugloopwiel een tandje gemaakt om de exacte positie van het bovenste en doorhangende rupsdeel goed te kunnen bepalen. Die heb ik hier weg moeten halen omdat ik anders dit deel niet op de plaats zou krijgen. Aangezien de opbouw al gemonteerd had. Dit werkt dus alleen als je de rupsen bevestigd voor de opbouw te plaatsen. Maar goed dat is maar een kleinigheidje.

456184241_8435615173151470_2999324046933065212_n.jpg

De Saukopf en kanon zijn van een andere JP geleend. Deze JP is gebaseerd op een tekening uit het boek 1945 German Colors van AK interactive. Zeker een aanrader en te koop voor rond de € 20.

455823454_8435612959818358_1611110741978379173_n.jpg

Ik was een plek vergeten te airbrushen op de Saukopf. Deze moet iets gedraaid worden, waar nu de meniekleur zit. Lijkt me het meest aannemelijke dat het die kleur heeft. Kan het nog RAL 7028 dark yellow maken maar ik vind dit ook wel iets hebben. Moet nog verder verweerd worden, wat voor de hele Saukopf geldt.

455787104_8435615563151431_8569003095911028282_n.jpg

De poppenkast. Ik voeg nog een emaille reclamebord toe tegen de binnenzijde dak en een rat op de witte richel. Steekt mooi af.

455614789_8435615419818112_2706486107446539013_n.jpg

De meeste rupsen waren bruingrijs van kleur. Het door de Engelsen gebruikte mangaanstaal was grijs met een bruine gloed. Het door de Amerikanen en Duitsers gebruikte staal wat bruiner. Maar denk dan aan roest, zoals op een oud hek of delen van rails, die al lang buiten zijn: een donkere roestkleur. De feller gekleurde, versere roest zag je soms op end connectors, maar hiervoor geldt: less is more.

Kies vooral de donkere tint van de foto hieronder, aan de voet van de vertanding.
1000010755.jpg

Laatst bewerkt:
Heren,

Bedankt voor jullie reacties! Vwb de rupsen: als je rupsvoertuigen die nu nog rijden ziet dan is de kleur van de rupsen doorgaans eerder zwart dan roestbruin. Zie o.a. de Militracks foto's online. Hoe dan ook, de rupsen (op het loopwerk) zullen wel een bruine/aarde tint krijgen maar dan dankzij de kleipoeder en wash van dycke brown olieverf. Ik heb nog wel een andere vraag mbt kleuren: wat zou de kleur zijn van het loopvlak van de stalen wielen als reserveonderdeel? Blank staal of toch geverfd? Ik kan er niet veel over vinden.

Van welk merk zijn de dakpannen?

Van Diodump! Net als het harde schuim gebruikt voor de geveldelen dus van Nederlandse bodem. HIj heeft veel nuttig spul voor diobouw. Ook andere dakpansoorten zoals beverstaart, Italliaans etc. Ik heb deze dakpanplaten wel moeten snijden en schuren om ze passend te krijgen uiteraard, maar dat was geen probleem. Het schuren heb ik wel met nat schuurpapier gedaan, want de stof is volgens mij niet zo lekker van kunsthars.

Mvg,

Vincent

De rubberen banden zijn ook nog niet geschilderd. De rupsen slijten vooral op de loopvlakken en die zijn bij de stalen wielen wss best heftig, en buitenom zullen ze in zand en prut ook gerust schoon schuren, maar met wat kleierige prut zie amper metaal, en indien nat zijn rupsen best donker van kleur dus ruim voldoende speelruimte.

Krijgt de jp z'n schurzen nog? Want dan zie je uberhaupt amper wat van de rupsen 🙂

Stalen reservewielen zou ik lekker meeschilderen met de kleur van de tank, niet roestig tenzij ie gebruikt is, maar grote kans dat zulke reserve onderdelen in het conservatievet of olie zitten fabrieks af, maar ik verwacht eigenlijk dat ze gewoon in de verf afgeleverd worden. Helaas zijn dat onzichtbare details op zwart wit foto's.

Dakpannen zijn er ook van juweela, die moet je wel per stuk leggen maar zijn ernstig fraai

Die kende ik nog nie, maar panzer aces track primer, ref 70.304 is een prima alternatief, de AK doet t erg goed met AK verdunner heb ik me laten vertellen, en die heb ik niet, maar water wel, en dat werkt voor mij met vallejo. Let wel op, panzer aces is uit de pot extra dik en dan helpt een drupje flow improver ook wel!

Hi all,

Hier weer een update, mag ook wel na lange tijd 😉 Het diorama is een heel eind af. Nog wat kleine dingen. Hier de status van het project tot nu, merendeel staat er los op, dus finale positie kan nog schommelen. Verneem graag van jullie!

Mvg,

Vincent

diorama Prussia 1945.webp

dio Prussie Luftwaffe Feld Division.webp

BMW Wehrmacht Gespann.webp

Wounded Luftwaffe Felddivision infantry.webp

De bevestiging van de Schürzen waar deze weg is ga ik nog iets meer verweren. Verder nog olievlekken op motordek en ander kleine toevoegingen.

Prussia Dio.webp

Wat opmerkingen, zie het echt als positief bedoeld:
1e; de tank "zweeft" boven de grond. Die zou ik wat dieper in de onverharde ondergrond zetten, en deze hele ondergrond ook natter en modderiger maken. Dan passen de vuile loopwielen ook beter in het geheel.
2e; met die modder ook gelijk een trackspoor aanbrengen
3e; ik mis de samenhang tussen de 2 groepjes figuren, de 2 links lijken een totaal andere kant op te lopen, haaks op de andere 2, probeer daar eens wat meer een lijn in te krijgen

Verder een mooi pakket, ben benieuwd naar het eindresultaat straks.

Hi Rob,

Ja merci! Klopt, de JP staat nog los net als de rest. Trackspoor doe ik niet, omdat het halfverharding is als erf zijnde. Figuren ga ik nog even kijken wat het mooiste is qua positie.

Mvg,

Vincent

Ik vind het er prima uitzien maar vraag me wel af: "wat doen die kisten daar?"

De figuren hebben me, bij nader inzien, ook even beziggehouden. Dat ze andere kanten op lopen en kijken vind ik geen bezwaar, het ene paar komt terug uit de eerste lijn en het tweede paar is er naar op weg. Die zien misschien liever niet de zoveelste gewonde terugkomen van de plek waar zij naar toe gaan.
Je gebruikt ze om de hoeken op te vullen maar dat doet afbreuk aan de samenhang van alle elementen. Ik denk dat ze wat dichter naar het midden toe geplaatst een "completer" beeld geven.

Hi Paul,

OK merci! Ja ik zal nog kijken waar ik de figuurtjes neerzet. Idee was dat de twee brothers in arms naar de kruiwagen toe strompelen om de gewonde op te plaatsen. De kisten liggen er nu inderdaad verloren bij, omdat de 2 Panzer crews nog niet gereed zijn. Hier komt een figuur bij te staan en op het motordek, die munitie laden. Dus nu inderdaad los zand. De losse onderdelen moeten nog een geheel worden met de ondergrond.

Mvg,

Vincent

Om het verhaal een hoofdlijn te geven, kun je de terugkerende soldaten juist in tegengestelde richting plaatsen ten opzichte van de Jagdpanzer en de oprukkende soldaten. Dat lijkt mij de logische beweging. Het bevoorraden met munitie en het aanbrengen van het bordje zijn secundair en ondersteunen het verhaal.
Suggesties:
1. Laat de soldaat met de gewonde vanaf het pad richting de kruiwagen lopen.
2. Hekje weghalen?
3. De infanteristen lopen de gewonden tegemoet vanuit de richting van het schuurtje. Lopen als het ware om de Jagdpanzer heen.
4. Zet een paal in de punt van het gras, waar het bordje aan wordt bevestigd.
5. De munitie bij het schuurtje, zodat deze uit het zicht van de tegenstander kan worden geladen.

Succes, Jan

Terug
Bovenaan