Jagdpanzer 4 Alkett en BMW R75 Wehrmachtgespann Ost-Preussen 1945

Je kunt de oprukkende infanteristen ook langs de Jagdpanzer naar voren laten lopen en de gewonde achter de Jagdpanzer langs richting het schuurtje. De kruiwagen naast het schuurtje. Deze optie maakt de eerder genoemde hoofdlijn minder duidelijk.
Een paar keer schuiven en kritisch kijken naar de logica met in je hoofd wat je zou willen uitbeelden.

Hi Jan,

Ja ik ga nog een aantal alternatieve posities bekijken. De figuren in een lijn lijkt me wel een mooie en logische, bijvoorbeeld voorlangs. Dan zouden de brothers in arms ongeveer kunnen blijven staan waar ze dat nu doen en de twee Panzerknackers zouden dan meer in hun lijn moeten staan. Idee is wel dat ze de weg op gaan en naar de Kettenhund kijken die met zijn bord bezig is. Een bord voor de JP plaatsen lijkt me wat minder logisch. Dan is de boodschap niet direct te zien en dan ontneem het deels het zicht op de JP lijkt me. Nog ff schaven aan het positiespel, lijk Koeman wel haha.

Mvg,

Vincent

De componenten vind ik er goed uitzien Vincento 👍

Over de compositie :
De gewonde met kameraad vind ik niet bij de kruiwagen passen want beiden kijken ergens anders heen en uit hun lichaamstaal
valt niet af te lezen dat ze de kruiwagen willen buitmaken. Het lijkt nu of de kruiwagen slechts in de weg staat.

Mijn herschik suggestie :
Vanwege de rode kleur van de kruiwagen deze meer centraal plaatsen. Zet 'm dichtbij de Panzer met de ammo kisten erop ?
De twee paar soldaten dichter naar elkaar toe (iets dichter naar het midden).
De Gendarm spijkert zijn bordje niet op het gebouw maar op een paal naast de weg (rechts van het gebouw).

Hi Peter,

Ja zoiets is ook een optie! Wellicht dat het gras dan nog meer invulling moet krijgen, maar daar is wel iets op te bedenken. Misschien dat ik deze trouwens nog vervang, want deze is door de haarlak die ik erop losliet platter en aangekoekt. Al kan het wel, omdat het eind winter is en er over het gras is gelopen.

Mvg,

Vincent

Hi all,

Dit grote project is volgens mij nu eindelijk een heel eind af. Poos blijven liggen. Ik geloof niet dat ik nog zo snel begin aan zo'n omvangrijk project. De voorkeur ligt nu meer bij vignettes of compacte diorama's met bijvoorbeeld 3 pupkes en een voertuig. Misschien dat ik nog wat hout toevoeg aan de JP 4 om deze meer op te laten gaan in de omgeving. Hij steekt toch best af tegen deze muur zo. Verder nog paar kleine dingen corrigeren zoal de hand van de Kettenhund en het witte bij de remkabel voorvork, wat restant secondelijm is. Verneem graag van jullie!

Mvg,

Vincent

251209_East_Prussia_dio_1945.webp

251209_East_Prussia_dio_1945_2.webp

251209_East_Prussia_dio_1945_3.webp

251209_East_Prussia_dio_1945_4.webp

Ik vind de kleuren natuurlijk overkomen. Het contrast tussen de JP en de gevel heeft wel wat. Wat ik niet mooi vind is de kleur van de kruiwagen. Die trekt alle aandacht naar zich toe en dat lijkt me niet de bedoeling. Door deze bruin of groen te maken, krijg je meer balans. Bij groen denk ik aan een tint van de camouflage van de JP.

Mooie details, zoals de tuin achter het hekje!

Is het een idee om nog wat dezelfde en/of vergelijkbare borden in de zijspan of aanhanger van de motor te leggen? Zo maak je een duidelijke verbinding tussen de motor en de kerel die het bord staat op te hangen.

Heren,

Bedankt voor de suggesties. Andere kleur kruiwagen zal ik in overweging nemen. Het rood had ik gebruikt om juist meer contrast en variatie in het geheel te krijgen qua kleur. Naast he blauw en groen dus ook een tikje rood.
Is het een idee om nog wat dezelfde en/of vergelijkbare borden in de zijspan of aanhanger van de motor te leggen? Zo maak je een duidelijke verbinding tussen de motor en de kerel die het bord staat op te hangen.

Dat is zeker een goed idee, dus dat ga ik zeker doen! Dan komt die helemaal over als een overijverige Kettenhund die deze onheilspellende boodschap overal langs het front op aan het hangen is.

Mvg,

Vincent

Terug
Bovenaan