Canadian Ram Mk. II Kangaroo APC

Omdat je model er eentje zonder zijdeuren is, lijkt me de beste keuze om de accu’s links in de sponson te zetten.

Elektrische bedrading aan het plaatsen.
Achterwand.
IMG_6614.webp

De makers van de kit hebben voor de brandstoftanks de bocht bijhoorlijk afgesneden. De zijwanden horen niet geheel door te lopen, maar bij de reserve tanks te stoppen. (Alleen groen deel is correct) Je kunt dat goed zien omdat je naast de reservetanks openingen hebt waardoor een kabel loopt. Het groene deel is overigens heel dun plaatwerk, enkele milimeters dik en werdt met boutjes aan de tank geschroefd. Ik heb het rode deel eruitgesneden. De brandstoftanks, zie blauw, lagen achter deze groene plaatdelen. Door dit allemaal los te schroeven, inclusief de reserve tanks in het midden van het motorschot, konden de blauwe brandstoftanks geplaats/vervangen worden.

IMG_1954.webp

De buitenste twee brandstoftanks gedeeltelijk gemaakt met wat Evergreen (Zichtbare delen). Op de twee binnentanks elektrische bedrading toegevoegd.
IMG_6615.webp

Met het dek erop kun je dan net zien dat er brandstoftanks aanwezig zijn.
IMG_6616.webp

Als laatste nog even een afbeelding uit de handleiding voor onderhoud. (M4A3, maar idee is gelijk)
IMG_1955.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Knap werk Maarten 👌 ook omdat je goed moet weten en plannen wat je precies nog gaat zien achteraf om aldus
alleen díé details te hoeven maken.

Bedankt voor alle reactie. Leuk te zien dat anderen het waarderen.
Wat btreft het plannen heb je een punt Peter. Achteraf gezien had ik eerst nog meer documentatie (foto’s, handboeken en echte voertuigen) moeten verzamelen en bestuderen voor te gaan bouwen. Maar dan heb je niets om te tonen en krijg je wellicht minder reacties (lees hulp) van mede hobbyisten. Ondanks het feit dat het verzamelen en verwerken van de info een groot deel van mijn hobby is, gaat het knustelvirus op een gegeven moment wel kriebelen. Het blijft uiteindelijk balanceren; lange voorbereiding levert minder verstoringen tijdens het bouwen. Maar maar te veel tijd stoppen in de voorbereiding kan de zin in het totale project vegallen. Ik heb er nu een lekkere cadans inzitten en heb vaste momenten in de week er mee bezig te zijn.

Na hele lange tijd weer aan het bouwen begonnen. Het weer nodigt behoorlijk uit.

De accubox, die op de grond komt te staan, en niet voor de zijdeur zoals voorgesteld door Gecko, vanmiddag afgewerkt. Simpel ding dat stiekum wat tijd opslokt. Maar dat geeft gelukkig niet, er is geen dead line aan dit project. 🙂

IMG_9247.webp

Ik heb nog zon motor van verlinden, die is puur zuiniger kwa detail. Wil deze ooit eens in de takels van mn m32 hangen. Wie weet niet de volgende maar die erna

Ik heb nog zon motor van verlinden, die is puur zuiniger kwa detail.

Dat kitje heb ik ook hier. Maar ik gebruik er alleen de brandblussers van en de windschermen voor de ventilator. Het motoblok is inderdaad een stuk minder dan deze van Gecko. Maar daar zit dan ook al weer enkele jaren leeftijdsverschil in.

T kitje is misschien wel 30 jaar oud, en ik heb em zonder de schermen en toebehoren van iemand overgenomen, alleen de motor en de toebehoren daarvan, en de motorsteun om in de takel te hangen, en die m32 ligt sinds 2013 te wachten, intussen heb ik tijd, skills en wil ik hem gewoon afmaken in plaats van de doos van tasca te kopen!

Schitterend tot zover Maarten.
Ben erg blij ook met dit topic, mijn Ram staat in Duitsland te wachten ( al een maand of 2 trouwens)tot de zending compleet is en komt dan hierheen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje: welke kleur is de wireless set no 19 in de engelse tank? Zover ik nu gezien heb is het paneel licht grijs, de klokjes behuizing zwart en de behuizing rondom groen. Zijn de beschermhekjes aan de voorzijde wit?
Of heeft iemand hier betere info?

Bekijk bijlage 57985
Volgens mij is de stalen beschermkooi dezelfde kleur als de behuizing. In elk geval donkerder dan het front!
1762842238317.webp

Laatst bewerkt:
Heel mooi Maarten,

Vooral de motorruimte springt we voor mij uit. Nu geniet je van alle aangebrachte details.

Groeten, Jan

Vraagje: welke kleur is de wireless set no 19 in de engelse tank? Zover ik nu gezien heb is het paneel licht grijs, de klokjes behuizing zwart en de behuizing rondom groen. Zijn de beschermhekjes aan de voorzijde wit?
Of heeft iemand hier betere info?

Bekijk bijlage 57985
De behuizing is groen of bruin; afhankelijk van wat de standaard kleur was op het moment van het maken van de tank. In jouw geval lijkt me SCC2 bruin mogelijk, maar groen kan ook. Rekjes waren matching met de behuizing; in ieder geval niet wit. Front panelen waren grijs of een beetje beige, al dan niet door het vergelen van de laklaag.

Vraagje: welke kleur is de wireless set no 19 in de engelse tank?
Foei, Canadees! De kans is ook groot dat de 19set in een RAM een in Canada gemaakte set was, bijvoorbeeld door RCA Victor. Canadese sets hadden opschriften in zowel Engels als Russisch, omdat de sets massaal werden geëxporteerd naar allerlei geallieerde legers, waaronder de Russen.

Oeps, natuurlijk Canadees!
Ik ga denk ik voor groen, en heel licht grijs voor het paneel.
Bedankt voor de reactie!

Fantastisch mooi werk Maarten 👌 bijna zonde om straks de motorruimte dicht te bouwen 🥹

Als je de achterdeuren open laat en het motordeksel er los op legt, is de motor altijd te bekijken 🙂

Na lange tijd weer aan het werk.
Het rooster boven de deuren van het motorruim aan het maken.
Raamwerk opgezet, gemaakt en vervolgens ontdekken het precies 2mm te hoog te hebben gemaakt…
Gelukkig was het eenvoudig aan te passen omdat ik het als 3d model in de computer getekend had. Na 4 minuten printen heb ik de juiste vorm voor me liggen.
IMG_9884.webp
PE gaasje erachter gelijmd en na drogen klaar voor de kwast. (Misschien zondag)

Laatst bewerkt:
Ik vond hem indrukwekkend om te zien in Goes, dus leuk om te zien dat deze ook verder gaat 🙂

Ik wil geen gereedschap op het achterdek bevestigen. Dit werd er namelijk door de bemanning afgelaten omdat het anders gestolen werd door de meerijdende infanterie.
Daarin tegen zou ik graag de beugels en losse riempjes laten zien om e.e.a. duidelijk te maken aan de kijker.
Ik zoek dus riempjes die open staan voor sherman gereedschap op de buitenzijde romp.

Nu kwam ik dit tegen:
IMG_2334.webp
Heeft iemand hier ervaring mee?
Lijkt er erg mooi uit te zien maar hoe is de praktijk?
En is het een beetje redelijk te verwijderen van de aanhechtinhspunten? 3D prints kunnen een behoorlijke PITA zijn om ongeschonden los te maken.

Of weet iemang een alternatief? PE is ook prima, hoeft zeker geen 3D print te zijn.

Dit is ge re branded 3d spul van fc model trend, en nogal hit en miss en dan vaker miss, maar laatst is er een discussie geweest van ik denk Walter die wel mooie, losse riemen en footman loops had, in 3d, en dat was verkrijgbaar bij spotts modelbouw.

Nu kan ik een uur mn best doen om op het forum te zoeken, maar ik verwacht dat jakko dat zo uit zn mouw schud, dus jakko to the rescue!

Ik denk dat ik weet welke je bedoelt, van een Japans merk. Die discussie was eenvoudig te vinden door te zoeken op riempjes 🙂

Ik heb ze ook een paar keer gebruikt, vooral die ogen had ik nodig voor mijn HMC M5
Maar verschrikkelijk crispy in 1/35. Verschillende sprongen in stukken van de sprue.
Dus mooi fijn geprint maar oh zo gevoelig voor breuk

Mocht je de riempjes op mijn foto zien, dan geef maar een pb, ik stuur ze je graag toe!
IMG_0579.webpimage.webp

Laatst bewerkt:
IMG_7684.webp
Deze inderdaad!
Ik heb ze trouwens ook van de Duitsers (late versie) en die doen het geweldig op de jaren zestig, zeventig en later Leopard familie

Terug
Bovenaan