Bas Hermsen: Elefant (update: 6-4)

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Ik doe ook weer mee, ook al zal ik het ook wel weer niet op tijd afkrijgen ;) Ik heb gekozen voor de elefant van dragon en wel de premium kit. Van de week krijg ik het model binnen.
 
Inderdaad veel Elefanten in deze Foc, gelukkig heb ik een Ferdinand :)

@Bas, mss toch es proberen deze volledig af te werken want ik zie je nog het liefst WW2 bouwen :!: , zo'n ingesteldheid van ik ga hem toch niet afkrijgen horen we niet graag...das alsof je een marathon begint te lopen en na een kilometer afhaakt ;)

cheers
Dom
 
653

Of deze ... alleen een beetje moeilijk te vinden??

tenminste de hardcover geloof ik ..


ships ... ff kijken hoe dit ook al weer werkte..:)

momentje...




Combat%20history%20653.jpg




Wat doe ik verkeerd??
 
Het begin is er Bas, en je hebt me aardig aan het twijfelen gebracht om hem ook te bouwen. Dat Berlijn verhaal trekt me wel. Was het nou de Elefant of Ferdinant die zonder zimmerit mogelijk is?

mzzls
 
Het boek is inmiddels aangeschaft en gisteravond heb ik een tjechisch boekje over de elefant van Jeroen Gerritsen mogen lenen. Na bestudering van foto's en schaaltekekingen is de vijl al weer in het model gezet :D Foto's en tekeningen volgen.

Groeten,

Bas
 
Re: Bas Hermsen: Elefant

Hoe zou dat toch komen?
Bas Hermsen zei:
Ik doe ook weer mee, ook al zal ik het ook wel weer niet op tijd afkrijgen ;)

Zou het heel heel misschien hier aan liggen? ;)
Bas Hermsen zei:
Na bestudering van foto's en schaaltekekingen is de vijl al weer in het model gezet :D

Vind je het gek dat je niks af krijgt (moet je horen wie het zegt :) )

Succes en nu zeg ik pas weer iets bij de eerste foto's.
 
Combat History.......

Had mij dus niet vergist. ;)

De harddcover heeft een kleine 200 pagina's meer... :D ;)



Wat ook wel een aanrader is is het boekje van Janus Ledwoch over de Ferdinand/Elefant

ISBN.nr. 83-7219-167-7

wydawnictwo militaria




187.gif
 
Voor de Ferdinand/Elefant zijn de twee boeken uit de Gun Power reeks van A.J.Press,de nummers 22(vol:1.) en 23(vol:2.) ook goed.
Ze zijn geschreven door Tadeusz Melleman.

Deze zijn echt op de modelbouwer gericht en hebben dan ook een overzicht erin over de verkrijgbare kits en het aftermarkt spul er voor.

Via deze link kom je bij een site waar een korte beschrijving op staat van deze twee boeken en ook nog andere boeken uit deze reeks over andere tanks:
http://janterpol.com/Website/AJPRESSGPTP.HTM

En op PMMS staan uitgebreidere reviews over deze twee uitgave,s.

Misschien heeft iemand hier nog wat aan.

Grtz jelle.
 
niet overdrijven Jan...

Jan Peters zei:
Hoe wat waar?!? Dan zou het boek zo'n beetje 6 a 700 pagina's moeten hebben in de originele uitgave :oei:
Jan :)



Nu niet meteen overdrijven Jan ... ;)

paperback 386 Pagina's

hardcover 558 pagina's

de laatste +/- 120 pagina's gaan over de jagdtiger :)

653 werd opgesplitst in 614 en 653 waarna 653 met jagdtigers werd uitgerust en 614 met de resterende Elefants.

grtz Harry
 
Oh? Dan ben ik erg benieuwd naar de 'missende' pagina's! De uitgave van Stackpole eindigt overigens ook met de Jagdtiger, ze hebben waarschijnlijk dus flink in de inhoud geknipt :nouja: Ach, voor dat geld mag je niet klagen :)
Jan :)
 
Terug
Bovenaan