Bas Hermsen: Elefant (update: 6-4)

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Lekker dunne zim Bas ;)

Als ik je scratch werk zie vraag ik me af waarom Dragon überhaupt nog details op hun tanks zet :D Ben heel benieuwd naar de verflaag. Deze voertuigen schreeuwen gewoon om een flinke weathering.

Succes!

Erik van Mierlo

Lid van de TWENOT
Heej Bas,

Is toch helemaal goedgekomen met die detais die je weggevijld hebt!?! De walsstructuur op de platen en de snijbrander structuur aan de bovenzijde van de frontplaat zijn erg mooi geworden. De zimmerit heb je ook netjes gedaan maar komt mij misschien iets te subtiel over...

Groet,

Erik

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Dank jullie voor de reacties.

@ Rinus: Het verschil tussen de ferdinand en de elefant zit hem niet alleen in de zimmerit. De elefant heeft ook nog een machinegeweer is de boegplaat, een cupola voor de commandant, geen koplampen, de gereedschapskist is aan de achterkant bevestigd en 4 elefants (waaronder die van mij) hebben een rond achterluik in twee delen.

@ Erik, gelukkig wel. Je hebt gelijk dat de zimmerit iets aan de fijne kant is. Maar ik ben al lang blij dat ik dit resultaat heb weten te behalen. Mijn vorige zimmerit pogingen waren niet je van het.... ;)

Harry van der Vlag

Lid van de TWENOT
RinusBijkerk zei:
:p Erg mooi! Vooral de zimmertit is mooi subtiel..
Maar nog n vraagje.. het enige verschil tussen Elefant en Ferdinand is de zimmerit?! :oei:

Rinus

dat is 1 van de verschillen ja ..

- boeg mitrailleur
- gereedschapskist heeft andere plaats gekregen .

en nog een paar dingetjes ... waar ik zo even niet op kan komen ...

grtz harry

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
weer wat verder:

RIMG0002-1.jpg

RIMG0003-1.jpg

RIMG0004-1.jpg

even inpikken in je post Bas

kun je me even vertellen welke delen wel en welke delen niet de structuur hebben (zie post Jan), is het enkel het koepelgedeelte of moeten de brede zijkanten ook in de structuur gestoken worden ?

ik zit even in dubio hier...

cheers
Dom

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
zijkanten moeten inderdaad ook.

Hier een voorbeeld zoals ATAK het doet:
AK35004.JPG

Let vooral ook op de vorm van de zimmerit rond de bouten. De zimmerit zit daar in een cirkel omheen:
elefant_02.jpg
elefant_04.jpg

elefant_01.jpg
elefant_03.jpg

2437649310086112611ThMAJM_ph.jpg

elefant_1knock.jpg

Bron? :oeps: Geen idee heb ze al 7 jaar op mijn hd staan :nouja:

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Hallo Dom,

Ik zou alleen de grote pantserplaten voorzien van rolstructuur. Daarnaast heb ik nog een aantal onderdelen van gietstructuur voorzien, zij het heel fijn.

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Dominique Vanderschaeghe zei:
bedankt voor die mooie fotoos Niels

Ik had het wel over de gietstructuur niet over de Zim ;)
cheers
Dom

Haha, structuur kan zimmerit zijn, maar dat hoeft dus niet :) Dat krijg je als iemand een Ferdinand bouwt ipv een Elefant en dus geen zimmerit op "brede zijkanten" nodig heeft.

Die wals/rol structuur zou ik inderdaad alleen aanbrengen op de dikke pantserplaten. Subtiel lijkt me het kernwoord.

Grtz

Hi Bas

Mooi he zo'n Elefant , persoonlijk zie ik een Ferdinand nog liever.
Ga je de spatborden van Aber gebruiken ? Dan kan je ze lekker verfrommelen. :)

Er zitten hier en daar nog wel wat foutjes in de kit , maar als je de Achtung Panzer hebt van de Tiger waar de Ferdi en de Elefant ook in staan weet je al heel veel.

Ik vind de zimmerit realistisch dun , kan je even een foto posten van dat produkt dat je gebruikt hebt ?

Ik heb de Ferdinand ook al jaren in produktie staan...
Ik had die kit al eens gebouwd toen die pas uitkwam. Ondertussen staat die bij Gino Poppe in de vitrinekast. :)

Grtz

Kristof

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
@ Kristof, er zitten al pe fenders bij. Ik heb al genoeg referenties om het model redelijk kloppend te krijgen. Als de bouwfase afgerond is maak ik wel een lijstje. De foto die Niels laat zien is het goede product. Dankzij Niels heb ik het ook toegepast, waarvoor dank :)

Het zaagje is zo dun als een scheermes en is afkomtig uit tjechie.

Erg fijn dit Bas!
Ik vraag me wel af of je de volgende X maar niet beter alles kan scratchen. Lijkt wel of je bent gestart met een of ander vacform model uit 1950 ofzo. :oei:
Damn wat een freaks hier bij Twenot.

Massel,
Marcel.

freaks idd :) ;) maar das positief bedoeld

ik ben blij dat ik de mijne OOTB maak met enkel wat extra structuur

maar elk z'n ding natuurlijk en wat Bas hier doet is oogverblindend :oei:

cheers
Dom

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Sd.Kfz. 251's
He Bas,
het schiet al aardig op hier :!: Mooi werk voorlopig. Ik ga wellicht toch niet met zo'n krammetje werken en maak 't ietsje grover en willekeuriger dan jouw zim.
Binnenkort weer terug naar de olifant, maar morgen eerst kleurtjes halen voor de T-18. :)

groet frank

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther
hoeiii, ik schat zomaar dat dat een deur is waar je niet met je klauwen tussen moet komen te zitten, massive!

ziet er allemaal gelikt uit, ik moet toch die walsstructuurnaboots (das een hoop keer woordwaarde met scrabble!) methode eens proberen!

Timo

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Timo: die structuur aqanbrengen is heel eenvoudig, gewoon een keer testen.

Dom: Ja jammer he ;)

Jan: scharnieren zijn 100% glad, het is plamuur wat je ziet. :D

Bovenaan