Allerhande

Maar de spiegel en de toiletten zijn de plaats waar het diorama echt tussen staat.....
Heb jij je diorama’s dan in de badkamer staan??
🪞🏃🏻‍♂️‍➡️🚽

Als terzijde: dat woord gold vroeger nu net als sjiek chique en absoluut niet vulgair.
WNT zei:
PLEE

Woordsoort: znw.(v.)
Modern lemma: plee
znw. vr., mv. -'s. Ook dikwijls plé geschreven. Eene naar het schijnt eerst in den loop der 19de E. in gebruik gekomen of meer bekend geworden fatsoenlijke (mijn nadruk) benaming voor: sekreet, privaat, bestekamer, heimelijk gemak.

Op "vakantie" lekker aan de beun, die 3 links zien jullie niet maar die duren ongeveer een dag aan concentratie, de poes in het midden ben ik al langer mee bezig, en is een hybride Tiger 1, maar niet net zoals een toyota prius, maar een Tiger 1 opgeleukt met bvb stalen wielen. TAKOM kit, is bezig een Kampfgruppe Hummel Tank te worden, welke is afgeschoten in de Ardennen, maar best nog wel eens rondgehobbeld kan hebben in de nabijheid van Arnhem. Daar heb ik onvoldoende referenties van, maar dat vraag ik wel aan Gerard 🙂

1754931862387328844577156433194.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Je plakt sneller als ik Jan. Helaas hebben we sinds een week of 5 afscheid moeten nemen van onze 18 jarige dameskat, de kater is er nog wel even. De Panthers bouwen me fijner...

Je plakt sneller als ik Jan
Dat weet ik niet, aan deze ben ik een tijd terug al begonnen. De rupsen heb ik als een van de eerste gedaan, dan heb je het saaiste deel gehad.
Ik vind dit model relatief eenvoudig bouwen.

Onze kat is ruim een jaar. We hopen er nog lang plezier van te hebben

Groeten, Jan

Hé Leon,

Dát wil ik ook wel, in 1/35. Of het moet de Revell in 1/24 worden (ook al over gedacht…)
Ook dit is een model dat ik met de mantel der liefde bedek.
Ook weer zo’n schatje
Veel grote blokken resin op de kleinste onderdelen, en natuurlijk krom.

IMG_7408.webp

Ik was (en ben) erg tevreden over dat model. Het ziet er goed uit, alles past en je hoeft amper wat te vullen of bij te werken. Kleinigheidje: de naad die je op de voorplaat gevuld hebt, die hoort daar te zitten 🙂

h39%2021.jpg

h39_saumur26%20photo%20c%20balmefrezol.jpg

(bron)

Lachuh!
Ook weer iets verder met deze combiBekijk bijlage 53377
Wat een mooie combinatie, Anne.
Is dit de Tamiya Quad?
Ook nog een discussie vraag: ga je de limber (munitiewagen) ook nog gebruiken? Ik heb wel eens gelezen dat die gebruikt werd als extra rem mogelijkheid om het gewicht vd 17 ponder op te vangen.

Cheers
Erik Jan

Laatst bewerkt:
Inmiddels ook een stukje verder met de IDF Namer, aantal washes, decals, bijna alle losse onderdelen gemonteerd en de eerste stoflaag gegeven, deze keer gebruik ik Life Colour UA705 Dust type 1.

Is dit de Tamiya Quad?
Ook nog een discussie vraag: ga je de limber (munitiewagen) ook nog gebruiken? Ik heb wel eens gelezen dat die gebruikt werd als extra rem mogelijkheid het gewicht vd 17 ponder op te vangen.
Dankje Eric-Jan, dit is vooral een ding voor de Crusader tractor, deze had rupsen en zou dus in ene keer stil staan. Met de Quad heb je dit minder en voor de munitie op te bergen was dit toch niet nodig want daarvoor waren de 17 ponds granaten te lang.

En de kabels gemonteerd, ik heb getrokken sprue geprobeerd, maar dit is uitgegloeide roodkoperdraad.
Toch net iets handzamer. Bijna net zo gezellig klusje als losse tracklinks 😉
En een “Walteriaanse” bougie gemaakt.

Maar ook een vraag, aangezien mevrouw een Wrns is, zou ik de motor ook wel in Navy Grey (grijs) willen verven.
Heb wat rondgeneusd maar ik vond geen uitsluitsel, iemand die er wat van afweet?

IMG_7451.webp

En de kabels gemonteerd, ik heb getrokken sprue geprobeerd, maar dit is uitgegloeide roodkoperdraad.
Toch net iets handzamer. Bijna net zo gezellig klusje als losse tracklinks 😉
En een “Walteriaanse” bougie gemaakt.

Maar ook een vraag, aangezien mevrouw een Wrns is, zou ik de motor ook wel in Navy Grey (grijs) willen verven.
Heb wat rondgeneusd maar ik vond geen uitsluitsel, iemand die er wat van afweet?

Bekijk bijlage 54072
Netjes Tini,

4-wielige voertuigen waren Navy blauwgrijs, dan verwacht ik hetzelfde voor de 2-wielers.

Groeten, Jan

Geen uitsluitsel, wel een paar mooie foto’s. Overigens waren de 3HW’s bestemd voor de mannen en hadden de dames beschikking over de lichtere 3SW. Maar ja, die is dan weer niet verkrijgbaar in 1/35…
IMG_3943.webpIMG_3942.webpIMG_3941.webp

Het interieur van deze Buffalo is enigszins op kleur. Het dak moet er eerst op, anders is deze te kwetsbaar om mee te slepen naar een bouwavond.
Nu viel mijn oog ineens wel op een extra onderdeel, dat helemaal niet in de doos zit. Weer een typisch geval van Chinese kwaliteit. Schitterende details, maar alles bij elkaar blijft het aanklooien...

1000081733.webp
1000081734.webp

Dat is heel merkwaardig. De handleiding en wat er in productie gaat komen dus niet overeen.
Ik hoop dat je er weinig van ziet. Of zitten er (gepantserde) ramen in de zijkanten.

Bruno, de tweede (vanaf de boeg gerekend) 38cm geschutstoren van de Bismarck, staat in de basiskleuren. Wat een groot ding is dat....
Het is de 1:72 versie van Takom.

Ik denk dat ie de vitrinekast in kan... iemand nog in het oog springende verbeteringen?
a9.webpa8.webpa5.webpa4.webpa3.webpa1.webpa9.webp

"Ik denk dat ie de vitrinekast in kan... iemand nog in het oog springende verbeteringen?"
@Remco Hollebrandse ,
De foto's lijken nu losjes tegen de sokkel te staan. Deze even strak vastplakken zal een veel mooier resultaat geven.

De foto's lijken nu losjes tegen de sokkel te staan. Deze even strak vastplakken zal een veel mooier resultaat geven.

Klopt Rob, dat ga ik nog doen, maar het ging me in mijn bericht niet om de DXXI maar om de geschutstoren daaronder. Beetje verwarrende foto misschien.....

Inmiddels is mijn Bereg vrijwel klaar voor primer, wil wat figuren toevoegen, de eerste zit op z'n plek... 1000036069.webp
En begonnen met een volgende, de FV 217 Badger, bestond alleen als blue print en in World of Tanks...
1000036180.webp

1000036179.webp

En heb getracht de bovenbouw een ruw metalen uitstraling te geven door insmeren met Tamiya (witte dop)lijm en daarna te 'tamponeren' met de kwast daarvan...
1000036181.webp

1000036178.webp

Dank je Timo, het is het kleuren waar bij mij de file ontstaat 😉

20250831_170955.webp
Ik heb afgelopen half jaar denk ik geen airbrush of penseel aangeraakt, en verdomd, vandaag allebei! Heb ook een bootje en wat vliegdingetjes op dat bootje een kleurtje gegeven, zodat de onderkant en de bovenkant op elkaar passen, maar dat ga ik hier niet laten zien 🙂 eigenlijk moet ik mn airbrushcabine regelen, wat al met al een uurtje zal kosten, maar hier had ik meer zin in! Geel met de airbrush, bandjes met de kwast, en ik weet alweer waarom ik 1:35 bouw en zwart primer, kwasten is niet mn hobby op voertuigen....

20250901_164123.webp
Ik ben eigenlijk geheel niet van het fotos maken, maar bij deze. Een stapje verder met de Puma, volgende stap is decals en de figuren, voordat ik aan de gang kan met wat olieverf washes en wat fading. Gewoon maar wat doen met het ondergrondje kwa kleuren valt me niet mee. Ik zie nog een mega naad op een van de figuren dus rapperdeflap weer an den arbeit!20250901_164117.webp

Inmiddels de Namer voorzien van een ondergrond en begonnen met de figuren ervoor.

De rotsen zijn stukken boomschors.

Soms (vaak?) ben je met een model bezig en wil je dat wel delen, maar zonder er een heel onderwerp voor te maken — gewoon even een paar foto’s van waar je mee bezig bent, bijvoorbeeld. Daar is dit onderwerp voor: geen uitgebreide verhalen, in groot detail laten zien wat je doet en hoe, of meer van dat alles, maar losse berichten over waar je momenteel mee bezig bent. Plaats gewoon een antwoord in dit onderwerp, dan komt iedereens werk leuk door elkaar 🙂

Wat een leuk idee (ook al is het alweer een paar jaar oud).
Meeste (nou ja bijna allen) van mijn modellen vind ik niet topic waardig, maar zo een paar foto's links en rechts vind ik wel geslaagd.
Ik heb op het moment heel wat op de tafel staan, even een klein overzichtje .

Al enige tijd geleden in elkaar gezet, een Italeri m32 gekruist met een Academy super Sherman :

IMG_5574 (1).webpIMG_5575.webp

Dan de Italeri Kangaroo (met 3delige transmissie), polystyreen bepantsering en wat messing profielen

IMG_5576.webpIMG_5577.webp

Dan nog het restant van de Italeri M32 in elkaar gezet, om straks de kunnen gaan oefenen met m'n airbrush.

IMG_5579.webp

en als laatste Italeri Chevrolet CWT15 (hand geschilderd nu verder oefenen met weatheren)

IMG_5580.webpIMG_5581.webp

Terug
Bovenaan