- Interesses
- Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Nu nog het carpet raket systeem maken en dan de rupsbanden....Maar dan voorzien van veel witte onderdelen neem ik aan? 😄Ik krijg zin in een KL centurion Mk 5.2 of een centurion Berger ….
Een paar …Maar dan voorzien van veel witte onderdelen neem ik aan? 😄
Da's een mooi model zeg, die wil ik ook!Ik ben bezig met een Hobby Boss IDF Puma AEV, mineclearing voertuig gebaseerd op een Centurion. Lekker veel onderdelen maar niet té priegelig...

Nou Rob, dan kom ik dat graag eens bij jou proberen (zodat je mijn hand mentaal kunt vasthouden🙄🤔)….doodeng dit!De spuitbussen met zwarte primer van Games Workshop of van nog zo'n merk is erg goed voor voertuigen, droogt heel strak op en is een mooie basis voor steeds lichtere kleuren.
De lichtgrijze primer van Tamiya is ook probleemloos te gebruiken, die gebruik vaak op resin figuren. Je moet wel wat spuittechniek in huis hebben, veel vloeiende bewegingen maken en voor het model indrukken, na het model pas stoppen.
Met de juiste afstand en door in een soepele beweging te spuiten, valt dat reuze mee hoor!Ik krijg bij het woord spuitbus altijd een beeld voor ogen van onregelmatig en ongecontroleerde klodders en ophopingen …. Is dat dus een onterecht beeld?
Wat me hier ook erg bij opgevallen is: op metalen delen dekt grondverf vaak in één keer, terwijl het op plastic en resin er minimaal twee nodig heeft. Je ziet dat heel goed op modellen met bijvoorbeeld een aluminium loop of grotere delen etswerk.Probeer niet alles in één keer dekkend te krijgen; spuit dus in meerdere lagen.

Spuitbus is snel klaar, maar met de airbrush heb je meer controle. Ieder zijn ding denk ik. Ik weet dat je het moeilijk vind om te schilderen en daarin te starten. Mijn advies zou dan zijn om de airbrush variant te gebruiken, juist om de meer controle die je ermee hebt. Tevens meteen een goede oefening om je airbrush te leren kennen. Met de airbrush weet je zeker dat je niet teveel primer op je model spuit.Dat wat vullend vermogen heb ik vooral bij de 3D printed modellen nodig om de fijne printbanenstructuur te kunnen wegwerken. Mr. Surfacer 1500 daarvoor dus! Spuitbus of airbrush?
Bespeur ik daar een T-26 van dubieuze makelij??
Klinkt weer als een dikwijls omgebouwde en uitgeklede Sherman die uiteindelijk zijn leven slijt als ……Ik mag volgens de nieuwe regels mijn zomer projekt niet tonen... Heeft geen bepantsering volgens de normen van dit forum, geen rupsjes... zelfs geen wielen. Wel vleugels.... sort of.
Vroeger, komrad, toen het Centrale Comité nog alles aanstuurde….volgens de nieuwe regels

Waar ik mee bezig ben, is nog veel ouder dan de GBS.Vroeger, komrad, toen het Centrale Comité nog alles aanstuurde….
(En een zomerhitje, om de smart te delen @Ron van Wiggen
)
Laat me raden….je hebt een 1op 1 uniek zelfbouwpakket van de gebroeders Wright uit 1903 op de kop getikt!Waar ik mee bezig ben, is nog veel ouder dan de GBS.
Wel van Tamiya, dat dan weer wel.
De kits zelf zijn niet zo oud, begin jaren 90, maar het onderwerp wel. Ben bezig met 2 museumdioramas met daarin de dinosaurus-series.Laat me raden….je hebt een 1op 1 uniek zelfbouwpakket van de gebroeders Wright uit 1903 op de kop getikt!