Allerhande

Dankjewel Jan, alles staat bijna klaar om weer verder te gaan. Dan volgen beetje bij beetje weer nieuwe updates!

Welkom bij de club!
Succes met de uitbreiding en suc7 met de (modellen) verhuizing!

Dragers in de huif aangebracht, huif geplaatst, touw tussen huif en truck... laat het raam zitten, wil het niet slopen.. voor nu af, moet nog een ondergrondje maken.

Same here.... vooral met olieverf icm terpentine. Daarom gebruik ik nu Talens White spirit (icm olie).
Hier ook.....het loskomen van onderdelen bij een wash met Terpentine heb ik het ooit nog met Rob de Jong over gehad in de winkel....hij had hetzelfde euvel. Ik gebruik een wash sindsdien spaarzamer, meer geocntroleerd, en gebruik net als Remco Talens white spirit ipv Terpentine.

De carrier ligt "even" stil....
Oudste dochter vond het een goed idee (en wij ook) om het ouderlijke huis definitief te verlaten. Dus een boel verhuisgedoe.
Dat bracht onze jongste op het idee om haar kamer over te nemen.... dus nog meer verhuis- en schilder gedoe.
En toen kwam ik op het idee háár kamer te claimen, dus straks geen keukentafel knutselarijen meer!
Tijdelijke opstelling, want moet wachten tot schoonmoeders op bezoek is geweest. Na de 1e week van juni gaan we van start! Eindelijk een eigen hok!
1000000611.webp

Wat zo’n Ledenbijeenkomst toch losmaakt 🥵, me deze week het snot voor de ogen gewerkt om een diootje voor Killer te realiseren.
Paul Boellaard leverde inspiratie voor de (halve) palmboom.
Voor de invasie van Kwajalein was een barrage aan vooraf gegaan met meer dan 36.000 “rounds” van schepen en artillerie en een airraid erachteraan, zodat er bijna geen boom meer overeind stond. dat heb ik proberen uit te beelden.

Leuk weetje, even verderop ontdekte ik de Kruiser Prinz Eugen die de Bikini atoombomproeven doorstond.

IMG_7224.webp

IMG_7226.webp

Nope. Maar vrolijk issie niet.
Lijkt wat op de aquarium zeester uit "Nemo".

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja een wash van olieverf in "kleine moeite, Groot succes"
Even een vraag uit onwetendheid. Als ik mijn voertuig heb gespoten met Tamiya (slik….) moet ik dan een beschermende vernislaag aanbrengen voordat ik een olieverfwash op white spirit basis ga toepassen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraag uit onwetendheid. Als ik mijn voertuig heb gespoten met Tamiya (slik….) moet ik dan een beschermende vernislaag aanbrengen voordat ik een olieverfwash op white spirit basis ga toepassen?

Nee, niet persé nodig.
Een basis met tamiya acryl kan perfect washes van olieverf en white spirit hebben. Een wash op alcoholbasis geeft meer risico op problemen omdat tamiyaverf een verf op alcoholbasis is. Een glansvernislaag laat de washes wel beter uitvloeien en je decals komen er strakker op.

Naast een aantal vliegende dingen, waarvan er eentje op de grond geparkeerd wordt gemaakt, maar die ik hier maar niet zal tonen, ben ik begonnen aan een prachtige kit, tenminste, dat vind ik 😉Screenshot_20250529_110243_Chrome.webp20250529_212015.webp20250529_182010.webp

Meng IDF Naamer, 3 versies mogelijk, ik wil versie B maken.
Pasvorm tot dusverre super, schoonmaken alleen waar je de onderdelen van de gietboom hebt geknipt en een enkele lichte lijn.

Lijkt wel bijna wit plastic, vreemd eigenlijk dat je dat niet zoveel ziet bij 1/35. Tis toch meestal groen, grijs of zand…
Mooi ding, Bert!

Is inderdaad heel licht grijs plastic.
Afgelopen paar dagen wat kleine dingen ervan in elkaar gezet, en nu eerst glas afplakken zodat iik dat erin kan plakken.. 20250608_122315.webp20250608_120205.webp

Inmiddels al het glas afgeplakt en op hun plek gezet. De bovenbouw en de wapens zitten nog niet vast, ook de wielen kunnen er dankzij de polycaps nog af, kan ik alles makkelijker in de primer zetten en daarna aitbrushen.20250609_195935.webp20250609_195746.webp20250609_195721.webp

Enals je een spatlap vervangt, moet je ze allemaal vervangen...

Ook nog op 2 plekken naar mijn mening ontbrekende details toegevoegd...

En het heras hekwerk geplaatst...

En met op tracks en zijplaten na alles er (los) op...

20250610_162355.webp
1000028351.webp

Primer verf en dan de ontbrekende onderdelen, na volgende week als we weer terug zijn van de camping..

Hi Bert, Goh zeg. Door deze posts begin ik vanaf m'n vakantieadres ik helemaal warm te lopen voor m'n meng m2a3 buster. Haartje anders, maar volgens mij net zo mooi gedetaillerd. Er zitten nog 2 kitjes tussen, maar #kanniewachten 😀😀😀 Geniet lekker van de camping, maar heel benieuwd naar het vervolg. Echt gaaf!

1000014432.webp

Laatst bewerkt:
Dank je wel, en heb je die M2 van Erik Zeeman al gezien, prachtig ding..
De Namer heb ik op de camping zitten bouwen, ga overmorgen beginnen met een volgende kit, nog stedds op de camping.
Veel plezier op jouw vakantie adres 👍

Wel bouwen maar net even anders. En het vliegt niet 😉. Toch even delen hier.
Ik kwam in het bezit van de originele tekeningen van Post II in Heerlen (aan de overweg),
waar mijn vader ook op zat in ‘65 en ik als klein mannetje nét over de vensterbank naar buiten kon kijken.
20 jaar later heb ik (als overcomplete machinist) er ook een jaar op dienst gedaan.
Mijn mooiste jaar. Voor de kenners, blokstelsel A, dus armseinen en wissels met trekdraden.
Via via vond ik iemand die het heeft omgezet naar 3D en uitgeprint, resin en karton. Schaal 1:160 (N)

IMG_1246.webp

686060957.347160.webp

IMG_8729.webp

Vanavond weer even kunnen bezig zijn met de M20. Laatst bij KMK weer de schitterende M20 van Martin kunnen aanschouwen, dus dat is inspiratie om hiermee verder te gaan. Gaat langzaam, maar heb nog genoeg te schilderen aan andere projecten, dus geen haast.
1000074452.webp
Gr Bas

Wat een dotje, Piet! 💚

Ik zal even zoet zijn.... Mijn hobbykamer is nu in grote lijnen klaar, alleen nog fine tunen 8voor de geïnteresserden staat dat alles in 't café). Maar dat alles had een prijs. Bij het verhuizen van alle modellen moest er wel wat mis gaan... en dat deed het ook.
Dit blad met lading gleed van de plank af en mijn Horsa-dio zat er ook bij. Ben voorlopig even zoet met herstellen.

IMG_20250630_191936.webp

Pfoe, da's heel vervelend Ron!
Maar.......... je weet het vast weer te fiksen! 👍

Dat viel niet helemaal mee, oftewelpech. Maar jou kennende komt het weer goed.

Groeten, Jan

Eigenlijk, maar ook maar heel af en toe op een ander forum aan het opbouwen.
IMG_20250705_221137.webp

(modelbrouwers.nl), maar misschien leuk, stowage is aangepaste en uitgebreidde set voor een Daimler Scoutcar van Black Dog. De 17 per munitie is met een mieters rekje op het achterdek geplaatst. Ik heb ene vermoeden dat de Bedford MWD lichte truck bv. op sommige foto's van zo'n (artillerie-kolonne, voor extra munitie etc zorgde. Interieurtje is volgepropt met custum made figgies. Modelbrouwers.nl modelbouw • Toon onderwerp - Military Passing MP

Terug
Bovenaan