Nou, komop dan met de volgende kleur, ontbijt hoeft maar 5 minuten te duren 🙂
5 minuten? …. 1 minuut max!
laat veel tussendoor foto’s zien hoe je het opbouwt. Dat helpt mij ook weer!
Heren toch, genieten doe je niet door je te haasten. Dat geldt ook voor het ontbijt. 😋
En dan zit je lekker te happen van je croissantje met een glaasje verse jus en een mok stomend hete koffie ernaast en dan komt toch weer die zondagochtend horroropmerking 😫 'mooi weer vandaag heh?'. en dan weet je het al, de vraag "zullen we gaan wandelen?"
99% van de tijd ben ik dolgelukkig met mijn vrouw maar soms..............🤬.
Na enige vertraging is de Pz VI dan in de verf gezet. Het gaat er eentje worden van sPzAbt 508 in Italië, een nalevering die ergens in juni meen ik gedaan is. Heb dat wel op papier staan maar nu geen zin om het allemaal op te zoeken.
@Walter , geen tussendoor foto's vrees ik. De verfspuit is niet mijn vriend, hoe eerder ik dat ding weer weg kan leggen des te liever het me is.
Wat heb ik gedaan?
Tamiya XF-88 verdund met X-20A, ongeveer 70-30 verhouding en daar het hele model mee gespoten.
Een paar drupjes wit in de verf gedaan en daarmee de horizontale vlakken nogal grof over gespoten.
Een paar drupjes XF-10 in de verf gedaan en daarmee de achterste (of binnenste) wielen en laagste delen van de zijkanten gedaan.
Dit alles op een druk van 1,1 Bar. Zodra je de trekker indrukt zie je de druk dan wegzakken naar ongeveer 0,9 Bar.
XF-10 en XF-89 verdund in een 50-50 ratio (ook weer ongeveer) en bij een druk van 0,8 Bar (dat is dan 0,6 effectief) smalle vlekken en strepen aangebracht met de naald van de spuit op minder dan een centimeter van het model en de trekker slechts heel zachtjes indrukkend.
Je ziet dat het verre van perfect is!
De bemanningen waren ook geen kunstenaars die naar vloeiende, homogene resultaten streefden (uitzonderingen daargelaten) en veel van wat je doet wordt weer verhuld (verzacht) door de verschillende verweringsprocessen.
Uiteindelijk is het een kwestie van gewoon doen. De ene keer lukt het beter dan de andere keer en soms gaat het hele ding in een zak met ovenreiniger of iets vergelijkbaars om weer helemaal overnieuw te kunnen beginnen.