(Willem) Transport Lkw für le.Lad.Tr.

En inderdaad "dakpansgewijs" zou je zeggen.
In de tweede foto lijkt het alsof de "af rij baan" door loopt, tot in de bak van de blitz.
en dat hij er op staat tijdens het transport

Hallo,
@ Paul, waarschijnlijk hebben wij zo'n beetje dezelfde informatiebron gebruikt;
@ Willem, mooi, dat je dat YouTube filmpje hebt gevonden !!

Betreffend die wielen :
Als je van die resin wielen de 6 moeren wegsnijdt, en de as-dop over het rondje in het midden schuift, ben je er niet dan ?
De velg en de openingen in de wielen lijken op maat.
Ik weet natuurlijk niet, of de bevestiging van de Dragon-as met het resin wiel nog problemen kan geven (is niet gefotografeerd).
1621165272211.png

En inderdaad "dakpansgewijs" zou je zeggen.
In de tweede foto lijkt het alsof de "af rij baan" door loopt, tot in de bak van de blitz.
en dat hij er op staat tijdens het transport
De afrijbaan is de verlengde versie (volgens de info was er een lang deel en een kort deel; lang als je vanaf de laadvloer rolde en lang+kort als je van de bovenste rij rolde). Op het filmpje is mooi de steun te zien onder de rolbaan. Nuttige info leverde dat weer op.

Betreffend die wielen :
Als je van die resin wielen de 6 moeren wegsnijdt, en de as-dop over het rondje in het midden schuift, ben je er niet dan ?
De velg en de openingen in de wielen lijken op maat.
Ik weet natuurlijk niet, of de bevestiging van de Dragon-as met het resin wiel nog problemen kan geven (is niet gefotografeerd).
Bekijk bijlage 9638
De wielen zijn niet mooi. Op de foto lijkt het nog wat maar ik ga ze niet gebruiken. De wielen van Dragon vind ik mooier.
Mocht jij ze willen gebruiken Hans dan hoor ik het wel. 😉

Dag Willem,

En gelukkig is het spiegeltje niet gebarsten, dus komt vast goed.🙂 Uiteindelijk is hij er mooier van geworden!
Ik vind het kastje er strak uitzien, mooi gedaan met het interieur. Hoe maak je die dunne randjes? Of heb je heel dun staf gebruikt?

Groeten, Jan

Ikea, stelling 35, vak 1.

😀
plastic plaatje in stukjes gesneden en met behulp van mijn voorraad Evergreen goed te doen.
Onderin de rol met extra draad, daarboven de zes afstandsbedieningen en dan drie lades waarvan er een open kan.
leuk tussendoor klusje 😉
0FB99AE0-75B1-4E40-B6B1-70CE63EAF59C.jpeg

Het kastje mistte nog wat handvaten/greepjes aan de lades en twee deurknoppen.
Nu even goed laten drogen en dan nog wat schuurwerk te doen en wat vulling voor de lade zoeken.
kast.jpg

En dan gaan we naar de houders voor de Goliaths .......

De houders voor de Goliaths.

Aan de achterzijde staan de Goliaths gelijk opgesteld met de "bak/houder" waar ze in staan. Aan de voorzijde steken ze uit vanaf de plaats waar de tracks de grond/bodem verlaten. Op basis van de enige bestaande foto heb ik een schetsje gemaakt en op basis van de afmetingen van de Goliath en de laadbak wat voorwerk gedaan:

IMG_1382.jpg

En dan maar plakken en kijken of het wat wordt.....

IMG_1384.jpg

Het begint er op te lijken,
en nu de test met lading ........

IMG_1385.jpg
IMG_1387.jpg
IMG_1389.jpg

Ik ben er tevreden mee 😎
Voor wie zich afvraagt wat die halfronde dingetjes boven op het frame zijn:
daar zaten de grote/lange onderdelen van twee karren in waarmee de Goliaths achter een voertuig getrokken of handmatig getrokken konden worden (Jakko en Erich hebben aan het begin van dit verhaal daarvan een foto geplaatst).
Die twee karren waren in onderdelen op de stellages aangebracht en de wielen lagen in het open deel bij de gereedschapskast.
(en nee, die ga ik niet maken 🤔)

Nog genoeg detaileerwerk te doen, wat schuur en plamuurwerk en dan nog een hulpmiddel maken om de Goliaths van de Blitz op en af te laten rijden. Er waren twee soorten dus nog even kijken welke ik doe (die van de originele foto of die hieronder).

Goliath 1.JPG

Dat was het weer voor vandaag, en nu .... weekend!
Met veel regen voorspeld dus bouwweer.
Veel bouwplezier!

Laatst bewerkt:
Hallo Willem,

Heel mooi werk 👍
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat !!
Verder wil ik alleen even aangeven, dat dit geen "test met de lading" is, want de wielen zitten er niet onder... 😉
Zonder gekheid, de laadbak zal toch wel ietwat doorzakken, ook al kan de Blitz het gewicht dragen ?
Als je de kit-wielen wilt houden, is het dan een idee, om de wielveren iets te veranderen, zodat de wielkappen dichter bij de achterwielen komen ?
Dat zou het effect geven, dat de vering door het gewicht doorzakt.

(P.S. zoals je merkt, weet ik ook al niets van vrachtwagens...🙄)

Met vriendelijke groet,
Hans

Als je de kit-wielen wilt houden, is het dan een idee, om de wielveren iets te veranderen, zodat de wielkappen dichter bij de achterwielen komen ?
Dat zou het effect geven, dat de vering door het gewicht doorzakt.
Hoi Hans,
Johannes wees daar ook al op en ik ga eens kijken of ik het effect dit weekend kan realiseren.
Dank je en wordt vervolgd.

Hoi Hans,
Johannes wees daar ook al op en ik ga eens kijken of ik het effect dit weekend kan realiseren.
Dank je en wordt vervolgd.
Beste Hans en Johannes,
Gewicht op het laaddek ......... overtuigend genoeg?
a voor verlaging IMG-1393.jpga Na verlaging IMG-1396.jpg

Ik heb het als volgt opgelost: de as los gemaakt van het verenblok.
Vervolgens de houder van het verenblok een paar milimeter ingevijld.
Vervolgens de as ook een paar milimeter ingevijld en de delen weer aan elkaar geplakt op de gevijlde stukken.
Ik ben er wel tevreden over en het geeft een gevoel van gewicht op de assen door de kortere afstand tot de wielkuip.
Maar ik hoor het graag van jullie.

Goed weekend en veel bouwplezier.
PS: meer kan ik er niet afvijlen

Laatst bewerkt:
En dan het systeem om de Goliaths op en af te laden. Door de twee lagen Goliaths zat er naast een frame een verlengstuk bij de wagen om de bovenste laag te bereiken.
Op de eerste foto is het frame voor de eerste verdieping te zien, op de tweede die met het verlengstuk voor de bovenste laag.
1A86BA46-A979-46C1-B8C1-826884CDA9E5.jpeg681F631A-5007-4C46-8095-213D5FAF6934.jpeg

veel bouwplezier!
Willem

Heel mooi werk Willem, petje af! Heb je er tzt ook wat figuren voor?
Wellicht enkele katrollen erbij, genoeg voor alle Goliaths?
Zou de springlading apart vervoerd worden, of ook in de kast?

Terug
Bovenaan