(Willem) Transport Lkw für le.Lad.Tr.

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Beste medeplakkers,
Mijn inzending wordt een Transport Lkw für leichte Ladungsträger.
Toen ik mij jaren geleden afvroeg hoe ze die Goliaths in grotere aantallen aan het front kregen kreeg ik via ML als antwoord van Thomas Anderson dat dat met daarop aangepaste Lkw’s ging. Hij gaf mij een paar kopieën met info over het voertuig met daarop een foto. En zo’n Lkw ga ik bouwen. Basis is de Cyberhobby Opel Blitz, achterop komen in speciale constructies de zes Goliaths van Tamiya en met behulp van een bergje Evergreen zal het best wat worden. Veel bouwplezier allemaal. 0CDF47BA-EF61-41C2-BB02-DB04D402151F.jpegC72B70D1-E868-4B05-AAFD-89DC651867C0.jpegE3448CC7-7E74-415C-B873-6228418A9064.png554468A0-FAB9-4F4B-AF02-04D65EC5E48A.jpeg

Laatst bewerkt:

Tini Hendriks

“Jean a un grand moustache”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
2CV
Interessante foto! Ik heb in Denemarken een keer tegen zo’n Goliath aangeschopt, even gecheckt, 370 kilo.
Inderdaad een sterke vraag hoe ze die dingen vervoerden? Zo dus

Wat een mooi idee, Willem !
Ik ben heel benieuwd, hoe of jij die ombouw gaat maken.
Hopelijk hou je ons op de hoogte van je vorderingen.
Alvast succes met bouwen

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 Sherman V
Inderdaad een sterke vraag hoe ze die dingen vervoerden? Zo dus
En met een aanhangwagentje:

2BsdxURR3tbKOewtm-24W3CKHyhKV7ynI6PfTCeoWaCGc-febrCUR5dAlXkRtBnv3kW_7H8_NAf_YCehxX-Q5Wrc5VbgFk6r6JIamUAqTlyKEAg

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
Mooi project Willem. Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken! Overigens was ik me niet eens bewust dat Tamiya een kit met Goliaths heeft!
Er zijn er geloof ik drie op de markt; de eerste en oudste is die van Italeri (eigenlijk een oud Esci-model), de Dragon uitvoering en die van Tamiya.
Alles is nu geleverd wat ik voor deze bouw nodig heb dus ik kan binnenkort starten.
Veel bouwplezier!

Laatst bewerkt:

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
En gestart ;)
De eerste delen van de cabine zijn in elkaar gezet.
Deze versie van de Blitz heeft het koud dus krijgt hij/zij een dekentje over de motorkap.
Dat resin-deel past niet echt lekker dus dat wordt nog wat schuren, passen, schuren passen en natuurlijk plamuren.
IMG-0464.jpg

Vervolgens eens gekeken naar de laadbak. Op de foto heeft de achterklep geen extra railings. Dat is geen probleem, die versie van de klep zit ook in de doos. Ook de zijkanten met de relingen er op zitten er in. De zijde van de laadbak die tegen de cabine staat zorgt voor wat meer denkwerk.
De versie met alleen planken (geen reling) zit er niet in. In een van de andere Dragon-dozen in mijn voorraadje zat er wel een maar die is net iets te laag en heeft andere sluitingen om de zijkanten vast te zetten.
Ik heb twee opties:
1. combineren van de twee delen uit de doos met veel schuur en plamuurwerk
2. scratchen van dat deel.
(en dat wordt het natuurlijk ;) scratchen)
IMG-0461.jpg
IMG-0462.jpg
IMG-0463.jpg

Wordt vervolgd!
Veel bouwplezier.
Willem

EricReist

Lid van de TWENOT
Winterdekbed is een leuke aanpassing, werden de Goliaths ook ingezet in winterse dagen? Meen daar wel foto's of zelfs een video van te hebben gezien.
En dan die wand zelf maken met 10 Planken: ach als je ook die kastenwand ervoor ook moet maken doe je dat in een ruk door 🙃
Succes!!

EricReist

Lid van de TWENOT
...dan zou deze trailer ook nog wel leuk zijn... Ik vermoed dat deze ook werd gebruikt om de Goliath zo van de LKW af te rijden over die twee smalle geultjes... Ik heb nog wel een flak trailer als.basis als.je durft ?
16d0d9b40e3195c0239e34a33ca4d9e3.jpg

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
Winterdekbed is een leuke aanpassing, werden de Goliaths ook ingezet in winterse dagen? Meen daar wel foto's of zelfs een video van te hebben gezien.
En dan die wand zelf maken met 10 Planken: ach als je ook die kastenwand ervoor ook moet maken doe je dat in een ruk door 🙃
Succes!!
Hé Erich,
Ja plankjes, kastje, rekjes.... genoeg te doen.
ik denk dat je je het filmpje herinnert van de inzet van een Goliath door een Duitse soldaat in winterkleding.
We gaan door....

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
...dan zou deze trailer ook nog wel leuk zijn... Ik vermoed dat deze ook werd gebruikt om de Goliath zo van de LKW af te rijden over die twee smalle geultjes... Ik heb nog wel een flak trailer als.basis als.je durft ?
Bekijk bijlage 8902
Hé Erich,
De Goliaths werden zelf van de Lkw afgereden, ik heb begrepen dat de tracks precies binnen het frame met opstaande rand paste.
overigens zijn er twee frames nodig. De eerste zie je op de foto, de tweede was een kortere die je moest gebruiken om het gat tussen laadbed en eerste verdieping te overbruggen.
enne zo’n trailertje? Als ik tijd heb 😉 Er is ook een model van in resin.
Goede Paasdagen 🐣🥚

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
Vanmiddag eindelijk weer eens met Ronald kunnen afspreken om samen wat te bouwen. En dat motiveert dan toch. In een paar uur zette ik meer in elkaar dan in de afgelopen weken😉
Ik heb de laadbak opgeschoond, de stripjes voor de zitbanken FF4D33F7-94E0-41E1-B80C-A43B5B3F3F50.jpegverwijderd en het bord tussen de cabine en de laadbak aangepast. Niet opnieuw gescratched maar aangevuld en ik ben er best tevreden mee, zeker gezien het feit dat je er straks bijna niets meer van ziet. Ook de cabine nog wat verder bewerkt. De foto’s....4D6165C4-1757-448A-AD0B-3A1C897193EC.jpeg77DDF9AB-8C64-49D3-9615-9C474A519756.jpeg

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, Morris C8, Humber FWD ambulance, M10 Achilles
Mooi, de basis vormen worden zichtbaar.

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
De motorkap is geplaatst (met de nodige druk want het past allemaal net niet 🤭)
38B51B72-F701-46DA-AB45-EC2B3D1C4BDB.jpeg

en de motor is gebouwd. Leuke oefening want we zien er straks niet veel meer van (onderzijde alleen).
B7F4876D-DA6F-4C37-81EB-11430DC9A204.jpeg

geniet van het mooie weer en veel bouwplezier 👍🏻
Willem

Willem Visser

Lid van de TWENOT
Schalen
En weer een klein stapje... nog wel wat schuur en plamuurwerk te doen.
7E2D3127-657A-40F1-80B1-CB2B67CD14F9.jpeg
A161D7C8-4088-46EE-894E-1BD54193E323.jpeg
En wat wielen uit de voorraad opgezocht om het winterse tafereel compleet te maken ....
1B3DB28D-0707-4817-A817-8BF93469CF4A.jpeg

nog een foutje gevonden in de bouwbeschrijving van Dragon. Als je de stappen precies volgt zou je de brandstoftank moeten aanbrengen na het aanbrengen van de complete cabine. Succes 😉. Die moet je echt onder de bank aanbrengen en dan de bank aanbrengen.
D4075D63-5BAE-4B25-8079-B8DC59947097.jpeg
Je ziet op de foto mijn lijmresten waar de bank was vastgelijmd, ik was er ook ingetrapt.
Wordt weer vervolgd....
Veel bouwplezier 👍🏻

Tini Hendriks

“Jean a un grand moustache”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
2CV
Het wordt steeds kouder, nu komen zelfs ook nog de sneeuwkettingen uit het vet. Het wordt een koud voorjaar!
(prachtig, die kettingen!)

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
Nu bezig met
Nette bouw, Willem. En herkenbaar dat een bouwhandleiding om meer vraagt dan alleen de stappen volgen.
Succes, Jan

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
Nu bezig met
Een soort lopende bandrupswerk zeg maar, wel mooi om het voertuig aan het werk te zien, ofwel met lading.

Bovenaan