Wie weet....

Bert, die laatste van mij komt ook gewoon van internet. Je hoeft hem alleen maar even op te slaan en ergens anders online te zetten. (Anders wordt het vaak wel heel makkelijk). Iedereen kan gewoon mee doen.

ik ben niet zo'n foto-op-internet zoeker en buiten dat beperkt mijn computerkundigheid zich ongeveer tot inloggen en op berichten reageren,plaatjes plaatsen behoort nog niet tot de vaardigheden,wel heb ik in diverse boeken zeer leuke raadplaatjes die ik graag zou laten zien ,vandaar...
groeten,bert

Hey

Gek. Ik heb geleerd dat dat een verschil is tussen M-60 en M-48

Tanxheaven M-48:
m48-012.jpg

M-60 (bron staat vermeld)
m60a3_01.jpg

M-60 op olive-drab:
id_m60_pettit_highlandlakes_2_800.jpg

Groeten Roel

Re: Hey

Roel Geutjens zei:
Gek. Ik heb geleerd dat dat een verschil is tussen M-60 en M-48
Beide "M60" foto's zijn van M60A3's — om precies te zijn een M60A3 (TTS) in de bovenste foto, maar de onderste is niet af te leiden vanuit deze hoek (maar dat het een A3 is kun je wel zien aan de mast van de windsensor rechts achterop de koepel).

Het punt is nu dat de M60A3, net als de M60A1 en -A2, een andere koepel had dan de eerdere M60 (dus de "A0", als je begrijpt wat ik bedoel). Bij de M60 was de koepel afgeleid van die van de M48A2, net als de romp die ook in feite een M48A2-met-aanpassingen was. De M60A1 introduceerde het model koepel op jouw foto, met een spitsere neus, langere achterkant, de ventilator rechts, enz. — eigenlijk is het een heel nieuw ontwerp, en geen aanpassing van de eerdere toren. De A2 had dan weer een heel ander model toren, en de A3 is in feite een opgewaardeerde A1 met dus dezelfde toren.

Vergelijk deze foto's van een M60 bijvoorbeeld eens met de M60A3's uit je "eigen" foto:
M60-2.jpg

M60-3.jpg
(beide van http://www.battletanks.com/m60_mbt.htm)

Re: Hey

Roel Geutjens zei:
Het gaat dan om een soort overgangsmodel of early production of zo iets??
Nee, om de eerste serie M60s die begin jaren '60 gebouwd zijn. In feite is de M60 "A0" niet veel meer dan een M48A2 met een gelaste i.p.v. gegoten voorkant aan de romp, andere loopwielen, andere spatborden, een dieselmotor, een 105 mm kanon, een verbeterde toren, en een ander torentje voor de commandant. Al binnen een paar jaar had men een andere toren ontwikkeld die ballistisch beter was, en door die op het M60-onderstel te zetten (met een paar kleine aanpassinkjes) werd het de M60A1. Er zijn meer M60A1's dan M60's gebouwd, maar ze zijn naast elkaar gebruikt tot zeker eind jaren '70.

Jakko,

Minder overbelicht had zeker wel gekund. Maar deze leek me wel leuk zo. Heeft (imho) toch iets weg van een US light tank. Het antwoord is in ieder geval goed.

Groeten, M

Martin Dogger zei:
Heeft (imho) toch iets weg van een US light tank.
Vind je? Mijn eerste gedachte was "Iets Japans" …
Martin Dogger zei:
Het antwoord is in ieder geval goed.
Shit, dan moet ik alwéér op zoek naar een foto van een hopelijk minder bekend voertuig 😉

Deze is het dus geworden. Duidelijk van het Amerikaanse Korps Mariniers, maar hoe het het ding?
vraag13.jpg

Bas van oostrom zei:
Ok, ik heb er een, ik weet het zelf ook ook niet 8)
Zoals Eelke ook al zegt was dit overduidelijk een BMP-1.

Maaruh … het idee in deze thread is eigenlijk een beetje dat er pas een volgende foto komt als de laatste geraden is … en aangezien Martins gok van een LVTPX2 ook niet goed is … 🙂

de een of andere britse buldozer?

Timo--> nehee, ik weet geen namen en nummertjes, ik zie geneens de verschillen tussen de M4 en de M4a zoveel!

Timo

de enige foto die ik vond van waarschijnlijk dit voertuig zegt dat het een geimproviseerd voertuig is op basis van een swamp-buggy als gedemonstreerd te fort Meade in augustus 1941 ,geen T -nummer o.id.
groeten,bert

Ik heb deze gevonden:
BURMA%20FORD%2037MM.jpg

Op de volgende website: http://users.multipro.com/brentandloriann/37mm_at_gun_mounts_on_vehicles.htm
Staat geen tekst bij, maar via de eigenschappen komt deze naam voorbij: BURMA%20FORD%2037MM

Ha Martin,
dit is dat door jou al eerder genoemde voorloper-prototype van de M6,staat op een Ford GTB chassis,die volgens mij Burma-fords genoemd werden,de cargo-versie,niet dat ene anti-tank-prototype.
groeten,bert

Hoi Bert,

je hebt het helemaal goed, het is inderdaad een swamp-buggy met een 37mm er op gemonteerd, alleen heeft hij wel een officiele naam, namelijk de Ford T8 gun motor carriage.
Dit is een site over dit gevalletje:

http://www.overvalwagen.com/tankjagers.html

Het is dus jouw beurt Bert.

groetjes,

Dennis

nou, bert zijn richting in denkend ga ik maar eens de lectuur met britse en commonwealth voertuigen zoeken, dit keer echt goed voorbereid te werk!

Timo

ik ben door mijn tankjes heen, maar heb al nieuwe gekocht via Plastic modelbouw, alleen nog wachten tot hij binnen komt.

deze:
1:35 Dragon Sherman M4A3 (76)W Battle of the Bulge (Includes US Tank Crew, Ardennes Figure set, Pe Set, Aluminium Barrel and Cartograf decals

That knocks like a bus 8) ...
Foto komt van www.armouredacorn.com en is een kleine uitsnede van de Matilda II va the Thee Rivers Regiment.

Bruce, het is aan jou. Foto's mogen ook van websites komen, zolang je de bron vermeld.

Terug
Bovenaan