Wie weet....

ww.jpg

Jan 😉

Een HMMWV-kloon, maar dichterbij dan dat kom ik ook niet … te modern voor mij, denk ik 🙂

@sebastiaan, dat idee kreeg ik ook al dus zal em maar eens nieuw leven inblazen.
dus bij deze, welk voertuig is hier deels afgebeeld?
devraagvanvandaag.jpg

succes ermee!.
groeten erik

Ik zat al te wachten tot één van de Warrinks het goede antwoord zou geven 😉

antwoordhuppeldepup.jpg

Deze is eigenlijk te modern voor mij, dus was het zoeken, maar ik weet bijna zeker dat het deze door FFG en Rheinmetall opgewaardeerde M113 is:

Bw_M113_FFG%20Paris.jpg
(foto van platforms-mil.de)

OK...

Centurion met diesel chassis. Redelijk nieuw zo te zien, waarschijnlijk IDF. Enige voertuig dat ik heb kunnen vinden dat er in de buurt komt is de Puma RAM - Puma gebaseerd engineering voertuig. Maar deze lijkt een slag zwaarder te zijn...

Olaf

Ehhmm.

Centurion ja, maar kenteken is Zwitsers! dacht ik.
Ex Nederlands misschien en flink verbouwd?
Heb deze foto gevonden, maar de naam: http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=30601&page=34 , staat: 10,5 cm Panzerabwehrsystem «Centurion» A 5583/84 A/5585 bij maar of dat het is?

Cheers Ronald

Zie je!
Daar had ik hem eens gezien zoekende naar informatie over Centurion Forten.

Dat kenteken kwam mij ook al als zwitsers over.

Voor zover ik weet zijn de Nederlandse centurions naar Oostenrijk gegaan om als bunker geschut te dienen.

En blijkbaar hebben de Zwitsers er ook een Dieselblok ingezet.
R. Wierenga zei:
Ehhmm.

Centurion ja, maar kenteken is Zwitsers! dacht ik.
Ex Nederlands misschien en flink verbouwd?
Heb deze foto gevonden, maar de naam: http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=30601&page=34 , staat: 10,5 cm Panzerabwehrsystem «Centurion» A 5583/84 A/5585 bij maar of dat het is?

Cheers Ronald

JWdeBoer zei:
Voor zover ik weet zijn de Nederlandse centurions naar Oostenrijk gegaan om als bunker geschut te dienen.
Een deel, in elk geval. Als ik het goed heb is een ander deel naar andere landen of bestemmingen (schroothoop?) gegaan.
JWdeBoer zei:
En blijkbaar hebben de Zwitsers er ook een Dieselblok ingezet.
De Zwitsers hebben in elk geval een paar Israëlische Sho'ts beproefd, misschien dat ze daarom ook dit ding van een dieselmotor voorzien hebben? Of dat deze tank omgebouwde is uit één van die Israëlische, dat zou ook nog kunnen.

Omdat ik dit een aardige onderwerp vind (leer ik ook nog eens wat)
Maar degene niet erg opschiet met een nieuw onderwerp....
Bij deze,,...sorry voor het voordringen.

2hcf4gx.jpg

ik heb geen idee, ik denk jullie wel.
suc6

Dat is wel een heel erg vroege versie van de Stryker 🙂

De Trippel links op de achtergrond was een goede clue, dus in die richting ben ik eens gaan zoeken. Ik kwam uit op de Panzerspähwagen Trippel E3M.

http://www.ww2incolor.com/forum/showpost.php?p=92013&postcount=163

8)

RW

R. Goorts zei:
ik snap niet hoe jullie het doen...
Schneiders zijn redelijk bekende tanks — het was dat Jan-Willem me voor was, want gelijk na het zien van je foto schoot die naam ook al door mijn gedachten.

Zou je trouwens je eerste bericht op deze pagina een beetje aan willen passen zodat die overdreven lange link wat korter wordt en mensen geen schuifbalken in hun browser hoeven te zien? Iets als Zie hier ervan maken of zo … 🙂

Terug
Bovenaan