The Gentle Giant

Re: Gentle Giant: kookpotdeksel 23-10-2011

hallo peter en coen,
van mij mag die informatie uitwisseling ook wel via dit draadje (of een aparte natuurlijk), ik denk namelijk dat veel mensen deze set hebben staan en hem ook graag verder detaileren.

groeten erik

Hoi Peter,

Mooi gedetaileerde veldkeuken wordt dit!Erg mooi om de kleine details te zien die je aangebracht hebt.

Denk dat het met je nieuwe kleinere opzet een mooi diorama gaat worden 😉

Groeten/Roger

Kan er niet meer van maken van Roger, details zijn erg mooi en geven het een subtiel stuk extra's wat het afmaakt. Met zoveel detail is een klein ondergrondje prima, dan blijft de aandacht waar het voor bedoeld is met alle details die je nu aanbrengt .... soep al warm? 😉

Gr Johanna

Feldküche detail : 22-11-2011

Goedemiddag mensen 😀

excuus, dat ik u hier zomaar in het ongewisse liet zonder te reageren op de laatste comments...

Tis alweer een maand geleden, maar het geknutsel is weer opgepakt.
Ik was tijdelijk intens afgeleid door het wereldwijde web 😎

Bedankt nog dus voor jullie reacties 😀

@ Eric
van mij mag die informatie uitwisseling ook wel via dit draadje
als iemand dringend verlegen zit om info en/of plaatjes
over/van de duitse velkeuken (ook recepten 😛 ), stuur maar een PB of mail, dan kump 't wel goe.
Enne.... nog bedankt Coen ! 😀

Ben effe lekker met de Evergreen in de weer geweest de afgelopen dagen en ach,
kijk maar naar de plaatjes. Spreken voor zich (maar as je iets te vragen hebt, schroom niet...)

Mmmm..... zal de reflector nog een beetje inkrassen. Tis nu net een robijntje.
Ben ook begonnen met het frame onder het fornuis.
Direct aan de beurt zijn nu de deksels van de koffiebak en de braadbak : scharnieren, vergrendeling, overdrukventielen, handgrepen.
Intussen kan zo onderhand eindelijk zowaar 😛 het voorste gedeelte van de FAMO afgewerkt gaan worden : afmonteren en schilderen..mmmm....

Een korte deze keer dusss.... bis nächste Mal ➡️ ➡️ ➡️
goed....opvullertje erbij dan.....dat 't maar mag smaken..... 1 vrolijk-gaargestoofd groetje 😀
Peter
bmwtoonji6c.jpg

Laatst bewerkt:
Re: Gentle Giant: Feldküche detail 22-11-2011

Woohoo!
En hij stoomt vrolijk verder! Daar is het toch al de tijd van het jaar voor....

Kun je dat gebroken ringetje niet fixen met een drupje lijm? Verder kan ik alleen maar zeggen dat de detaillering weer erg goed is uitgevoerd.

Re: Gentle Giant: Feldküche detail 22-11-2011

Dankje Ron, en zo gauw de rook om m'n hoofd is verdwénen......werk ik 't ringetje bij met putty.

Bedankt Herold.
Verander de cartoon naar een Pacific setting, zit je toch aan de verkeerde kant 😉 🙂

Mazzel 😀

Re: Gentle Giant: Feldküche detail 09-12-2011

Goeiesmorreges 😀

bijna was ik begonnen aan de Woroshilovets rupstractor van Trompetter 😳
Retegave machine, die ik nie kon laten liggen in Emmeloord 😛
Wilde even geen nee verkopen aan het koopspook, maar hee, het wordt winter, dus de isolatie mot aangedikt, niet dan ?

Heb dan ook maar een ouwe Zibro Camin opgegraven in de schuur, dus 't is zeer comfortabel prutsen op zolder.
Is zeker geen overbodige luxe zo'n kacheltje, want ons huis is gebouwd in de jaren 60, en
er is wel maatschappelijk geaccepteerde isolatie aanwezig, maar dat is renovatie-isolatie, dus niet ideaal.

Heb wel een nieuw lont in de Zibro gestoken vanwege een roetprobleempje 😱

Goed, ik ben weer lekker annut mierenneuken geweest met bits 'n pieces !
Laatste dagen alleen nog maar achter de komma gewerkt geloof ik, maar het lukt immer nog zonder microscoop 🙂

Heb 'ns geteld, en kwam op iets van 145 toegevoegde deeltjes tot nu toe. Veldkeuken dus hè ?

Bekijk het maar eens op uw gemak. Hier en daar moeten nog de puntjes op de i gezet worden, en er
moet nog het 1 & ander toegevoegd, maar sofar so good, als ik zo vrij mag zijn 🤣

De hier geplaatste foto's zijn max. 1024pixels breed.
Het kan zijn dat er een stukje van de foto's wegvalt (rechterkant) als de monitor-resolutie niet hoog genoeg staat.

Verder kan ik nog mededelen dat er weer meer eelt op de knieën te vinden is... ik ben echter wel blij met mijn vinyl vloertje, want
als ik iedere keer die weg- gesprongen, geveegde en weg gewaaide deeltjes in tapijt had moeten opsporen ?
Dan was ik vast al lang en breed opgeborgen in het plaatselijke gekkehuus.... ach, anders zit je tóch maar de hele tijd 😉

OK luitjes, dat wassem voor nu, commentaar en suggesties welkom. Zoals bijv. de suggestie van Ron :
Kun je dat gebroken ringetje niet fixen met een drupje lijm?
ik zei putty, maar op de foto leek het alsof je je fiets kon parkeren in die kier.... affijn, een beetje supermanlijm was dus afdoende...

Bedankt voor de belangstelling en óp naar de volgende updeet

Ene vroolijke groet uit den hooooooooooooooooooogen hoed 😀
Peter

Laatst bewerkt:
Re: Gentle Giant: Feldküche detail 09-12-2011

hier stond een dubbelpost. maar even verwijderd om de gevreesde scrollknokkels te voorkomen.....

carry on 😉

Re: Gentle Giant: meer Feldküche detail 09-12-2011

😱

Mooi werk! En zeker de moeite waard om twee keer te plaatsen 🙂

Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Groet,
Willem

Hoi Peter,

Buitengewone heerlijke plaatjes. Fantastisch hoeveel details jij weet toe te voegen aan dit kleine ding !
Ronduit prachtig :!:

groet Frank

danku heren 😀 het is me een waar genoegen u met dit gefrøbel te mogen vermaken.

hoog8tend,

dhr. CCP van Dijk

U zei wellekome m'n beste, ik gaat vast een extra stoel scratchen 😉

Peterje...
Wat ben je weer onwijs bezig met detaileren!
Heb er erg veel respect voor al zou ik er zelf nooit zo aan beginnen. Chapeau!!

Groetjes

Merci beaucoup Boris, je suis louftingue 😀 😈 🤣

je vous salue joyeux 😀

Pierre

Dankjewel Philip, maar ben nu even terug om wat
te experimenteren met haarlak en verf. ERRUG LEUK 😛 :idea: 😀

vrolijk gechipt groetje 😀
Peter

Thanx JC 😀
ik ben nu een spinnetje aan het africhten om wimpertjes voor me te spinnen....

fijngesponnen groet 😀
Peter

Zonder uitdaging doet ik he-le-maal níéts 🙄

dus kom maar op met die uitdagingen...... maak me gek 😈

uitdagende groet 😉

Wel Peter....wil je een uitdaging ?

Wat denk je van dit:
Jouw Vriendelijke Reus wordt "mis"-bruikt als voedselbank winter 1945...
(ik zeg misbruikt omdat dit eigenlijk een veel beter gebruik is, maar goed)
Amerikanen delen de goulash en/of brood etc uit aan wanhopige Duitse vrouwtjes met kinderen, misschien een invalide oorlogsveteraan erbij.
Hoeft geen hele straat te worden, gewoon voertuig op de straat met 5-6 figuren eromheen.
Van belang is hierbij de sfeer van hongerige burgers(dringen etc) en wat sjagrijnige GI's, die hierop gezet zijn op bevel, en eigenlijk de pest hebben aan de Krauts.

Zou ik prachtig vinden, en jij kunt dat als je wilt.....

Succes en te gek 2012 voor jouw en iedereen !

Bedankt Wim voor je meedenken 😀 ,
maar lees eens het begin op pag.1 van dit topic ?

Je zat dus goed in de buurt 😛 alleen wordt mijn verhaaltje juist vrólijk....
De Essenaren waren oprecht blij met de komst van de Amis (17th Airborne).

Daarom ook gekozen voor "Gentle Giant". Oorlog is voor deze mensen afgelopen, en er is uitzicht
op verbetering. Kinderen (die vaak "onze toekomst" worden genoemd) passen dus ook goed in 't verhaal.
Taak en fysiek van de FAMO in contrast tot de kids verklaart de titel.

Jij ook een tof 2012 toegewenst :idea:
Peter

Hmmm een uitdaging 'ey?

Misschien wat broodjattende, wegspurtende Duitsertjes en een boze, pollepel zwaaiende kok (POW? Rode kruis?) met een lachende Yank erbij? Tommygun losjes op de heup hangend... Mager blaffend hondje erbij.... geschrokken moedertjes..... Breed grijnzende oorlogsinvalide (-1 arm of zo, met vastgespelde mouw) er naast...

HA 😛 bedankt Ron, leuk verhaaltje man 😀 , kán ik wat mee....
die wegspurtende duitsertjes kun je reeds zien op pag. 1(bijna onderaan "Doug's Originals").

Zelf heb ik ongeveer net zoiets in gedachten gehad, maar dan was de misdaad
een gestolen Ami helm omdat moeders een kookpotje nodig heeft.

Binnenkort ga ik er maar eens voor zitten. Gezien dat de compositie verkleind moet worden,
moet ik nu gaan kiezen uit een meute volk die ik orginéél in de planning had 🙄 .
In ieder geval zijn de kinderen de belangrijkste figuranten in, op, naast, en onder die Vriendelijke Reus.

Laat maar komen hoor die ideetjes, vind ik echt leuk :idea: 😛

Kinderachtige...euhh..néejoh....als een kind zo blije groet 😛
Petertje

Hallo mensen 😀

het ligt aan niemand...

Menig 1 was behulpzaam, bemoedigend, belangstellend of zelfs vrijgevig, en dat waardeer ik !

Interesse in dit project is nooit uitgegaan, en het gloeit nu zelfs, maarrrrr,
zodra het vuur gaat laaien, zal ik 't wat temperen.... dan brand het gestager en langer....dat is m'n opgedane ervaring met andere
modelactiviteit die in het Rijk der Fabelen plaatsvindt...

verwacht niet heel snel een update, maar ik heb gisteren en vannacht het topic en orginele
plaatjes zitten kijken en dacht : GGRRrrrrrrrmmmmmmm...... (juistja, een beetje zoals een Maybach die aanslaat 😉 )

Hopenlijk is de motor snel warm ...

Groeten.......... (yep, nog steeds vrolijk 😀 )
Peter

Motortje starten, niet druk maken over fora en lekker bouwen, de famo is sinds enkele dagen bij mij terug op de tafel en de zin is er weer, zo werkt het
meestal, geen druk en gewoon doen wat leuk is ...

Famo greetz!
Johanna

eerst de Morris af ,kun je hem naar de garage slepen,scheelt duwen.Blij dat je weer enigzins inspiratie hebt,
groeten,bert

zie je zeker wel in Schaarsbergen,toen ik het met je erover had had ik geen idee dat het van defensie was en een grote manifestatie,zie bericht van Kees blijleven in nieuwsgroep,veluwe in legergroen,dacht een beetje crossen op de hei met de halftrack ,but its bigger than that.

peter van dijk zei:
(juistja, een beetje zoals een Maybach die aanslaat 😉 )

Hopenlijk is de motor snel warm ...

Groeten.......... (yep, nog steeds vrolijk 😀 )
Peter

Hey Peter,
Hierbij een kleine bron van inspiratie die je projectje een nieuwe start kan geven...
http://www.youtube.com/watch?v=m3KdpzL3Hkk&feature=related

Hallo mensen 😀

Johannes, leuk om de eerste reactie in het duits en nog wel door zo'n, sja, hoe zal ik 't zeggen... ándere gentle giant
uitgesproken te zien worden 🙂

Ha Erich, auch Sie auf deutsch. Immer herrlich die deutsche Sprache zu erfahren.
BMW... die "M" stäht für Maybach, richtig ? Bayrische Maybach Werke 😉

Tja Herold, door zulke klusjes gaat 't vuurtje zéker niet uit 😀

Ha Johanna 😀 , je hebt gelijk hoor, maar hier in huis is er sprake van een ander soort druk,
wat de creativiteit significant belemmert... maar ik doe hoe dan ook m'n best om bezig te blijven.

Die Bertus...ik zie de grote en de kleine sámen al vóór me... Famo + Morris = Famorris 😉
Tot zaterdag !

Hoi Ron 😀 altijd leuk om toegezongen te worden....... en dan nu met z'n allen....... 😉

Hee Martin 😀 , da's modelleren op goddelijk niveau 😱 ik ga 'ns informeren of zo'n machientje geïmplanteerd kan worden...

Bedankt voor 't reageren !

Vrolijke toedels 😀
Pedori

Hoe staat het met dit fenomenaal project 😕:
sja kerel, het opwarmen gaat erg langzaam, maar ik heb er intussen al wel aardig zin an...
Ben aardig aan de gang met bouwen aan andere zaken, dat is puur om het vuurtje brandend te houden, en tevens om een beetje een prettig ritme te vinden om
(gezien de huidige thuis-situatie) de beschikbare tijd voor de hobby plezierig te benutten.

Voor je 't weet staat dan de Vriendelijke Reus ineens weer op 't werkblad....

Bedankt voor het mede-opwarmen 😉

Reusachtig Vriendelijke groet 😀
Pjotr

Nou... als je dan wat warm gehouden moet worden, stuur ik je een stevige portie gezellige keukenwarmte van een echte, Zweedse vedspis (houtfornuis). Knusser kan niet!
vedspis.jpg

🤣

Nou Ron, das gezellige verwarming zeg ! en zeer toepasselijk in dit geval :idea:
wielen eronder (rupsen mag ook...) en een pan erop en we hebben een heuse Goulash Kanone 🙂

goed opgewarmd groetje 😀
Petur

Hi guys (and girls ?), even een korte huishoudelijke mededeling : Alle foto's zijn hersteld (vaak ook opnieuw bewerkt).
Hier en daar ook wat tekst bewerkt (omdat ik 't niet laten kon).... ga dat (voor mijn persoonlijk plezier) met alle updates doen, zo af en toe.

Na ruim acht jaar jeukt dit project nog steeds... heb het in die tijd dan ook meermalen terug bekeken.

Eens voelen of ik echt zin heb deze Gentle Stoommachine in vuur en vlam te zetten...
Ik zet deze week gewoon de boel eens op tafel... wordt het shake... or bake ?

Dank voor uw aandacht,
groetel 😉

Leuk om te horen Oscar 🙂

veel plezier oftewel Happy Modelling 👍

Hi guys (and girls ?), even een korte huishoudelijke mededeling : Alle foto's zijn hersteld (vaak ook opnieuw bewerkt).
Hier en daar ook wat tekst bewerkt (omdat ik 't niet laten kon).... ga dat (voor mijn persoonlijk plezier) met alle updates doen, zo af en toe.

Na ruim acht jaar jeukt dit project nog steeds... heb het in die tijd dan ook meermalen terug bekeken.

Eens voelen of ik echt zin heb deze Gentle Stoommachine in vuur en vlam te zetten...
Ik zet deze week gewoon de boel eens op tafel... wordt het shake... or bake ?

Dank voor uw aandacht,
groetel 😉
waarde naamgenoot, mijn zegen heb je, voornamelijk dit project heeft mij indertijd de modelbouw 'ingezogen', en heeft me veel geleerd, ook ontstond hier mijn 'liefde' voor de Sd.Kfz.9. Dus heb je weer een update, dan zien we die graag verschijnen!

Laatst bewerkt:
Bedankt scalemate 😉 ... wat een mooi compliment...

Zodra het echt herstart wordt laat ik dat uiteraard wel efkens weten....

Terug
Bovenaan