StuG III ausf G "minen kommando Danmark" KLAAR

Staf prachtig model en opzet, niets aan toe te voegen verder. Maar kijk eens naar het naamplaatje, zit volgens mij een foutje in ("Minnen"?).

😉

Duits is Minen en Deens is Miner maar misschien dat hier wat anders bedoeld word, kan ook natuurlijk.

grtz,
Peter

heren,

bedankt voor de reacties.

Om te tonen dat er wel degelijk wat gedaan word met de feed back:
IMG_7406k-1.jpg

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

Staf,

ziet er wederom erg goed uit allemaal.
Deense tekst op het bord, de markeerstangen, en dan die schep, heerlijk om naar te kijken 8) .
Hoogstwaarschijnlijk overbodig om te melden, maar denk aan het loopvlak van de spanwielen, nog effe een metaalachtig, licht geroest kleurtje toe te voegen.

Verder erg prachtig allemaal.

Greetz
Axel Repping

Dat ziet er weer smakelijk uit. Wat heb je gebruikt voor het stof en aardekleuren op de schep? De chipping is dat enkel olieverf of zit er nog een andere basiskleur (humbrol) onder?

😀

Dag Staf,

de houten delen contrasteren ook mooi met elkaar (schup en plaat).
De verwering van de Zimmerit komt ook goed naar voren.

Wat me wel opvalt is dat het vierkante achterdek nog echt proper is, tegenover de zijkanten en de achterkanten.
Misschien ergens ook een beetje modder opgooien? Niet veel, gewoon om dat propere vierkant een beetje te breken.

C ya

THX Rudi...Ge hebt gelijk!
Pascal, we zullen volgende week nog 's samen bekijken. bijdoen kan nog altijd..toch?
Bas, Verschillende humbrollekes.. De chipping is idd olieverf.
Axell, Let effe op de spanwielen in de volgende update 8)

Update. Niet dat er veel veranderd is deze avond, maar het gaat in één moeite mee door 🙂 :
Nog wat kleine prullen toegevoegd..Bijl,katrol...
Dat moet 'm ongeveer gaan worden. Ik denk eraan om de StuG nu in z'n grondwerk te plaatsen en dan zien we weer wel verder...BTW tips en aanbevelingen zijn zoals steeds welkom!!

IMG_5313k.jpg

IMG_5320k.jpg

IMG_5317k.jpg

IMG_5316k.jpg

Tot devolgende,
Staf

Bangelijk mooi Staf.

Wie riep ook weer dat militaire voertuigen altijd saai van kleur zijn ?

Ik vind het gebruik van kleur en kleurtinten geweldig goed toegepast , tot in de kleine details doorgevoerd en met veel afwisseling.

helemaal goed!

Robert

Wat kan je over dit model verder nog zeggen dan prachtig!
Al die kleuren en hoe ze bij elkaar komen echt geweldig gedaan!
Vooral ook de items op de StuG zoals de schep en katrol,het bordje enzo, het vult het prima mooi aan.
En ik blijf dat contrast met van de drie tone camo en de grijze pantser platen erg mooi vinden.

Staf weer zeer mooi!

Grtz Jelle.

Update:
Grondwerktijd...Het voertuig in z'n ruwe basis. De eerste (basis)laag heeft een (te) donkere kleur maar die verdwijnt straks geheel onder de afwerklaag.
De twee glooiingen vooraan worden plassen.
Volgende week krijg ik grondwerkles van Marijn.. 8) 8)
Deze week ga ik me amuseren met de rollers 🙂
IMG_5348k.jpg

IMG_5351k.jpg

Tot devolgende,
Staf

Staf... grandioos man!
Vooral die schurzen in het kanon zijn een schitterende eyecatcher.
Ik vraag me alleen af of het naamplaatje niet beter aan de linkerkant op zijn plaats was geweest, om het zwaartepunt aan de rechterkant wat te ontlasten... 🙄 .
Suc6 met het verdere grondwerk.

Hey Staf,
ik dacht dat er volgende week geen modellen mochten meegebracht worden (behalve de dames dan uiteraard 😈 )
Even serieus: dat ziet er al goed uit maar wat ik een beetje mis of niet goed kan inschatten van deze foto is het nut van de rollers.
Ik bedoel: ik dacht dat de rollers dienden om een spoor af te bakenen van waar het veilig was om te lopen. Zou het dan niet logisch zijn dat de ruimte achter de rollers wat meer egaal zou zijn of is de ondergrond zo hard/ wegen de rollers niet zo veel dat het verschil niet zo veel is/ of moet je dit nog doen?

Dirk

Roy Schurgers zei:
Staf... Ik vraag me alleen af of het naamplaatje niet beter aan de linkerkant op zijn plaats was geweest, om het zwaartepunt aan de rechterkant wat te ontlasten... 🙄 .
.

Hey Roy,...Dat is nog niet zo slecht gezien! het plaatje zit gelukkig nog maar vast met blue tack...

Thanks for the tip mate!,
Staf

Geweldig

Hoi Staf,

Echt een topper, ik vind alles geslaagd tot nu toe. De zimmerit, verwering en cammo is zeer realistisch gedaan. Ben zeer benieuwd hoe het geheel word 8)

Groeten,

Vincent

Staf,

trevlicht ( Deens voor prachtig 😉 ).
Ben erg benieuwd naar het vervolg.

Denk wel aan, zoals Dirk het al zei, evt platgewalste aarde dan wel gras achter de MinenRoller.
Zal wel goed komen 😉 .

Greetz
Axel Repping

Staf,Geweldig dit diorama!
Kan er niks anders over zeggen,alleen dat ik heel benieuwdt ben
naar het eindresultaat en dat zal wel heel smakelijk worden!
En dat ik mij kan vinden in wat Roy zei over het naamplaatje,ik zou die ook naar de andere kant verplaatsen.

Grtz Jelle.

UPDATE:

Grondwerk beplant:

IMG_5442k.jpg

IMG_5444k.jpg

IMG_5445k.jpg

IMG_5447k.jpg

Grapje tussen de struiken 🙂
IMG_5434k.jpg

IMG_5453k.jpg

btw: de stekker dient om een batterij aan te sluiten voor de led in het bestuurderscompartiment.
Volgende stap : plantjes schilderen en water in de plassen.

Tot devolgende,
Staf

Ziet er geweldig uit, met fraaie details!
Gaarne zou ik de herkomst van die planten willen vernemen.

Hoe lang staat het voertuig al op die plek? Weggerold wiel, beetje weggezakt... zouden de tracksporen niet allang verdwenen zijn, evenals de modder van de rollers achter? En eventueel wat olie weggelekt in de grond? De milieu-beweging was in de jaren 40-50 nog niet zo actief... Of is het een recente crash?

Erg fraai!

Eric

Hey Staf,

grondwerkles gehad van Marijn......en dan tover je een konijn uit de hoed.
Knap en goed gevonden.

Het ziet er prachtig uit allemaal, man.

Is ie volgende week toevallig ergens bij mij thuis in de buurt "live" te bewonderen?

grt

Robert

Eric, dank je. De planten zijn diverse items van Joefix en woodland scenics geplant in houtlijm.
Als de figuur op de tank zit zal het misschien wat duidelijker worden dat de tank recent op een mijn is gereden. (zie allereerste referentie foto in deze draad). Vandaar de verse sporen en de modder op de rollen. De figuur is in progress.

Devlin, dank je,Joefix en woodland scenics dus

Dirk, mercie, 'tja 13 is een ongeluksgetal voor dergelijke scenes 🙂

Robert, De grondwerkles van Marijn was inderdaad erg nuttig en leerrijk 😛 en nu flink oefenen...
Volgende week staat hij op de KMK clubstand in E'hoven.

Jan, bedankt!

Staf

Prachtig Staf!
Dat konijn is echt eengoede toevoeging. Geeft net iets extra. Gesculpt trouwens? Je grondwerk is echt goed, en die planten zijn subliem. Wie verhandeld deze vegetatie?

groetjes

boris bakker zei:
Wie verhandeld deze vegetatie?
Joefix! Zoals al eerder werd gemeld overigens 😉

@Staf: ziet er erg mooi uit zo! Ik vraag me wel af, haal je elke keer de tape van de sokkel af? Plak je het geheel niet af als je gaat beplanten en bemodderen en werk je heel schoon? Want er zit geen vlekje op de sokkel namelijk.

Doe zo voort en kallum,
MartinD

Boris,

Joefix is inderdaad een merk, maar je kunt bij hen gewoon bestellen. www.joefix-studios.be geloof ik. Ik denk overigens dat erop SMC wel een handelaar te vinden is die dit in het assortiment heeft.

Groeten, MartinD

Zoals Martin al schreef kan je idd probleemloos bestellen per mail.
Url is echter http://www.joefix-studio.be/ , Mailadres is info@joefix-studio.be.

groet, Erwin

Update:

Figuur klaar voor verf!
IMG_5474k.jpg

IMG_5473k.jpg

IMG_5471k.jpg

Met hartelijke dank aan mijn vriend Jimmy Verbeek van the 8th-collectible !! See en read more @: http://www.8th-collectible.be/

Tussendoor nog de waterplassen gieten en...klaar (deadline is Lier convention. Meer info op : http://www.modelbouwclublier.be/)

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

Hey Staf,

Figuur ziet er goed uit! Wel vraag ik me af of het embleem op zijn baret er wel hoort. Op de foto zie je hem niet of bijna niet, en ik kan me voorstellen dat hij na de overgave verwijderd is.

mzzls

Terug
Bovenaan