StuG III ausf G "minen kommando Danmark" KLAAR

Richard,
Ik weet inderdaad dat er bij een PzIV enkele groeven zitten.
Ik heb voor de Pz III wat zitten googelen...helaas zonder resultaat 🙁

Ik heb zelf niet veel beeldmateriaal van Panzer III wielen
ik heb me gebaseerd op deze ene foto die ik gevonden heb in m'n boeken :
wielpanzer3.png

Op de foto is geen groef of iets dergelijks te zien.

Mocht iemand betere foto's hebben. Graag !!!

groeten,
Staf

Staf, die wielen op jouw foto en die van Niels zien er inderdaad glad uit, dus mijn opmerking lijkt onterecht. Heb zelf nog geen betere foto kunnen vinden maar zal nog even verder zoeken.
Prachtig model verder!
Groeten,
Richard

Vind het model er al heel mooi uit zien
heb hiero alle vertrouwen in en zal het zekerz volgen
Niels Henkemans zei:
Ik geloof dat ik hier nog een duidelijkere foto van heb. Zal eens kijken.
14wwokg.jpg

Bron

wow dat er zoveel wielen afgebroken kunnen zijn en dan gewoon nog door rijden 😱 😀

Hey gasten,

bedankt voor de research !

Ik vrees alleen dat de groeven zo ondiep zijn dat je er op 1/35ste niet veel van gaat zien 😕

Toch bedankt voor de info én natuurlijk ook voor de lovende kritiek!

Tot devolgende (na onze trip naar Duitsland deze week 8) )
Groeten,
Staf

Staf, van dat interieur van je Panther met Flak zag je na dichtplakken ook niet veel maar je wist toch dat het er zat. Gaat er straks niet iets knagen bij je als je weet dat die groeven er eigenlijk horen maar je ze niet hebt gemaakt? 😈

Maar even zonder dollen: denk dat je gelijk hebt, in 1:35 zul je er weinig tot niets van zien.

Groeten,
Richard

Het is idd bijna te verwaarlozen op 1/35. Het minste dat je kan doen is de velg verven met een platte kwast en onverdunde verf in de richting van de groeven. Krijg je nog enigszins een beetje effect.

hoi Staf

dit model gaat terug als een trein vooruit met veel detail en finesse.
Ja, zoals we je kennen; echt knap modelbouwwerk.
Ben al benieuwd naar het schilderwerk.
groeten
Bart

Update:

het interieur is geschilderd. Niet dat je er veel van gaat zien door het kleine gaatje maar ja... Het zat er en... vroeg om geschilderd en een beetje aangekleed te worden 😛

IMG_6694k.jpg

IMG_6693k.jpg

IMG_6700k.jpg

IMG_6699k.jpg

IMG_6698k.jpg

IMG_6697k.jpg

IMG_6692k.jpg

IMG_6686k.jpg

IMG_6695k.jpg

Ik zou kunnen overwegen om het deksel los te laten zodat stiekem nog even kijken mogelijk blijft...?
Wat denken jullie?

Tot devolgende,
Groeten,
Staf

Subliem Staf,
Die bril op die landkaart 😱
Er bestaat een woord voor wat jij doet 😈

Een vraagje: hoe heb je dat bankje geschilderd? Kleuren en methode graag 😳

Oh ja, deksel loslaten als het kan zonder veel moeite, anders veelfoto's nemen.

Dirk

Dirk,

het bankje is geschilderd met Vallejo SS camouflage Brown en heeft wat droog pigment Dry mud opgeborsteld (in het midden) gekregen. Simpel en effectief !

Groeten,
Staf

Dag Staf,

mooi gedaan.
Je kan ook glaasjes zetten in dat brilletje,
met dat spul wat de vliegtuigmannen gebruiken om de ruitjes op passagiersvliegtuigen te maken.
Micro Crystal Clear.
Als ik nog een potje liggen heb zal ik het bij het eerstvolgende meenemen.

C ya.

Mooi interieur staf en subliem afgewerkt. Je kunt natuurlijk ook de bovenkant eraf laten want het is helaas wel eens jammer dat al die mooie interieuren na afbouw niet meer zichtbaar zijn.

pascal tognon zei:
Dag Staf,

Je kan ook glaasjes zetten in dat brilletje,
met dat spul wat de vliegtuigmannen gebruiken om de ruitjes op passagiersvliegtuigen te maken.
Micro Crystal Clear.
Als ik nog een potje liggen heb zal ik het bij het eerstvolgende meenemen.

COOOOOL !!! dat ga ik zeker proberen!

Alvast bedankt,
Groeten,
Staf

Interieur

Jazeker een vet interieur, zonde om het aan de duisternis toe te vertrouwen...ik zou het dak demontabel houden door het hooguit vast te zetten met een paar drupjes witte lijm, dan kun je altijd het interieur in al haar volle glorie etaleren indien gewenst.

Super werk! Het dak zou ik beslist loslaten; je kan het dan voor foto's altijd verwijderen.
Ik kan me zelfs voorstellen dat dit apparaat zonder dak gebruikt zou kunnen zijn (?).... Makkelijk in- en uit stappen en vijandelijk vliegtuigen waren niet aan de orde. Als zo'n mijn afgaat zit je echter wel onder de aarde.... 😕 Maar goed, aan de andere kant namen ze wel de moeite om het gat waar het geschut zat, af te dekken met staalplaat.

Alex

Hoi Staf
Gaaf binnenwerkje 😱 Ik ga mee met de voorgangers...deze blikvanger moet blikvanger blijven. Good luck en post gauw wat updates...

groet frank

Prachtig werk Staf!
Als je het dak niet los laat, maak dan in ieder geval het ladersluik weer open..... het zou echt zonde zijn al dit moois te verstoppen! 😉
Jan 🙂

Staf: super. Ik begrijp zelfs niet dat je het overweegt om hem af te sluiten. Je hebt je vorige price-winner ook al dichtgemaakt, laat deze maar lekker open. :!:

En komt er nog een bestuurdersstoel in?

Grtz,
PEter

@ PE-ter: Dragon voorziet (helaas) geen bestuurdersgedeelte in de kit 😢

Update:

Op dit ogenblik krijgt de StuG en alle andere spulletjes zijn primerlaagje (X18).

Eerste impressie van de grote uitdaging... De figuur:
De eerste stapjes:
Duitser1.jpg

Duitser2.jpg

Duitser3.jpg

Hij lijkt al een beetje, vind je niet 8) 🙂 ?

Voor de figuur heb ik de deskundige hulp ingeroepen van Jimmy Verbeek 😛 Hij houdt het meest van griezels, maar dit plezier wilde hij me wel doen...OEF... 🙄

Tot devolgende
Staf

Jimmy's website: 😉
http://www.8th-collectible.be/

Hoi Staf, volgde afgelopen jaar met ongeloof je projecten op dit forum en zag tijdens modelforce in Leopoldsburg en in Lier wat werk van je "in het echt"'. Wellicht val ik in herhaling maar dit is niet meer normaal wat je maakt. Zo bizar veel detail zowel qua bouwen als schilderen etc.... 😱
Echt super inspirerend werk en ook ik verklaar je voor gek als je "de kap" van deze Stug gaat afsluiten!

Massel,

Marcel.

Maar Staf toch,

is de arme ziel zijn armen kwijtgeraakt tijdens zijn gevaarlijke job 😈 😉 .

Ik kijk iig uit naar hoe je dit gaat aanpakken.
Ik zie trouwens ook dat je wat primer van Jan Peters hebt gekregen, mooi dat zwart.

Ik blijf je met bewondering volgen 😱 .

Greetz
Axel Repping RHvS

ik geloof dat ik me alleen maar gapend en met kwijldraden aan kan sluiten bij de bovengenoemde complimenten...ik ben benieuwd wat je volgende project gaat worden en of er forumleden van "tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden". 😉

Update:

Gisteren en vandaag heb ik me bezig gehouden met het basis spuitwerk.
Dit vind ik op zich wel leuk, maar na deze sessie heb je een stukje speelgoed over 😕 .

De basiskleuren zijn bewust erg licht gehouden. De tank wordt straks flink verweerd en dreigt anders te donker uit te vallen.
Verdonkeren kan altijd. Lichter maken is zeer moeielijk!

Eerst heb ik de meniekleur (gemengde tamiya acryl) gespoten, dan afplakt met tamiyatape.
IMG_6775k.jpg

Dan dus de basislaag gespoten..XF57 (buff)
IMG_6784k.jpg

IMG_6781k.jpg

De camo (buff + XF58)+
Ik heb de decals geplaatst om de ééntonigheid wat te breken.
Helaas heb ik geen rode "0" en "4" met witte outlining voor de panzerplaten die in de kanonsopening staan 😢
IMG_6798k.jpg

IMG_6795k.jpg

IMG_6794k.jpg

IMG_6798k.jpg

Ik heb de sessie afgesloten met Vallejo semi-gloss en dan..
kan nu stillaan de lol beginnen 8)

Tot devolgende,
Staf

Yup mooi spuitwerk,ziet er weer verzorgd uit 😀 ,Staf hoe groot moeten de decals zijn ??,ik heb hier een aantal formaten liggen die ik naar je kan sturen als je ze wil gebruiken. 😉

groeten jeroen,.

net als bij de flak panther volg ik deze in stilte..
en ik ben verwonderd door het gevoel voor detail,en afwerking.
dit wordt weer zo,n geweldig model zoals andere die ik al heb gezien.
maar genoeg lof deze keer,want ik denk dat bijna alle mensen hier op het forum er niet over uitgepraat raken.
maar ik wilde toch ook eens mijn bewondering uitspreken.
en hoop er wat van op te steken.

groeten thierry koorneef

Help !

Ik ben volop bezig met de basis een beetje goed te krijgen ( fading & filters) maar....Ik zit de hele tijd in dubio...

Als je goed naar de foto (vooral de frontplaten) kijkt, lijkt er toch een zimmeritlaagje te zitten (vierkantjes).. of ben ik gek aan't worden??
Wat denken jullie? 😕: 😕:

In het geval dat er zimmerit zit zal ik deze toch eerst moeten aanbrengen 😕

Groeten,
Staf

Rustig, Staf, rustig!!

Mijns inziens, heeft er inderdaad zimm op gezeten, maar lijkt op de één of andere manier geheel verwijderd....
Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar op de foto lijkt het toch een redelijk glad oppervlak te zijn.
...Mss tóch wat mosterdgas binnen gekregen gister in Ieper??... 😈

Grtz en tot morgen, John. 8)

Heren,

Als je het mij vraagt 😀 dan zie ik inderdaad vierkantjes.

Staf, check this staat een leuk plaatje.
http://www.samlarforum.nu/viewtopic.php?t=2242

Overigens kwam ik deze link tegen toen ik op zoek ging voor plaatje voor je.
http://www.valka.cz/galerie/displayimage.php?album=496&pos=281&lang=english
Misschien vind je daar nog iets?

Groetjes Mark

Of optie 3: opgedroogde modder.... de kleur van de tracks lijkt namelijk veel op die van de voorkant van de stug.
Maar de whitewash is een plausibel verhaal, zeker als ik je testfoto's bekijk! 😉
Jan 🙂

Staf, draai de foto's eens zodat de strepen horizontaal staan, je zal zien dat het perfect klopt 😉

Ik denk niet dat de strepen afkomstig zijn van sparetracks want nergens zie ik restanten van de beugels waar de tracks inhingen.

Daarenboven ben ik er bijna zeker van dat deze Stug G, als hij al zim had het een waffelpatroon zou zijn.

Rudi

Winterketten?

Tsja, dit is wel een lastige vraag. Ik zie in ieder geval meerdere strepen die horizontaal parallel lopen. Echte vierkanten zie ik er niet in. Ik geloof niet dat het Zimmerit is, want dan zou je dat ook op de andere rechtopstaande delen van de bepantsering moeten zien, en die strepen zie ik daar niet.
Wat ik wel meen te zien is de vorm van drie/vier reserverupsen die breed zijn, ter hoogte van de Notek verlichting en dan naar rechts. Wellicht Ost- of Winterketten??? Daar is de bepantsering iets donkerder dan de rest, die zo te zien inderdaad het restant van een vale wintercammo draagt. Ik geloof niet dat de strepen zelf van de winterwash zijn, daar zijn ze te strak voor. Ik denk eerder dat het lichte beschadigingen in de verf zijn veroorzaakt door de reserverupsen, waar de winter wash in is gekropen zodat je witte lijntjes ziet. Misschien zit ik er helemaal naast, maar het zou kunnen denk ik!

Groeten,

Vincent

Terug
Bovenaan