Af! Sherman III van 3 County of London Yeomanry, Sicilië

Dit model is af!

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Medium Tank T6, A34 Comet, M4A3 „Champagne”
Een model dat ik al een paar jaar op de plank heb liggen is een Sherman III van Asuka, en nu de Britse Franse tanks af beginnen te raken begin ik er eindelijk eens aan:

Asuka 35-017.webp

Bij dit model zitten decals voor een tank genaamd Churchill van 3 County of London Yeomanry, dat wil zeggen, deze tank:

Sherman III “Churchill” (NA 4262).webp(bron)
Sherman III “Churchill” (NA 4263).webp(bron)

En omdat ik een uitgave van dit model heb waar een setje van Value Gear bij zat met bepakking voor achterop, inclusief „in” de rekken die gemaakt zijn van de achterste delen van de zandschermen, ben ik van plan om die ervan te maken. Niet met de waaduitrusting zoals op de foto’s, maar zoals hij er wat later bij gereden zal hebben, tijdens de gevechten op Sicilië.

Ik ben maar begonnen met de onderkant van de romp:

IMG_2927.webp

Op zich weinig over te melden: het is een Asuka Sherman, dus de rompdelen passen goed in elkaar ondanks dat het allemaal platte stukken zijn in plaats van een ééndelige romp.

Da's een mooie, ik heb die van Dragon liggen, komt hopelijk nog dit jaar aan de beurt.

Kijkend naar de foto’s van de echte Churchill viel me op dat hij wielstellen heeft zonder de blokjes tussen het terugloopwiel en de arm daarvan. Vroege Shermans hadden die blokjes niet, maar ze werden later in de fabriek gemonteerd, en als ik het goed heb ook wel in het veld. Van Asuka krijg je weliswaar twee verschillende wielstellen, maar dat zijn er met vlakke arm met blokjes, en met schuine arm (die diende om de blokjes overbodig te maken). Wat te doen?

IMG_2928.webp

Na een beetje nadenken en even proberen bleek de oplossing eenvoudig genoeg.
  1. Helemaal links het onderdeel recht uit de doos (maar groen, want over van een andere Sherman).
  2. Tweede van links heb ik met een scherp mes door het blokje gesneden zodat de as voor het terugloopwiel loskomt.
  3. Derde van links heb ik met de zijkant van een vijl het „gootje” waar het blokje in zit, uitgevijld, en met een mes en een vijl de resten van het blokje van de as weggehaald.
  4. Helemaal rechts is de aangepaste as in het gootje gelijmd.
Ter vergelijking met een onaangepast onderdeel:

IMG_2929.webp

Ik ben niet van plan om dit ook aan de binnenkant te doen, want daar ga je toch niks van zien. In plaats daarvan ga ik gewoon verticaal door de as snijden en hem wat lager terug vastplakken.

En dan zijn de wielstellen klaar:

IMG_2933.webp

Ik heb aan de voorkant van elk vier gaatjes geboord (met behulp van een malletje dat ik jaren geleden gemaakt heb) en bovenop een bout toegevoegd. De spanwielen zijn 3D-geprint door m’n broer, van een bestand van Robert Lockie op Cults3D. Dit vooral omdat de wielen van Asuka geen naar binnen staande rand hebben langs de omtrek van het wiel.

Op de onderromp heb ik de bovenromp geplakt:

IMG_2932.webp

De groene delen zijn omdat er in m’n doos twee gietraampjes bleken te ontbreken, die met onderdelen D en G (dat is één raam met zowel D- als G-onderdelen, keer twee). Nu zitten in die raampjes onderdeeltjes waarvan je er vaak overhoudt, zoals tankdoppen en periscoopkleppen, dus ik had zat daarvan in de onderdelendoos. Alleen de scharnieren voor de bestuurdersluiken hou je niet over, maar die had ik nog van m’n Sherman BARV, en anders zijn ze zo gemaakt uit een beetje plastic plaat.

De hijsogen op de voorplaat zijn van Dragon. Die zitten ook op gietraam D, maar de verkeerde soort: Churchill was een tank gebouwd bij Fisher Tank Arsenal, en die hadden een hijsoog dat „op” een plaatje stond. Die had ik gelukkig ook nog in de onderdelendoos, met een beetje plamuur eromheen voor de lassen.

De grijze delen op het achterdek zijn van het Value Gear setje dat wél in de doos zat, maar ik moest die toch aanpassen omdat ze gemaakt zijn om verder naar voren gemonteerd te worden. Daardoor zat de uitsparing voor de tankdop op de verkeerde plek, en kostte me het een beetje werk om in allebei een holte te snijden zodat ze wel op de juiste plek passen.

Ik had het nog nooit van dichtbij gezien, maar het ziet er inderdaad goed uit.

Nu ben ik ook aan de toren begonnen:

IMG_2941.webp

Op de foto van de echte Churchill wanneer hij eenmaal aan land is, is nét te zien dat hij het extra schild aan de coax-mitrailleur had. Ik heb voor het 75 mm kanon de vroege loop gebruikt, met een net wat breder wordende monding in plaats van dat de hele loop constant taps toeloopt zoals bij latere wapens — bij het model zitten ze allebei. Omdat bij Churchill de monding dichtgeplakt is voor het waden is niet te zien wat voor loop hij precies had, maar gelet op de overige vroege kenmerken (romp met zichtklepjes, kanonschild zonder zijstukken, wielstellen met vroege details) lijkt me dat wel aannemelijk. Hoe dan ook zie je het amper zelfs al weet je het 😉

IMG_2943.webp

Meer details op de toren, waaronder dat ik links van de ventilator de voet voor het zoeklicht weggesneden heb omdat dat pas later ingevoerd werd dan dat deze tank uit de fabriek kwam. Dat geldt ook voor de vergrendelingen aan de luiken voor de commandant, maar dat is hier niet zichtbaar. De hijsogen aan de zijkanten van de toren zijn hier amper zichtbaar, maar ik heb ze in de „hoge” positie gedaan zoals op de foto’s van de echte Churchill, wat ook weer duidt op een vroege toren. De basisplaat voor het Britse zonkompas is ook net zichtbaar op de foto van de tank als hij de LST uitkomt, dus die zit er nu ook op, en Britse antennevoeten.

Op de romp heb ik de kogelvanger voor de bouten op de neus weggesneden, wat zo’n ellendig klusje is waar ik altijd eigenlijk wel plezier in heb 🙂 Als je kijkt hoe de vijf schakels reserverups op de voorplaat liggen, dan kan het bijna niet dat Churchill die kogelvanger had — wederom een teken dat het een tank uit de hele vroege M4A2-productie was. De geëtste beugels voor de koplampen en achterlichten zaten niet in de doos (ze ontbraken niet, ze zitten er in bij dit model in het algemeen gewoon niet bij) maar komen van de M4A2 die ik gebruikt heb om een BARV uit te maken, en daar hoefden ze niet op dus komen ze hier goed van pas.

Laatst bewerkt:
Naast het opplakken van meer bepakking heb ik een kleine correctie aan het motordek gemaakt om het ietsje eerder te maken: de naad links en rechts achteraan opgevuld en dan een nieuwe gegraveerd ietsje naar binnen toe. Ook heb ik de zandschilden erop gezet:

IMG_2945.webp

Daarvoor heb ik eerst de aandrijfwielen op de assen gezet, zonder lijm, gevolgd door de voorste twee stukken — want het achterste was natuurlijk op het motordek gemonteerd als bagagerek. In de middelste delen zaten op de echte tank geen sleufjes, zodat ik die gevuld heb door er van binnenuit plamuur in te smeren dat er aan de buitenkant uitkwam, en dat na droging vlak geschraapt.

Dan werd het een beetje puzzelen, want het lijkt er in de foto’s van Churchill op dat er achter het middelste schild een strip zit, maar niet de normale strip om de zandschilden aan te monteren — daar was deze tank te vroeg voor. Maar wat zat daar dan wel? Door goed te kijken naar andere foto’s van Britse Shermans in Italië, zoals deze, is mijn conclusie dat het een strip is die vastgemaakt is aan de blokjes die bij vroege Shermans onderaan de sponsons gelast zaten, die dienden om de zandschilden aan vast te maken. Maar die had ik allemaal weggesneden omdat de instructies voor het model dat aangaven … Goed, dan heb ik ze maar teruggeplaatst en er dan een strip tegenaan geplakt:

IMG_2946.webp

Met de Sunshield-rails erop, ben ik verdergegaan met de rommel op de voorplaat:

IMG_2947.webp

Het rekje komt uit de doos, maar de drie 2-gallon-kannetjes die erin horen heb ik weggelaten, want daarin komt het reservewiel. De B166 munitiekist is van Panzer Art, met een paar stukjes plastic plaat eronder om hem op het spatbord te krijgen, vanwege de richel daarop. Het hoekijzer is zelf gemaakt uit twee stukken strip, 0,75 mm en 1 mm breed en 0,25 mm dik. De rupsbandschakels zijn van MiniArt, maar zitten nog niet vastgelijmd. Ik vraag me wel af wat de twee vierkante voorwerpen zijn die daarnaast liggen op de foto’s van de echte tank.

En aan de achterkant:

IMG_2948.webp

Op allebei de foto’s van Churchill is een jerrycan achterop te zien, en volgens mij zijn het water- en geen benzinekannen. Ik heb er van Asuka gebruikt, met een plankje onder allebei. Gek genoeg lijkt het erop dat er rechts een opstaande rand zit, maar links lijkt het plankje heel erg dik te zijn. Ik heb dat maar opgevat als twee dezelfde plankjes van plaatijzer, maar het ene om onduidelijke redenen ondersteboven gemonteerd. Ze zijn eenvoudig gemaakt uit 0,25 mm plastic plaat en een paar stukjes strip.

Ik wist niet van het bestaan daarvan af, maar dat zou goed kunnen. Zou je voor me willen opmeten hoe groot die zijn? Op je foto lijkt hij iets van 2,5–3 mm dik, maar met de echte dikte kan ik kijken of ze dik genoeg zijn om achter het hoekijzer te passen, en met de breedte of ze inderdaad de ruimte naast de rupsbanden net zo op zouden vullen als op de echte tank.

Die ik hier heb zijn in millimeters 8,6 lang, 5,2 dik en 8,7 hoog, zonder de schenkdop en handgreep. Dat komt overeen met ruim 4 gallon, dus zeg maar netto 4 gallon. Dat is het dubbele.
Voor de halve inhoud en identieke verhoudingen moet je deze maten vermenigvuldigen met 0,8.
Ik heb overigens nog nooit een foto een overlever van dit soort blikken gezien.

Hier zitten er een aantal op een Britse tank in Napels. Foto NA 7491.
1000020545.webp
Groeten, Jan

Bedankt, met die afmetingen kom ik er wel uit om er een paar te maken als ze inderdaad lijken te passen 🙂

Goede foto, maar ik vraag me daarbij weer af hoe die jerrycans daar dan in bleven zitten … Onderaan de achterkant van de sponson zit een klein uitstekend randje, maar die plat liggende jerrycan aan de linkerkant van Churchill kan daar niet op rusten, want hij ligt te horizontaal. En voor die aan de rechterkant zit dit rekje duidelijk te hoog, want je kunt op de foto zien dat de onderkant van de jerrycan bij de onderkant van de sponson zit.

Weet je zeker dat de lading rechts een jerrycan is? Is het niet iets,van een kabelhaspel?

Ik denk het niet. Als ik inzoom op de foto van de tank in de LST zie ik een rechthoekige vorm met een kleine ronde vorm er bovenop aan de zijkant. Ik concludeer daaruit dat het een jerrycan is, en vermoedelijk met klapdop i.p.v. schroefdop (want het rondje lijkt te groot voor die laatste) 🙂

Ik heb eens op een beter scherm gekeken en je hebt gelijk, aan de ene kant een staande jerrycan, aan de andere kant ligt er eentje op zijn "rug" Die verwarde me in eerste instantie

Precies, ik moest ook even goed kijken wat het waren 🙂 Nu nog uitvogelen hoe ze die vastgezet zouden kunnen hebben op de tank …

Touwtje naar de achterlampbeschermer? Op de foto van de bestuurderszijde lijk ik een touwtje te (willen?) zien van de beugel, mij lijkt dan logisch door het handvat en om de can heen. Zijn er meer fotos van broertjes van deze specifieke sherman? De foto van Leon laat keurig een rommelig touwtje zien vlak achter de spatbordbak! Ik zou bijna zeggen een pakkentouwtje!

Die kant zat ik ook al op te denken, ja. Als je ziet hoe de rommel op de voorkant (vooral het reservewiel en de twee 2-gallon-kannetjes) vastgebonden is, denk ik dat ze de jerrycans ook op zo’n manier vastgeknoopt zouden hebben.

Ook die achterop? Dat wist ik niet, wel die van opzij.

Heb nog even verder gekeken of ik nog wat info heb over deze Tank eenheid.
Ik heb onderstaande foto nog gevonden waarop te zien is dat de Jerrycan gewoon met een net riempje vastgezet is.
104631.webp
Leuk detail is ook de trechter die door de achterlicht beschermer is gestoken.wat dus betekend dat er geen achterlicht bevestigd is.

Als dit een nieuw draadje moet worden zal ik het verplaatsen,
Maar ik kwam nog twee foto's tegen die een andere methode laten zien van het gebruik van zandschermen voor het maken van opberg ruimte.
Volgens de foto onderschrift is dit er een van de Scots greys.
ScotsGreys.webp

dit zijn volgens mij de voorspatborden omgedraaid tegen de achterkant.
SM0_24-460-8.webp

Groeten Leon

Ik heb onderstaande foto nog gevonden waarop te zien is dat de Jerrycan gewoon met een net riempje vastgezet is.
OK, makkelijk dus 🙂 Wel zit ik te denken: aan de ene kant lijkt het me logisch dat die plankjes er zo uitzien als op je eerste foto, maar tegelijk lijken ze dat toch niet te doen op de foto’s van Churchill — voor zover dat zichtbaar is, natuurlijk. Misschien moet ik ze gewoon maar veranderen zodat ze dat wel zijn.

Leuk detail is ook de trechter die door de achterlicht beschermer is gestoken.wat dus betekend dat er geen achterlicht bevestigd is.
Ik zit me al een tijdje af te vragen of die er bij Churchill wel of niet op zaten. Inzoomen op de foto’s maakt dat niet echt duidelijk, maar ik neig nu zeker naar dat ze eraf gehaald waren. Misschien dat ook maar even doen.

Volgens de foto onderschrift is dit er een van de Scots greys.
Bekijk bijlage 53723
Ook interessant voor een toekomstig model 🙂

dit zijn volgens mij de voorspatborden omgedraaid tegen de achterkant.
Bekijk bijlage 53724
Klopt, maar dan met een stuk ervan afgezaagd zodat ze tegen elkaar passen.

Het gietraam met de .50 ontbrak ook al in de doos … ik voel me een beetje bekocht, als ik eerlijk ben, maar goed, ik heb een stuk of vijf van die raampjes liggen van Asuka dus het is niet alsof ik geen mitrailleur op deze tank kan zetten 🙂 Op de echte Churchill zat er een hoes over toen hij aan land kwam, maar omdat ik hem niet wil bouwen als op precies dat moment ga ik voor de mitrailleur „bruikbaar” op het luik. En omdat het deksel er als los onderdeel bij zit, dacht ik dat het leuk is om dat eens open te zetten:

IMG_2967.webp

Aan de munitiekist heb ik details toegevoegd, en ik heb er ook een correcte houder aan vast geplakt, waarmee hij aan de affuit vastgeklikt werd. Dat wil zeggen: al dat witte spul aan de rechterkant is eigenlijk onderdeel van de affuit maar was makkelijker te maken aan de kist zelf, terwijl ik de houder voor de latere (grotere) munitieblikken van de affuit afgevijld heb. Die witte kant komt dus tegen de mitrailleur aan. Al deze details komen trouwens uit een onderwerp op het MLU-forum.

Ellendig was wel dat de handgreep achteraan doormidden brak toen ik hem schoonmaakte, en die er netjes op plakken was niet makkelijk. En dan brak hij de volgende dag wéér af toen ik de houder van de affuit af aan het vijlen was 🙁

Op de tank (maar nog los):

IMG_2968.webp

Maar het Valuegear materiaal is in mijn ogen meer waard dan deze delen die je in de scrap box hebt liggen. Of typ ik nu iets raars.

Nee, helemaal niet — maar door dat setje Value Gear was het model wel iets van tien euro duurder dan zonder, en ik gebruik er misschien de helft van. De rest zal ongetwijfeld voor andere modellen van pas komen, dat wel 🙂

Nu dan de kannen op de voorkant. Voor die van 4 gallon heb ik plastic plaat en strip gebruikt om de basisvorm te maken:

IMG_2972.webp

Dat zijn vier vierkantjes van 1 mm plaat, 8,5 mm aan een kant, en acht stukjes 1,0 × 3,2 mm strip. Als modelbouwer hoef je geen meubelmaker te zijn: door die stukken strip te lijmen zoals op de foto is het niet nodig om netjes afgeschuinde hoeken te maken 🙂 Wanneer de lijm eenmaal goed droog is, is het een kwestie van het uitstekende stukje eraf te snijden en dan alles bij te vijlen zodat de zijkanten vlak zijn, eventueel met een beetje plamuur. Dan moeten alle hoeken nog afgerond worden.

Op het rechter spatbord hing een vreemd stuk rek met daarin twee 2 gallon POL-kannen (Petrol, Oil, Lubricants). Dat rek ziet eruit alsof het een in stukken gezaagd stuk van een ander rek is waar toevallig twee van die kannetjes in passen. De voor-/bovenkant is bijvoorbeeld open alsof het maar de helft is van een groter rek. Ik heb het gemaakt door eerst twee kannen van Bronco te maken en aan elkaar te lijmen, en dan met plastic strip het rek daaromheen te bouwen:

IMG_2973.webp

Die kannen van Bronco zijn hier heel geschikt voor omdat ook de bodem natuurgetrouw weergegeven is, met ribbels erin in plaats van vlak zoals bij de meeste van deze kannen in plastic of resin. Na het nemen van de foto ontdekte ik wel dat er nog een klein stukje strip op het rek moest, middenop het stuk dat zeg maar vooraan in de foto zit.

Op de tank:

IMG_2974.webp

Dat touw was ook nog leuk, dat heb ik in een paar stappen moeten doen om de lijm te laten drogen op een paar van de hoeken waar het omheen loopt. Ik krijg sterk de indruk dat er in de bemanning van Churchill geen zeeman of padvinder zat 🙂

Achterop heb ik riempjes over de jerrycans gedaan:

IMG_2976.webp

Die komen uit een oud setje met Amerikaanse jerrycanhouders van Accurate Armour.

Ook heb ik met een motortool twee gietraampjes met rupsbandblokken verweerd:

IMG_2975.webp

Eerst ben ik er met zo’n keramisch schuurtrommelgeval overheen gegaan, daarna met twee verschillende freesjes. Het belangrijkste is om het niet regelmatig te maken, dus bijvoorbeeld niet in de val trappen om alleen te doen op plekken waar nog geen verwering zit. Daarna er nog even goed met een fijne staalborstel overheen om loszittende stukken weg te halen, en dan kon ik ze losmaken en in een bakje doen.

Meer dan twee gietraampjes zal niet nodig zijn, denk ik. Ik heb op een ander model geteld van hoeveel schakels de buitenkant zichtbaar zal zijn, en kwam op minder dan dertig per kant. In één gietraampje zitten 28 blokken, dus twee zou voldoende moeten zijn. Wel is er eentje beschadigd geraakt omdat ik uitschoot en het gat voor de verbinder kapot freesde, dus die heb ik er gelijk uitgegooid om te voorkomen dat ik hem later tegenkom bij het bouwen van de rupsbanden.

Wat ik nog vergat te vermelden is dat ik ook de achterlichten weggehaald heb. Daarvoor moest ik natuurlijk eerst die beugels voorzichtig losmaken, wat gek genoeg wél makkelijk gaat wanneer je dat niet wilt, maar erg moeilijk is om expres te doen 🙂

Met de waterkannen gemaakt heb ik ook een handgreep (of wat het dan ook was) op de zijkant toegevoegd en drie helmen aan de toren gehangen. O ja, en eindelijk handgrepen aan de bestuurdersluiken gemaakt:

IMG_2982.webp

De kannen en rupsband op de voorplaat liggen nog los, die ga ik pas na het schilderen vastlijmen. Op de foto’s van de echte tank lag er ook nog iets bovenop de munitiekist, maar ik kom er niet uit wat dat was. Ik wil bijna zeggen: een zaag, maar dat lijkt me toch heel sterk.

Lijkt op 1 of 2 planken/borden die onder de omhoogstaande handvaten van de kist geklemd zitten.

Dat zou ook goed kunnen, ja. Maar dan is de vraag: waarom?

Ik was al een tijdje niet tevreden over het bagagerek linksachter. Daar zaten twee helmen en een jerrycan in. Wie steekt er nu helmen en een jerrycan in een bagagerek?! Daarom heb ik er rigoureus de zaag ingezet:

IMG_3003.webp

Wat er over was van de voorste helm heb ik hier al in vorm zitten snijden om door te kunnen gaan voor iets van opgevouwen doek of zo, maar de rest is moeilijker om te toveren tot wat anders, en ook om helemaal weg te krijgen zodat ik er iets anders voor in de plaats kan lijmen. Maar vanmiddag kreeg ik een idee toen ik een koekje-chocoladereep-dinges zat te eten:

IMG_3004.webp

Deze repen van de Aldi zitten in een wikkel van aluminiumfolie die duidelijk dikker is dan de soort voor in de keuken, dus:

IMG_3005.webp

Ook heb ik een commandant voor in de toren:

IMG_3006.webp

Deze komt uit de MiniArt set met Britse pantserwagenbemanning, gekozen omdat de commandant van de echte Churchill ook een officierspet op had 🙂 Hij heeft een pen in z’n voet die door een stukje gietraam met een gat gaat, vastgelijmd aan de steun voor de stoel:

IMG_3007.webp

Zoals je kunt zien moest ik wel een been afzetten voordat hij paste. Omdat hij met z’n voeten ver uit elkaar staat, konden die niet door het luik, en doordat z’n armen ook al wijd staan kon hij er ook onderlangs niet door.

De commandant is net een marineman zo. Is er een standaard voorschrift waar de baret of pet dragende engelse tankbemanning hun butsmuts bewaren? Ik dacht dat dit in de kist achterop de koepel gebeurde, samen met overjassen, of is dat in de langwerpige kist die voor of achterop kan zitten op bvb de m4a4, die later aan land zijn gezet in normandië?

Engelsen gebruikten geen tankhelmen zoals de amerikanen en de russen. Maar hadden wel stalen helmen gelijkend op de parahelmen wanneer men ‘open top’ reed

De commandant is net een marineman zo.
Als hij eenmaal geschilderd is wordt dat minder 🙂

Is er een standaard voorschrift waar de baret of pet dragende engelse tankbemanning hun butsmuts bewaren?
Ik kan zo gauw geen stowage sketch voor de Sherman III vinden, dus daar heb ik geen antwoord op. Maar in een provisorisch rek naast het motordek lijkt me toch sterk, zeker als er op de echte tank duidelijk drie aan de toren hingen.

Ik vraag me ook al een tijdje af of dit niet ook een helm is, maar dan RAC-model:

Helm?.webp

Alleen lijkt het of er een kabel aan vast zit, en als het een helm is, waar hangt hij dan aan, zo onder het luik?

Ik kan zo gauw geen stowage sketch voor de Sherman III vinden, dus daar heb ik geen antwoord op. Maar in een provisorisch rek naast het motordek lijkt me toch sterk, zeker als er op de echte tank duidelijk drie aan de toren hingen.
Misschien heb ik de stowage sketch wel, maar ik betwijfel of daar de helmen van de bemanning op staan.
Ik zou ook zeggen dat je je helm een beetje in de buurt wil hebben, voor het geval je snel de tank moet verlaten na een treffer. Zo achterop lijkt me ook minder waarschijnlijk. Vaak zie je ze op het torendak, de zijkant of achterkant van de toren, of op de voorplaat....allemaal een beetje in de vlucht richting (tenzij je het luik in de bodem gebruikt).
Ik vraag me ook al een tijdje af of dit niet ook een helm is, maar dan RAC-model:
Het heeft er wel de schijn van....het zou ook een pan kunnen zijn, maar qua vorm en formaat lijkt het me eerder een tankhelm. Ik zou zeggen dat het meest logisch is dat hij met het kinbandje vastzit aan wat bepakking achterop de kist, of achterkant van de toren. Als je dan het luik open doet gaat hij vanzelf liggen zoals op de foto(?)

Mooi project Jakko.....en goed dat je wat van die Value gear hebt afgezaagd, want niet alles lijkt me even logisch qua bepakking in die setjes.

tenzij je het luik in de bodem gebruikt
Dan hangen we er toch ook gewoon een paar onderop 😉

Als je dan het luik open doet gaat hij vanzelf liggen zoals op de foto(?)
Dat vraag ik me een beetje af. Hij hangt onder het luik, met de open kant (als het inderdaad een helm is) daar naartoe.

goed dat je wat van die Value gear hebt afgezaagd, want niet alles lijkt me even logisch qua bepakking in die setjes.
Als je ziet hoeveel ze er hebben, dan is op den duur de inspiratie ook wel op, denk ik 😉 Bij dit setje zat ook een rek van PSP-platen voor op de achterkant van de romp, waar zo te zien drie olievaten in moeten komen te staan … Ik vind dat allemaal erg onwaarschijnlijk, maar misschien dat er ergens een foto van zoiets is? Hoe dan ook lijkt het me veel meer Amerikaans dan Brits.

De set die bij dit model zit is deze:

IMG_3010.webp

Daar zit dat rek met die vaten alleen niet bij, gek genoeg, en ik kan het überhaupt niet vinden op de site van Value Gear, ook niet in andere sets.

Terug
Bovenaan