RailAway nog steeds on hold

Re: RailAway-update: H-D 750 23-02-2013

Hallo Peter,

Wat is dat jaloers makend goed. Geweldig de details die je weet aan te brengen.
En dan ook nog sculpten! Met veel plezier volg ik je modellen.

Grtz,
Gert.

Puhh....
D'r zitten nog gietnaden op de veren aan 't stuur van de harley, niet eens losse wijzertjes in de tacho, geen draadjes naar de toeter, geen stiknaad op 't zadel en niet eens dooie vliegjes op de koplamp! En jij vind jezelf een detaileerder?? :x

🤣

Man, jij bent mental! Al die details..... Die riem op de MP40. Fantastisch! Doet me denken aan die vent die schilderde op rijstkorrels... Wat voor jou?

Weiter machen, du Friemelfranz! of is Pielende Peter beter??

Martin V. bedankt hè ! 😀 het Russisch Groen komt er aan...

Jaloersmakend goed... dat klinkt leuk Gert, bedankt ! (en ziet er óók wat groenig uit 🤣 )

Ron :
-D'r zitten nog gietnaden op de veren aan 't stuur van de harley : Klópt, heb ik zelf met putty terug aangebracht, anders leek het te echt 8)
-niet eens losse wijzertjes in de tacho : ben ik kwijt... heb ze waarschijnlijk per ongeluk opgesnoven
baffled_zpsca16d317.gif

-geen draadjes naar de toeter : er zit echt een draadje aan, jawel.
-geen stiknaad op 't zadel : zadels op lend-lease voertuigen waren van bakeliet.
-niet eens dooie vliegjes op de koplamp : waar denk je dat bikers te velde van leven ? op een lampglas zul je die dus niet vinden...
-En jij vind jezelf een detaileerder?? : Nee Ronnepon, eerder een INhaleerder
rauch08.gif

Enne sinds ik pasgeleden heb mogen aanschouwen wat ene meneer Langeler in elkaar weet te toveren vind ik mezelf geestelijk dik in orde.
Wat dacht je van een lierkabel geleider uit 35 onderdelen, grotendeels gesoldeerd 😱 😱
snap_zpsde2dac38.gif
hex_zps3073cc4c.gif

Rijstkorrels beschilderen doe ik al lang niet meer... tegenwoordig maak ik daar opberghulsjes van voor m'n miniatuur schepen
1087.gif

bedankt heren, 1 goede middag, ik gaat maar 'ns wat dóen....
tool03_zps6fa91e85.gif

vrolijke groet 😀
Pielende Friemelpeter

ach ja... wilde ook nog effe laten zien waarmee ik de putty wat sneller uitgehard krijg.
Het is een 12V-220V verwarmer-cooler. Hierin wordt 't ± 50ºC.
heatcool1_zps5ff1c5b6.jpg

heatcool2_zpsf9f5e5fb.jpg

Sehr vielen Dank Herr Colonel...

René, jij ook bedankt uiteraard 😉

Ich grüss euch und mach weiter !

Peter 😀

Dacht dat je de boel in de koelkast zet 😉 Goed bezig en straks wat groen er overheen blazen en hij tuft zo weg van het scherm!

Dacht dat je de boel in de koelkast zet 😉
ha, dat was ook wel een beetje zo... met die freezing wind werd 't een gevalletje koelzolder hier...
freezing_cold_zps7e3c58d2.jpg

Goed bezig en straks wat groen er overheen blazen en hij tuft zo weg van het scherm!
dankje, en gelukkig is't weer dooi, dus de bike ken opweg zonder spikes !

toedels
salut_zpscc4b2451.gif

RailAway-update: H-D 750 + kradfahrer 05-03-2013

Hoi pipeloi gasten 😀

niet stilgezeten hoor, regelmatig hier een bietje rondouwehoeren,
maar ook stilletjes aan verder met die United Snakes koffiemolen inclusief menner 😉

Het apparaat is groen en gelig en de chauffeur is in bijpassend groen en grijs afgekneed.

Het lijkt dat ik nu eindelijk begin door te krijgen hoe om te gaan met Tamiya-acryl + Tamiya lakverdunner + luchtdruk.
Geen korrelige finish deze keer 😛

Eerst even de leren tas waar ik niet tevreden over was :
hdwla2_52_zps28ab0a4f.jpg

Dit is het exemplaar wat op de bike komt :
hdwla2_67_zps464388b6.jpg

Na de tas te hebben afgewerkt heb ik als volgt de riempjes + gespen gedaan :
Eerst een laaange sliert gerold en die met een rolletje platgewalst.
Daar een gespje op geschoven >> kort uiteinde omgebogen en met stipje CA gesloten >> afknippen op maat.
hdwla2_63_zps381ab03c.jpg

hdwla2_64_zps7963c851.jpg

hdwla2_65_zps3bf05567.jpg

Bitte sehr...
hdwla2_66_zps7aa43134.jpg

oent jetst das motorkraftfaaraad :

gebruikte kleuren na de medium grijs grondlaag : groen voor de basis en opgelicht groen voor de hoge licht (modulatiegeneuzel).
Heb gekozen voor dit groen omdat ik er vanuit ben gegaan dat de Russen de Land-Lease vehicles in hun eigen groen overkladderden....
HD-wla-green_zps9e7992be.jpg

Van laag bekeken zie je dus logischerwijze geen hoog licht.... mooi groen niewaar ? 🤣 bedoeling van het vrij groene groen (Ruski Style) is dat het meer
legergroen zal gaan ogen door wasjes, filters, fading, dusting, misting, rusting, mudding, sanding, burning, chipping, baking & shaking en weet ik wat nog meer
roll_zpsdbfe0e8a.gif

message04_zps68cc32e0.gif
Op de volgende twee foto's zie je ware kleur.
hdwla2_68_zpsee213d9a.jpg

De bleekgroene kleur is recht van boven gespoten. Ook dus op delen aan de zijkant, velgen, remtrommel enz.
hdwla2_69_zpsd2172b31.jpg

En hier een setje foto's met gevarieërde lichtval en helderheid .
Wat ik intussen ook een beetje al gedaan heb qua spelen met licht in kleur kun je zien aan de lichtgroen geschilderde details
Dit is niet zozeer een hooglichtkleur alswel een lichtere tint om de UITstekende kleinere details te benadrukken (yep, ook kleurmodulatio).
hdwla2_70_zpse16f0e3e.jpg

hdwla2_71_zps4df8b8de.jpg

hdwla2_72_zpsfcc1ade1.jpg

hdwla2_73_zps485d7840.jpg

Let wel : dit is nog slechts het prille begin !
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden...

Ich, Johann Krämer bin völlig bekleidet mit GrüneMasse, MagischeSculp und AndreaSculp.
Knöpfen an meiner M-42 Parka sind aus Plastik und die Schnalle is von Dragon hergestellt.
Mein Skelet ist von Kupferdraht und ich habe ein resin Kopf.
Die Knochenbecher sind resin exemplaren und meine Hände sind Tamiya Fabrikaten.
Wegen der Tabakmangel rauche ich eine dauerhafte sigarette hergestellt aus Kupferdraht.

biker-hdwla_23_zpsf4cc2f5c.jpg

biker-hdwla_24_zps5380c32c.jpg
biker-hdwla_25_zpse47e1c4c.jpg

biker-hdwla_26_zps2967a6e0.jpg

biker-hdwla_27_zpsd88850dc.jpg

biker-hdwla_27a_zps6d3cba93.jpg

biker-hdwla_29_zpscf093d3e.jpg

biker-hdwla_30_zps874dfce7.jpg

Wat nog rest aan de parka zijn de twee koordeindjes waarmee de capuchon dichtgetrokken kan worden.

Bedankt voor uw aandacht ! vragen opmerkingen en recepten voor vleermuissoep altijd welkom
hex_zps3073cc4c.gif

groeten met sproeten en de mazzel !!
wave02_zps8fa94b79.gif

Pjottur

Re: RailAway-update: H-D 750 + Kradfahrer 05-03-2013

Het is weer grote klasse op microscopisch niveau!

groet Peter.

WOW, Peter,

Je hebt zeker niet stil gezeten! 😀 Nou ja, om te bouwen dan 😈
Het figuurtjes is echt geweldig geworden. Ontzettend knap werk wat je hier laat zien, en wat mij betreft je beste figuur tot nu toe.
Wat me met name opvalt is zijn goede bodymassa en de goede plooien.

Gaat zo door.

Groet
Corné

thanks guys 😀

Corné, tof wat je zegt over bodymassa & plooien! Vooral die plooien vind ik behoorlijk moeilijk.
Ik begin het nu aardig door te krijgen, want het kost me minder tijd. Ik heb nogal de neiging om teveel plooien te maken.
Beter te weinig plooien die echt góed zitten, dan een hele kwak om maar vooral te laten zien dat stof plooit...

tot zover mijn plooidei..euh, pleidooi 🤣

greetzz 😀
pa..pi..po..pu..peter

Bedankt Marc 😀

thanks Marten 😀

Heej Heroldus 😉

ik
knee_zps4255622c.gif
voor je
bravo_zpse8aefded.gif
.

De
railcar2_zps3f806c2e.gif
moet rustig op z'n beurt wachten...

Ik ga eerst de
H-D_zps004bf7f5.gif
afwerken, en dan.......jaa dán ?? de oplettende forumbrowsers wéten al wat dán...
think_zps9b4aa3bf.gif

nu tijd voor
koffie_zpsa5a14b14.gif
en dan weer fijn
paint_zps5aa02cdc.gif

wave03_zps53137121.gif

peter

Enneh, Kräder bestaat wel als woord hoor, het is een afkorting van Krafträder. 😉

http://www.fahrzeuge-der-wehrmacht.de/Kraeder.html
http://www.bol.com/nl/p/krader-der-wehrmacht-1935-1945/1001004008900918/

Oi Victor,
Waarom voel ik me ineens zo klein, zo nietig ?
dat herken ik...vooral op 1:08 in dit fimpje......maar ik waardeer het compliment in je woorden hè 😉
Kräder bestaat wel als woord hoor, het is een afkorting van Krafträder. 😉
Dat is me bekend kerel, dáárom vond ik onderstaande zo spitsvondig :
Spindoctor Hiskemuller vond dit: een propaganda motto :"Räder müssen rollen fur den Sieg!", voegde een K toe en bitte sehr : "Kräder müssen rollen für den Sieg!"
Maar de uitleg van het woord ontbrak, dus bij deze bedankt 😀 .

nietig 😳 , zonnig en vrolijk krädelend groetje
motorbike_zps2e657481.gif

Peter

RailAway-update: H-D 750 paintjob 14-03-2013

Goede Middag 😀

alvast 1 plaatje van het gekladder op de Harley.
Zal zsm de walkarond neerzetten...

hdwla2_73a_zps461bbacb.jpg

Pjeterski

Re: RailAway-update: H-D 750 paintjob 14-03-2013

Ha Peter,

Dat is zeker gekladder 😱 Maar wel netjes binnen de lijntjes!
Ziet er goed uit, mooi basis om hem verder te verweren of stoffig te maken.
Heb je acrylverf gebruikt?

Succes met de verdere afwerking....and keep the focus.

Grts,
Corné

Inderdaad, het is een mooie motor, details hebben er heel wat aan toegevoegd en het schilderwerk heeft het afgemaakt, mag je trots op zijn!
Vraagje: de zwarte decal met witte schrift, heb je die zelf gemaakt of??

Groetjes Johanna

Ha die Peet,

Ik blijf me altijd weer verbazen dat je een model dat in close up vol zit met frutseltjes, fröbeltjes, schuursporen etc. zó ontzettend echt (en schoon) weet neer te zetten. Je weet dat ik een liefhebber ben van kleur en compositie: dat is hier zeer mooi geslaagd.

groeten, Richard.

Reacties + update: H-D 750 paintjob 15-03-2013

Dag mensen 😀

Dank voor de complimenten !

@ Rob W. : over de zadelkleur : ik heb me laten inspireren door de uitleg van Eric Sikkema... zie hier.
Eigenwijs heb ik diep geel (acryl) gebruikt als basiskleur 8) en dat was dus te geel...
Over het goed gedroogde geel is toen Raw Umber olie gesmeerd. Dat heb ik toen met tissue met beleid (voor slijtage-effect) weggeveegd.
Dat een etmaal laten drogen, (moet feitenlijk veel langer), maar wilde niet wachten 😳
Toen (vanwege te gelig effect) een laagje Burnt Umber erover en dat heel voorzichtig met een zacht plat penseel er weer afgepenseeld, rekening houdend met slijtageplekken.
Door dat zachte gepenseel kwam de vorige olieverflaag tóch weer mee, maar 't ging net goed...ik weet wel beter met die laagjes olieverf,
maar was simpelweg te ongeduldig in dit geval.
Zadel wil ik nog wel wat valer maken... vind de kleur nu prachtig, maar is een tikkie té prachtig. En er komt nog een chauffeur op, dus hoef me
er eigenlijk niet té druk over te maken 😉

@ Corné :
Dat is zeker gekladder 😱 Maar wel netjes binnen de lijntjes!
🙂 is de kleuterschool tóch ergens goed voor geweest hè ?
De bike is bijna volledig met acryl gedaan :
Tamiya voor de basis en Vallejo voor detail en verwering. (heb de voorheen lichtgroene "oplichting" van details nog lichter gemaakt met die lichtgroene
Tamiyakeur die ik had gemengd voor het te spuiten hooglicht).
Olie voor 't zadel;
Burnt Umber voor pinwashes (White Spirit verdunner);
lichter gemaakte Raw Umber voor wat vlekjes en chips (wordt nog bijgewerkt met donkerder kleur);
heel licht gemaakte Raw Umber voor wat subtiele drybrushing (uitlaat, banden, tanks en diverse fijne randjes)
en nog enkele Humbrol Mat Zwarte washes voor wat diepere en scherpere details.

En inderdaad moet er nog de nodige vervuiling tegenaan...

@ Roger : Wat vind je van de spaken ? 😉 na schilderen ogen ze tóch weer dikker dan de ongeschilderde (zie foto's)...

@ Johanna : die decal heb ik inderdaad zelf....... opgeplakt 😉 Is van Archer : U.S. Generic Data Placards. Dit exemplaar kwam het dichtst bij wat er
in het echt opzit. Vraag me af of de yanks er voor de ruskis een plaatje in Stalintaal opzetten...

@ Richard : blij dat ik het kleurencentrum in jouw brein heb kunnen plezieren 😉
En wat zie je die sporen van de plasticbewerking goed hè op macro niveau 😱 (wat gladde afwerking betreft ben ik gewoon een luie donder 😳... 🤣 )

@ Rico : als je van jezelf een 1:35 3D printcopy maakt mag je'm best een weekendje lenen hoor ! enne... helm hoeftnie.... zet die hoed maar op 😛

bedankt voor 't reageren !

En dan meteen maar ook de rest van de kiekjes erbij doen... zit er nou toch en 't is nog vroeg 🤣

hdwla2_77_zps541335e7.jpg

hdwla2_79_zps37168645.jpg

hdwla2_80_zps0e8d194e.jpg

hdwla2_81_zps0e5cbc8a.jpg

hdwla2_84_zpsc299a1b8.jpg

hdwla2_85_zpsdbf5916c.jpg

hdwla2_83_zps09d968ab.jpg

hdwla2_82_zpsf5c9491f.jpg

hdwla2_86_zps8beec134.jpg

hdwla2_87_zps70b14a17.jpg

hdwla2_88_zpsa5e4677f.jpg

Er is nog zat te kladderen, maar eerst moet de verf nu even goed drogen.
Kan ik mooi verder met de springer-holster en de leren tas en ook Johann Krämer begint zich te vervelen....

Zal later nog wat opmerkingen bij de foto's zetten....
nu eerst effe een stukkie zagen... om 10:00 loopt m'n OudVeluwse wekker gewoon weer af..
gun01_zpsa8419001.gif

hasta la pasta 😀
Petel
chainsaw_e0_zpsa35d6dfa.gif

Re: Reacties + update: H-D 750 paintjob 15-03-2013

peter van dijk zei:

Peter,

mooi brommertje hoor.

Heb ik een vraag over bovenstaande foto. Het lijkt wel of er aangedroogde stof en oliesmeer op die spaken zit.

Hoe heb je dit gedaan ?

wilde een tijd geleden iets dergelijks aan dehand van onderstaande foto doen maar nog geen goede resultataten bereikt

oilanddust.jpg

ciao

Raymond

Re: RailAway-update: H-D 750 paintjob 15-03-2013

Hoi Raymond, bedankt hè !
Wat ik gedaan heb met die spaken (had geen vettigheid bedoeld, alleen oplichten) :

Ik heb de buitenkant als eerste in een lichte kleur geschilderd (over de diepgroene basis).
Daarna heb ik het binnenste (diepgroen) met humbrol mat zwart geschilderd, maar het zwart was
voor schildergemak wel ietsiepietsie verdund waardoor het niet 100% dekt (alleen zichtbaar in macro).
Misschien dat het zweempje groen dat vettige effect geeft ?

That's all.... wel "grappig" dat jij dan dat oudvet-effect er in ziet 🙄
Veel plezier met de vettige vetspirimentjes !

Vet vrolijk groetje 😀
Peter

Thanx Pelle !
Cheerio 😀

dank u zeer Marten en Marcel 😀

@ Marcel : zeker nog stof en vuil. Het terrein waar de motor zich bevindt is een zanderig
pad langs de rotspartij. Het is er vochtig zoniet nat vanwege het late jaargetijde.
Laat herfst, begin winter met wat vroege sneeuw heb ik in gedachten...
Waarschijlijk laat ik de bike een beetje glijden zodat er ook de nodige modderspatjes op komen.

zaterdags groetje 😀
Peter

Boah... nu moet je de rest wel afmaken, anders komt dit fietske niet uit de verf!
En als je dit niveau wil blijven handhaven, heb je nog wat werk voor de boeg.
Deze harley ziet eruit alsof het een schaal 1:12 is en dan ook nog goed gedaan ook.....

Hoe staat het hiermee Peter?
Is de Rail helemaal Away, of is het simpelweg vertraging beim Deutsche Bahn?

Groet, MartinD

Ha Martin, leuk dat je deze even oprakelt 😉

de stagnatie is ontstaan omdat de dag na de laatste reactie (vóór de jouwe) m'n vriendin overleed.
Er plakt zogezegd nog wat emotioneels aan vast, want ze kwam nogal 'ns kijken tijdens de werkzaamheden..

Bovendien is de Harley dusdanig bijzonder geworden voor me dat ik deze op een eigen vignetje ga zetten...

Hoe het verder gaat aflopen met dit dio ?
Qua "things to do" staat het niet bovenaan, maar je weet maar nooit...

groetje 😀
Peter

Hele mooie motorfiets Peter.

Ik heb er laatst zelfs met een vriend over gesproken en we waren het eens dat je lekker ver bent gegaan met het details. Wat we echter niet begrepen is waarom je de wielen niet hebt vervangen. Misschien heb je het al ergens vermeld maar het is iets wat opvalt bij zo'n stukje werk.

Nu ik toch bezig ben. Ik heb ook je stukje over de Dodge Beep met plezier bekeken. Je had het daar over je kleuren mengsel voor banden. Ik moet toegeven dat ik jou rubber kleur erg mooi vind maar kreeg het niet voor elkaar de zelfde kleur te mengen. Kan je hier iets over vertellen? Verhoudingen en zo 😕:

Verder veel succes met beide projecten. Ook jij weet hoe dat werkt met die langdurige. 🤣

Ga je goed

Marcel 😀

Re: RailAway-update: H-D 750 paintjob 21-08-2013

Bedankt Marcel 😀
Over dat "half-om-half" gedetailleer vroeg Roger Hurkmans mij eerder al eens.
Mijn gedachten daarover vind je hier (binnen dit topic).
Kan zijn dat m'n visies inmiddels weer beetje bijgesteld zijn.
Maar superdetailleren blijft gewoon erg leuk om te doen...
headbang_zpsd71fa0e7.gif
.. 😉

Over de bandenkleur moet je weer even overstappen naar het Dodge Topic.

Langdurig maakt eigenlijk nix uit niet ? zolang je geniet onderweg, wat maakt 't dan nog uit hoe laat je aankomt 😉

Mazzels 😉
Peter

Hoi Peter,

Vraagje, hoe maak jij de foto's van zo ontzettend dichtbij en dan nog superscherp? Ik neem aan dat je een SLR gebruikt? Welk merk en met name, welke lens?

Verder prachtig werk!

Groet,

Hilbert

Re: RailAway-update: H-D 750 Q&A foto's 25-08-2013

Dank Frank 😀

Hilbert bedankt 😀 , ik gebruik nu al zo'n 8 jaar dezelfde camera, een Sony DSC W-35 Cybershot.
DSC-W35_zps608178c1.jpg

Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar een goed eindresultaat ligt meestal niet
aan de kwaliteit van het gereedschap, maar wel aan HOE je het gebruikt.
Ik gebruik altijd de modus om zelf in te kunnen stellen, al zijn de mogelijkheden op deze camera uiteraard
niet zo uitgebreid als op een SLR.
Als je basis regels voor fotograferen in acht neemt, (en basis tools voor fotobewerking toepast) kom je aldus een heel eind.

Om dit plaatje te krijgen...
hdwla2_85_zpsb61890a1.jpg

heb ik dit plaatje gecropt (bijgesneden, het geel omkaderde deel)..
hdwla2_85a_zpsc128276f.jpg

Bovenstaande hele foto is bewust zó op afstand genomen, opdat ik juist het centrale gedeelte van het wiel scherp in beeld zou krijgen.
Onbewerkte grootte van de orginele foto is 3072x 2304px. Dan crop ik om enkel het relevante te behouden :
Het resultaat is dan nog steeds 1557x 1692pixels groot.
Die foto is dan voor forum gebruik nog verkleind naar een max. breedte van 800 pixels.

heppy modduling 😛
Peter

Re: RailAway-update: H-D 750 Q&A 25-08-2013

Hilbert Zuijdendorp zei:
Dank Peter! Ik ga het ook eens proberen. Ik heb wel een SLR dus het moet mij ook lukken dan.. 🙄
Mocht het met jouw camera niet lukken, wil ik wel met je ruilen 🤣

succes Hilbert !

Ha Johann, er is geen voortgang te melden helaas (toverzolder is al tijdje comateus gebied eigenlijk...)

Ron van Wiggen zei:
Die status herken ik......
laat ons dan genieten van de rust en het glas heffen op betere tijden
biere_zpsc760ba41.gif

RailAway-update: KettKrad Driver 01-02-16

Hallo lijmsnuivers 😀

dit diorama was stil komen liggen omdat m'n lieve Nelleke overleed... en nu, bijna drie jaar later, heb ik zin
om weer aan Railaway te gaan arbeiten 😀 (mind you... die titel is nog steeds niets meer dan een werktitel...heb nog geen goeie titel...)

De zin om te sculpten is momenteel nogal sterk, en terwijl ik aan de slag ging met een Fallschirmjäger voor het diorama "Defending Hill 192",
zocht ik er een ander figuur bij om naast de FJ aan te kunnen werken.

Ketten Kraftrad chauffeur
De chauffeur van een KettenKraftrad was de eerste keus van dit diorama om eens af te werken,
vooral omdat dit figuur niet van de grond af opgebouwd hoefde worden.

De basis is een Tamiya figuur waarvan het pijnloos gesnelde hoofd vervangen is door een resin exemplaar van onbekende herkomst.
De top-helft van het uniform is weg gefreesd met Mr.Dremel om ruimte te maken voor een lange overjas van putty.

pl9a2xD2j

Met de rok van de jas werd begonnen en daarna opeenvolgend : torso voorkant, torso achter, li.arm, re.arm.
Als laatst kwamen de details : riem+gesp, jaszak flapjes, manchetten en de kraag, en een non-putty desert met plastic knoopjes.
Note: De riem ga ik opnieuw doen want die is te dik en zit niet diep genoeg.
pmqVxUL2j

pn8prd2mj

plqKjCcEj

pmLJk7Jcj

Moeilijk te zien, maar ik ben bezig geweest met de rechtse hand om die beter aan te sluiten : inzagen en buigen.
Waarschijnlijk zijn de aanwezige handjes met een beetje aanpassen goed genoeg, misschien krijgen ze wel handschoenen.
En lukt het aanpassen niet, dan maken we gans neue...

Bedankt veur 't kieken 😉
Groetels 😀

Terug
Bovenaan