Tini Hendriks
Lid van de TWENOT
- Interesses
- van Little Willie tot Leopard A4A1
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- Nu bezig met
- PLASTIC
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Altijd handig goede detailfoto’s. Ik heb er al enorm veel maar dit zijn mooie van de 2000 conversie (jaren negentig modificatie).of je hier nog wat aan hebt ...
(trouwens ook B-Cie 44-Painfbat)

Ik kan niet geloven dat iets in jouw bouwproces/voortgang niet spannend is.En daar is niets spannends aan.

Dank je! Als ik nu de onderste 5 stangen zie hebben de bovenste 2 inderdaad de kop van de groene stangen uit jouw schema. Hoe zit dat met de onderste 3? Dat ziet er anders uit.Ik ga er van uit dat het het zelfde systeem was als bij de boogtenten.
Dan zat in de (hier gearceerde) koppelstukken een soort "uittrekbare spijker" / grendel (nu oranje)
In de tentstokken zat een groef waar de grendel/spijker in viel (rechts)
Bekijk bijlage 18757
O ja, de foto’s heb ik lang geleden ook al eens gedownload. Goed dat je deze even deelt want ik was ze vergeten. Geweldige bouw inderdaad voordat de AFV Club uitkwam. Subliem gewoon. Ik ga hem maar als referentie gebruiken.Walter, Ik denk dat mijn aanname onjuist was.
Het model van Bernd was werkelijk Fabelhaft. Hij wist precies wat hij deed.
Dank je. Ik had deze wel gezien op internet maar eigenlijk niet bij NIHM gezocht. Deze zijn echter goed in te zoomen. Ik begin te begrijpen hoe het er uit moet zien.Ik ga ervan uit dat je deze foto's al hebt gezien maar voor de zekerheid breng ik het nog even onder de aandacht.
Als je de foto's download kan je aardig inzoomen. Foto 1 en 2 zijn erg interessant denk ik.
![]()
2107_98040208, Nederlandse mariniers met hun YPR-765 tijdens de oefening Dynamic Response.
nimh-beeldbank.defensie.nl
![]()
2001_12-8-83-U-8, Een FMC YPR 765 pantser rups commando (prco) van 41 Pantserinfanteriebataljon.
nimh-beeldbank.defensie.nl
Dus nu nog een duidelijk detail plaatje of tekening van de bol kop en de vierkante kop!Arne,
De boogtenten stokken/palen waren uitwisselbaar met de standaard boogtent van de KL.
Horizontale stokken hadden een Bol kop (beide zijde) de Boogstukken hadden een vierkante kop (beide zijde) met een notch.
Moet je nog wel een Zak met verbindingsstukken mee nemen in de YPR 😉.
Kijk sommige zaken kon binnen de KL wel gestandaardiseerd worden blijkbaar..
Herman

Dit plaatje heeft nog een staartje gekregen: toen mijn zoon (die wel eens meekijkt wat ik uit zit te voeren hier) dit zag wilde hij direct James Bond zien. Resultaat is dat ik nu al weken iedere avond een James Bond film samen met hem kijk (wat zijn er veel gemaakt!) en nauwelijks meer aan bouwen toekom!!🙄🤭😔…

het is een Autogyro... letterlijk een vliegdingus 😉dit een helicopter

Het lijkt erop, volgens 1TH9-3320 voor de YPR van 12 augustus 1983, maar het wordt niet met zoveel woorden gezegd. Sectie 6.9.3 gaat over het verwijderen en aanbrengen van een schakel in de T130-rupsband, en hoewel nergens gezegd wordt waarom dat zou moeten, staat er wel bij:—Ik heb mij laten vertellen dat daar pas een schakel wordt bevestigd als de rups zodanig is uitgerekt door het vele gebruik dat deze niet meer gespannen zit. Op dat moment wordt er een schakel verwijderd en aan de zijkant aangebracht (klopt dit?).
Ook voor de Diehl-rupsbanden staat deze zelfde opmerking erbij, in sectie 6.9.6.OPMERKING: Indien de rupsbandschakel verwijderd wordt om de juiste rupsbandspanning te verkrijgen, en indien de schakel nog binnen de afkeuringsnormen valt, berg dan de schakel en de schakelpen op de juiste plaats op.
Heb jij de TH digitaal?.Als je trouwens nog goede afbeeldingen nodig hebt van alle waarschuwingen binnenin het voertuig, die staan ook in de TH.
was ik helemaal vergetenIk dacht: die past hier wel 🙂
In ieder geval heeft het niet zoveel indruk op me gemaakt dat ik het me nu nog kan herinneren.Leverde dat nog wat op, zo'n enkele foto?

De foto stond op een bladzijde met „lezersmodellen” dus ik vermoed dat de beloning bestond uit de voldoening dat de hele militaire modelbouwwereld je model te zien kreeg.In ieder geval heeft het niet zoveel indruk op me gemaakt dat ik het me nu nog kan herinneren.
Eén exemplaar van Military Modelling, zou ik zeggen … ik kwam ook m’n eerste nummer daarvan tegen, van december 1988, en dat kostte me toen 9,75 gulden, zo te zien aan de vervaagde prijs in potlood op de kaft.Dit in tegenstelling tot mijn inbreng bij de ideeencommissie van de KL (…) kreeg ik (in 1988) als waardering een boekenbon van fl. 10,- 🤣
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik daar nu eens val zal gaan kopen.

Ik zeg: niet doen.Rest van de attributen die van binnen komen (tassen, uzi’s, onderdelen koffers, etc) komen pas na het schilderen van het interieur