Peter Stoof, British GUY "ANT" 15 CWT 4X2. 21-02

Hoi,

Thanks Jan.

Inmiddels even bezig geweest met de shadows en de highlights op de jas.
Ook het equipment heeft zijn eerste kleur gehad en de wapens ook.
De jas, die moet nog iets meer kleurverschil krijgen, en daarna gaan de details er op.
Gezicht is wel gereed, dit keer geen oogwit gebruikt.

Germans_06.JPG


Germans_07.JPG


Vraagje, moeten hier bij deze Germania set nog tekens op de helm?
Volgens de box-art niet!

Thanks, Peter.
 
Hoi Peter,

Je figuren zien er goed uit, niks op aan te merken.
Ik heb even voor je gezocht over die tekens, en ik heb een plaatje gevonden in Osprey MAA The Waffen SS (1).
Op de illustratie staat een "Schutze"van Germania in 1940 met een teken op zijn helm: een rood schildje met een zwart hakenkruis op een wit rond vlak in het midden van het schildje.
Volgens deze info is kan het dus wel. In het begin van de blitzkrieg in het westen zaten de schildjes er volgens mij meestal nog wel op. Later in de oorlog mocht dit geloof ik niet meer.
Wat ook veel gebeurde was dat ze hun helmen camoufleerden met een smeersel van modder tegen weerkaatsing en om het silhouet te breken.

Succes!

groet,
Robert Jan
 
Hoi,

Thanks heren voor de info.
Over de helmen, daar heb ik niets meer over gevonden. Je ziet ze met en zonder in die tijd, dus laat ik het hierbij.

Ze zijn zover dat ik ze op het diorama ga zetten.
Alleen wil ik nog wat stof en/of modder op de laarzen doen, en dan gaan ze er op.
Wat vinden jullie er van?

Germans_08.JPG


Germans_09.JPG


Germans_10.JPG


Germans_11.JPG


Germans_12.JPG


Tips, op en/of aanmerkingen, enz, ik hoor het wel.

Peter.
 
Hey Peter,

Ik vond de eerste fotos van je figuren "lelijk" ik dacht dat wordt niet zoveel moois.
Maar het lag aan de foto's!!
Ze zien er super uit allen de rand van zijn kraag en de bij de kruis van de 2e soldaat moet mischien ietsjes veranderd worden

Gr
Nick
 
Hey Peter,

Ik vind de gebruikte kleuren wel goed, maar ik vind het allemaal zo ruw. Vooral de highlights ten opzichte van de shadows. et etensblik bijvoorbeeld zit ech teen vlek van metallic op en het hout van de geweer kolf vind ik ook iets te egaal. Persoonlijk vind ik het allemaal wat grof.

groetjes
 
Hoi,

Nick, thanks, ik zal er nog even naar kijken.
Boris, als je ze zo bekijkt valt het allemaal wel mee hoor, meer de lichtval denk ik.
De metalic kleur is op deze foto's veel meer aanwezig als dat je er zo naar kijkt.
Het geweer, die zal ik nog even doen.

Bedankt weer voor jullie reaktie.

Peter.
 
Geweldig Peter! Die Duitsers die alles op hun gemakje bekijken, en daar achter de Engelsman die ff niet weet wat hij aantreft en snel moet bedenken wat hij zal doen! Prachtige opstelling v/d figuren!

mzzls
 
Hoi Peter,

Gezichten en vooral helmen zijn perfect! Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met het punt dat de schaduwen in de uniformen wat te veel contrast hebben. Ik zou er zelf met de AB een hele lichte dusting overheen hebben gedaan om het een beetje te 'tonen' en er een stoflaag op te maken. Maar als je ze dan weer zo ziet staan in het dio, lijkt het inderdaad ineens wel mee te vallen. Nou goed, misschien nog maar eens een keer in het echt kijken....

nog 1 tip: die Duitser op de truck moet die Engelsman haast wel zien, misschien moet je hem voor de geloofwaardigheid ietsje van hem afdraaien.

Verder ist-ie echt goed geworden hoor.
 
Hij is leuk geworden Peter!
Figuren zijn mooi geworden, en er zit actie in het diootje, altijd leuk om te zien vind ik. Het doet me een beetje denken aan de dio's die je in de jaren 80 in de tamiyacatalogus zag staan (en da's ook positief bedoeld ;))
Jan :D
 
Toen ik het dio voor het eerst zag realiseerde ik me niet dat die achtergrond erbij was gefotografeerd. Hele mooie overgang.

Wat het dio betreft: het is echt schitterend. Uitblinkers voor mij zijn de brit en de 15CWT. heel mooi schilderwerk.

We gaan nog maar eens even lekker kwijlen :p
 
Thanks heren,

PE-ter, die figuur in de bak wilde ik ook meer draaien maar ik kreeg hem niet goed op zijn plek. En anders zou hij er ook naast kijken, vandaar deze setting.

Dit weekend nog even het naamplaatje plaatsen en dan is hij er klaar voor. Foto's volgen.

Peter.
 
Hoi,

Hierbij The final picture.

Guy-ant_53.JPG


De rest is in de "klaar" topic te zien.

Bedankt voor al jullie tips en op en aanmerkingen, het was weer zeer leerzaam.
Bedankt, Peter.
 
Terug
Bovenaan