Peter Stoof, British GUY "ANT" 15 CWT 4X2. 21-02

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Klopt Jan, gelijk heb je, maar ik ben inmiddels toch bezig met een klein dio(tje).
Als ik er geen een had gemaakt dan kwam er ook geen figuur bij, dan zou alleen het voertuig op een plankje komen te staan, vandaar....
Maar we zijn weer lekker bezig, daar gaat het toch om....

Thanks, Peter.

Peter,

Ben er benieuwd wat je met de 'deuren' gedaan hebt :)
Figuur ziet er ook weer prima uit. Heb je de huiddelen ook met Valejo gedaan? Probeer op dit moment een figuur te schilderen .. vind het erg moeilijk de juiste kleuren te krijgen en met olieverf te werken... oefenen oefenen oefenen en de juiste bladen erbij :p

Gr,
Jeroen

Dennis Stronks

Lid van de TWENOT
hoi Peter,

het is een leuk karretje geworden, alleen denk ik dat de canvas kap veel te hoog zit, volgens mij hoort ie namelijk bijna op de raampjes te liggen.
Ik kan het natuurlijk fout hebben.

groetjes,

Dennis

Maarten Weers

Lid van de TWENOT
Dat de canvas te hoog zit zou best wel eens kunnen kloppen. De onderzijde van de tent hoort namelijk, als je van de zijkant kijkt, horizontaal te lopen.

Bij het model loopt deze echter iets omhoog. Hierdoor hebben de ruitjes voor wat meer speling. Je kunt je afvragen of je dit nu nog wilt veranderen. Indien het mogelijk is zonder veel hak en breek werk zou ik er serieus over nadenken.
Ik vind het model erg geslaagd. Het figuurtje vind ik echter wat minder. Persoonlijk houd ik niet zo van figuurtjes waarvan de ogen geschilderd zijn. Geven nogal gauw een make-up effect.

Groeten Maarten

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Jeroen,
Alles is met Vallejo gedaan, valt niet mee maar het begin is er.
Net als je zegt, veel oefenen.
Dennis, klopt van de kap, ik zie het nu ook. Het was me nog niet opgevallen.
Maarten, ik zal eens voorzichtig proberen om het te verhelpen.
Figuur is de tweede met Vallejo, ben er toch wel tevreden over.
Ogen, daar heb je gelijk in, valt niet mee om die goed te doen.
Ik las ook eens een tip om geen wit te nemen en alleen een horizontale streep.
Zal eens kijken hoe dit uitpakt.

Thanks voor jullie opmerkingen. Peter.

Hoi Peter,

Ik zou voorzichtig zijn voor wat betreft dat canvas. Dadelijk mislukt je reparatie en dan ben je nog verder van huis. Als het niet al te veel opvalt: gewoon laten zitten. Tenminste, dat zou ik doen. Óf je zou een nieuwe kunnen maken met Magic Sculp.

Nu nog een ondergrondje ;)
Hugo

Ha die Peter,

ik zou inderdaad niet meer te veel gaan klooien met dat canvas. Grote kans dat het er niet beter op wordt.
Ik vind eerlijk gezegd wel dat je iets aan de ogen van dat figuurtje moet doen. Echt te veel wit. Gewoon met de basiskleur retoucheren. beetje bij beetje, zeker niet te veel ineens.

grt

Robert

peter stoof zei:
Hoi,

Hierbij even een foto van het figuur wat er bij komt te staan.
Het is het figuur van de SAS groep, alleen met metalen helm en een ander geweer.
Hij is geheel geverfd met Vallejo acryl.

Groeten, Peter.

Ik zit dit nu even door te lezen en ik vind je figuur erg knap gedaan met Vallejo ;)

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Hoi,

Thanks voor de reaktie's.
Het figuur, daar ga ik nog wat mee proberen. kijken wat de ogen gaan doen.
De canvas cap is aangepast. Deze operatie viel mee.....

Gisteren een oud ondergrondje weer wat nieuw leven gegeven. Stond ooit een U.S. howitzer op.

Waar de Guy-ANT komt te staan heb ik wat aangepast en een nieuwe ondergrond met fijn zand aangebracht, daarna wat sporen er in gedrukt, de Guy-ANT zijn afdruk er in gezet en daarna gespoten met diverse kleuren. Gisteren, toen alles droog was, heb ik het met diverse kleuren een goede drybrush gegeven.
Misschien nog iets er bij zetten, boompje o.i.d., ik weet nog niet, maar ik mis nog wat....

Foto's van de ondergrond,

Dit was het weer voor nu, binnenkort weer meer.
Groeten, Peter

Peter, ik zie dat je statische gras plat ligt... dit kun je redelijk eenvoudig (beproefde methode!) rechtop laten staan, je hebt alleen een transformator, wat draad, 2 spijkertjes en houtlijm nodig.

het is de bedoeling dat je een deel insmeerd met houtlijm, en hier ergens 2 spijkertjes indrukt. aan die spijkertjes moet wel een stukje draad zitten (E-draad, dus geen wol oid!), en die moet je verbinden met je trafo. de trafo mag er eentje van een treinbaan zijn, 9V of 14V is prima!. door de geleiding van de lijm, wordt er wat statische electriciteit opgebouwd, en als je het gras gaat strooien, dan gaat het rechtopstaan! de lijm droogt snel genoeg om na een minuut of 2 de spijkertjes te verweideren, en het gras blijft dan staan.

Timo

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Hoi,

Nick,
De schutting heb ik toen gemaakt van houten latjes. Vorige week heb ik hem eerst met H83 geverfd, dagje laten drogen en toen de raw umber olieverf aangebracht. Daarna het meeste er weer afgehaald met een doek en toen een drybrush gegeven. Grof weg de volgorde, ik hoop dat je er wat mee kan.
Timo, Bedankt voor de tip, maar ik laat het zo.
Ik hoorde ook eens een tip hierover dat na het aanbrengen je er een stofzuiger op zijn laagste stand er boven moet houden!
Schijnt het ook recht van te gaan staan.
Kanne, bedankt voor je reaktie.

Hierbij weer een up-date en de verdere vorderingen van de Guy-"ANT".
De canvas cap staat recht, viel mee om dit aan te passen.
De "deuren" nabehandeld.
Verder gagaan met het laden van de bak. Camonet heb ik gisteren nog met witte houtlijm aan gebracht, morgen weer mee verder.

Wat foto's,

Dit was het weer voor deze keer.

Groetjes, Peter.

Peter,

Ziet er heerlijk uit. De 'deuren' lijken wat mij betreft nu iets beter bij de rest te passen qua verwering. Heerlijk wagentje om te zien.

Gr,
Jeroen

Benjamin de Groot

Lid van de TWENOT
schitterend werk. Enige punt van commentaar is het net (maar ik denk niet dat dit iets is wat je over het hoofd zou zien na zoveel aandacht aan je model te hebben besteed).

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Thanks Jeroen, ik ben er ook tevreden over.
Benjamin, het net moet hier nog geverfd worden.... is inmiddels al gedaan. Leuke toevoeging geworden trouwens.
Ben inmiddels bezig met de laatste kleine details en dan is hij zover.

Groeten, Peter

Maarten Weers

Lid van de TWENOT
Heel mooi Peter! Ik zou de 'rugzakken' niet in de laadruimte laten liggen. Ze zijn veel te stijf gemodeleerd.

@Timo
Heb je dat al eens zelf geprobeerd met die trafo?
Ik ben er op de treinenclub (ja ik heb ook nog andere hobbys ;) ) static gras mooi omhoog gekregen door gebruik te maken van veel hogere spanningen. Ik praat dan van ongeveer 6000 Volt. Omdat er geen vermogen achterzit is het niet gevaarlijk. Dat dit ook goed zou werken bij 18 volt vind ik dan ook verbazend.

Groeten Maarten

peter stoof zei:
Thanks Jeroen, ik ben er ook tevreden over.
Benjamin, het net moet hier nog geverfd worden.... is inmiddels al gedaan. Leuke toevoeging geworden trouwens.
Ben inmiddels bezig met de laatste kleine details en dan is hij zover.

Groeten, Peter

Hey Peter,

Mag ik vragen waarom je dat niet eerst geverfd hebt en dan erop geplakt? Althans, ik zou ziets ff airbrushen ofzo, maar dat lukt zo niet als het er al op zit. Verven als ie erop zit kan natuurlijk ook, maar lijkt mij wel gecompliceerder ?!

Heb ik het mis of hoe zit dat :D?

Ziet er verder super uit hoor, heb er niets op aan te merken, maar bovenstaande vroeg ik me gewoon af :D

Greetz,

Jurrie

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Hoi,

Jurgen, Het net is gedrenkt in een wittehoutlijm mengsel en daarna op het model geplaatst. Hierna, toen hij geheel droog was na een dag drogen, ben ik het gaan verven. Je zou ook het mengsel al kunnen voorzien van een kleur, maar dat is ieder zijn keus.
Het zou er ook voor het spuiten van het model er op kunnen, maar dat is ook een keuze die je maakt.
Maarten, ik vind ze wel leuk, wel stijf zoals je zegt, maar het vult de bak aardig op. En thanks voor de link van de sten.
Leon, bedankt voor de tip, ik zal hem verwijderen. Ik wist dit niet, zo zie je maar weer waar z'n forum al goed voor is.

Peter.

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Hoi Benjamin,

De Sten is er uit. Er ligt al een Boys AT in, beetje moeilijk te zien maar toch.
De bren had ik al gereed, deze komt nu dus i.p.v. de Sten en de Enfield ligt er intussen ook bij.
De guy-ANT staat inmiddels op zijn ondergrondje en ben nu bezig met de afwerking.

Binnenkort meer.....

Groeten, Peter.

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Vraagje aan de kenners,

Zijn deze figuren van Dragon ook te gebruiken in deze F.O.C.?

foto is van towerhobby

Of moet hier nog het een en ander aan veranderd worden?
Volgens mij, zover ik er wat van gelezen heb, niet.
Iemand die me kan helpen hiermee?

Peter

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Volgens mij zijn alleen de wapens (sommigen) anders, zoals de MG42. Daarnaast vraag ik me af of de schoenen met (ik weet niet hoe die dingen er overheen heten) toen al wel gebruikt werden.

mzzls

Bovenaan