Nieuw in modelbouwland!

Was ik net een paar maanden geleden blij dat ik de Tamiya op de kop kon tikken......

Nu ja, mooi dat Takom er mee komt.

Met interieur 🩷❤️🧡💛💚🩵💙💜🤍🤎

(Dat heb ik weer: met mijn eigen import uit Japan van die éne resterende kit uit een zolderopruiming)

Dit is heel goed nieuws! Eindelijk is daar dan de opvolger van de Tamiya….. jammer dat ik er twee in de stash heb, maar dat is prettig voor de nostalgische gevoelens.
Ben ook benieuwd hoe de Takom M113 uitpakt t.o.v. die van AFV Club.

Ik nu ook, ondanks dat er vermeld was dat de levering vertraagd zou zijn.
Nou, de leverproblemen hebben toegeslagen hoor! Besteld op 22 augustus maar nog niet onderweg. (betreft de Gaahleri verfschudder.....)

Goed, ik heb geen haast.... hoe kan je haast hebben als je potjes tot leven wilt wekken die al 10 jaar niks meer doen.......

Laat het residu maar inzakken jongens, ik wacht wel.....

Eenmaal besteld ben je toch erg nieuwsgierig wat dat apparaat met oude Humbrol verf gaat doen.....

maar wat is je idee? een oplosser erin en kijken of die weer werkbaar wordt?
ik ben hier wel benieuwd naar want er zijn een paar kleurtjes die echt heel goed waren voor de zweedse camfouflage en stiekem airbrushte de echt oudere verf wel heel lekker, maar die zijn bij mij allemaal ingedroogd.
die van mij is ook nog niet onderweg, maar mocht die er eerder zijn is dat inderdaad wel de vuurdoop ervoor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed, ik heb geen haast.... hoe kan je haast hebben als je potjes tot leven wilt wekken die al 10 jaar niks meer doen.......
Doel je daarmee op die Humbrolpotjes? Die zijn nog altijd bruikbaar, maar ik heb het vermoeden dat een verfschudder daar weinig mee zal kunnen. Als het pigment één grote klont op de bodem is, maar er ligt nog wel een laag olie op, zul je die vermoedelijk eerst kapot moeten steken voordat je het weer door de olie kunt mengen. Doe je dat met een stokje, dan kan dat wel vijf, tien of zelfs vijftien minuten duren — zeg ik uit ervaring. Zit er geen olie meer in, dan kun je het potje wel weggooien.

Zelfde verhaal, rond de 22ste augustus besteld, niks, nakkes, nada, rien, keine muhr tot nu toe...

Terug
Bovenaan