Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MAD-MODELLBAU.DE gaat sluiten. Vanaf 1 augustus 2026 worden er waarschijnlijk geen producten meer verkocht. De STL-bestanden wil hij echter wel verkopen.Klopt! MAD Modellbau heeft meer 3D geprint NL spul (vooral de MB). Wat ik van ze heb ziet er goed uit.
En de koe bij de horens gevat, de kit is besteld.Zo, nette prijs!
Die gaat er bij mij zeker komen, de fruil tracks heb ik al.

Ik heb net het boek erbij gepakt, maar kom verder zo snel geen 181's tegen, zijn die niet algemeen gebruikt geweest?KZ-99-52 en -53 in 1971, volgens Wiel en Rups.
De hoeveelheid onderdelen en dergelijke? ik heb een soort van een begin gemaakt aan de m76 otter van ze, je hebt bij die echt heel erg de ruimte nodig om te bouwen want het zit allemaal ook wel erg verspreid over de spruesPrachtig ding, maar ik laat 'm staan. Ik ben geen fan van hoe Gecko zijn modellen samenstelt, ben bang dat dit in 1/16 niet anders zal zijn.
Ik ook, daar ga je zelf niet voor lopen klooien.Ik heb er eentje van ome ali, 3 euro inclusief verzenden toen, daar kun je geneens tegenaan klussen
Klopt, deze stonden in een MOB complex. Deze zouden namelijk alles stuk rijden. Maar omdat de oorspronkelijke tracks schaars werden is besloten tot een upgrade in 1979. De opleiding voor dit mobiel geschut is een verhaal op zich. De dienstplichten kregen hun opleiding op een standaard Long Tom die speciaal daarvoor in dienst bleef. Tegelijkertijd was er een opleiding voor de tankbemanning in synchroonrijden. Om beide groepen (artilleristen en tankgroep) ingespeeld te krijgen op elkaar werd 1x per jaar een BBQ georganiseerd waar standaard het “Beuker-lied” werd gezongen.Zie dat dit de late versie is met de Dhiel tracks is dus na 1976
What-if is een tak van sport in de modelbouw heb ik begrepen. Die Duitse ingenieurs gingen zich einde oorlog ook beetje als AI met allerlei samengestelde onzin modellen gedragen. En dat die ook nog als serieuze bouwdoos worden uitgebracht zou je je ook aan kunnen storen. Zolang er bouwdozen worden uitgebracht van voertuigen die er nooit zijn gebouwd is beetje fantaseren blijkbaar toegestaan lijkt mij.Kunnen we aub kappen met die AI shit en gewoon bij het echte werk blijven....
Ik zal hier ook even zetten wat ik op de KitMaker-forums geplaatst heb:euhhh dit is geen echt ding toch? toch....? 🤣

Dit ziet er in ieder geval geloofwaardiger uit dan de bouwdoos want hier lijkt te boel te kunnen scharnieren op de Tiger onderstellen wat wel zo handig is.Ik zal hier ook even zetten wat ik op de KitMaker-forums geplaatst heb:
Bekijk bijlage 67725
Dit komt uit Walter Spielbergers Der Panzer-Kampfwagen Tiger und seine Abarten. De tekening is naoorlogs, en ik vraag me af in hoeverre die gebaseerd is op echte tekeningen van Krupp, en in hoeverre hij niet meer dan een interpretatie van het plan is.
Ik denk dat we ons maar niet aan serieuze AI spinsels moeten wagen want stel je voor dat we AI een gewoon goede Sherman, Tiger of welk voertuig dan ook met kleine aanpassingen laten afbeelden dan is inderdaad verwarring ten top en weet je echt niet meer of iets nu wel of niet waar is. Zeker op social media zie je steeds meer zaken waar je je serieus zit af te vragen of het AI troep is of werkelijkheid. Vaak is het nu nog wel te herkennen door een soort stijl maar de ontwikkelingen gaan zo razend snel dat dit binnenkort niet meer is te herkennen. Dus in die zin ben ik het met @Hilbert Zuijdendorp eens. Wat ik liet zien was als persiflage op die voor mijn persoonlijk gevoel over de top paper panzer maar wellicht inderdaad maar geen AI plaatjes meer want het is een hellend vlak…Misschien een apart "Allerhande AI-draadje" ervoor aanmaken? Het hierboven getoonde is overduidelijk "nep" maar soms is dat veel minder duidelijk en kan dat veel verwarring geven.
Zet je alle AI hersenspinsels bij elkaar, dan is dat in ieder geval duidelijk voor iedereen.
tamiyablog.com
Ik ben wel benieuwd hoe het zit met de rechten voor de boxart. Het ljjken de tekening van Ron Volstad echter nu met een AI sausje.Zag hem ook voorbij komen op: https://www.scalemates.com/kits/drami-46001-giant-arrives-geraet-566--1775621
Dat hang af van de afspraken tussen de maker en Dragon, maar de kans is groot dat het (de Hongkongse tegenhanger van) een werk in opdracht was, en in dat geval liggen de rechten normaal gesproken bij Dragon — dat die dan bijvoorbeeld ZiMi een licentie kan geven om de afbeelding te gebruiken voor zolang hun overeenkomst duurt, of zelfs ze helemaal over kan doen aan ZiMi.Ik ben wel benieuwd hoe het zit met de rechten voor de boxart.