Nieuw in modelbouwland!

Oehhh, dat wordt er eentje voor de wishlist, die 234/1

Ik ben geen fan van Miniart kits, de 2 die ik ooit aan begonnen ben zijn in de scrapbox beland. De opbouw van de kits, het plastic, geen idee, maar voor mij werkt het gewoon niet. Die van Dragon ken ik niet, maar ik ben een groot liefhebber van merken als Meng en RFM. Supermooie details, fijn om mee te werken en bouwen als een droom.

Wat ik altijd jammer vind is dat de banden bij alle kits allemaal hetzelfde profiel hebben, terwijl je op foto's meestal verschillende banden doorelkaar op deze voertuigen ziet zitten.
Pimp my miniatures heeft dat door, en biedt setjes wielen met verschillende patronen doorelkaar aan.

nieuwsgierig : waarom juist deze ? Dragon en Miniart hebben 'm ook.
Ik kan daar nog wel inkomen, extra banden, volledig interieur incl. motor enz. En de keuze is natuurlijk beperkt, uiteindelijk zitten alle fabrikanten in dezelfde vijver te vissen als 't op Duits oorlogsmaterieel aankomt. Dat ze dan ook nog met dit uitkomen is mij een groter raadsel:
10296-entry-1-1762247190.webp

Je breekt je nek over de Tigers en Panthers volgens mij.

én van RFM !

ikzelf heb enkele (nog niet gebouwde) kits van dit merk maar heb er al wel lovende woorden over gehoord.
Aan de bouwinstructies is i.i.g. al te zien dat men aandacht heeft en besteedt aan hun modellen !

Laatst bewerkt:
Ik zie Meng en RFM als de perfecte vervolgstap op Tamiya. Ik moet toegeven dat ik van Tamiya's huidige generatie modellen tot nu toe alleen die Austin Tilly gebouwd heb, maar er zou zo maar een vette Cromwell of Achilles op die Bailybrug kunnen belanden...

Rfm heeft mij te veel onderdelen, ik heb de pz4 liggen en das een heftig project. Meng (en takom) bevallen me prima, maar ik plak ook nog steeds graag aan een dml doos, en ik heb dan ook de 234 van cyberhobby in de stash. Heeft inderdaad andere wielen nodig!

10305-entry-0-1762417443.jpg

10305-entry-17-1762417444.jpg

Aaai, die 1/16 voor de Takom Jeep gaat er komen hier.
Een SAS jeep in due schaal staat al een tijdje op de lijst hier.

Aaai, die 1/16 voor de Takom Jeep gaat er komen hier.
Een SAS jeep in due schaal staat al een tijdje op de lijst hier.
Ik heb een Verlinden Willy's in 1:15 liggen die ingehaald is door de Takom Willy's maar ik prijsde mij gelukkig ook de Verlinden conversieset voor de SAS 1:15 te hebben. Die is nu dus ook 'obsolete'..... lekker dan.... 😳😳

Wauw da's een gave set zeg 😛 ik kannie wáchten tot ik die zie opdagen bij jouw diorama 👀

De nieuwe nieuwsbrief van LZmodels is er weer:

lzmodels info
From:lzmodels.info@gmail.com

Mon, Nov 24 at 9:33 PM

Hi there
It's been a while since our last newsletter, and we have a few new releases

LZ35040 Ward LaFrance M1A1 upgrade set 9 - Ground plates series 5 - 4x 3D printed parts
LZ35041 Ward LaFrance M1A1 upgrade set 10 - PE radiator guard series 5
LZ35039 Ward LaFrance M1A1 upgrade set 8 - Chain drive wheels for series 5 - 4x 3D printed parts
LZ35042 Ward LaFrance M1 upgrade set 11 - Large steering wheel and rear lights series 1-4
LZ35013 Sand wheels Dunlop 10,5x16 5 resin parts
LZ35014 Sand wheels Good Year 10,5x16 5 resin parts

Special offer
With crazy increased postage and shipping costs, we cannot offer it free anymore, but we still cover around half of postage in our special offer and charge only a part of it according to kit size and the destination, token shipping cost for 1-3 items 5 euro, 4-6 items 7 euro

LZ35040 Ward LaFrance M1A1 upgrade set 9 - Ground plates series 5 is available to book now for 5 euro each (25% discount)
LZ35039 Ward LaFrance M1A1 upgrade set 8 - Chain drive wheels for series 5 is available to book now for 11 euro each (20% discount)
LZ35041 Ward LaFrance M1A1 upgrade set 10 - PE radiator guard series 5 is available to book now for 8 euro each (20% discount)
LZ35042 Ward LaFrance M1 upgrade set 11 - Large steering wheel and rear lights series 1-4 is available to book for 5 euro each (25% discount)
LZ35013 Sand wheels Dunlop 10,5x16 is available to book now for 9 euro each (20% discount)
LZ35014 Sand wheels Good Year 10,5x16 is available to book now for 9 euro each (20% discount)

Estimated posting end of November

This special offer is valid by Friday, the 28th of November, midnight only. In case of interest to pick up any of these, please reply to this email with what and how many sets you want and I will reply my confirmation email ASAP and then the PayPal invoice will follow later this week when my stock is ready

Thank you for your support once again, and wish you all the best.
Best regards
Libor

Bijlagen

• LZ35039-1.webp
    LZ35039-1.webp
    54,1 KB · Weergaven: 16
  • LZ35040-1.webp
    LZ35040-1.webp
    39,8 KB · Weergaven: 15
  • LZ35041-1.webp
    LZ35041-1.webp
    63,8 KB · Weergaven: 15
  • LZ35042.webp
    LZ35042.webp
    48,8 KB · Weergaven: 15
  • LZ35013-1.webp
    LZ35013-1.webp
    59,7 KB · Weergaven: 16
  • LZ35014-1.webp
    LZ35014-1.webp
    63,1 KB · Weergaven: 16
Dit is niet meer leuk!
Ik had met mijzelf afgesproken dat, wat ik nieuw zou aanschaffen, ook daadwerkelijk zou gaan bouwen.
Loop toch niet zo'n vaart in 1/16 (dacht ik), zodat er geen nieuwe isoleerlaag zou kunnen ontstaan.
Komen ze nu weer met deze beauty aanzetten! Ik vrees toch weer een nieuwe laag.

ff36f72a90be359d93953b090bace5e2_250779.webp

Nee dat is niet de manier, een airco is fantastisch en meestal met 2 man een ochtend werk voor montage en hoog rendement voor koelen en verwarmen, dus warmpjes zitten bouwen en het hoofd koel houden kan tegelijk...

Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat de chaffee me nooit heeft kunnen bekoren zoals bvb de hellcat, ik denk dat ze er te modern uit zien voor mijn smaak

En ik ben er juist weg van. Al moet ik zeggen dat ik na de 1/76 Matchbox versie in 2 kleuren plastic ergens 50 jaar geleden er nooit meer 1 gemaakt of zelfs maar aangeschaft heb.
Wellicht de 1/16 Sherman M4E8 wegdoen en in plaats daarvan die Chaffee aanschaffen. *

*Uiteraard niet noodzakelijkerwijs in die volgorde, je zal je maar bedenken....😉

Er lag nog zo'n oude matchbox Chaffee ergens op een stapel bij de handel op de ESM, ik had m bijna meegenomen, dit was ook een van mijn favorieten tig jaar geleden.

@Jan Peters
Ik weet niet wat ze er daar voor vroegen maar on line zijn zo 25 euro of duurder zag ik net

Een 10tje, maar geen idee van de staat van de inhoud. Doosje was in ieder geval goed vintage.

Laatst bewerkt:
En dan schijnt er ook nog een 1:35 Swift Boat aan te komen in plastic, werd mij op ESM verteld toen ik daar een PAVC van Gecko kocht.

Ik zit een beetje op de site van BL Models te kijken, maar die is nogal langzaam. Wat blijkt:
Address: 673 Ba Hat Street, Ward 6, District 10, Saigon
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat alles hier is 🙂

Die Monitor kost trouwens wel US$280, plus verzendkosten neem ik aan.

B&L heeft leuk spul, maar zijn figuren ben ik minder enthousiast over.
Ze missen net dat beetje extra wat met 3D printen juist zo goed behaalt kan worden.

Wel een aardige gast en leuke ideeën, maar uiteindelijk ook best prijzig.

Ik heb vorig jaar het een en ander bij hem besteld.
Gelukkig werd de zending niet door de douane onderschept, anders had het een aardige extra kosten met zich meegebracht.
Van die bestelling was 1 scooter niet echt denderend.
Deed hij niet moeilijk over en stuurde mij een nieuwe.
Bleek het de verkeerde te zijn en werd er nog een opnieuw gestuurd.
En toen had de douane hem wel en moest ik iets van 22 euro betalen voor een klein scootertje wat ook nog "service" was en geen waarde aanhing.

De Monitor kost inderdaad 280 dollar en 39 dollar verzending......en dan hopen dat de douane slaapt!

Alleen jammer van dat halve huis, dat is optisch een misser. Als dat wat verder door had gelopen was dat een mooier geheel geweest. Verder wel erg mooi, en groot...😳

Terug
Bovenaan