Nieuw in modelbouwland!

Nieuw van Black Lion:

IMG_0274.JPG

Markeringen voor LCA’s in Breskens/Vlissingen in november 1944, in 1:35 (voor Gecko) en 1:76 (voor Milicast). De set in 1:35 is voor drie vaartuigen, er zit een tweede velletje in voor LCA 878; die in 1:76 is voor de vier LCA’s die je kunt zien.

(Getekend door ondergetekende, naar onderzoek door @Arjan Wiskerke.)

Aldus de review:
Goede pasvorm, hoop flash op kleine onderdelen, onderdelen die zowel in PE als plastic worden geleverd, waarvan de plastic onderdelen eigenlijk als mooi genoeg zijn.
Ik denk dat de hoge prijs vooral door de PE komt.

Het is een hele mooie kit, maar voor die prijs koop je twee Revell kits met alle updates erbij.
Ook al heeft Revell zo zijn foutjes

Een paar foto’s van de PACV van Gecko Models.

C8FA74AE-A2BC-41F0-B053-787D9835F6C5.jpeg
55F40B62-86F2-47F6-BB3F-BFD2B9B55545.jpeg
DA695CE8-889C-4058-872A-8B0F2D7C5ABC.jpeg

Coming soon from Gecko Models in 1:35, kit 35GM0101 US Navy Patrol Air Cushion Vehicle (PACV) (Late Production).
Kit features full interior with open or closed front boarding ramp/hatches.

🤔 wat is “coming soon”,de o.a. in mei aangekondigde Vietnam modellen zie ik nog steeds niet verschijnen.

Net gevonden.😉

7129AADC-12C8-4D51-A2CA-636826E4E233.jpeg

Laatst bewerkt:
Die prijs was wel te verwachten … Toch denk ik dat die op m’n stapel belandt 🙂

Wat zou Takom toch binnenkort uit gaan brengen?

takom 10 years teaser.jpg

Iemand énig idee? Ik kom er niet uit …

Eens kijken of ze kunnen tippen aan de dml tigers, kwa prijs moet dat vast lukken maar of ze ook zo goed zijn?

Eindelijk een model van de Tiger 1, ik wachtte al zoooo lang daar op.

Ik weet hoe het komt: in veel gevechtsverslagen werden Tigers genoemd, terwijl het andere tanks waren. Gewoon een kwestie van schriftelijke overlevering en bronnenonderzoek.

Kwaliteit van Takom staat buiten kijf, dus kom maar door met je Tigerts. Ik ben bijv wel benieuwd naar wat ze er extra bijvoegen: decal-stencils, meegegoten Zimmerit, shells, interior etc.
Ja, alles bestaat aftermarket vast al. Maar we kennen immers de beroemde quote van de Nederlandse dichter/filosoof Nico Haak: "Een Mens Kan Nooit Genoeg Tigers Hebben".

Bij het zoeken op internet kwam ik QuickTracks tegen 3d geprinte tracks
Is iemand al bekend met deze ?

Misschien is het printmateriaal niet zo geschikt voor dit systeem.
Volgens mij is de schade onvermijdelijk vanwege de geringe grootte van de track links. De pinnetjes moeten langs de rand van
de holte geforceerd worden.
Daarbij is die rand nogal dun en zal makkelijk bezwijken. Of dat te vermijden is door die wand dikker te laten en de pin kleiner ? 🤔
Opmerkelijk wel dat de reviewer niets heeft gemerkt van het beschadigen...

Materiaal maakt denk ik weinig uit want ik had hetzelfde probleem met de plastic klik-schakels van een AFV-track.

Nu hoop ik alleen wel dat niemand bouwtekeningen van de echte boven water haalt … 😉
Oh…dit is vast weer het model van de 3e prototype van de eerste batch die op veel punten afwijkt van de uiteindelijke serie productie van de alom gebruikte batch 2 en 3 ….. of zoiets dergelijks! 😉….maar geniet er gewoon van Jakko!

Gelukkig ben ik niet zo’n kenner op het gebied van PACV’s … maar ja, ik wist ooit ook bijna niks over LCA’s of Weasels …

Gelukkig ben ik niet zo’n kenner op het gebied van PACV’s … maar ja, ik wist ooit ook bijna niks over LCA’s of Weasels …
…..gewoon niet om informatie vragen! Dan blijf je bewust onbekwaam en kun je zonder enig schuldgevoel recht uit de doos bouwen.

Oh…dit is vast weer het model van de 3e prototype van de eerste batch
En ik maar schwärmen over een BR 80 die er nog steeds niet is 😔

(trouwens, sensationele snelheid op de doos als je top maar rond de 45km/u is ) 😏

IMG_4921.jpeg

Er is wel kans dat die nog verandert, want ik ben van plan om nog verder door de oude berichten te gaan om er meer samen te voegen met dit onderwerp. Nu alleen nog eens doen …

Ik had gehoopt op een nieuwe Tiger I......
Hoe groot gaat nu de kans zijn dat iemand ooit een model daarvan uitbrengt? Maar ja, dat zeiden ze vroeger ook over veel gangbaardere onderwerpen als Britse pantserwagens of Italiaanse lichte tanks, natuurlijk.

O ja, en voor de volledigheid de andere twee Takom Tigers:

De enige echte verschillen zijn zo te zien welke accessoires je erbij krijgt. Dat had dus allemaal gewoon in één doos gekund.
Nee Jakko, in 1 doos kan niet… dit is een limited edition🫣 Laat Otto het niet horen🤭

Nee Jakko, in 1 doos kan niet… dit is een limited edition🫣 Laat Otto het niet horen🤭
De term limited edition is puur marketing truc uiteraard. Je gaat Otto niet maken om er maar een paar van te verkopen…

Men mag zich wel afvragen wie Otto Carlus is....

Das dan weer geen beste marketing truc.....

Men mag zich wel afvragen wie Otto Carlus is....

Das dan weer geen beste marketing truc.....
Klinkt vooral wat interessant en belangrijk en dat doet het goed in de marketing. Iets belangrijk laten klinken en maken. De fijnproevers weten wie het is.

Terug
Bovenaan