Nieuw in modelbouwland!

Dit is dus een echt tamiya uitgave alle military minutieus hebben een serie nummer dat begint met 35 de tamiya italery uitgave serie nummers beginnen met 37. Aangezien het nummer 35344 is volgens mijn bronnen is dit dus een van de tanks tamiya in Frankrijk hebben op gemeten een paar jaar terug net zoals bijvoorbeeld de Renault u. Chris van insiders die armour had het ook over deze uitgave. Uitspraken dat het om een rebox gaat zijn dus volledige onzin

John

Eerst zien en dan geloven, ik heb wat dat betreft het vertrouwen in Tamiya wel verloren.
Maar als het een echte Tamiya wordt zo als de Citroen AT of de Simca 5 dan is er hoop op een goed model.

Prettige feestdagen

Bert

Die met de pijp kan ik wel gebruiken... 🙄 (Al vind ik €15 wel wat veel.)

En niet omdat ik een bekennend Poortvliet-fan ben...

Nu alleen nog 1 of 2 1/87 vrouwtjes in badpak of mini-jurk.

Ron van Wiggen zei:
Nu alleen nog 1 of 2 1/87 vrouwtjes in badpak of mini-jurk.
Preiser kan je daaraan wel helpen. De site is waardeloos, maar als je de catalogus voor artikelnummers 10010–10316 downloadt vind je daarin verschillende setjes met wat je zo te zien zoekt 🙂

Is een prachtige set! 🙂 🙂 🙂

Afgelopen SMC werd deze set daar geintroduceert en heb ik hem gelijk gekocht!
Geen gepland nut er voor, maar vond het gewoon lachen!

U-models is nooit goedkoop, maar hun kwaliteit is super!

Henri zei:
Afgelopen SMC werd deze set daar geintroduceert en heb ik hem gelijk gekocht!
Geen gepland nut er voor, maar vond het gewoon lachen!
zie ?? ook gemist...

Bijzonder leuk setje !, en dan zulk detail op de mm², verbluffend...de grootste
kabouter is maar 17mm hoog 😱
Of zouden ze de masters hebben gemaakt met 3D techniek 8)

Heh heh grappig zeg!! Maar uh.... zit er nu een kabouter met z'n broek omlaag z'n behoefte te doen?? 🙂 Er zit volgens mij zelfs een kabouterdrol op de sprue?!?! 😱

Hilarisch! Ga ik bestellen voor een Nederlandse setting die ik in het vooruitzicht heb...

Riekende groet,

Ditmar

Niemand die die grote pijprokende kabouter aan mij kwijt wil?

Is voor een dio van een hééééél ander kaliber dan we hier gewend zijn...

Een heel klein tipje van de sluier.....
Deze figuren zijn niet van mij, maar de rechter is eveneens mijn basis en de linker geeft een kleine hint in de richting....
Ze heet Bushcraft Betty....

Bushcraft-Betty-Figurine1.jpg

Ron van Wiggen zei:
Een heel klein tipje van de sluier.....
Deze figuren zijn niet van mij, maar de rechter is eveneens mijn basis en de linker geeft een kleine hint in de richting....
Ze heet Bushcraft Betty....

Bushcraft-Betty-Figurine1.jpg
Sverige är hälsosam för hjärnan inte ? 😉

Altijd leuk zo'n link voor de non feesboekers 🤣

Al zou het enkel voor de hobby zijn is het al meer dan waard om een Facebook account aan te maken. Alle forums bij elkaar vormen nog geen fractie van wat er op hobbygebied op Facebook langskomt vanuit alle uithoeken van de wereld. Dus voor de niet-facebookers ; overweeg het eens want je mist nu enorm veel aangaande deze hobby en krijgsgeschiedenis. 😀

Groetjes

Bedenk wel even waar je aan begint en lees vooral de gebruiksvoorwaarden van feestboek!
Als ik de zaak goed begrijp, geef je ze nl. toestemming ALLE info te gebruiken van het apparaat waarmee je feestboekt... ALLE info en die mogen ze doorspelen naar derden naar eigen goed dunken.

Heb inderdaad voor de hobby ook maar zo'n account aangemaakt, je ziet veel leuks voorbij komen. Zeker nu bv te Missing Links er bijna alleen maar compleet-klare modellen verschijnen in het Construction forum. Op feestboek tenminste tussenstadia.

Even wat foto's van deze Tamiya kit:

s01.jpg

s02.jpg

s03.jpg

s04.jpg

s05.jpg

s06.jpg

s07.jpg

s08.jpg

mag -neem ik aan- wel gedeeld worden

der E

Bedankt voor de plaatjes Erich ! mooie kit, vooral die Horch 😛
boris bakker zei:
Al zou het enkel voor de hobby zijn is het al meer dan waard om een Facebook account aan te maken. Alle forums bij elkaar vormen nog geen fractie van wat er op hobbygebied op Facebook langskomt vanuit alle uithoeken van de wereld. Dus voor de niet-facebookers ; overweeg het eens want je mist nu enorm veel aangaande deze hobby en krijgsgeschiedenis. 😀

Groetjes
Ik begrijp je Boris, en ben al twee keer op de registratie pagina geweest, maar
als je probeert de voorwaarden te doorgronden kom je in een soort spinnenweb van verwijzingen terecht... hou ik nie van...

Wat Ron zegt is waar, ook al scherm je jezelf af voor alle gebruikers, facebook gaat z'n eigen gang.
En die gang is dus heeeel moeilijk te doorgronden....

Ach wel... dan maar ouderwets op forums rondhangen...
Zonder facebook is er zowizo al een BERG info +plaatjes te vinden die ik m'n leven niet allemaal verstouwen kan...

groet'n 😉

boris bakker zei:
Dus voor de niet-facebookers ; overweeg het eens want je mist nu enorm veel aangaande deze hobby en krijgsgeschiedenis. 😀
Ik heb allerlei redenen om dat soort sites nu juist te mijden. Het is dat je moeilijk zonder Google of een vergelijkbare site kunt om iets uit te zoeken, maar anders gebruikte ik die ook niet. Eén van de redenen is dat alles waar ik me voor moet registreren en daar géén lidmaatschapsgeld voor moet betalen terwijl het duidelijk geen hobbymatig gebeuren is, per definitie verdacht is. Een andere is dat ik een vreemde karaktertrek heb waardoor wat „de massa” leuk vindt of aan meedoet, voor mij steeds meer aantrekkingskracht verlíést.

Amai, da's een schoon tankske!

Ik heb ooit eens bedacht eens soort van dio te maken met allerlei verschillende Franse tanks met verschillende camouflagepatronen. Gewoon voor de leuk.
Alleen die Heller-krengen...
Nu wordt dat wellicht iets makkelijker/beter te realiseren...ooit.

V.w.b. feestboek, die gegevens valkuil tracht ik te omzeilen door alleen voor fb een oud noteboekje te gebruiken, dus niet de laptop met alle bankgegevens, inloggegevens en foto's!
Feestboek is hier (helaas) haast onvermijdelijk, wil je iets van een "sociaal" netwerk hebben...

tssss. "Always with the negative waves"
We kunnen iedere dag klagen over Facebook, hoe vaak kunnen we een nieuwe Tamiya kit verwelkomen en dan ook nog zo'n onderwerp 🙄
Jammer hoor als je niet op Facebook kunt of wilt, paar minuten rond kiijken op internet of een paar uur wachten tot er meer foto's opduiken. Kwestie van een beetje geduld 😈

En dan komt vanzelf deze link boven:
http://www.primeportal.net/models/thomas_voigt9/tamiya/

Het zou me niks verbazen als er ook nog een Duitse versie van uitkomt. Als je naar de Turret sprue kijkt dan zie je dat het figuur, gereedschappen, antenna mounts en cupola op een apart stuk zitten.

Bruce

Bruce Oomen zei:
Het zou me niks verbazen als er ook nog een Duitse versie van uitkomt. Als je naar de Turret sprue kijkt dan zie je dat het figuur, gereedschappen, antenna mounts en cupola op een apart stuk zitten.Bruce

Twijel er niet aan dat Tamiya hetzelfde zal doen als met de B1Bis. Eerst de Franse en dan binnen een jaar de Duitse variant uitbrengen.

Zag dit voorbij komen op FB,

https://www.scalemates.com/products/product.php?id=689604

Asuka komt met een Easy Eight die wel verdacht veel lijkt op Brad Pitt's M4A3E8!
Had niet verwacht dat 'het' Sherman merk dit zou doen, Asuka is nu niet bepaald het meest commerciële merk (?)
Maar.. zo kunnen ze mooi meevissen in de grote vijver 😉

groet, Peter.

Niet veel Ronald,
behalve dan dat er een hoop op aan te merken valt 😉
en dat je ze straks kant en klaar kan kopen,
terwijl veel mensen, waaronder ik, een hoop research moesten doen om hem kloppend te krijgen.
bovendien krijg je er ook weer meer liefhebbers/bouwers bij;
een neefje van mij, die ik anders nooit sprak, berichtte me vorige week, dat hij ook z'n eerste kit wil gaan bouwen;
De Fury 😉

Als het merk niet commercieel was zou het geen bestaansrecht hebben natuurlijk maar ik begrijp wel wat je bedoelt 😉 .
Dergelijke op film gebaseerde uitgaven zou je eerder verwachten bij andere merken maar Tasca heeft natuurlijk wel alle mallen beschikbaar om de kit eenvoudig samen te stellen dus dat vergt weinig inspanningen. Of het ook echt een courante aanvulling is op het bestaande assortiment betwijfel ik; want die paar die hem willen bouwen zoals in de film vinden de juiste spullen wel en die genen die een accurate M4A3E8 willen bouwen laten deze kit liggen.

Groetjes

pascal bastiaens zei:
En je kan hem schilderen met de fury verfset van ammo of mig : http://www.jadarhobby.pl/amig7427-fury-sherman-set-p-40723.html
pascal

ja hoor de gekte slaat nu onderhand echt toe in modelbouwhobbyland. Maar ja deze MIG set zal waarschijnlijk door Bef Pitt zelf wel zijn gemaakt en voorzien van handtekening. Wat een waanzinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 Ga er vanuit dat er ook een flesje Bef Pitt urinate-wash bijzit??

Gr.JW

j.w.stokkers zei:
pascal bastiaens zei:
En je kan hem schilderen met de fury verfset van ammo of mig : http://www.jadarhobby.pl/amig7427-fury-sherman-set-p-40723.html
pascal

ja hoor de gekte slaat nu onderhand echt toe in modelbouwhobbyland. Maar ja deze MIG set zal waarschijnlijk door Bef Pitt zelf wel zijn gemaakt en voorzien van handtekening. Wat een waanzinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 Ga er vanuit dat er ook een flesje Bef Pitt urinate-wash bijzit??

Gr.JW

Brad Pitt will be pissed off
if they sell his urine, and he doesn't get paid for it 😉

Als ik het goed zie kunnen we zowel een vroege KL alsook een vroege BE versie zo uit de doos bouwen..

102_8333_zpsfhba4dkb.jpg

102_8329_zpsea7ahxvb.jpg

102_8309_zpspoyhw0li.jpg

102_8308_zpspqcbqr8n.jpg

102_8307_zpspyxzljkg.jpg

Alle foto's met dank aan Michael Berlage , zijn album :

http://s668.photobucket.com/user/ModellbaufreundeBorgentreich/library/DPMV%20Fuldatal%202015?sort=3&page=7

Grz,

Sam.

Dat is wel interessant — zeker aangezien er de oude rupsbanden bijzitten die voor een Nederlandse Leopard 1 nodig zijn, evenals de kisten en rookgranaatwerpers … Die MAG lijkt me minder geslaagd, maar goed, die is eenvoudig weg te laten 🙂

Ja, dat ziet er mooi uit. En ook de goede uitlaatroosters voor de KL-versie en zelfs de gereedschapskisten!
Wel een beetje jammer van dat luchtinlaatrooster op het achterdek. Maar goed, daar hebben we dan Eduard e.d. voor. Zou dit een volledig nieuwe mal zijn of zouden ze hebben voortgeborduurd op hun vroegere 1/A1/ enz., waar je een 1V uit kon maken? Die heb ik nog liggen; leuk om te vergelijken.

Volgende week ga ik naar Revell met de IPMS; hopelijk kan ik dan die testshots van nabij bekijken en misschien hebben ze al een paar gebouwde testexemplaren klaar.

Rob

Kijkend naar de foto’s is het een volledig nieuw model — de oude Leopard 1’s van Revell waren die van Italeri met extra onderdelen voor de 1A1A1–1A1A4 of 1A5, en zoals je bijvoorbeeld op de foto’s kun zien waar de toren vergeleken wordt zijn de onderdelen anders:

Ben ook benieuwd of de loopwielen nog steeds groeven bevatten. Ook over genomen van Italery en zelfs foutief gekopieerd naar 1:72 😕 Zeg maar bij Revell dat ze deze NL versie ook in 1:72 mogen uitbrengen!

gr Bas

Zo te zien in de foto met de torens hierboven zitten er geen groeven in de banden 🙂

Jakko Westerbeke zei:
zoals je bijvoorbeeld op de foto’s kun zien waar de toren vergeleken wordt zijn de onderdelen anders:

Ja, mee eens; zo goed had ik de foto's nog niet bekeken.

Ik begin steeds sterker te hopen dat ze volgende week die testshots gebouwd en al laten zien. En anders vraag ik er zelf wel om. 😀 Nog meer details waar ik dan even op moet letten?

Rob

Afgaande op de foto’s lijkt het om een Leopard 1 te gaan, waaruit ook een 1(NL) te bouwen is, zonder de onderdelen voor de latere varianten zoals de 1A1, laat staan die met extra bepantsering.

Dus ik zou aanraden om te kijken of er ook onderdelen voor de 1A1, 1A1A1–1A1A4 en/of 1-V bijzitten, of naar dingen die erop lijken dat daar later een model van uit zal komen: denk dan bijvoorbeeld aan of de toren eventueel aan de binnenkant plekken heeft om gaatjes te boren om het extra pantser aan op te hangen, en/of voor de kraag voor de nooitgeplaatste nachtkijker op het torendak van de 1-V.

Terug
Bovenaan