Update 251/21 23-04-2009
Bij deze maar eens een kleine update.
Het werk gaat de laatste tijd erg traag. Het stukje geschut welke ik nu aan het bouwen ben is een van de moeilijkste en daardoor heb ik niet elke keer even veel zin.
😳
Het grote probleem zit in het fijt dat de Dragon basis in minimaal detail niet overeenkomt met de tekeningen van Doyle. Dit is zo minimaal waardoor ik er pas achter kwam in een ver gevorderd stadium. Aangezien dit alweer de tweede versie is heb ik met pijn in mijn hart besloten door te gaan met wat ik heb.
🙁
Zo op zich lijkt het niet bijzonder dus wat is er allemaal aan gedaan, wat moet er nog gebeuren en wat zijn de problemen.
Gedaan is.
Het maken van nieuwe lopen met de juiste dikte.
Het maken van de vlamdempers, moeten nog een paar details op.
Het op de juist manier plaatsten van de lopen in het geschut zodat alledrie juist uitgelijnd staan. Hier ging het bij de eerste versie fout.
Het aanpassen van de hoogte.
Een afvuurstang opnieuw maken volgens de Doyle tekeningen.
Een juiste stang maken tussen het stoeltje en het geschut.
Nieuwe deksels voor de munitie kisten volgens eigen ets.
Een figuur welke precies in het geschut past.
Een nieuw pantserschild volgens de Doyle tekening.
Wat moet er nog gebeuren.
Details op het pantserschild zoals lasnaden, klem op de voorzijde, vizier beschermbeugel en het plaatsten van de richtkijker welke uiteraard moet worden uitgelijnd met het geschut.
Munitie aanvoergoten moeten nog gesoldeerd worden en aangepast.
Hulzen afvoer systeem plus kappen daarover.
Munitie banden van de M.G.151 15mm patronen. Resin granaten + ets schakels.
Schutter voorzien van meer details en nieuw hoofd.
Enz. enz en enz.
De problemen zijn de positie van de hulzen afvoer goten t.o.v. het geschut. Deze krijg ik niet goed zonder de boel te belazeren en dat vind ik niet fijn.
Het verf proces, voor de volgorde is ook een gedachte breker. De 15mm mitrailleurs moeten zijdeglans zwart en het gehele afuit in pantser geel. Het mooiste zou zijn als de mitrailleurs apart gespoten kunnen worden en het afuit ook. Maar op die manier houd ik wel erg veel losse onderdelen over.
Hoe dan ook nog een hoop werk en de hoop dat het voertuig dit jaar nog zou afkomen vervliegt.
😕
Veel kijkplezier en ik hoor wel wat er anders zou moeten.
Groet
Marcel
😀
De Sd.Kfz.251/21 Ausf.D totaal
Het geschut met schutter. Deze krijgt nog een ander hoofd.
En nog eentje met pantserschild