Nasty suprise! Update 16-03-2017 Klaar

Hmm,

wat ik van die tweede en derde wel leuk vind (m4a4 vooraan of achteraan boeit me niet) is de beweging die in het dio komt.

Wanneer alle voertuigen met de neus dezelfde kant op staan is alle aandacht naar die richting gericht. Nu moet ik voor mijn gevoel ineens 2 kanten op kijken. Vind ik wel leuk.

Succes met alle antwoorden op deze quizvraag.

Oh ps: strijkplank. Als ik het mag zeggen (en ik heb hier op dit forum echt helemaal niks te vertellen 😉 ), een No-Go, of je moet 'm op de een of andere manier nog over de vensterbank laten vallen. Meer de overgang van kozijn naar vensterbank volgen zeg maar.

Mark

Marcel,

laat ik beginne met te zeggen dat ik zéér onder de indruk ben van je bouwtalent en niet te vergeten monnikengeduld, erg mooi werk wat je hier laat zien.

Vwb de compositie.
De shermans in dezelfde richting als de Half-track.
Daarmee vergroot je het verassingseffect wat je in de figuren wil laten zien.

Vwb de vlag.
GO maar dan wel aangepast. Zoals Mark het al zei, iets meer de contouren van het raam laten volgen, iets meer plooien en vouwen erin, en als het kan, proberen een licht waai/wapper--effecttoe te passen.
Ik weet dat dit zeer moeilijk is, maar met jouw kwaliteiten moet het zeker te doen zijn.
Zie het als een uitdaging, je kunt hem altijd nog weglaten.

Hopelijk heb je er iets aan.

Greetz
Axel

Marcel, wat betreft de vlag GO,GO,GO. Probeer een nieuwe met dun papier dat je eerst zeer vaak gerold hebt in verschillende richtingen.
Gebruik voor het wit een off-white. Hierna het rood en blauw in zeer dunne washes in verschillende gradaties opbrengen. Het idee is om een lang opgeborgen en opgevouwen, licht verkleurde vlag te tonen. (het komt nu erg nieuw over)
Door het veel rollen en evt. kreuken word het papier soepeler en minder strak eventuele zachte vouwen door wind en beweging zijn daardoor gemakkelijk aan te brengen na het schilderen.
Over de voertuigen en de opstelling hiervan vind ik de tegengestelde rijrichting met de M4A4 achteraan het mooist.
Maar ja, het is toch jou dio dus volg gewoon je gevoel.

succes, Willem

Hoi Marcel,
ik zou ook de halftrack in dezelfde richting als de tanks plaatsen.
Er wordt gewoon minder aandacht aan de achterkant van een colonne gegeven😀at hebben we gehad, wat ligt voor ons 😉
En dan opeens........
Komttiedanhe

De vlag is eigenlijk het enige minpuntje dat ik kan ontdekken, leg je eigen vlag eens uit het venster.

Cheerio, Arno

Hoi marcel,

mooi dio dat ik al van in den beginne volg.
Eigenlijk nix op aan te merken, buiten - zoals de meesten, die vlag.
Iets te stug eh.
Ik zou proberen om em uit putty of MS te maken. heel dunnetjes, dat je wat rimpels erin kan verwerken.
En nog een idee'tje, waarom knoop je hem niet op in de boom? Ergens aan een dikke onderste tak?
Ik weet niet hoe het eruit zou zien zo, maar het is maar een gedacht 😉

cheers

Links om of toch maar rechts?

Tjonge wat een meningen. Links, rechts, voor of achter iedereen heeft zo zijn voorkeur.

De vlag gaat weg, das zeker en het idee van Wesley om er eentje in de boom te hangen lijkt me een mooie oplossing. Ook Willem zijn adviezen over het gebruik van papier lijkt me erg spannend om uit te voeren. Ik vraag me alleen af wat voor papier hij bedoelt met dun papier. 😕: Zakdoekjes papier of toch iets dikker? Ook die verftechniek lijkt me wel wat.

Op dit moment is de status dat de Profs onder ons, Maarten, Willem en een zekere R.V. uit Canada de contra opstelling preveren. Redelijk wat forum leden vinden de alles in dezelfde richting een betere keuze. R.V. moet nog even een tweede keer kijken i.v.m. een klein misverstand maar de keuze is er niet makelijker op geworden. Gelukkig heeft dit geen haast.

Wat zijn nu de voor en nadelen voor mij.

Alles in dezelfde richting geven mij als leek ook dat snelheids gevoel maar ik zit er wel vaker naast wat dat betreft. Ook komt de M4 Hybride mooi uit. De foto waarvan ik deze heb nagemaakt laat ook de linkerzijde zien en op de een of andere manier vind ik deze mooier als de M4A4. Ook komt op deze manier de tekst Silvertop bedankt achter op de M4A4 mooi in zicht.
Ook de schrik reactie van iets wat van achter komt is eentje die begrijpelijker is. Als het gevaar van voren komt zou dat toch bijna niet het geval zijn.
De rijrichting is ook nog een punt van discussie. Als ik naar de foto’s kijk uit die periode lijkt het er op dat hier in Europa gewoon de originele rijrichting werd aangehouden. Het parkeren van je tank aan de rechter zijde van de weg lijkt dan ook logies. Ook het onder de boom parkeren was op dit tijdstip niet helemaal vreemd voor de geallieerde troepen omdat ze net klop hadden gehad van de Luftwaffe in Eindhoven. 😕

De contra opstelling geeft inderdaad een betere balans maar meer kan ik niet bedenken.
Ook jeukt het dat alle mensen die er na kijken met een professionele achtergrond deze opzet kiezen dat wil toch ook wel wat zeggen.
Misschien dat er nog iemand komt met goede ideeën of heet R.V. nog een goede tip maar de tweede optie welke is ontstaan uit de reacties hier heeft bij mij op dit moment de voorkeur.

Wordt vervolgd

Groetjes

Marcel 😀

Hoi Marcel, prachtig werk weer. Mooi om te zien hoe alles bij elkaar gaat komen. Ik ben het met de meesten eens: Shermans in dezelfde richting als de 251, welke voorop komt maakt mij niks uit. De vlag is een leuk detail, maar hij lijkt nu, zoals gezegd, alsof iemand 'm buiten heeft gehangen bij 20 graden onder nul 😉.

Groet,

Eelke

ha marcel,
ik denk dat ze historisch de zelfde kant op zouden moeten staan,tenslotte kwamen de britten het dorp binnen vanuit de richting van oploo,de duitsers waren op de gemertse weg teruggeslagen en vielen terug op sint anthonis ,kwamen dus nagenoeg uit dezelfde richting,buiten dat denk ik dat er uit het achteropkomen van het voertuig een grotere verrassing spreekt als van voren waarnaar alle wapens wijzen,het onverwachtte van het hele gebeuren maakte juist dat de duitsers zover het dorp in konden komen en de CO-groep zo dramatisch konden verrassen.zowel voor het echte verhaal als het verhaal wat het diorama wil vertellen zou ik de neuzen dezelfde kant op laten wijzen,
groeten,bert

Ik zou kiezen de voertuigen dezelfde kant op te laten kijken. Het maakt het geheel veel onlogischer. Een achteropkomende halftrack, waar komt die vandaan? En dus spannender! De verrassing is compleet. Van voren werd het voertuig eerder opgemerkt, wachten en wapens kijken naar voren of opzij, maar niet vaak naar achteren. Laat iedereen omkijken, dingen uit hun handen laten vallen. Een kist met aangeboden appels valt over de grond, kaarten die wegwaaien, duisters die hun helm/pet op hun hoofd drukken, of petten die juist wegwaaien, geven allemaal extra snelheid/actie weer.

Een erg mooie kans om in een diorama veel details te stoppen. Ik denk dat je hier nog maanden mee bezig kunt zijn om de ideeen samen een verhaal te laten vormen.

Veel succes gewenst,
Maarten

Marcel, hier een foto van mijn 54mm Polish Winged Hussar.

PICT-PolishHussar.jpg

Het papier dat voor deze vlag is gebruikt is gewoon 80 gram kopieerpapier.
Het design is bij deze voorgedrukt en met Vallejo acryl en later olieverf van effecten voorzien.
Door dit papier zeer veel te rollen in verschillende richtingen breek je als het ware de structuur en word het soepeler.
Na het schilderen met acryl kan je de vorm die jij wenst weer met vouwen en/of rond een buisje rollen creëren.
Hierna kan je met olieverf of de acryl nog extra diepte aanbrengen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan, groeten Willem

Winner

And the Winner is....

00325.jpg

Dit gaat het worden. Was het originele idee en geeft inderdaad het beste resultaat. 😀

Allemaal bedankt voor het mee denken en tot de volgende keer.

Veel bouwplezier

Marcel 😀

Hallo Marcel,

Ik heb nog niet eerder gereaageerd op jouw diorama. Het is geweldig mooi! Ik vind het heel knap dat je met zoveel toewijding en geduld aan dit moois kunt werken.

Ik ben ook speciaal geinteresseerd omdat mijn ouders lange tijd in St. Anthonis gewoond hebben en ik de lokatie ken.

Ik heb nog een vraag aan je: hoe kom je aan de decals van de juiste eenheden? Gekocht of ook zelf maken?

Verder heb ik eindelijk je boek over Arnhem te pakken gekregen 😉

groeten,
Jan

Spuiten en Archer

Dank Jan,

Bijna alle markeringen zijn gespoten met de airbrusch. Mallen van Eduard voor de Stier en de 52 en zelfgemaakte mallen voor de diamant en het nummer van de Hybride. Van die laatste krijg ik trouwens nog nachtmeries. Het nummer op de M4A4 en de namen zijn gemaakt met vrijfletters van Archer.

Voor de Sd.Kfz.251/21 ben ik ook van plan alles te spuiten. De mallen voor de nummers zal ik waarschijnlijk zelf moeten maken aangezien dit een redelijk apart smal type was. Eerst zal ik trouwens moeten uit zien te vogelen waar deze uberhaupt stonden op de zijkant. 😉

Maar ik zal blij zijn als het eenmaal zover is want dan is het einde namelijk in zicht.

We zien wel. Eerst een druk weekend zonder modelbouw en dan al die kleine items voor in het huis en uiterraard die boom.

Zoals Maarten terecht al schreef nog maanden werk/modelbouwplezier.

En Willem jij ook bedankt voor je tips. Moet ook maar eens gaan rollen.

Groet

Marcel 😀

He Marcel,

De set up is zo inderdaad interessant. Wordt een goed verhaal met de figuren erbij. Complimenten voor je Shermans en natuurlijk voor het ongelofelijke scratchwerk dat in dat huis zit.

Blijf het nog een paar maanden volgen 😉

Marcel,

Ik had even geen gelegenheid om me te mengen in de opstellings-discussie, maar voor mij is de gekozen optie ook de interessantste. De contra-opstelling vind ik wat gek ogen, maar ik kan niet goed onderbouwen waarom. Misschien dat de diorama-opbouw daar toch niet helemaal "klopt" en je dan eerder geneigd zou zijn om het diorama vanaf de rechterzijkant te bekijken(?)

Recentelijk kwam ik in het online gemeente-archief van Barneveld een serie foto's tegen van Stuart Recce's en Shermans geparkeerd in een straat en het tafereel deed me erg aan jouw opzet denken. Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet:

BarneveldEmmastraat.jpg

BarneveldEmmastraat2.jpg

BarneveldEmmastraat3.jpg

BarneveldNairastraat.jpg

bron: http://www.beeldbankbarneveld.nl/

Inderdaad...tanks geparkeerd aan de rechterkant van de straat. Opvallend dat 1 van de Fireflies zijn toren heeft omgedraaid.....misschien een wijze les van St. Anthonis???

Oh ja.....die vlag vind ik toch wel een leuk item, maar ik ben met Rob en anderen eens dat er nog wat energie in gestoken moet worden om hem realistischer te maken. Misschien en een lange vensterbank maken en een avonje proberen met verschillende materialen??? Magic sculp? lood-folie?

succes, Alex

Alex van de Wetering zei:
Opvallende dat 1 van de fireflies zijn toren heeft omgedraaid.....misschien een wijze les van St. Anthonis???

Hoi dit lijkt me meer gedaan om makkelijker door de straatjes te manoevreren.
Is toch een behoorlike lengte die voor uit zou steken.

Cheerio, Arno

Smal straatje en mooie vlaggen.

He die Alex,

Bedankt voor de foto’s. Dit geeft inderdaad prachtig aan wat ik wil bereiken. 😀 Alleen schrikken alle aanwezigen zich natuurlijk een beroerte en zullen ze niet allemaal in een even goede gezondheid zijn. 😕

Die grote vlag aan de gevel is ook erg mooi. 😀 Ik zit met twee ideeën. Toch gewoon een vlag aan de gevel plaatsen of een bewoner met vlagenstok incl. vlag in de hand die de vlag wil ophangen in een schrikreactie. Ook de vlag in de boom spookt nog rond in mijn hoofd. 😕:

De vlag ga ik waarschijnlijk niet meer maken met twee componenten klei maar met papier of loodfolie.
Ik merk wel wat het mooiste resultaat gaat geven.

Trouwens wat is zo’n straat smal als je er een Sherman tank in zet. Daar was ik ook al achter gekomen toen ik de maten van de straat en omgeving in Sint Anthonis had opgemeten.
Echte maten in schaal uitzetten geeft soms vreemde effecten. 😉

Wederom bedankt.

Groet

Marcel 😀

Marcel, het idee om een bewoner met een vlaggenstok net buiten het huis te plaatsen lijkt me een mooie aanvulling. Je kan dan de vlag gemakkelijker meer dynamiek geven.

De foto's uit Barneveld bevestigen een vermoeden dat mijn collega en ik al hadden. Je straat oogt te breed. Wij weten niet of het nog mogelijk is voor jou om rechts voor een stukje stoep of grasveld te creëren. Wij denken dat dit net die kleine toevoeging is die de straat echter maakt.

Er is ook een kleine bedenking betreffende de Sd.Kfz.251/21. Als deze in aller haast is verlaten waarom zijn dan alle deuren dicht ?

Ik wil toch ook even laten weten dat ik jou scratch werk (en de etch ontwerpen) waanzinnig mooi vind. De stoelen e.d. zijn erg mooi, en ik weet uit ervaring (1/50 meubilair voor jachten) hoe moeilijk het is om het strak en overtuigend te bouwen.

Groeten van Willem (en Johan)

Willem, de situatie met de 251 is dat ie al schietend door de kolone heen wil komen. Dus hij is niet verlaten maar nog vol in actie.

JW

Ah ha, dan is dat duidelijk een gevalletje beter lezen.(enkele pagina's terug al door Marcel duidelijk aangegeven, oooeeepppsssss. 😳 )
Dit maakt de keuze van de opstelling ook duidelijker.

groet, Willem

Jan Willem had gelijk,

De Sd.Kfz.251/21 zal nog in vol bedrijf zijn. Willem jij maakt toevallig dezelfde denkfout als R.V. uit Canada. Waarschijnlijk komt dit doordat alles is geschilderd behalve die Hanomag.

Dat breed ogen van de straat was ik ook al achter maar om dit te veranderen geeft nogal wat complicaties.

Ten eerste heb ik, zoals vermeld de echte straat opgemeten en eigenlijk is de straat toch nog iets breder als wat ik laat zien.
Ten tweede het hoogste middelpunt van de straat zou dan ook niet uitkomen.
Ten derde ik zal weer een stuk goot moeten maken en een stukje stoep of zo iets. Dat is geen probleem maar zoals in het begin gemeld er zijn zoveel kleur combinaties gebruikt dat het bijna onmogelijk is om dus een onopvallende overgang te creëren. 😕
Het effect van een bredere straat ontstaat waarschijnlijk doordat de achterste Sherman erg krap tegen het huis aanstaat. Dit is weer nodig om het hafrupsvoertuig de ruimte te geven in zijn nieuwe positie.

Dat etsen gaat trouwens steeds beter en ik hoop dat het in de toekomst ook mogelijk zal zijn om 3d te printen met Autocad tekeningen als basis. Dit soort mogelijkheden geven oneindig veel mogelijkheden om van alles en nog wat na te maken. Alleen zal je er aan moeten wennen dat je zit te modelbouwen achter de computer. 😉

Op dit moment ben ik druk op zoek naar afbeeldingen voor aan de muur. Familie foto’s heb ik al maar nu nog een paar schilderijtjes. Ook het materiaal voor de spiegel is nog niet opgelost. Zilverpapier spiegelt eigenlijk niet genoeg en echte spiegels zijn te dik.

Al met al vragen, problemen, vragen, problemen maar we komen er wel.

Groetjes en veel bouw plezier

Marcel 😀

Boom en heg

Hallo allen

Bij deze weer een stukie verder.

De strijkplankvlag is weg het huis is dicht gelijmd en dus is het interieur af. De voordeur zit er in en het huisnummer is geplaatst. Een boom, een heg en op advies van Willem is de weg versmald. Daar had ik lang over nagedacht maar ik kon niet anders dan toegeven dat hij gelijk had. De straat is misschien nu te smal maar het is nu wel duidelijk waarom de SPW zo dicht langs de Sherman’s rijd. Waarschijnlijk komt er nog een klein laag struikje in het nieuwe stukje grond aan de overkant van de weg. 😀

Al met al veel kijkplezier en ik lees het wel weer.

Sint Anthonis vlak voor de bevrijding, ten minste zoals ik dat vermoed.

5367.jpg

5368.jpg

5371.jpg

5373.jpg

De bevrijders zijn gearriveerd. (voor de tweede keer)

5376.jpg

5378.jpg

5379.jpg

5381.jpg

En hel, shit en verdoemenis, waar komt die mof nu in eens vandaan?

5385.jpg

5383.jpg

5387.jpg

Zo dat was het.

Tot de volgende keer

Groetjes

Marcel 😀

Marcel,

Wederom grandioos werk. De boom komt erg overtuigend over en het is nu al net alsof je een plaatje instapt. Ik verwacht nog wel wat mosgroei langs de onderkant van de gevel en vooral bij de boom, maar ik ga ervanuit dat dat al in de planning stond. Het dak heb je zo te zien al voorzien van een passende groene waas! Erg mooi.

Oh ja, dat kleine stukje van de stoep aan de overzijde doet het ook erg goed. Ik zou de begroeing daar alleen wel laag houden.

Alex

p.s. Jammer dat we elkaar zijn misgelopen in Anvers!

Hallo Marcel,

Tja, wat moet je hier van zeggen..... 🙄

In een woord: Prachtig!

Vooral die eerste foto zonder voertuigen. Het is gewoon net echt en het komt allemaal heel realistish en natuurlijk over.
Ik ben onlangs nog op de lokatie in St. Anthonis gaan kijken en er is wel heel veel veranderd in 64 jaar tijd. Je loopt er eigenlijk zo voorbij.

Echt een schitterend diorama!

groeten,
Jan

Re: Boom en heg

MARCEL ZWARTS zei:

Hé, zeg....
Zijn dit ingekleurde foto's van de "real deal" of zo?
Het niveau van schilderen en detailleren en dan vooral die boom! Het is net echt. Heel goed gedaan!

En de door jouw gekozen opstelling is inderdaad de beste.
Ga je deze meenemen naar Overloon?

Subliem

Dat is alles wat ik erover kan zeggen, niets dan lof! Ik sluit me wel aan bij Alex vwb het gras: ik zou dit strakker en korter maken, want het lijkt me logischer naast een net verzorgd huis een dito gazon te verwachten. Misschien kun je dan ook nog een oude grasmaaier scratchen? 🙂

Groeten,

Vincent

Marcel, als iedereen zo'n geduld had als jij met het bouwen van een model/diorma dan blijft de wedstrijd tafel lang leeg 😉 Groot compliment voor je geduld.

Het gras komt in mijn ogen goed over, laten we niet vergeten dat we in een situatie zitten van oorlog en ik kan me heel goed voorstellen dat de bewoners van dit huis wel wat anders aan hun hoofd hebben dan het gazon wat goed te houden in die dagen van de oorlog. Wat dat aangaat zou ik de ramen ook nog willen voorzien van een stof laagje.

Hier zit een hele grote fan. Marcel, je weet een realisme te bereiken dat je zelden in dio's ziet. Wat mij betreft is die een van de betere die ik de afgelopen jaren gezien heb. Geen over dreven trucjes om een interessante omgeving te bouwen en de boel op te vullen, maar gewoon één totaal beeld dat helemaal in balans is.

Helemaal top.

Marcel, dat kleine stukje in de rechter hoek is net voldoende om het platte plaat effect van de straat te breken (ook al is het niet korrekt qua afmetingen). Ook ik sluit me aan bij de rest in verder stille bewondering.

Willem

Bomen en huishoudster

Tja het duurt allemaal wel erg lang maar als het resultaat er dan maar is dan maakt het niet uit. 😕

Allemaal bedankt voor de mooie woorden en of ik hem mee neem naar Overloon weet ik nog niet. Wel gaat het diorama mee naar de Jos en Marcel stand op de modelbouwbeurs te Zaandam. 😀

Dat mos heb ik ook al over nagedacht Alex. Aan de ene kant moet het er komen op straat maar of het op de stoep en op de gevel van het huis moet komen betwijfel ik. In die tijd werd het stoepje voor je huis nog netjes onderhouden en werd dus ook het onkruid verwijderd tussen de stoepstenen.

En dan dat gras veldje naast het huis. Het zit mij inderdaad ook nog niet lekker. Het is nieuw materiaal wat ik heb gebruikt en je hebt kans dat het toch opnieuw moet. Ik zie het wel. Je hebt inderdaad gelijk Vincent maar op de een of andere manier vind ik dit ruige patroon iets mooier over komen.

En ik ben inderdaad ook blij dat niet iedereen zo lang over zijn projecten doet j.w. Ik vindt lege wedstrijd tafels ook niets en daarom neem ik meestal mijn modellen apart mee alvorens ik ze op het diorama plaats. De ramen blijven echter net zoals de kozijnen wel helder. Veel tanks waren er nog niet langs gereden dus het zal wel mee gevallen zijn wat betreft stof.

Net zoals de stoep was ramen lappen in die tijd een wekelijkse klus voor de huisvrouw of voor een huis als dit, de huishoudster. 😉

Die boom is als frame opgebouwd uit verschillende diameters plastic pijp van Evergreen.
Hierna is het frame bekleed met een twee componenten plamuur die opdroogt als een soort brosse steen. En dit was op sommige plekken weer bekleed met Duro putty.

Achteraf gezien had ik de gehele boom moeten bekleden met Duro omdat op de plekken waar ik dit niet had gedaan het boren van gaatjes erg moeilijk was. In de gaatjes zijn van die takjes gestoken met van die kleine blaadjes. Niet goedkoop maar echt vele malen beter dan al dat ander spul. Ik heb nog een tijdje nagedacht om het bladerdek op te bouwen uit losse blaadjes van Plus model of die papieren takjes en blaadjes van een Japanse merk. Uiteindelijk toch gekozen voor de takjes variant en ik ben redelijk tevreden over het eind resultaat.

De stam en hoofdtakken zijn geheel geschilderd in verschillende tinten groen van zwartgroen tot lichtgroen.
Een was van bruine olieverf maakte het geheel af.
Uiteindelijk is het bladerdek in lichtgroene en gele tinten gespoten.

En wat je ziet is het resultaat. Er moeten alleen wat takken bijgewerkt worden met bruinen en groen verf en dan beschouw ik de boom als klaar. Het perkje om de boom wordt pas goed gemaakt als de boom vast gelijmd is. Dit moet wachten tot een van de laatste klussen want de boom moet los blijven. Dit heeft als reden dat ik ruimte moet hebben om gatjes te boren om de figuren onder de boom te verankeren in het diorama.

Wederom bedankt

Groetjes

Marcel 😀

Marcel,

Wat kan ik er nog aan toevoegen, behalve dat je mij zojuist een reden hebt gegeven om 5 april, ondanks de enorme afstand naar de beurs te komen. 😈
Heel, heel erg mooi..............

Cheers,
Victor

Stukje verder

Zo weer een ietsepietsie verder.

De rand is netjes afgewerkt in zijdeglans zwart.
De Electrapaal is voor 90% geschilderd.
De bedrading + verdeel kast zijn geplaatst.
Een klimop op de gevel.
De tuinbank is verankerd aan de stoep.

Op dit moment ben ik aan het bedenken wat ik nog met het stukje groen moet.
Voor het mooie zou een variatie aan vegetatie een mooi uiterlijk geven.
Dode blaadjes onder de heg en verschillende plantjes.

Uiteraard nog mos overal en het bankje lichtelijk verweren.

Tot de volgende keer

Marcel 😀

5408.jpg

Het tuintje.

5409.jpg

5413.jpg

Het elektra werk.

5414.jpg

5415.jpg

Overzicht van het totaal.

5410.jpg

5411.jpg

5412.jpg

Glim naar binnen.

5417.jpg

5420.jpg

Grapje. Jagdpanzer IV/L48 van de SS-Pz.Jg.Abt.9. Klop niets van maar vond ik gewoon leuk voor de foto. 😉

Geweldig.

Dat interieur ook met de familie foto. Hoe kom je er op

Dit wordt echt een pronkstuk met de 2 shermans er bij

We wachten rustig af

Groet Martin

Djiezz Marcel
Wil je wel 's stoppen met ons allemaal zo voor schut te zetten? Wie kan er nu nog met goed fatsoen zijn eigen bouwsels laten zien??? 😱 😈

😉

nahh.... 't ziet er weer ernstig goed uit allemaal!
Erg veel en goeie details!
Om het groene stukje op te leuken en het jezelf moeilijk te maken.....ehhhh jezelf uit te dagen, 8) zou je kunnen overwegen er iets van een plantenbordertje in te leggen.
Succes ermee.... 🙂

p.s.
leuke Jagdpanzer, trouwens.... 😉

Marcel, hij is pas af als je een fiets tegen de zijgevel aankwakt 😉 .
Maar even normaal nu, G E W E L D I G.
Ik kan niets ontdekken om over te mekkeren.
Dus ga rustig door in de richtingvan een prachtig eindresultaat.

groeten, Willem.

Prachtig huis + interieur. Stijlvol behangetje ook.

Misschien nog een kleine Easter egg ergens in het huis vestoppen dat slechts sommigen zullen opmerken? Mobiel telefoontje of zo...

Eric

misschien wel handig om het historisch kader weer te geven van marcel's diorama,
25 september 1944,de gevechten in de peel (venray /overloon);britse troepen van de 11th armd.div rukken op van deurne richting boxmeer via rips en gemert,ondertussen trekken duitsers ,vaak zonder dat ze dat van mekaar weten via deze route terug.11th armd div bestaat uit 29th armd bde en 159th inf bde.bij gemert houd een deel van 11th armd div halt,van 29th armd bde rukt 3rd royal tank regt. verder op met een battalion ,(3rd batt the monmouthshire regt.)van 159th inf bde hieraan toegevoegd,deze trekken zonder veel weerstand st anthonis binnen,waardoor veel duitsers op de vlucht slaan,vlak bij gemert staan 4 pantserwagens van kampfgruppe Walther in stelling,dus tussen de twee britse eenheden,een verkenningseenheid van 159th inf bde stuit hierop waarop de duitsers in de richting van st anthonis vluchten,langs de route waar kort ervoor 3rtr oprukte,deze bevinden zich in de straten van st anthonis,de co van 29th armd bde houd een bespreking om het contact met de rest van de brigade te bespreken met de officieren van de 2 battalions in st anthonis ,op een t-splitsing met de lepelstraat ,op het moment dat 2 van de 4 pantserwagens het dorp al vurend instuiven,ze passeren de groep officieren en doden de lt col Silvertop,co van 3rtr en lt col Orr co van de monmouths,de co van 29tharmd bde harvey en maj.thompson raken gewond, dit was een gevoelige klap voor de britten.Marcel legt het moment vast in tijd en plaats vlak voor dit gebeurd
groeten,bert

(aantal pantserwagens gecorrigeerd nav opmerking van marcel)

😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱
Zit er ook nog koffie of thee in die kopjes Marcel?

Maar goed, overdrijven is ook een vak hé.
Nee, geintje, absoluut verbluffend werk, goeie genade zeg.

Kunnen evt nog meer van het interieur zien???

Greetz
Axel

Tja, het is wat het al dat gedoe voor een dood normaal huisje en straatje.
Maar heet geeft toch heel veel voldoening.

Als eerste weer bedankt voor al die veren in m’n rxxt. Ik moet bijna gaan uitkijken dat ik niet verwaand ga worden. 😳

Martijn, die foto’s en de rest van het interieur komt gewoon uit de Pim en Mien en de boeken die je tegenwoordig kan kopen die het leven laten zien van lang geleden.

Ron, ik zal na dit werk (misschien) iets simpels bouwen…………….Not dus. 😉
En trouwens er wordt veel meer moois gemaakt hier op het forum en jij kan er ook aardig wat van. Trouwens wat is een plantenbordertje, een bloemperkje of zoiets?

En Willem, die fietsen komen er echt wel. Eigenlijk zou ik ze tegen elkaar aan moeten zetten maar er zal een tegen de zijgevel komen en een tegen de elektra paal. Zo komen ze beter uit.
Eerst gaan ze nog mee op de display naar Overloon. Ik zal de diorama ook menen met alleen de Sherman tanks er op.

En dan die koekies John. Een koekjes blik heb ik serieus overwogen net zoals bestek maar ik was het allemaal een beetje zat. 😕

Eric, Ik ben gek op grapjes maar in mijn diorama’s zal je die niet veel vinden zeker niet in een serieuze als deze gaat worden. Zo’n GSM lijkt me wel een goeie trouwens.

En Bert heeft het juist alleen zijn we er net achter dat het er vier waren en dat uiteindelijk maar twee het dorp hebben bereikt.

En voor jou Alex, er zit inderdaad nog koffie in de kopjes alleen de glazen zijn leeg. Ik hoop dat ik ooit nog een paar betere foto’s kan maken van het interieur maar dan zal ik er veel meer tijd voor moeten nemen.

Zo dat was het

Hopelijk tot Overloon Allemaal.

Groet

Marcel 😀 😀

Deathly angel zei:
petje af..... echt super mooi gedaan en het detail....... wouwww

wees welkom op ons forum, gaarne dit goed doorlezen: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=17

en je details doorgeven aan één van de heren moderators.

JW

Terug
Bovenaan