Af! M577 "Bakkerskar" (Tamiya 1976)

Dit model is af!
Het voertuig is af. Pfffffff....
Bordje gemaakt om de bezoeker uit te leggen waar ie eigenlijk naar kijkt. (Tekst uit het begin van dit draadje)
Het model gedraagt zich wel dankbaar en liet zich goed fotograferen.
Dus niet dat (als je de foto bekijkt) je ineens allerlij gebreken uitvergroot ziet. 😱

Nu nog kijken of ik de Sld-1 chauffeur een beetje toonbaar kan maken voor morgen.

IMG_5697.webp
IMG_5699.webp
IMG_5700.webp
IMG_5703.webp
IMG_5706.webp
IMG_5705.webp
IMG_5709.webp
IMG_5707.webp

Laatst bewerkt:
Geen overdreven weathering, geen soft edge cammo, geen spaanse school, en verdomd, het past allemaal en t ziet er kostelijk uit!

Mooi model Arne afwerking komt overtuigend over !

Het is pas af als het af is.

Dit had ik in gedachte: de soldaat-chauffeur die onderhoud te velde uitvoert.
Nu valt het niet meer zo op dat het motorcompartiment zo simpel is uitgevoerd.
(En je ziet de spelfout niet meer)

IMG_0646.webp

IMG_0648.webp

Laatst bewerkt:
Vandaag live gezien. Prachtig !

Schitterend....

Hier nog wat plaatjes van M113 van 101 tankbat. Let op de opengeklapte boegplaat: egaal groen van binnenIMG_0939.webpIMG_0936.webpIMG_0937.webpIMG_0938.webp

Mooie foto’s weer Walter!

Weer zo’n “knagende vraag” opgelost.
Alhowel ….
Waren alle voertuigen het zelfde?

Laatst bewerkt:
Bronsgroen/NATO groen over de originele olijfdrabbige kleur?
Lijkt me wat licht, in vergelijk tot de overal.
Bronsgroen RAL6031, is de naam van het groen uit het huidige drie-kleuren systeem, samen met
Lederbruin RAL8027, en
Teerzwart RAL9021.
Geen idee wat NATO groen is (jawel hoor, 🙂 ik denk dat je bedoelt:
Olijfgroen (RAL 6014) is de KL-kleur groen vanaf ná WO2.

Over het olijfgroen is een geimproviseerd, zelf gemengd mengsel van olijfgroen (mat) en maisgeel (glas) geschilderd.
De kleur kan daarom van voertuig tot voertuig verschillen.

Vergelijk de kleur van kleding op foto's niet met die van voertuigen op foto's.
Het oude gevechtpak (visgraat stof, grote zakken, slechte snit) had een slechtere infrarood reflectie dan het nieuwere gevechtspak (vanaf circa 1980). De infrarood reflectie, en dus de manier waarop de kleur op een flimrolletje terecht kwam, verandere naarmate de kleding vaker was gewassen.

Laatst bewerkt:
De reflectie, en dus de manier waarop de kleur op een flimrolletje terecht kwam, verandere naarmate de kleding vaker was gewassen.
…met als gevolg dat je op oude kleurenfoto’s soms ogenschijnlijk vreemde kleurencombinaties van verschillende kleur broeken en jassen variërend van een soort groenbruin tot felgroen. Ligt dus vooral aan de foto/filmrolletje. Uitkijken dus als je oude kleurenfoto’s als referentie neemt.
Bronsgroen/NATO groen over de originele olijfdrabbige kleur?
Lijkt me wat licht, in vergelijk tot de overal.
Over de verfdoos van 101 tankbat die op de centurion, M113 en M577 werd gehanteerd hebben we het al vaak gehad. Daar zaten creatieve mensen die zelf aan het mengen gingen. De Leopard 1 hebben ze trouwens met rust gelaten. Zie ook in de film hieronder:

Laatst bewerkt:
…met als gevolg dat je op oude kleurenfoto’s soms ogenschijnlijk vreemde kleurencombinaties van verschillende kleur broeken en jassen variërend van een soort groenbruin tot felgroen. Ligt dus vooral aan de foto/filmrolletje. Uitkijken dus als je oude kleurenfoto’s als referentie neemt.
Dat klopt niet helemaal.
Ik heb een tijd geleden eens foto's geplaatst van de diverse groene legerkleding, waarin o.a. ikzelf over de hei huppelde. Er zit wel degelijk een dergelijke variatie in de kleuren, los van de fotorolletjes.
Wel werden met name de broek en bloes erg vaalgroen bij regelmatig wassen, maar de buitenjas bijv. hield aardig kleur. En ik heb er 2 met duidelijke verschillen; een neigt naar de bruine kant en de ander een dieper loofgroen.

Let op de opengeklapte boegplaat: egaal groen van binnen
Grappig dan dat ze in dit filmpje ook laten zien dat de deur in het achterluik, wél meegecamoufleerd is met de buitenkant.
"Voor het geval ie open staat" waarschijnlijk.

1754832694701.webp

Terug
Bovenaan